planning / doel 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Re: planning / doel 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 21:51

wanneer is het?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:20

7/8/9 september Mafra, Portugal

Vandaag getraind in het Montferland met de groep.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 21:08

hoe is je training gegaan?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:41

Door tegenslag heb ik Beggar niet mee kunnen nemen (ijzer kwam los en drijgde een stuk wand mee te nemen) en heb ik Tapas in het diepe gegooid.
Nou ik kan zeggen dat ik super trots op haar ben, ze pakt het veel beter op dan ik gedacht had.
Eerst PTV hindernissen (brug, waterpartijen, poort, kuil) en daarna 30 km rit door Mortferland met zo veel mogelijk heuvels erin en op het eind nog een paar kleine sprongentjes (ca 50 cm)
Ook nog in een paddock moeten staan erna en alles braaf gedaan, echt super voor de streskip.
(Alle hindernissen en de paddock ervaring was voor de eerste keer)

Dit weekend moet ze ook mee draaien.
Ze staat sinds gisteravond in een paddock bij de TREC wedstrijd van Wendy Koekoek en mag morgen de gangenbeheersingstest en de PTV mee gaan doen.
Ik moest vandaag echt de winkel draaien en een stalgenoot doet nu haar eerste TREC maar heeft geen vervoer.
Ik heb dus gisteravond het hele spul die kant op gebracht en ben daarna terug naar huis gereden, nu werken en dan weer die kant op.
Ben benieuwd hoe het morgen gaat :D

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:00

Wij zijn inmiddels klasse II startgericht, dus doel is voor ons behaald. Volgende doel voor dit jaar is een klasse II goed uitrijden.
Renkum gaan we ons eerste debuut maken.
Ik zit nog wel heel erg te twijfelen welke wedstrijden ik er na wil gaan doen.
Zelf dacht ik eraan om Wateren en Grolloo klasse II te rijden en te stoppen op vetgate en deze wedstrijden dan echt te zien als een training.
Veder wil ik aan het eind van het jaar Onstwedde klasse II starten.
Ik twijfel nog of ik misschien niet Haarle ook kan rijden omdat die 'maar' 42 km is. Maar ik wil niet te hard van stapel lopen met Klasse II. Wat vinden jullie?

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:11

sorry,zat in verkeerd topic :o
Laatst bijgewerkt door HHenny op 02-06-12 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:11

Mariekyy schreef:
Wij zijn inmiddels klasse II startgericht, dus doel is voor ons behaald. Volgende doel voor dit jaar is een klasse II goed uitrijden.
Zelf dacht ik eraan om Wateren en Grolloo klasse II te rijden en te stoppen op vetgate en deze wedstrijden dan echt te zien als een training.
Ik twijfel nog of ik misschien niet Haarle ook kan rijden omdat die 'maar' 42 km is. Maar ik wil niet te hard van stapel lopen met Klasse II. Wat vinden jullie?

Ik vind dat je er zeer zorgvuldig over nadenkt, erg goed! Ik ben zelf beginner, dus kan er nog niet zo heel veel over zeggen. In ieder geval ontzettend veel succes met jullie debuut in Renkum en gefeliciteerd!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:20

kan wel toch marieka?
Ik wil dit jaar nog 4 wedstrijden klasse II rijden. Renkum, wateren grolloo en onstwedde en ze het liefst ook allemaal uitrijden zodat we klasse III startgerechtigd zijn!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:43

Nu ik de training met Champs weer heb hervat staan Wateren, Haarle en Grolloo op de planning. :j

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:05

mijn planning ook weer wat aangepast;

Sera;
KWB I 68km - gereden
Leersum CEI* 91km - gereden
Recht CEI* 100km - juli
MLS CEI** 120km - sept

Palmass;
KWB I 26km - gelopen
Ommen 35 km - gereden
Renkum 55km - gereden
hij heeft dus slechts 2x klasse I gelopen en inmiddels ook zijn 1e klasse II rit en goed uitgereden

de rest moet ik nog even verder bekijken ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:54

hier ook de planning aangepast;

Beggar word terug getrokken uit de T4 van de TREC, hij red het gewoon niet en blokkerd dan mentaal.
Voor hem heb ik een super plekje gevonden inmiddels waar hij wel totaal tot zijn recht zal komen.

