[SGW] Voorbespreking SGW Barchem 26-27 oktober 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 04:58

Zucht. Ik kan niet meer slapen. Lig al een uur wakker! Vind het toch wel spannend, na gister de cross te hebben gelopen!

Casca

Re: Voorbespreking SGW Barchem 26-27 oktober 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 06:03

*schud franciska15 de hand* dat had ik ook al sinds vrijdag.... Scheelt, ik moet er nu uit...

Denk aan andere dingen :P

En succes straks!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 07:39

Succes vandaag!

Gister was toch een prachtige dag in Barchem! En wat een gave cross.
Mijn beide boys konden het niet beter doen. Heerlijk zo aan het eind van het seizoen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 07:44

Succes iedereen. Ikga ook weer richting barchem

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:27

Sue_ schreef:
Succes vandaag!

Gister was toch een prachtige dag in Barchem! En wat een gave cross.
Mijn beide boys konden het niet beter doen. Heerlijk zo aan het eind van het seizoen.

*\%/* geweldig gedaan meid! <3 wat een droom paarden en wat een droom combinaties zijn jullie :D

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:53

Ik heb gister ook heeerlijk gereden in Barchem! Was echt hele mooie cross. 190 in de dressuur, helaas een balk met springen maar super gecrosst, foutloos binnen de tijd! Champ deed het heel goed! Was echt heel fijn te rijden. Uiteindelijk nog een tweede prijs, wat me erg verbaasde met een balk, maar dr werd erg slecht gesprongen.

Iedereen die vandaag moet rijden heel veel succes & vooral veel plezier! :D

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:23

Zo, ik ben ook weer terug :(

Dressuur ging fijn, springen ging foutloos, cross was ze wat wiebelig, een weigering op 4, toen gauw het alternatief gereden, maar op het maisveld ging het mis, ze was naar links aan het loeren en ineens zag ze rechts wat, springt opzij, baf... Toen lag ik in de blubber.. Heel jammer...

moet nog even nakijken of ik nu mn winstpunten weer kwijt ben?..

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:56

Ik heb een topdebuut gehad vandaag! Voor het eerst L gecrosst met mijn kleintje. Heb me behoorlijk zenuwachtig gemaakt over de cross.. voornamelijk hindernis 9(opsprong en smalletje), hindernis 11(punt) en hindernis 16/17?(waterinsprong). Laat dat nou net de sprongen zijn geweest waar hij suuuuuper over ging! Had een weigering op 6, het boompje voor de kikkerpoel. Hij zag ineens het water en stond ineens stil. Opnieuw gereden en toen ging het super!

Had gisteren 183 in de dressuur, is ook nog allemaal net niet bevestigd, springen mooi foutloos(met nadruk op ook echt mooi!) en ik kreeg zo waar een beetje vertrouwen in de cross. Hij kwam met een hartslag van 56 uit het springen, grapjurk. Ik ben zoooo trots!

Heb gereden met een capcam. Zal het filmpje vandaag uploaden en hier opzetten.

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:43

Super Franciska, heb je voor niks wakker gelegen! Knap hoor voor een L debuut, vond het zeker geen makkelijke cross.

@casca, balen van je val.. Niks aan overgehouden? reed je B? Dan weet ik namelijk niet zeker of je verliespunten kan krijgen. Misschien even opzoeken in de reglementen?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:50

Als je B heb gereden dan heb je geen verliespunten. Je kan namelijk niet degraderen.

Lees wisselende berichten. Prijswinnaars en foutlozen gefeliciteerd en voor de andere :(:) en voor de volgende keer succes. Paarden hebben in elk geval weer veel gezien en geleerd..

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:39

Hierbij het filmpje! Ik reed net in de stortbui..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:40

Wat een slagveld.......... oeioeioei.... L paarden geen probleem, maar verder... kijk voor de gein eens bij de M-paarden.
Prachtig weekend gehad, super mooie cross gezien, dochterlief stond na de dressuur 4e, na het springen gedeeld 1e en in de cross pakte hij super paan. Liep als een trein tot de paddenstoel. Hij schrok zich ws. wezenloos van dat ding, spring opzij en begon te glijden. Even leek het er op dat ze samen onderuit zouden gaan, maar paard bleef gelukkig op de been, en zij bekeek even de bodem van heel dichtbij. Jammer, want er zat echt meer in, maar dat hoort erbij, en dat maakt de sgw ook zo'n prachtige sport.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:46

Ik kan er in de reglementen weinig over vinden, verliespunten in de B.. Ach, ik zie het wel op mijn knhs.. Gelukkig kan ik er in Bathmen volgende week nog bij, als ik die hindernissen van vorig jaar zie is dat veel minder kijkerig en wat vriendelijker gebouwd... Geen pijn gedaan, het had genoeg geregend, dus het maisveld was heel zacht :P

Wat geweldig Franciska! Heel knap! En dat met zo weinig nachtrust :P

Texelse, wat jammer van de val zeg! Beide ongedeerd? Soms verrekken ze toch wat bij zo'n gleier..

