[SGW] Nabespreking SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:30

mammabird: nog even mijn complimenten voor een fijn georganiseerde cross. Wat me vooral positief opviel tov vorig jaar was de veel fijnere bodem bij het losrijden en de dressuur ringen.
Ook verder alleen geweldige vrijwilligers getroffen die vriendelijk hun werk deden. Je had vooral een heel leuke ringmeester geregeld bij het springen. Ook de speaker lijkt ieder jaar een heel enthousiast iemand te zijn die de sport echt leuk vind.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:25

aaike, ik d8 dat je al genoeg paarden had? :P

om even aan te sluiten op het bericht van pol013: ik zag weer veel bekende mensen die voorgaande jaren ook bij de cross hielpen - zowel ringmeester springen en bij de start van de cross. vriendelijke woorden en een glimlach vooraf, bij finish cross idem. laat idd interesse zien, en ik denk dat iedereen dat wel weet te waarderen!

en ik zag jouw heksen weer staan haha, overal kleine paddestoeltjes op de hindernissen - erg leuk!

SteffieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:47

mamabird schreef:
@SteffieJ: Wij (de organisatie) waren al nieuwschierig hoe het met je gaat na je nare val. De foto's liegen er niet om zeg! En dat geweldige paard van je! Ik vroeg nog aan mijn man nadat ik de foto's had gezien of ie geld geboden had op jouw paard. Hoe jouw paard je probeert te ontwijken, ook al word ie bijna omver getrokken omdat die andere teugel nog wel vast zat. Je kunt aan zijn ogen zien dat ie jou probeert te volgen en zodra je de teugel loslaat draait ie meteen van je vandaan (en jij met je hand tussen zijn voorvoetjes). En daarna zo braaf staan wachten totdat je nagekeken was door de arts... Wat een top paard! Zo één wil ik ook wel! (mijn paard is ook super leukhoor, maar vind dit wel echt bijzonder om zo op foto en film te zien)
In ieder geval van harte beterschap namens P&PSV Princenhage, hopelijk tot volgend jaar en dan aan de finish!

heehee, ik ben er vanaf gekomen met een zware hersenschudding en een kneuzing in me knie!, het was de aller eerste keer, en ben ook echt heel blij dat me paard zo lief is! ik ben echt heel erg trots op der! want zij redde mij leven!, het had allemaal anders af kunnen lopen!, en ik kan zeggen ik heb een vos merrie met een hartje van goud! haha, volgendjaar start ik gewoon weer mee!, en hoop ik dat ik verder kom dan hindernis 2,. volgend jaar ga ik er voor om de finish te halen! controleer me bitje toch voortaan 4 keer! haha, dankjewel en tot volgend jaar!

SteffieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:50

hennydehart schreef:
@ steffie3! Heb jij een vosje?? Zag indd op de fotos van gns dat er iemand flink hard afviel!

heehee, ja dat vosje is van mij, en ik kan zeggen ik heb een heel stoer lief vosje! was der aller eerste keer! ja ik ging er indd heel hard van af!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:57

Wat een nare val Steffie, zo precies op je hoofd :\

Hopelijk voel je je snel beter :(:)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:40

Enige aanmerking op de springringmeester was dat hij het heel lang wachtte met de nieuwe combinatie de ring in te sturen. Daardoor had ik weinig tijd tussen springen en cross. Zeker in combinatie met de dierenarts.
Verder vond ik het een leuke georganiseerde wedstrijd, en zijn wij volgend jaar zeker weer van de partij!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:52

CarpeDiem schreef:
Enige aanmerking op de springringmeester was dat hij het heel lang wachtte met de nieuwe combinatie de ring in te sturen. Daardoor had ik weinig tijd tussen springen en cross. Zeker in combinatie met de dierenarts.
Verder vond ik het een leuke georganiseerde wedstrijd, en zijn wij volgend jaar zeker weer van de partij!

Starte jij op zaterdag? Dat is ons nl ook ter ore gekomen, alleen pas aan het einde van de dag, dus toen konden we er niets meer aan doen helaas. Zondag ben ik tussendoor weeste checken hoe het ging met springen /starten cross en toen liep het volgens mij beter als zaterdag. Het staat in ieder geval al op de agenda voor de evaluatie morgen, dus we doen er zeker wat mee!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:58

Ik heb zaterdagochtend in de BB gestart, maar van de springringmeester mocht ik naar binnen terwijl de combinatie voor mij nog bezig was, daardoor kon het juist vlot doorgaan. maar wellicht dat het daarna anders was.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:09

Ik kon ook naar binnen toen de vorige deelnemer richting 8 draide... Alleen had ik idd ook maar net tijd om 1/2 sprongetjes voor de cross te nemen en moest toen al richting cross. Ging inderdaad vrij vlot door.

