[WN] Bit, Jan Trel contra Wim Back

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:34

Ik moet ook eerlijk toegeven dat, ondanks het feit dat we het niet eens werden, hij (Jan Trel) altijd en uitvoerig mijn mails heeft beantwoord.
Dat vond ik al erg netjes en vond het een compliment dat hij open stond voor discussie met een totaal onbekende.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:06

Ja, dhr. Trel beantwoorde mijn mails ook, maar daar hebben die paarden toch geen *** aan. Doe iets, neem maatregelen, maar in zijn mails, die hij inderdaad altijd netjes stuurde, verschuilde hij zich constant achter allerlei dingen. Praten als brugman, daar is hij goed in, maar ACTIE! Direct volgende wedstrijd controle in de inrijbak!!!!!!!!!!!!!!! Het is toch voor hem ook geen reclame voor zijn bond dat hij dit "toelaat". Ja, die verantwoordelijkheid heeft hij namelijk als hij een NK organiseert. Hij laat deze mensen toe deze praktijken te verrichten en loopt van de feiten weg, daar stond ik toch bij. Tijdens het NK hoor je continue iedereen klagen over de praktijken in de inrijbak, de voorzitter weet dit toch ..... maar waarom geen maatregelen. Wil hij "ze" te vriend houden ....???? Luister, ik kan die man persoonlijk niet, het is waarschijnlijk een lieverd, hoor. Het is ook niet persoonlijk, maar hij heeft gekozen voor een verantwoordelijkheid als voorzitter van een bond, neem die verantwoordelijkheid dan ook en dan zul je inderdaad af en toe mensen tegen hun schenen schoppen. Maar dierenmishandeling (want dat is dit) moet niet toegestaan zijn op evenementen zoals dit. Hij had minstens zelf eens kunnen gaan kijken naar hetgeen ik hem verwees. Maar goed, daar gaat het hier nu niet over. Maar Jan Trel ophemelen en die arts de grond in boren, bleh. Jan Trel had zich beter moeten voorbereiden op dit interview en zeker niet op zo;n evenemen dit moeten bespreken, nota bene naast de inrijbak waar de praktijken plaatsvinden en geloof me, ik stond er ook !!!!!!!! dus ik weet waar ik over praat. Het is gewoon eigen schuld, dikke bult, hij heeft het over zichzelf heen gehaald. Dom, had een ander moment en lokatie uitgekozen met iets meer voorbereiding. Jullie verschuilen je nu ook door te zeggen, ja aardige man, hij mailt altijd terug en beantwoord mijn vragen goed ............. daar hebben die paarden wat aan joh!!! ACTIE!!!!!!!!!!!!!!!!! Irene K.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:41

Irene K. schreef:
Ja, dhr. Trel beantwoorde mijn mails ook, maar daar hebben die paarden toch geen *** aan. Doe iets, neem maatregelen, maar in zijn mails, die hij inderdaad altijd netjes stuurde, verschuilde hij zich constant achter allerlei dingen. Praten als brugman, daar is hij goed in, maar ACTIE!

Nee van actie heft Trel nog nooit van gehoord

Direct volgende wedstrijd controle in de inrijbak!!!!!!!!!!!!!!!

Met de WRAN NK was er wel toezicht op de inrijbak

Het is toch voor hem ook geen reclame voor zijn bond dat hij dit "toelaat".

Zijn bond?????????? dat mag hij willen

Ja, die verantwoordelijkheid heeft hij namelijk als hij een NK organiseert. Hij laat deze mensen toe deze praktijken te verrichten en loopt van de feiten weg, daar stond ik toch bij.

Hij loopt inderdaad weg voor allerlei zaken ben tijdens de NK ook eens even iets wezen aan kaarten wat niet door de beugel kon
En wat zegt Trel dan ja daar kan ik niks aan doen WAAROM hebben we dan een regelboek.

Tijdens het NK hoor je continue iedereen klagen over de praktijken in de inrijbak,

Volgens mij komt het klagen meestal pas als de wedstrijd is afgelopen en dan op Bokt.nl

Maar dierenmishandeling (want dat is dit) moet niet toegestaan zijn op evenementen zoals dit.

