[SGW] SGW Westerbork 11 & 12 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:03

Absoluut. Anne is een goede ruiter die serieus met sport bezig is en ook goede begeleiding daarin zoekt.

Maar als het om B gaat, denk ik idd: neem de tijd. Het hoeft allemaal niet zo hard en paarden mogen best kijken. Wat dat betreft verschilt instructie ook heel erg. Ik heb instructeurs gehad die bij trakheners zeggen: hoofd paard omhoog houden en hard doorrijden, en er zijn instructeurs die geloven in: laat maar kijken, overval ze niet. Ik ben een fervent voorstander van de tweede methode, ook al leidde dat er wel toe dat ik een tijdje wat last had met trakheners.

Hindernis 6 (die op het heuveltje) vond ik trouwens niet uitzonderlijk moeilijk, in Castenray stonden er vorig jaar wel vier van dat soort sprongen in de B (ook vanwege hoogteverschil in de route). Maar het is inderdaad gebrek aan ervaring, je moet ze er niet al te hard overheen laten gieren.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:39

Ik vond juist heel veel ruiters in de B paarden en pony's erg slecht door het lijntje 3-4-5 ?? gaan. Er wordt gewoon van te voren niet nagedacht hoe te rijden, er wordt bij het verkennen maar door weinig ruiters afstanden gemeten, terwijl dit toch erg belangrijk is om er op een overtuigende manier door heen te rijden. De meesten vertrouwen op hun paard want die doet het wel... :=
De hoogte is meestal het probleem niet, maar de omstandigheid waarin de hindernis is geplaatst.

Verder ben ik er een voorstander van om je paard het eerste jaar gewoon lekker spelenderwijs lekker laten kennismaken dmv trainingen en oefencrossjes. Eerst proberen rond te komen. Lukt dat een paar keer, dan proberen foutloos rond te komen en als dat ook een paar keer goed gaat, dan pas eens proberen om op tijd te kunnen rijden.

_lautje_

Re: SGW Westerbork 11 & 12 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:58

Binnen de tijd rijden wat is dat?? O:)

Mijn paard wil graag hard, heel hard. Ik wil echter 200% controle, ook als hij wat harder gaat. Nu lukt dat nog niet, wat dus betekend dat ik niet altijd binnen de tijd rij.
Neem daarbij dat ik ervan overtuigd ben dat paarden slijten van hard lopen. Dus als het een belangrijke wedstrijd mag hij lopen. Bij een gewone wedstrijd voor ervaring wil ik fijne sprongen hebben en controle.
Het is maar hobby.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:47

@reeskees het had denk ik geholpen als nr. 3 geen wit hek was geweest dat in een bocht stond. nu moest iedereen flink aanvallend op de eerste rijden. als dat niet zo'n kijkerige hindernis was geweest, vermoed ik dat het lijntje door velen anders was genomen.

Moet gezegd, ik heb wel genoten van gisteren. Vond met name die hindernis op de heuvel, het slootje met eendjes en de laatste ('Tot' van de 'Tot Ziens') erg gaaf.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:55

Heel heftig van PamPam inderdaad, zo'n ervaren paard. Echt zonde...

Ik vond het ook een hele mooie cross met wel wat uitdaging hier en daar.
Heb zaterdag fijn gereden. Hele fijne dressuurproef, 186 viel nogal tegen. Iedereen was vrij zuinig gepunt.
Springen & cross foutloos en binnen de tijd, 2e prijs!
Ik kon ook lekker aanvallend rijden dit jaar, maar wel met veel controle.
Volgende keer gaan we L. :j

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:56

hollyfield schreef:
sorry schreef:
Ik ben vandaag wezen kijken! Enorm genoten van de mooie sport :D. Wat een heerlijke dag. Verschrikkelijk om te horen dat er een ongeluk met een paard is gebeurd. Ik heb hier verder niets van meegekregen.

Weet ook iemand hoe de andere fotografen heetten? Mijn hondje is namelijk op de foto gezet, maar ben de naam van de site vergeten (a)

Ik denk dat ik dat was. Bij de waterval hindernis ?

Jaja dat klopt! Ze was gisteren niet echt een fotomodel haha. Veel te veel onder de indruk van alles (net een klein kind, wat dan na de tijd in diepe slaap valt in de auto :p)

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:58

Hillady schreef:
Is er nog een bokker die met een GoPro reed? Heb er heel erg veel gezien.