Henny die na mij starte kwam volgens mij al dravend terug van de dierenarts toen ik al richting de startbox stapte.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:57

ik startte zondag Mamabird.
Uiteindelijk gingen de deelnemers zelf (na overleg met ringmeester) idd al na het passeren van hindernis 7 de ring in. Hierdoor liep het niet verder uit. Maar die tijd was vrij krap, ik heb de losspring cross hindernissen 1 x kunnen springen en moest daarna direct de cross in.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:04

Tip; de DA-keuring kun je ook na je dressuur doen (tenzij in het vp staat dat het expliciet verplicht is om de keuring voor de cross na het springen te doen) dat scheelt je in tijd. 20 minuten tussen je springen en cross kunnen best kort zijn.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:23

Ik wist niet eens dat dat mocht, goede tip Sim!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:48

Dat wist ik ook niet!
En ook ik heb op zaterdag maar 3x kunnen springen dan kwam voor een deel ook omdat ik 6 min voor mijn orginele tijd moest starten in de cross

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:08

CD: dat mocht al toen ik starte en ik was nr 22.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:43

Dat klopt Heleen.
Jij was 1 van de wakkere ruiters die zelf al klaar ging staan.

Keuren na dressuur wist ik ook niet dat dat mocht :n

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:07

Ik ben ook gaan keuren na de dressuur, voordeel is ook dat je dan niet hoeft te wachten.... ;)
nu iedereen het weet zal er volgende keer dus wel een rij staan :')

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:53

_Sim_ schreef:
Tip; de DA-keuring kun je ook na je dressuur doen (tenzij in het vp staat dat het expliciet verplicht is om de keuring voor de cross na het springen te doen) dat scheelt je in tijd. 20 minuten tussen je springen en cross kunnen best kort zijn.

Officieel mag dit niet. Soms (vaak) vind de DA het prima maar het is geen recht!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:13

Ik zeg ook nergens dat het een recht is, maar ik heb nog nooit meegemaakt (tenzij het expliciet was aangegeven in het vp) dat je niet mocht keuren na de dressuur.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:25

Ik wil ook nogmaals duidelijk maken dat het echt een super mooie cross was.! een heleboel leuke dingen.
En het was allemaal leuk aangekleed. :D
springen, start, en finish mooi dicht bij elkaar.
En de bodem was overal top.!

Ondanks de val heb ik er net zo goed van genoten.!!
Tot volgendjaar *\o/*

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:44

Ohh Sim wist ik niet?! Dacht dat het echt niet mocht!

Klopt Eva! Ik heb alleen 1x alle 3 de crosshindernissen vlug kunnen springen en toen werd ik al geroepen door degene bij het starthok! Indd misschien een tip voor volgend jaar Mamabird!
Trouwens wek echt TOP dat er maar liefst 3 crosshindernissen stonden om in te springen! Heb ik wel eens anders gezien!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:51

hennydehart schreef:
Ohh Sim wist ik niet?! Dacht dat het echt niet mocht!

Het reglement zegt dit:

De eerste keuring voor de cross-country vindt plaats tussen het verlaten van de
springring en het ingaan van de cross-country.

Maar zoals ik al eerder zei en SFranken ook al aangeeft, doen de meeste DA's er niet moeilijk over als je na je dressuur al komt keuren.
Bij grotere wedstrijden op niveau zal dit niet geaccepteerd worden, maar op de simpele SGW's wordt het 9 van de 10 keer toegestaan.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:08

Okay top! Nou ik val absoluut nog niet onder de grotere wedstrijden dus ga het de eerst volgende x proberen!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:14

Meestal vind ik wel dat je tijd genog hebt om te keuren... Ik hoef ook niet eindeloos in te springen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:58

Wij hadden van te voren al overlegd met de vet. om het keuren na de dress toe te staan. Onze TA vond dat ook prima, dus geen probleem. De tijd die sommige tussen het springen en de cross hadden was soms gewoon te kort. Wij hoorde dat later pas dus konden er niet veel meer aan doen, maar we weten wel waardoor het mis is gegaan en hebben dat meteen doorgegeven voor zondag. Het is zeker een puntje voor vanavond bij de evaluatie. We hopen dat volgend jaar tijdig in de gaten te hebben zodat iedereen zijn 30 min heeft tussen het springen en de cross.

Iedereen bedankt voor alle complimenten! Dat doet ons als organisatie erg goed! Het is een bak werk, maar na zo'n heerlijk weekend en enthousiaste reacties gaan we vol goede moed naar 2012! Wij moeten nog het één en ander opruimen, dus we zijn voorlopig nog niet klaar, maar het was zeker de moeite waard :j :j

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:00