Over dieren mishandeling is hier al gesproken en dat is voor een ieder apart wat hij of zij onder mishandeling verstaat

Jan Trel had zich beter moeten voorbereiden op dit interview en zeker niet op zo;n evenemen dit moeten bespreken, nota bene naast de inrijbak waar de praktijken plaatsvinden en geloof me, ik stond er ook !!!!!!!! dus ik weet waar ik over praat.

Dan had je dat ook gelijk aan kunnen kaarten als je er bij stond !!!!!

Het is gewoon eigen schuld, dikke bult, hij heeft het over zichzelf heen gehaald. Dom, had een ander moment en lokatie uitgekozen met iets meer voorbereiding.

Hij heeft het nog niet eens zo zeer over zichzelf heen gehaald maar meer over de leden van de WRAN en dan moet je blij zijn met zo'n voorzitter nou niet dus

Jullie verschuilen je nu ook door te zeggen, ja aardige man, hij mailt altijd terug en beantwoord mijn vragen goed

Hij kan dan de vragen wel goed beantwoorden maar er gebeurt toch niets met de vragen die je hem stelt

Want hij is de voorzitter en zijn wil is wet

............. daar hebben die paarden wat aan joh!!! ACTIE!!!!!!!!!!!!!!!!! Irene K.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:37

Irene K"]
Ja, dhr. Trel beantwoorde mijn mails ook, maar daar hebben die paarden toch geen *** aan.
[/quote]

Dat wordt toch ook niet beweerd nadat jij jouw betoog geplaatst hebt.

[quote="Irene K"]
Doe iets, neem maatregelen, maar in zijn mails, die hij inderdaad altijd netjes stuurde, verschuilde hij zich constant achter allerlei dingen. Praten als brugman, daar is hij goed in, maar ACTIE!
[/quote]

Uit betrouwbare bron weet ik dat er veel aan gedaan wordt, en heb niet het idee dat hij zich verschuilt achter.

En wist je dat goed luisteren, vermoeiender kan wezen dan praten? De actie is er wel, maar niet in de vorm van een Bondgenoten oproep.

[quote="Irene K"]
Direct volgende wedstrijd controle in de inrijbak!!!!!!!!!!!!!!! Het is toch voor hem ook geen reclame voor zijn bond dat hij dit "toelaat". Ja, die verantwoordelijkheid heeft hij namelijk als hij een NK organiseert. Hij laat deze mensen toe deze praktijken te verrichten en loopt van de feiten weg, daar stond ik toch bij. Tijdens het NK hoor je continue iedereen klagen over de praktijken in de inrijbak, de voorzitter weet dit toch ..... maar waarom geen maatregelen. Wil hij "ze" te vriend houden ....????
[/quote]

Te vriend houden is denk ik, in deze, niet het juiste woord. In het belangenspel dat er ontstaan is doordat meerdere denken het juiste te doen of met het beste bezig te zijn, moet je compromissen sluiten met elkaar. Heel voorzichtig moet je dan tussen de bestaande belangen door manoeuvreren. Gezien het feit dat deze organisatie er wel één is die let op de omstandigheden waar de paarden hun oefeningen op moeten verrichten, zou het een signaal kunnen zijn om een goede basis te leggen. Om de tegenargumenten, die er ook zijn, volledig de kop in te drukken. En met de wetenschap dat wij hier maar praten over één van de vele gereden onderdelen, vind ik dat bijzonder. En daar zouden misschien anderen een voorbeeld aan kunnen nemen. Helemaal gezien het feit dat wij het hier hebben over een organisatie die het mogelijk maakt om een mooie show weg te zetten en de lat daarvoor niet te hoog legt.

Ze hebben een hoog bereikbaarheidsgehalte en vangen daarom in mijn ogen de klappen op, die zij niet echt verdienen.

[quote="Irene K"]
Luister, ik kan die man persoonlijk niet, het is waarschijnlijk een lieverd, hoor.
[/quote]

Geen mening.