Wat betreft gopro, heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt me geweldig om zo te filmen tijdens het rijden, maar vind er een behoorlijk prijskaartje aanhangen. Er zijn niet ook goedkopere van een ander merk, maar ik heb geen idee of die wel zulke kwaliteit leveren.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:16

Ik heb deze helm camera:
http://www.fantv.nl/digitaal/gadgets/19 ... a-van-muvi
beduidend goedkoper, ook mindere beeldkwaliteit maar voor mij onvoldoende verschil om zo'n duur ding aan te schaffen.

ter illustratie:

Qua training hoor ik soms mensen zeggen dat ze niet trainen maar wel af en toe in het bos een boompje of greppel meepakken. Daar kan ik met mijn hoofd echt niet bij. Ik rij vanuit noord groningen rustig naar lelystad of duitsland om daar een training te doen waar we weer nieuwe dingen kunnen zien en springen. Als je paard het eea gewend is hoef je immers niet zo te rijden op een hekje, dan kent hij dat allang en kan je je focussen op wat echt belangrijk is: afstanden, hoogtes, technisch ingewikkelde lijntjes, de conditie van de paard, en als aller laatste: je tempo.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:38

Ik heb gisteren met mijn gopro gereden :) alleen dan vanaf hindernis 6 van het L. Was hem vergeten aan te zetten hihi

https://youtu.be/2FRCPR8i2nY

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:42

Jeetje wat een verlies zeg van pampam :n

https://m.youtube.com/watch?v=cREupJiJaOU
Dit heb ik gefilmd met gopro hero 4 silver, (niet van sgw westerbork) ik ben tevreden met de kwaliteit, al verslechtert youtube de kwaliteit nogal

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:55

Ah thanks, zo wordt het al duidelijk wat voor afweging ik kan maken wat betreft een goor :D :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:33

Ik ben begonnen met wat foto's uitzoeken (heb eigenlijk bijna alleen de dressuur gedaan, was met iemand mee dus stond daar de hele tijd). Ze komen online als ze allemaal af zijn, ik weet niet wanneer dat is want ik moet eerst weer braaf gaan leren -O-

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:49

Was de L cross ook pittiger vergeleken met de M cross? Als ik zo kijk had ik afgezien van de hoogte liever M gereden dan de L, maar weinig verstand van springen of crossen verder :p.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:51

@M_I_R: daar kan ik met mijn hoofd ook echt niet bij. ook ik rijd soms vijf kwartier naar crossterrein, maar het is altijd heel nuttig en zinvol, zeker met de instructie die je erbij krijgt... (al moet ik wel zeggen dat weinig crossterreinen zo'n spierwit hek ertussen hebben staan ;) , die hebben we trouwens thuis ook staan, maar daar kijkt hij toch anders naar dan wanneer er eentje plots in een bos staat ). ik vermoed ook dat maar weinigen thuis een afsprong hebben staan.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:18

Ik heb gisteren de M cross gereden met een GoPro Hero4, Zilver. Door het uploaden gaat de kwaliteit wel behoorlijk naar beneden. Let niet op mijn commentaar overal! :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:27

Ohhhh sorry paard -O-
}:0 :Y)

Mooi filmpje hoor :)

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:31

ik probeer deze week ook de foto's online te zetten!
Zodra ik dat heb gedaan zet ik hier wel een linkje neer!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:42

Het valt mij vooral op dat die go pro's in het bos en met overgangen licht/donker echt veel betere kwaliteit leveren dan mijn camera'tje :j vind ze wel erg groot, dat is echt jammer. en erg duur maar dat doet maar 1x pijn :')

lisette1992u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:46

Wie hebben er fotos gemaakt op de zondag van de B paarden?

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:54

lisette1992u schreef:
Wie hebben er fotos gemaakt op de zondag van de B paarden?

ik heb de meeste van de klasse B op de foto staan ;)

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:05

TypicalDutch schreef:
Ik heb gisteren de M cross gereden met een GoPro Hero4, Zilver. Door het uploaden gaat de kwaliteit wel behoorlijk naar beneden. Let niet op mijn commentaar overal! :D [ Video ]

Ik kon alleen al genieten van hoe trots je op je paard bent na elke hinderis! Super leuk om te zien en te horen :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:06

TypicalDutch schreef:
Ik heb gisteren de M cross gereden met een GoPro Hero4, Zilver. Door het uploaden gaat de kwaliteit wel behoorlijk naar beneden. Let niet op mijn commentaar overal! :D [ Video ]

Geweldig :D :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:09

TypicalDutch schreef:

Prachtig, ik vind je commentaar juist super leuk!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:26

Super gaaf om de cross zo via de GoPro te zien! :D

Ik heb dit weekend ook foto's gemaakt. Ze zijn te zien via de volgende link: www.oypo.nl/saskialamberts :) Alles wat ik heb staat er op! :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:18

Heel leuk ja TypicalDutch om te horen! Ik doe er vaak muziekje onder omdat ik hoe verder ik in de cross kom hoe harder ik mee ga joelen haha :)