Endurance Ommen 28 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Endurance Ommen 28 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:44

Hou rekening met wegopbrekingen, de brug in het centrum van Ommen is al geruime tijd in onderhoud, staan nu stoplichten voor en de wachttijd is soms wel echt lang..hou dus rekening dat je wat langer onderweg bent.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:55

Gezien het mijn eerste keer is, hoe lang voor de starttijd is slim om aanwezig te zijn?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 11:15

Als het de eerste keer is zou ik zeker de voorbespreking meepakken, staat in het boekje (ontvang je vandaag of morgen) hoe laat dat is. Daar wordt de route besproken, oversteken en andere weetjes. Je kunt daar ook vragen stellen.

Je moet je paard laten keuren en voor die tijd is het handig dat je paard even kan acclimatiseren. Ik zorg altijd dat ik anderhalf uur van te voren aanwezig ben..minimaal..haha. Beetje plannen hoe je dat met welke voorbespreking gaat doen dus.

Even voor jou handig: Je parkeert, meld je bij het secretariaat..daar ontvang je je starthesje en vet-kaart. Dan ga je naar je paard, even klaarmaken voor de keuring (grazen, rond laten kijken) en ga je MET vet-kaart, hesje aan en paspoort naar de voorkeuring op het hoofdterrein. Als daar alles goed is (en ingevuld op je vet-kaart) kun je je klaarmaken voor de start. Ligt een beetje aan hoe snel je bent, ik ben altijd vrij vlug met opzadelen enzo maar ken ook mensen die daar een half uur over doen. :+ Het is handig om een minuut of 10/5 in de bak rond te stappen (start is vanuit de bak) zodat je meteen weg kunt wanneer jouw starttijd aangebroken is. Laat VOOR je start je VET kaart weer zien aan de mensen bij de start, die vullen je vertrektijd volgens startlijst in. Duidelijk?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:39

Dochter moet om 8.54 starten.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:54

Ja heb het boekje binnen.. *\o/*
Vanavond eens op mijn gemak door lezen....

Mooi tijdsverloop idd Kristelhans
Ik ben ook altijd snel met opzadelen hoor.
RusselNuwell je kan beter een kwartier zelf moeten wachten dan dat je moet haasten dat is niet fijn zeker voor een eerste keer niet.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:27

Michelle_S schreef:
kim345 schreef:
Wij mogen weer vroeg opstaan om 4 over 9 starten!
Maar we starten als een van de laatsten in de klasse 2 dus we hebben nog geluk !

Wat leuk! Wij starten twee minuten voor jullie :) zie je dan!

Is het toch goed gekomen met de trailer? :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:17

_suus19_ schreef:
Wij mogen weer vroeg opstaan om 4 over 9 starten!
Maar we starten als een van de laatsten in de klasse 2 dus we hebben nog geluk !

Wat leuk! Wij starten twee minuten voor jullie :) zie je dan![/quote]

Is het toch goed gekomen met de trailer? :D[/quote]

Ja gelukkig!! Vrijdag zijn Evelyn en Murielle wezen helpen met het trailer laden, helaas kregen we haar na een dag oefenen niet in de trailer. We hebben wel goed afgesloten door horizontaal over de laadklep met haar te lopen, zo leerde ze ook dat ze haar achterbenen kan optillen en er over heen kan lopen.

De dagen erna heb ik dit met haar geoefend en zette haar op een cirkel waarna ze zelf gemakkelijk horizontaal eroverheen liep. Een dag later liep het dametje zelfs met mij tot haar voorbenen de laadklep al op en had ik voer in de trailer gezet waarvoor ze toch wel wat moeite moest doen, maar haar achterbenen liet ze op de grond staan.

Gisteren weer geoefend en Jet kwam zowaar vanuit zichzelf de trailer in, ze at het voer en ging weer naar achter, zo een paar keer geoefend en ik oefen nu iedere dag 2 a 3 keer een klein kwartiertje met haar. Ik ben erg tevreden met hoe het nu gaat en hoop dit door te zetten, dit gaat echt vanuit rust en vertrouwen precies zoals hoe ik het graag zie. Vanaf woensdag gaan we ook proberen met de stang erachter en de klep dicht, dit een aantal keer oefenen. Daarna zullen we hopelijk de zaterdag die kan op gaan! Jeeeee!! *\o/*

Ik ben ontzettend blij!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:43

Michelle_S schreef:
Ja gelukkig!! Vrijdag zijn Evelyn en Murielle wezen helpen met het trailer laden, helaas kregen we haar na een dag oefenen niet in de trailer. We hebben wel goed afgesloten door horizontaal over de laadklep met haar te lopen, zo leerde ze ook dat ze haar achterbenen kan optillen en er over heen kan lopen.