[quote="Irene K"]
Het is ook niet persoonlijk, maar hij heeft gekozen voor een verantwoordelijkheid als voorzitter van een bond, neem die verantwoordelijkheid dan ook en dan zul je inderdaad af en toe mensen tegen hun schenen schoppen.
[/quote]

Nodig meneer Back uit en breng met hem een bezoek aan een door een andere organisatie georganiseerde wedstrijd. Kijk dan naar de verschillen die er zijn. Ik hoop voor jou dat de heer Back daar een Trel vindt, om een soortgelijk van interview aan te gaan.
[quote="Irene K"]
Maar dierenmishandeling (want dat is dit) moet niet toegestaan zijn op evenementen zoals dit. Hij had minstens zelf eens kunnen gaan kijken naar hetgeen ik hem verwees. Maar goed, daar gaat het hier nu niet over. Maar Jan Trel ophemelen en die arts de grond in boren, bleh. Jan Trel had zich beter moeten voorbereiden op dit interview en zeker niet op zo;n evenemen dit moeten bespreken, nota bene naast de inrijbak waar de praktijken plaatsvinden en geloof me, ik stond er ook !!!!!!!! dus ik weet waar ik over praat.
[/quote]

Gelukkig heb je ook aan geven dat hij zelf niet echt handig bezig was, gezien het feit hoe het één en ander naar buiten gebracht is. Ik stond er niet, maar ben mijn eigen bewust hoe er gelezen wordt.

[quote="Irene K"]
Het is gewoon eigen schuld, dikke bult, hij heeft het over zichzelf heen gehaald. Dom, had een ander moment en lokatie uitgekozen met iets meer voorbereiding. Jullie verschuilen je nu ook door te zeggen, ja aardige man, hij mailt altijd terug en beantwoord mijn vragen goed ............. daar hebben die paarden wat aan joh!!!
[/quote]

Nee, net zo goed dat ze er niks aan hebben om dit te laten plaats vinden op een ander locatie, voor de paarden dan hè.

Niemand heeft gezegd dat Jan Trel een aardige man is. Men bedoelde dat hij ondanks alles, een voorzitter is die zich niet te hoog voelt om met de mensen, die gewoon op een wedstrijd komen, te blijven communiceren. Ik vind persoonlijk dat hem dat siert, maar weet dat hij het ook niet alleen kan veranderen.
[quote="Irene K schreef:
ACTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja inderdaad actie, voor deze organisatie met zijn vrijwilligers, waarvan ik hoop dat zij bijval krijgen van hun collega organisaties.

Het is dan wel de oudste organisatie, maar niet de meest voor de hand liggende organisatie, om in het kader van de gegeven discipline actie te ondernemen.

Dus ik wou toch even mijn mening kwijt.

Peter.
Laatst bijgewerkt door PeterV op 19-11-03 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:48

Ok, samengevat, wat kunnen we doen? En wat gaan we ook doen? Goede ideeen steun ik van harte.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:59

Zie topic WRAN Bestuursvergadering, dé gelegenheid!!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:05

Mooie gelegenheid om "de DAAD bij het WOORD te voegen"!!
Want dat is het probleem; er wordt ontzettend veel gel*ld, maar actie homaar...
En door dat praten lijken de problemen alsmaar groter en groter te worden en weet niemand er meer raad mee.
En daar is de WRAN echt niet uniek in....ik zie het dagelijks in m'n werk.

Daarom doe ik meestal niet mee met die enorme discussies hier op Bokt; ik heb al moeite genoeg om de wereld om mijzelf heen te "verbeteren" Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:34

Maar bij de WRAN bestuursvergadering ben je alleen welkom als je lid bent. Dit was het persoonlijke antwoord van de Heer Trel aan mij, toen ik de vraag eens aan hem stelde of ik een keertje mocht komen kijken. Okee, kan ik inkomen, moet niet zo zijn dat buitenstaanders gaan beslissen hoe een vereniging geleid gaat worden. "Word dan maar lid, zo was het verhaal". En voor dhr. Trel toen: einde discussie. En voor mij toen ook. Voor mij geen lidmaatschap bij een vereniging die niet open staat voor nieuwe leden. Leden, die misschien wat meer overtuigd moeten worden, maar evengoed potentiele leden.

