[SGW] Voorbespreking SGW Vlietlanden (Leidschendam) 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:15

Ik weet dat Monique van IQue Mon geweest is vanmiddag (NESCAFE op bokt), misschien kan je haar een pb sturen met de vraag of ze nog wat plaatjes heeft. Heb haar lang bij hindernis 7 gezien, ze maakt onwijs gave foto's vind ik zelf. Altijd een prachtige sfeer hebben ze. Ze heeft vanaf B pony's rondgelopen dus kans is groot dat ze wel wat heeft!

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:20

Vandaag mijn eerste cross gereden in Vlietland :D dressuur ging goed 192 Springen foutloos en cross ook heel goed alleen 2 weigeringen gerekend op het water maar toch er door gegaan *\o/* SUPERBLIJ op mijn liefste pony Epipy Rose <3 <3 Volgende week Ermelo wie heeft er foto's van ons nr. 142 Schimmel en ik reed in het blauw met sterren :o :o

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:12

LoveUggs schreef:
Ik weet dat Monique van IQue Mon geweest is vanmiddag (NESCAFE op bokt), misschien kan je haar een pb sturen met de vraag of ze nog wat plaatjes heeft. Heb haar lang bij hindernis 7 gezien, ze maakt onwijs gave foto's vind ik zelf. Altijd een prachtige sfeer hebben ze. Ze heeft vanaf B pony's rondgelopen dus kans is groot dat ze wel wat heeft!

Ik heb nr 145 tot 167 (niet alles) op hindernis na de watersprong en nr. 184 tot en met 228 op de hindernis met de hooiwagens. :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:21

Neem een kijkje op stephzdesign hier zal ik de komende tijd fotos plaatsen van de cross. Ik was hier beide dagen aanwezig om te fotograferen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:58

NESCAFE schreef:
LoveUggs schreef:

Ik heb nr 145 tot 167 (niet alles) op hindernis na de watersprong en nr. 184 tot en met 228 op de hindernis met de hooiwagens. :)

Jij hebt je best ook weer gedaan! ^^

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:20

LoveUggs schreef:
Weet iemand hoe het gaat met de deelneemster die voor hindernis 16 uit de bocht vloog...? Was om de hoek van mijn hindernis, maar moest bij mijn post blijven dus heb er vrij weinig van mee gekregen behalve dat de EHBO moest komen en dat de hele wedstrijd stil lag..

Als je wil weten hoe het met het meisje is afgelopen (goed!) dan moet je me even een privé berichtje sturen, ik was de teamleider van de EHBO.

LoveUggs

Re: Voorbespreking SGW Vlietlanden (Leidschendam) 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:28

Niels, je hebt pb!

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:34

LoveUggs schreef:
Niels, je hebt pb!

En je hebt een reactie :)

SimoneEVC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:10

Ik heb vandaag ook BB gereden, super leuk! Twee balkjes in het springparcours, maar daarna een foutloze cross gereden. Uiteraard trots op mijn paard! Zijn er fanatieke fotografen geweest die de BB paarden hebben vastgelegd?
Helaas kregen mijn toeschouwers het niet voorelkaar om een paar foto's te schieten..!
Ik had startnummer 208 :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 06:14

Mijn dochter heeft zaterdag gereden. In het Z na 2 stops opgegeven want de pony voelde niet fijn aan. Haar andere pony liep in het L een top rondje en ze was echt super blij met de manier waarop haar vriendje wilde aanpakken. Helaas bij de DA werd hij eruit gehaald want hij liep niet rad.
Gelukkig bleek gisteren thuis niets meer van een kreupelheid te zien, maar het was natuurlijk wel heel jammer van haar plaatsing in het klassement.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 06:54

SimoneEVC schreef:
Ik heb vandaag ook BB gereden, super leuk! Twee balkjes in het springparcours, maar daarna een foutloze cross gereden. Uiteraard trots op mijn paard! Zijn er fanatieke fotografen geweest die de BB paarden hebben vastgelegd?
Helaas kregen mijn toeschouwers het niet voorelkaar om een paar foto's te schieten..!
Ik had startnummer 208 :)

Dan geeft NESCAFE vast een foto van je op hindernis 7! (Hooiwagens) Pb haar eens! Reactie van haar staat hierboven in t topic!

Jammer zeg Esje!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:09

Nielsie schreef:
LoveUggs schreef:
Niels, je hebt pb!

En je hebt een reactie :)

Ah, dan heb jij mij ook verzorgd :')

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:22

Wat een pech Esje! Wij hebben ook een fijne wedstrijd gehad gisteren. Ik was er smorgens een beetje bang voor; ik had nl een ontstoken oog en draag lenzen waardoor ik nu dus met bril (die ik normaal dus nooit draag en ook niet meer helemaal de goede sterkte is) moest rijden en met die regen was ik er bang voor dat dat niet helemaal goed zou komen...... In de stromende regen de cross verkend maar gelukkig was het droog toen ik moest rijden. Foutloos gesprongen en in de cross een stop die geheel aan mijn rijden te wijten was dus ook erg tevreden over mijn paard! (en dus iets minder over mijzelf ;)). Al met al heel tevreden naar huis gegaan!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:24

