[WN] WN: Den Bosch - Western Experience Brabant hallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:53

Blaze"]
[quote="Guinevere schreef:
Ik ben zelf in 1996 geweest en ik heb toen enorm genoten. De dag werd afgesloten door een man met een zwart paard met rood (of was het blauw) in de manen en staart. Was hij er dit jaar ook? En zo ja, weet iemand wie het was?

Patrick van Coninxlooy op genesis number five(het was rood en blauw Cool )
[/quote]

Genesis Number 5 is toch niet zwart?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:02

Dat was toen niet Genesis number five, hoewel die wel enige jaren geleden in aktie te zien was tijdens de WE. Dat zwarte paard, was echter een ander paard, wel met PvC.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:43

Dat zwarte paard zal dan Jay Crew geweest zijn.

Even over de omvang van het paarden gedeelte bij de WE. Het schijnt gewoon enorm duur te zijn om de brabanthallen af te huren en dan komen er nog waarschijnlijk de nodige extra kosten bij kijken om een rijbak aan te leggen, tribunes, verwarming, stallingen enz. speciaal voor het paardengedeelte. Dan moet er toch echt goed naar inkomsten gekeken worden om het uberhaupt mogelijk te houden een WE te hebben met een paardengedeelte erbij en die wordt hoofdzakelijk door linedancers opgeleverd want die komen schijnbaar in veel grotere getalen dan (western)paardenmensen. Gevolg is dat de insteek van een WE dan veel meer richting de linedancers gaat dan naar het paardengedeelte. Dit is overigens als ik me niet vergis ook op de reclame posters aangegeven (dat het paardengedeelte verkleind is).

Verder vind ik het een beetje flauw weer af te geven op een aantal ruiters die deel hebben genomen. De genen die denken het beter te kunnen: geef je de volgende keer op als vrijwilliger om mee te helpen.
Laatst bijgewerkt door Jolande op 28-01-04 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:20

De western expiernce is 9 jaar geleden begonnen als paardenspektakel
en was de linedance bijzaak.
En het paardenspektakel draaide dus echt om de paarden en niet alleen western.
Toen was ook de grand national met de shetjes en echte koeienonderdelen en bijna alle rassen waren toen aanwezig

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:06

Citaat:
De western expiernce is 9 jaar geleden begonnen als paardenspektakel
en was de linedance bijzaak.
En het paardenspektakel draaide dus echt om de paarden en niet alleen western.
Toen was ook de grand national met de shetjes en echte koeienonderdelen en bijna alle rassen waren toen aanwezig

Weet ik, ik was er het eerste jaar ook bij toen de tribunes dusdanig vol zaten dat je niet meer op durfde te staan om even naar het toilet te gaan of zo Haha!
Maar gaande weg is er ergens een draai aan gegeven dat het puur western is geworden en minder van de overige paardensporten. Misschien is dat dus niet zo'n goede keuze geweest tenminste niet voor diegenen die voor de paarden komen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat allereerste eerste jaar dat het paardenspectakel heette met bv. paardenvoetbal en dat soort dingen, nog steeds het leukste onovertroffen jaar heb gevonden. Afgezien dan van de bronze trofee wedstrijden die tijdens de WE zijn gehouden, die waren ook altijd gaaf om te zien Lachen