En Tapas Touch heeft nu nog 2 wedstrijden in Belgie op het programma:
Binche - volgende weekend
Bande - 2 weken later
Beide ga ik rustig aan rijden en als opbouw gebruiken voor Portugal

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:15

Nu het seizoen 2012 écht voorbij is, is het misschien aardig om te kijken wat er van alle doelen terecht is gekomen! :)

Hilli schreef:
Doel voor 2012: wat klasse II rijden en vooral heel veel plezier hebben :)

Ik heb uiteindelijk 1 klasse II-wedstrijd gereden en 3 klasse I-wedstrijden. Op alle wedstrijden nette kaarten en een paard wat fijn gelopen heeft.
Ik vond Wateren overigens de meest pittige wedstrijd, vanwege alle plassen en het feit dat mijn merrie daar niet zo graag doorheen loopt. Dat maakt het moeilijk om gemotiveerd te blijven en daarnaast kom je ook lastiger in een constant ritme. Er is één wedstrijd niet doorgegaan voor ons: Renkum, vanwege het feit dat mijn opa vlak ervoor overleed.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:28

Gilbey schreef:
Ik had het in een ander topic ook al geschreven maar mijn doel is om met 1 van de tinkers naar het EK TREC in Portugal te gaan komend jaar.
Verder wil ik als het lukt Tapas verder opleiden tot een goed TREC/endurance paard en hoop ik haar eind volgend jaar klasse 2 gerechtigd te hebben.
Dat zal waarschijnlijk niet direct aan haar kunnen liggen dan wel hoe alles met de voorbereidingen van het WK verloopt.

hier is dit toch behoorlijk anders gelopen.
5 dagen na dat ik dit schreef is Gilbey overleden.
de andere tinker kon het nivo (T4) niet aan en staat nu bij een vriendin aan de kust (hij kreeg er eczeem bij)
en tapas is uiteindelijk geen enkele endurance gestart dit jaar maar wel mee geweest naar het WK TREC in Portugal.

een beetje vreemd jaar met heftige diepte punten en bijzondere hoogtepunten

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:51

Moragh schreef:
Hier veel plannen, 4 paarden om in wedstrijden uit te brengen, 1 moet paar CEI** doen, een ander mag beginnen met internationale wedstrijden. De jonge paarden mogen ook aan de slag, 1 mag in 2012 haar kwalificaties voor internationaal gaan halen en mijn kleine meisje van 5 mag haar 1e wedstrijden gaan lopen.

Dit waren mijn plannen, redelijk uitgekomen, al had ik met Moragh iets meer CEI** willen doen. De andere doelen zijn ruimschoots gehaald.
Maar het bleek vooral voor mijzelf nogal een pittige planning ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:55

Djilna schreef:
CEI 2* en 3* starten (en uitrijden natuurlijk ;) )

Gelukt :D
2x CEI 2* en 1x CEI 3*
We hebben gereden in Frankrijk, Duitsland en Tsjechië :)

Het ging niet overal zoals gepland, maar overall gezien ben ik zeer tevreden. Ondanks soms moeilijke momenten hebben we het toch uitgereden.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:06

Mariekyy schreef:

Ondanks dat wij geen klasse II in Renkum hebben uitgereden. Hadden we daar wel onze beste wedstrijd!
Jammer genoeg 2,5 week erna liep hij kreupel en zijn we nu aan het revalideren van een peesblessure..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:48

Speedster schreef:
Met Speed wil ik zijn derde klasse 3 netjes uitrijden (misschien in Zelhem). Na zijn kreupelheid afgelopen seizoen in Schweich wil ik even niet verder plannen dan dit, maar zeker weten dat hij het (op een lager tempo wel te verstaan) wel gewoon nog kan.