De dagen erna heb ik dit met haar geoefend en zette haar op een cirkel waarna ze zelf gemakkelijk horizontaal eroverheen liep. Een dag later liep het dametje zelfs met mij tot haar voorbenen de laadklep al op en had ik voer in de trailer gezet waarvoor ze toch wel wat moeite moest doen, maar haar achterbenen liet ze op de grond staan.

Gisteren weer geoefend en Jet kwam zowaar vanuit zichzelf de trailer in, ze at het voer en ging weer naar achter, zo een paar keer geoefend en ik oefen nu iedere dag 2 a 3 keer een klein kwartiertje met haar. Ik ben erg tevreden met hoe het nu gaat en hoop dit door te zetten, dit gaat echt vanuit rust en vertrouwen precies zoals hoe ik het graag zie. Vanaf woensdag gaan we ook proberen met de stang erachter en de klep dicht, dit een aantal keer oefenen. Daarna zullen we hopelijk de zaterdag die kan op gaan! Jeeeee!! *\o/*

Ik ben ontzettend blij!

Waaaauw, wat ontzettend fijn! *\o/* Suuuuper!
Dan heeft het dus toch geholpen, al leek dat vrijdag niet echt zo... :') Heb nog steeds spierpijn in mijn armen haha.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:02

Super fijn!
Leuk dan komen we jullie vast wel tegen onderweg en anders zeker wel voor de start!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:38

Muurp schreef:
Michelle_S schreef:

Ik ben ontzettend blij!

Waaaauw, wat ontzettend fijn! *\o/* Suuuuper!
Dan heeft het dus toch geholpen, al leek dat vrijdag niet echt zo... :') Heb nog steeds spierpijn in mijn armen haha.

Hhaha nee vrijdag was een drama met mevrouw, nu krijg ik haar dus wel in z'n geheel in de trailer maar vind het toch wel spannend om met de paal er achter te gaan oefenen.. :') straks ben ik weer bij t begin.. maar ik ga eerst deze komende dagen nog eventjes met haar aan de slag zonder paal.

Nogmaals bedankt!! WAs gezellig met jullie! *D zie je in Ommen *\o/*

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:02

kristelhans schreef:
Als het de eerste keer is zou ik zeker de voorbespreking meepakken, staat in het boekje (ontvang je vandaag of morgen) hoe laat dat is. Daar wordt de route besproken, oversteken en andere weetjes. Je kunt daar ook vragen stellen.

Je moet je paard laten keuren en voor die tijd is het handig dat je paard even kan acclimatiseren. Ik zorg altijd dat ik anderhalf uur van te voren aanwezig ben..minimaal..haha. Beetje plannen hoe je dat met welke voorbespreking gaat doen dus.

Even voor jou handig: Je parkeert, meld je bij het secretariaat..daar ontvang je je starthesje en vet-kaart. Dan ga je naar je paard, even klaarmaken voor de keuring (grazen, rond laten kijken) en ga je MET vet-kaart, hesje aan en paspoort naar de voorkeuring op het hoofdterrein. Als daar alles goed is (en ingevuld op je vet-kaart) kun je je klaarmaken voor de start. Ligt een beetje aan hoe snel je bent, ik ben altijd vrij vlug met opzadelen enzo maar ken ook mensen die daar een half uur over doen. :+ Het is handig om een minuut of 10/5 in de bak rond te stappen (start is vanuit de bak) zodat je meteen weg kunt wanneer jouw starttijd aangebroken is. Laat VOOR je start je VET kaart weer zien aan de mensen bij de start, die vullen je vertrektijd volgens startlijst in. Duidelijk?

Met een kleine toevoeging; controleer na het keuren van je paard of voor op de kaart de entingen en startgerechtigd zijn afgetekend. Ik heb in Kootwijk ooit meegemaakt dat dit niet was gebeurd dus moest ik nog eventjes terugwandelen naar de dierenartsen.
Geen nood maar moest om die reden haasten om nog op tijd te kunnen starten. En ik heb een bloedhekel aan haasten.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 11:42

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:54

Uberhaupt je entingen goed nakijken of ze allemaal binnen het termijn vallen.
Je mag onherroepelijk niet starten als ze niet in orde zijn.
En eigenlijk is er bij elke wedstrijd wel iemand waar het in op orde is.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 13:35

Yup, en dan kun je rechtsomkeert maken want je moet dan gewoon weer naar huis!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:51

Toch snap ik wel dat het fout gaat.
Je hebt er nu eenmaal niet altijd erg in dat er in een ver verleden een fout met de entingen gemaakt kan zijn.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:27

Michelle_S schreef:

Ik ben ontzettend blij!