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:15

Ik ben dit jaar ook naar de Western Experience geweest (zondag). Het was voor mij de eerste keer. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad!! Lachen Heb heerlijk kunnen winkelen en kunnen koopjesjagen. Waar kan je normaal gesproken zo koopjesjagen en prijzen vergelijken. Cool Alles was er en stond ook dicht bij elkaar. Heb een paar prachtige nieuwe laarzen gekocht, een buckle+riem en ik heb een mooie hoed op de kop kunnen tikken. Ben nu helaas wel blut. Geld, geld!
Ik heb wel kaartjes voor het de paardenshow kunnen bemachtigen. Ik heb de trail demo gezien, reining, cutting, the future guys, pole bending en dat vrijheidsdressuur. Ik vond het ontzettend leuk! Dat paard van Dave Young was echt onwijs mooi!! *kwijl* En Rieki Young bracht het cutting met koeien echt superleuk! *LOL* Ik vond het ook een genot om naar The future guys te kijken! Wat een stunts, zeg!
Verder vond ik de tribunes prima! Met een rugleuning is alleen maar beter! Er waren trouwens ook banken, dus als je je beenruimte te weinig vond moest je maar bij de banken gaan zitten (aan de zijkant).
Sommige mensen hadden inderdaad een zeer excentrieke outfit! Party!! Die man met die kat en die grote hond heb ik ook gezien. Ik heb in ieder geval mijn ogen uitgekeken naar al die mooie mensen! Wow! En de sfeer vond ik ook erg prettig.
Ik heb niks te klagen gehad. Ik heb het hartstikke naar mijn zin gehad op de WE! OK dan!

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:15

Ps. Misschien wel een beetje te veel line dancers...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:19

Koopjesjagen en winkelen kun je op iedere grote westernwedstrijd, in binnen- en buitenland. Doorgaans vind je daar nog meer stands die puur met paarden te maken hebben, en geen motoraccessoires, riemen met nietjes, kettingen met doodshoofden, aanhangers met hashbladeren enz....

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:36

Ach, het is heel simpel.
Als je niets aan vind, ga er dan niet naar toe.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:08

Inderdaad!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:22

En dat heb ik ook niet gedaan...Haha!
Americana, here I come! Haha!

Jeanette14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:20

waar zie je tegenwoordig nog MOOI westernrijden , het is enorm commercieel , niet alleen de reining maar ook de pleasure en trail , VEEL te jonge paarden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:22

Bij ons in het hoge Noorden is het nog wel aangenaam vertoeven hoor Cool

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:24

Jeanette14 schreef:
waar zie je tegenwoordig nog MOOI westernrijden , het is enorm commercieel , niet alleen de reining maar ook de pleasure en trail , VEEL te jonge paarden.

Wat wordt er verstaan onder veel te jonge paarden

Jeanette14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:36

paarden die op drie jarige leeftijd al een trailparcours lopen of een pleasure proef zijn naar mijn idee te jong , het betekent namelijk dat deze dieren met minstens 18 maanden al gedrild worden , kijk maar naar de uitdrukking in de ogen , is het echt "pleasure"voor het paard of voor de ruiter.
het ligt ook aan je trainer of lesgever , wat deze zegt neemje natuurlijk direkt aan.
als je er echt over na denkt , moet je toegeven dat er toch maar verdraaid weinig vrolijke paarden "op leeftijd"rond pleasuren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:55

Jeanette14: je reactie is er een die bij veel mensen leeft en op Bokt al uitvoerig is behandeld. Wil je er opnieuw aandacht voor vragen doe het dan in een nieuw onderwerp, dit onderwerp ging nl over de WE en het paardengedeelte daar. Lachen

Om op het onderwerp terug te komen: ook de organisatie is zwaar aan het overwegen eea 'anders' aan te pakken. Hoe...de tijd zal het leren Lachen

Jeanette14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:33

welke organisatie bedoel je hiermee ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:38

Degene die het Westerngedeelte onder zijn hoede heeft Lachen

Happiness

Re: WN: Den Bosch - Western Experience Brabant hallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:33

Weet iemand hoe laat het begint en hoelaat het is afgelopen? Clown

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:15

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:30

Zo he, dit is wel een heel oud toppic...

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:05

er is iemand die goed kan graven zeg.!!
ik weet niet eens meer wat ik toen deed!
maar ja...........................

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:47

ik ga ook Haha!:D voor 2e keer..

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:58

haaj ! ik ga morgen ook ! dus als jullie me herkennen ofzo Tong uitsteken geef me een beuk

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:08

jaaaa ik ga ook morgen, ook toevallig!! Clown