Muziek tijdens paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RobinQuibus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:13

Ik zou rustige muziek opzetten omdat als je hardcore of iets in die richting doet word je automatisch hardhandiger dan je wilt van rustig muziek word je rustig en zal je meer geduld hebben

Ik doe zelf nooit muziek omdat ik er afgeleid van raak en ik wil mijn concentratie erbij houden

Overigens kan muziek voor sommige mensen wel fijn zijn

STARCATCHER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 02:05

Ik probeer mij altijd bewust te zijn van mijn omgeving als ik op buitenrit ga, voordat ik bijv een scooter ofzo niet hoor :(:)

Lamujer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 08:10

Wij hebben altijd muziek opstaan in de bak. Ik merk dat ik daar zelf beter door kan ontspannen :o

Ollie1234567

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:47

Muziek op stal en in de bak (zachtjes) is oké. Oortjes in vind ik levensgevaarlijk.

Emmaa2

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 09:43

Ik vind dat het een beetje afhankelijk is van de situatie. Op de weg of buiten een afgesloten bak absoluut nee, ik vind alles met noise cancelling ook echt een risico. Daarnaast asociaal als je niet kan communiceren met de mensen die ook in een bak rijden. Verder vind ik het wel lekker om (een) oortje(s) in te hebben, ik luister graag muziek.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:02

Ik luister ook graag muziek (goh, zou je het zeggen?), maar nooit als ik me moet concentreren. Dus niet op de fiets en al helemaal niet te paard. Muziek vergt namelijk zélf te veel van mijn concentratie. Ik ben een vakman en ik moet gewoon luisteren. (Zittend werk doe ik nog weleens bij muziek, maar dan wel bij muziek die ik al ken. En zelfs dan merk ik dat ik minder geconcentreerd werk.)

Op de manege hebben ze continu Saai Radio of Qut Music aan. Word ik niet blij van. :n Maar goed, je went eraan. Als ze mij de muziek laten bepalen, worden er veel andere mensen niet blij.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:22

Ik luister geen muziek tijdens het rijden. Zou het best kunnen, rijd alleen thuis in de bak dus hoef niet direct op omgeving te letten. Maar tijdens het rijden concentreer ik me zo op wat ik voel en wat ik doe, dat ik de muziek niet meer hoor :')

MatthijsFV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:09

Ik vind met oortjes rijden heerlijk.

MARenAMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:06

Ik heb eigenlijk nooit oortjes in tijdens het rijden
Maar als ik op stal gewoon bezig ben (uitmesten, tuig schoonmaken etc) wel vaak.
Maar ik vind het wel lekker om de radio op stal aan te hebben tijdens het rijden :)