Na'ima gaat (als het goed is) vooral wedstrijdervaring opdoen en km's maken. Het zou mooi zijn als we aan het einde van het seizoen klasse 2 startgerechtigd zijn, maar dat is geen moeten.

En vooral alles heel houden natuurlijk!

Speed heeft zijn derde klasse 3 netjes uitgereden, maar niet in Zelhem (maar in Eisborn, Duitsland). Het was meteen een ander (onuitgesproken) doel van ons, een 100+ *\o/*!
Na`ima heeft er inmiddels een paar korte klasse 2 wedstrijdjes op zitten. Doordat ik klasse IV startgerechtigd ben geworden met Speed, konden we fijn wedstrijdjes van 2x20km gaan rijden in België.
Kort samengevat: mooi seizoen gehad :D!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:22

Sok schreef:
Change of plans! :D
Ik heb m'n oude bijrijdpaardje gekocht en die heeft al 2 wedstrijden gelopen.
Hij moet alleen weer even op z'n oude niveau terug komen en dan wil ik wel weer wedstrijden gaan starten!
Eerst Ommen einde april een klasse 1.
Dan Laag Soeren of Renkum, ook klasse 1
Dan Wateren of Haarle, klasse 1
En als alles een beetje mee zit in Grolloo of Onstwedde een klasse 2.
Als dat er niet in zit, gaat m'n vriendin een klasse 1 starten! :D

Ik heb uiteindelijk Ommen kl 1, Wateren en Grolloo kl1 gereden!
Had me wel opgegeven voor onze eerste kl 2, maar had geen vervoer.. Hopelijk volgend jaar!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:22

Leuk inderdaad om de doelen terug te kijken.

MyrtheJ schreef:
Minimaal 1x een klasse 2 rijden :) Nog geen idee hoe mijn jaar eruit gaat zien, dus durf nog niet teveel te plannen.

Uiteindelijk na een hoop gepieker of Judy het allemaal wel aankon, zijn we 3x klasse 1 en 3x klasse 2 gestart. Allemaal goed uitgereden, dus een fijn seizoen voor ons!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:55

Ik ben 3x klasse twee gestart dus we hadden klasse 3 startgerechtigd kunnen worden maar enorm dom geweest en de laatste wedstrijd dus te hard gereden.... 4 honderste te hard. maar verder wel een super fijn seizoen gehad!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:17

rox_en_wilvy schreef:
Mijn voornemen is om in het einde van het seizoen klasse 3 te mogen starten! Maar we zien uit eindelijk wel waar we stranden! Alles hangt af van mn paardje , plezier en gezondheid gaat voorop!

Ook wij hebben een goed seizoen gehad! Ons doel om klasse III startgerechtigd te worden is behaald *\o/* ! Verder hebben we heel veel geleerd mede door te groomen bij andere ruiters!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:38

Wij hebben ook een heel leuk seizoen gehad: veel geleerd, fouten gemaakt, maar daar alleen maar meer van geleerd, veel vertrouwen gekregen in mijn pony en vooral heel veel lol gehad!
We zijn nu klasse 3 startgerechtigd en ik heb nu al zin in volgend seizoen! :D
Laatst bijgewerkt door Kim_Evendi op 13-11-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:39

Kim_Evendi schreef:
Wij hebben ook een heel leuk eerste seizoen gehad: veel geleerd, fouten gemaakt, maar daar alleen maar meer van geleerd, veel vertrouwen gekregen in mijn pony en vooral heel veel lol gehad!

Wow, heb je dan 5x klasse 1 gestart en 3x klasse 2 dit jaar?

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:42

MyrtheJ schreef:
Kim_Evendi schreef:
Wij hebben ook een heel leuk seizoen gehad: veel geleerd, fouten gemaakt, maar daar alleen maar meer van geleerd, veel vertrouwen gekregen in mijn pony en vooral heel veel lol gehad!

Wow, heb je dan 5x klasse 1 gestart en 3x klasse 2 dit jaar?

Nee, niet precies. 3x klasse 1 en meerdere keren klasse 2.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:44

Hoe kan dat als dit je eerste seizoen was?