De vraag is namelijk: wil je wel lid worden van een vereniging waar je niet helemaal achter staat? Ja, natuurlijk - zo zullen jullie zeggen - want dan heb je de kans om wat te verbeteren. Eh...sorry, geen behoefte aan. Te vaak geprobeerd, niet gelukt. Zonde van de energie.

Ook als je de vraag stelt: wat kan de vereniging voor mij doen? , of omgekeerd, zoals dhr Trel altijd stelt: wat kan ik voor de vereniging doen? Zolang als dhr Trel niet openstaat voor discussie van wat voor aard ook, heb ik geen boodschap aan de vereniging waar hij voorzitter van is.
Ik heb de WRAN niet nodig. En de WRAN mij blijkbaar ook niet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:41

Irene K. schreef:
Jan Trel had zich beter moeten voorbereiden op dit interview en zeker niet op zo;n evenemen dit moeten bespreken, nota bene naast de inrijbak waar de praktijken plaatsvinden en geloof me, ik stond er ook !!!!!!!!.

Hihihi, dit dacht ik precies hetzelfde toen ik het stuk las.
Onee, niet naast de inrijbak van een show Boos! Niet echt een goed voorbeeld voor een artikel over "is western slecht voor een paard".
Zo'n beetje de slechtste plek om te vertoeven....... Scheve mond

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:17

FF klein vraagje Verward

We hebben het voornamelijk over de wedstrijd sport(western)
Wat als het gros van de deelnemers wel veranderingen zou willen,maar niet zoals hier wordt besproken ,wie zijn wij dan om een oordeel te vellen over wat er moet worden veranderd aangaande de wedstrijd sport????

Als op een wedstrijd klachten zijn door deelnemers zijn die meestal betreffende de organisatie.Ik persoonlijk heb nog nooit iemand horen klagen(zoals op bokt wordt gedaan) aangaande een ruiter,of de behandeling van een paard.
Natuurlijk werd er wel eens gezegt **hmm daar gaat hij weer***
en vervolgens ga je gewoon je gang.
Ik ben bang dat er veel minder wedstrijd ruiters het met bokt eens is als dat jullie denken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:44

Of misschien durven de ruiters de confrontatie niet aan op een wedstrijd. Ik ken me ook indenken dat ze wat anders aan hun hoofd hebben (hun eigen presteren o.a.).
Buiten dat het als onsportief* zou kunnen overkomen om een mederuiter 'aan te geven' (*scheelt weer competitie).

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:38

Blaze ik krijg les van een van die wedstrijdruiters. Ze start ook open. En ze vindt sommige van de praktijken in de inrijbak schandalig om te zien. Praat daar ook openlijk over. Maar zij zegt inderdaad heel terecht: "ik ga niemand aangeven. Dan sta ik bekend als klikspaan en dan kan ik het wel schudden, want er wordt toch niets mee gedaan".

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:41

Anya schreef:
Blaze ik krijg les van een van die wedstrijdruiters. Ze start ook open. En ze vindt sommige van de praktijken in de inrijbak schandalig om te zien. Praat daar ook openlijk over. Maar zij zegt inderdaad heel terecht: "ik ga niemand aangeven. Dan sta ik bekend als klikspaan en dan kan ik het wel schudden, want er wordt toch niets mee gedaan".