Gisteren gestart in de L paarden. Onze eerste cross dit seizoen en de 2e keer L. Dressuur ging goed, behalve de galop, m'n hengstige merrie was een beetje stout, toch nog 188p. Springen foutloos en toen van start in de cross. We gingen erg lekker, hadden een super fijn ritme en toen werd de cross stil gelegd toen we bij hindernis 6 waren. -O- Wat is dat irritant zeg! Totaal de concentratie kwijt. Gelukkig kon de cross vrij snel weer hervat worden. Niet iedereen werd op dezelfde tijd weg gestart en zodoende had ik dus iemand vlak achter me aan rijden. Na de afsprong was ik niet scherp genoeg en dus een langsloper op 8, het smalletje. Waar we normaal nooit problemen mee hebbben. Baalde wel even maar daarna het ritme weer op kunnen pakken en fijn verder kunnen rijden. Verder foutloos en binnen de tijd. Uiteindelijk stond ik 8e in ring 3. Trots op mn merrie!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:30

TypicalDutch schreef:
Gisteren gestart in de L paarden. Onze eerste cross dit seizoen en de 2e keer L. Dressuur ging goed, behalve de galop, m'n hengstige merrie was een beetje stout, toch nog 188p. Springen foutloos en toen van start in de cross. We gingen erg lekker, hadden een super fijn ritme en toen werd de cross stil gelegd toen we bij hindernis 6 waren. -O- Wat is dat irritant zeg! Totaal de concentratie kwijt. Gelukkig kon de cross vrij snel weer hervat worden. Niet iedereen werd op dezelfde tijd weg gestart en zodoende had ik dus iemand vlak achter me aan rijden. Na de afsprong was ik niet scherp genoeg en dus een langsloper op 8, het smalletje. Waar we normaal nooit problemen mee hebbben. Baalde wel even maar daarna het ritme weer op kunnen pakken en fijn verder kunnen rijden. Verder foutloos en binnen de tijd. Uiteindelijk stond ik 8e in ring 3. Trots op mn merrie!

Oh ja, dat heb ik idd mee gekregen! Had je een schimmeltje?
Er was wat onduidelijkheid bij het herstarten.. Op de instructie avond van ons, was er een soort van afgesproken dat de 'omroeper/wedstrijdleider' (of in ieder geval die man die alles omriep), aan zou geven welk nummer we eerst mochten laten starten, omdat je anders idd zou krijgen dat iedereen op een ander tijdstip zou starten.. Echter werd ons via de portofoons gezegd dat we ALLE paarden moisten starten. Werd nog via de porto gevraagd of het nog omgeroepen ging worden, en toen kregen we van iemand anders weer te horen dat er op haar hindernis al gestart was..

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:17

Suelza schreef:

Wie was je? :p
Edit: Ik gok een enkeltje?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:24

Nielsie schreef:
Suelza schreef:

Wie was je? :p
Edit: Ik gok een enkeltje?

Yup!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:25

Hier ook hard tegen de vlakte gegaan, maar EHBO was niet nodig gelukkig. In het springparcours al, ooh wat was ik teleurgesteld.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:26

SplashIsLief schreef:
Hier ook hard tegen de vlakte gegaan, maar EHBO was niet nodig gelukkig. In het springparcours al, ooh wat was ik teleurgesteld.

Oei! Kwam dat door de bodem???

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:48

Had ook de nodige moeite met de bodem. vooral onder de boom. Ik vraag me af: zou het daar gescheeld hebben als we wel achterijzers gehad hadden?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:22

Wij hadden achterijzers met stiften en alsnog gleden we alle kanten op in het springen, dus ik denk het niet pol!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:25

TG: en heb jij een paard wat normaal vast ter been is?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:52

Suelza schreef:
SplashIsLief schreef:

Oei! Kwam dat door de bodem???

Nee denk het niet. Maar... eerlijk is eerlijk, wat het wel geweest is; ik heb geen idee.

Ik kwam aan van 4 naar 5, ze springt en draait in de afzet naar rechtsweg waardoor ik er links vanaf vloog de hindernis/de bloemen ervoor in ging.

Ik heb tot daar geen enkel probleem gehad met de bodem in het springparcours.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:00

Mijn paard had geen moeite met de bodem van het springparcours maar in de cross toch wel een aantal glijers gehad. Voor ijzers met stiften (klein) en achter blote voeten. Hij is aardig vast ter been, we trainen met regelmaat in het weiland zonder stiften. Bij het losrijden op de vaste hindernissen net voor de cross glibberde hij alle kanten uit wat resulteerde in een aantal weigeringen. Niet lekker de cross in en bij de ophaalbrug paar keer vol in de remmen. Toch nog eroverheen en tot het water ging het super. Bij het water echter weer een stop en toen te krap gedraaid voor het alternatief. Dus helaas gestopt. Hoorde achteraf dat er heel veel mensen gewoon doorreden na 4 weigeringen maar in mijn herinnering moest je dan stoppen dus ik ben na het water afgehaakt. Ontzettend balen maar het was zijn eerste keer en met een foutloos springparcours verder heel tevreden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:01

Pol, dit was onze 3e cross en ons 2e springparcours op gras, en de eerste keer met achterijzers en ze gleed eigenlijk net zo als zonder ijzers.

Ik weet eigenlijk niet of ze echt vast ter been is, we rijden altijd op zand :)