Super fijn! Veel plezier dan alvast! :D Hopelijk blijft het zo goed gaan :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:12

scooby09 schreef:
Toch snap ik wel dat het fout gaat.
Je hebt er nu eenmaal niet altijd erg in dat er in een ver verleden een fout met de entingen gemaakt kan zijn.

Echt..? := Ik ben als de dood dat ik anderen in de weg loop, tot last ben of irriteer op zo'n wedstrijd, dus ik lees altijd het reglement nog een keer door om te weten hoe alles ook alweer zat, inclusief entingen en dergelijke, alles om te zorgen dat ik op zo'n wedstrijd niet enorm voor joker sta! :=

ZEKER voor de eerste wedstrijd ben ik er extra op gespitst dat ik alles weet, bij me en in orde heb en ik snap er eerlijk gezegd weinig van dat mensen zelfs zonder het reglement ook maar gelezen te hebben op wedstrijd gaan.. :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:26

Mijn ervaring is ook dat de VET's soms ook niet helemaal wakker zijn, of de kennis niet hebben. Mijn verzorgpony is een aantal jaar niet geënt (niet op wedstrijd, dus de eigenaar vond het niet nodig) en toen is er naar een aantal jaar weer een nieuwe basis gezet, met herhaling na een aantal weken en de gewone jaarlijkse herhaling vanaf toen. Dat blijkt toch altijd lastig te zijn, moet het altijd aanwijzen en uitleggen..

Daarom is het ook gewoon goed om zelf tip top op de hoogte te zijn, zodat je alles kan uitleggen :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:44

_suus19_ schreef:
Super fijn! Veel plezier dan alvast! :D Hopelijk blijft het zo goed gaan :)

Dankjewel, we hebben er enorm veel zin in! *\o/*

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:53

Corelli schreef:
Mijn ervaring is ook dat de VET's soms ook niet helemaal wakker zijn, of de kennis niet hebben. Mijn verzorgpony is een aantal jaar niet geënt (niet op wedstrijd, dus de eigenaar vond het niet nodig) en toen is er naar een aantal jaar weer een nieuwe basis gezet, met herhaling na een aantal weken en de gewone jaarlijkse herhaling vanaf toen. Dat blijkt toch altijd lastig te zijn, moet het altijd aanwijzen en uitleggen..

Daarom is het ook gewoon goed om zelf tip top op de hoogte te zijn, zodat je alles kan uitleggen :)

Het is vaak als VET ook nogal een langdurig klusje terwijl er nog heel veel andere mensen staan te wachten, (vaak geven mensen ook gewoon een dichtgeslagen paspoort en in allerlei paspoorten staan die vaccinaties weer op andere plekken, en dan moet je van een hele reeks vaccinaties stuk voor stuk gaan checken of ze onderling niet meer dan een jaar uit elkaar zijn), ik vraag zelf ook wel eens aan mensen of ze het even willen aanwijzen waar de basis weer opnieuw staat, dan hoef je pas vanaf daar te checken, dat gaat veel sneller!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:06

Ik heb voor de nieuwe dubbele enting van mijn paard twee rode stipjes gezet met een stift. Het oog wordt er direct door getrokken :) scheelt hun ook veel gedoe.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:11

Goede tip! Dankje

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:41

Ik ben dit jaar ook weer aanwezig, dit keer niet om te helpen bij de finish maar om te groomen:D Zelf kom ik ook uit de omgeving van Ommen en waar de wedstrijd elk jaar wordt gehouden staat het paard wat ik train, deze loopt zondag ook haar eerste wedstrijd met haar eigenaar waarbij ik dus ga groomen

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:02

We hebben er zin in! Heb wel even zitten stressen en had me bijna afgemeld, ik dacht namelijk dat mijn entingen niet klopten, bleek ik verkeerd te hebben gelezen. Ik dacht namelijk dat mijn paard geënt was in 07-2011 en 08-2012, bleek het 07-2012 en 08-2012 te zijn, en ik had dus vorig jaar hem 2 keer laten enten omdat ik te laat was. Ik neem de tip van het rode stipje even mee!

Mijn paard is erg goed te pas, maar ben wel blij dat het wat afgekoeld is, aangezien hij nog vol op aan het verharen is.

Nog even een vraagje, wat is makkelijk om zelf allemaal mee te nemen. Halster/halstertouw, hoevenkrabber, jerrycan, emmer, daar had ik al aan gedacht maar er zal vast nog wel een boel meer zijn.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:39

ik zou ook een deken meenemen,er staat een verradelijke wind