He bah, wat zit de wereld toch soms verrot in elkaar Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:55

Tja...en als je dan je mond opendoet en iemand aangeeft, krijg je vervolgens heel westernrijdend Nederland over je heen (voorbeeld Dennis Roemer en Waiting on Dunit? Zijn we dat al weer vergeten?)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:11

Als we het over organisatie hebben vind ik overigens ook dat er een hoop pluspunten zijn hoor. De wedstrijden waar ik ben geweest was het programma goed ingedeeld, was er genoeg ruimte voor trailers, genoeg ruimte voor het inrijden, kon je snel wat te eten of drinken krijgen. Dat vind ik super. Dan is het misschien ook wel moeilijker om dan naar de organisatie te gaan met een melding dat iemand zijn paard te hardhandig aanpakt. Verward Dat idee heb ik dan, dat ik me echt een vreselijke zeikerd voel omdat de rest op rolletjes loopt. Eigenlik wil ik wel graag iets van vrijwilligerswerk gaan doen ofzo. Dan krijg ik meer inzicht in het hele westernwereldje en dan weet je ook beter bij wie je moet zijn met je klachten en op welk moment.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:24

Cassidy schreef:
Tja...en als je dan je mond opendoet en iemand aangeeft, krijg je vervolgens heel westernrijdend Nederland over je heen (voorbeeld Dennis Roemer en Waiting on Dunit? Zijn we dat al weer vergeten?)

En wat als Dennis gewoon deed wat hij op dat moment moest doen om erger te voorkomen?????

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:27

..toen was ik nog geen westerner of heb ik het voorval (want daar lijkt het hier om te gaan) niet bewust meegekregen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:50

Blaze"]
[quote="Cassidy schreef:

En wat als Dennis gewoon deed wat hij op dat moment moest doen om erger te voorkomen?????
[/quote]

Dit is geen aanval aan Dennis. Ik ben er niet bij geweest, weet ook het fijne van de situatie niet. Maar ik weet wel dat Gerrie Bijsterbosch er melding van heeft gemaakt (terecht of ten onrechte, mijn oordeel zul je daar niet over horen) en kreeg toen heel westernrijdend Nederland over zich heen. Dat is wat ik gezien heb. Zij heeft in haar functie naar eigen weten en geweten gehandelt, en dat werd ook niet in dank afgenomen.

Dus ik heb de indruk dat je, als je wel een keertje je mond open doet, wel het risico loopt dat je voor de rest van je westernrijdende carriere door de westernruiters in Nederland met de nek aangekeken wordt. Lips are sealed

En ik kan me ook voorstellen dat een heleboel mensen daar nou net geen zin in hebben. Schijnheilig

{ En n.a.v. Blaze's quote en zonder iemands gedrag goed te willen praten: misschien doen sommige andere ruiters met hun paard op een wedstrijd ook wat ze moeten doen om erger te voorkomen? Lips are sealed }

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 06:50

Blaze"]
[quote="Cassidy schreef:

[/quote]

Ik wilde het onderwerp eigenlijk niet meer omhoog halen, maar goed, ik wil hier toch even op reageren. Blaze: je opmerking is redelijk suggestief, misschien kun je dat dan beter eerst even navragen bij Gerrie Bijsterbosch of Chris Knol, voordat je zoiets erop zet, want de klacht was zeker niet zonder reden.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:50

Citaat:
Ik wilde het onderwerp eigenlijk niet meer omhoog halen, maar goed, ik wil hier toch even op reageren. Blaze: je opmerking is redelijk suggestief, misschien kun je dat dan beter eerst even navragen bij Gerrie Bijsterbosch of Chris Knol, voordat je zoiets erop zet, want de klacht was zeker niet zonder reden.

En even navragen aan Dennis Roemer, tenslotte gaat het hier om het welzijn van zijn paard. Hij zal er ongetwijfeld meer van af weten aangezien het hem en zijn paard betreft.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:01

Sugarmiss kun je aub op dit oefenlozen "horses achtige" gezwets een slotje hangen? Ik geloof niet dat hier nog iets constructiefs uit gaat komen!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:04

Adrienne schreef:
Sugarmiss kun je aub op dit oefenlozen "horses achtige" gezwets een slotje hangen? Ik geloof niet dat hier nog iets constructiefs uit gaat komen!

Verward Verward Verward Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:15

Ik denk dat we gewoon het verleden moeten laten rusten en ons weer met het heden (nl dit topic Trel versus Black) moeten gaan bezighouden.
Dus svp weer on-topic allemaal.
Slotje lijkt me dus niet nodig.