En idd, wat ik heb gezien was het een slagveld.. Heb er niet heel veel over de finish zien komen..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:01

@Casca: in de B rij je geen verliespunten. En idd, iets verrekken is zo gebeurd, maar hij lijkt goed te zijn. Heb je de uitslagen gezien in 1 M baan? 6 prijswinnaars en nog 1 andere deelnemer over de finish en de rest eruit. Dramatisch, daar word je als crossbouwer toch ook niet blij van denk ik.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:12

Denk dat de crossbouwer niks te 'verwijten' valt, stond een gigantische mooie cross. Zou gaaf zijn als er meer van zulke crossen in Nederland zouden zijn. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:15

Sannnn schreef:
Denk dat de crossbouwer niks te 'verwijten' valt, stond een gigantische mooie cross. Zou gaaf zijn als er meer van zulke crossen in Nederland zouden zijn. :)

Mee eens!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:19

Vond inderdaad de cross gigantisch mooi! Ik ben rondgekomen en het was mijn eerste keer.. dus hulde aan de parcoursbouwer!
Heb gisteren ook nog even gekeken bij de M paarden, maar in het springen ging het bij velen al enorm mis..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:20

Ben ik ook mee eens hoor Sannn, de cross was prachtig, maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als er zoveel mensen de cross uitraken. Er zijn veel te veel "huppeldepuppel" crossen. Hier en daar een boomstammetje of een takkenbos, met alle respect, maar daar zit dan niets technisch in. Deze cross was schitterend, en maakte dus echt het verschil, en het is niet zo dat de beste dressuurruiter wint.

hilde72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:02

Gisteren dressuur ging aardig. Vandaag springen 1 balk, ritme was niet goed. Cross foutloos, tevreden naar huis.

http://youtu.be/TGdLXBkOYa8

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:07

hier 2 dagen niet de finish gehaald.
gister uitgesloten en vandaag een val.
jammer jammer maar met beide paarden ook positieve dingen dus daar kijken we maar op terug en op naar volgend seizoen

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:32

Gaaf filmpje Franciska! Leuk paard heb je :)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:13

texelse schreef:
Ben ik ook mee eens hoor Sannn, de cross was prachtig, maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als er zoveel mensen de cross uitraken. Er zijn veel te veel "huppeldepuppel" crossen. Hier en daar een boomstammetje of een takkenbos, met alle respect, maar daar zit dan niets technisch in. Deze cross was schitterend, en maakte dus echt het verschil, en het is niet zo dat de beste dressuurruiter wint.

Valt toch wel mee? Ik rijd in Nld meestal Chaam, Etten Leur, Castenray, Maarsbergen, Vlietland, Gorssel, Ysselsteyn, Hattem, Diepenheim, Barchem en Bathmen en daarvan in Barchem zeker de meest technische, maar ik vind de rest echt wel op nivo, alleen Gorssel is altijd wat simpeler en Ede-Putten was dit jaar ook niet zo moeilijk.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:05

texelse schreef:

ik ben het hier ook zeker mee eens!!

ik ben in het M en Z aan de finish gekomen!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:19

Maar je moet toch ook ergens beginnen? Een B cross mogen toch best een paar huppeldepuppel sprongen tussen zitten?

Kijk, dat als je L gaat starten dat het dan een flink stuk moeilijker wordt, en het M ook weer.. Maar je moet imo toch ergens beginnen... En misschien zie ik dat verkeerd hoor en had ik nog meer trainingen etc moeten rijden... Maar zo'n echte cross is toch anders, ineens een hindernis achter een bocht..

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:20

Wie hebben er foto's gemaakt vandaag?

Ik had vandaag 206 punten met dressuur. Foutloos gesprongen en gecrosst alleen 3 sec te snel.
Daarmee 1e geworden met Amourrette :)