[SGW] SGW Texel 3/4 oktober - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: SGW Texel 3/4 oktober - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:51

@ Texelse: zo is het, zwart naar huis! :)

Ik heb er zin an! ;)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:56

Ik kan dit jaar helaas niet.
Ik zag wel net het weerbericht, er wordt komend weekend weer heel veel wind verwacht. Ik hoop geen herhaling van vorig jaar? ;(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:39

Jammer heleen!

Ik heb er ook zo zin in, morgen alles inpakken, vrijdag om half 2 vertrekken, :):)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:40

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:43

Heleen: ik heb de coupons van vorig jaar nog van jou en je man, zal ik die dan maar bewaren tot volgend jaar?

@Melanie: geen idee of er veel bokkers aan de start verschijnen, anders moeten we degenen de wel starten en geen bokker zijn maar even "omturnen".

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:09

texelse schreef:
Heleen: ik heb de coupons van vorig jaar nog van jou en je man, zal ik die dan maar bewaren tot volgend jaar?

Haha, ja daar doen we het voor!
De reden dat we niet komen is een bokt-Flemminghmeeting waar ik met mijn Flemmingh ook heen ga. Ook leuk! *D Soms moet je kiezen uit leuke dingen..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:41

het hele leven bestaat uit keuzes maken..... en fijn dat je moet kiezen tussen leuke dingen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:17

http://www.weer.nl/nl/home/weer/nederla ... _weer.html
voor zaterdag en zondag: in het midden en zuiden van het land wat motregen (en wij zitten in het noorden) en een stevige wind, 5 Bft.

Als dat echt zo ik steek ik de vlag uit!!! Na al die negatieve weersvoorspellingen begin van de week.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:40

Wij gaan vanavond alles al inpakken zodat we morgen tegen 10 uur kunnen vertrekken. Moet eerst het veulen nog na een pensionstal brengen want die moet 2x daags antibiotica hebben.

Idd die wind maakt niet zoveel uit als het maar droog is. Zijn er hier bokker die rijden met horloge en hoe werkt dat?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:13

ik rij zelf niet, maar ik groom wel, en ik weet hoe mijn dochter de tijd instelt.

Probeer in te schatten waar je ongeveer halvewege bent. Daar kun je (als je het niet vergeet) op je horloge kijken hoe je ongeveer zit, en dan weet je ook of je nog een traject krijgt waar je lekker door kunt galoperen of juist waar je tempo wat lager ligt.
Stel het traject mag je 5 min. 20 sec. over doen, dan stel je je horloge in 330 sec. Op het moment dat de starter het sein geeft nog 10 sec. druk jij je klokje in. Want op het moment dat het startsein gegeven wordt wil je weg en niet nog een keer je klokje in hoeven drukken. Vandaar die 10 sec. erbij.
Dan stel je je klokje ook nog zo in dat er 20 of 30 sec. voor het verstrijken van de ideale tijd een signaal gaat. Met parcours lopen kun je dan inschatten waar je op dat moment ongeveer moet zijn. Als het signaal nog niet gegaan is en je bent bij de laatste hindernis, dan ben je ws. te snel, en kun je voor de laatste hindernis nog even een stukje draven bijv. Als het signaal gaat en je moet nog een heel stuk, dan kun je wat gas bij geven. Op die manier gaat het ongeveer. Het kan ook op andere manieren, maar dat is zelf wat uitproberen wat je het makkelijkste vindt. En niet alle klokjes werken ook op dezelfde manier.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:16

Nou ik wil straks graag een horloge kopen. Weet niet of er bokkers zijn die hem willen verkopen of uitlenen?

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:46

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:47

Heel veel met een horloge komen over de finish en hebben onderweg nooit op hun klokje gekeken. Maar het staat wel leuk!! nee hoor, geintje, het is heel functioneel een klokje, maar in de B zijn de meesten nog te druk met van alles om op de tijd te letten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:48

@photography, die site had het vorig jaar ook goed voorspeld.
Zou betekenen dat we het grotendeels droog houden, en zaterdag met een serieuze wind te maken krijgen die later weer afzwakt. De deelnemers zijn er dan allemaal al, en vertrekken daarna weer, dus het kan goed komen.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:04

Ja maar weet je dan zoals vorige week heb ik super fijne cross gereden en wel wat onder tempo, dus ik wist dat ik te langzaam was.
Ma wil het gewoon proberen of ik er mee uit de voeten kan ;)
Heb iig erg veel zin in het weekend. Even bijkomen en alles hier achter me laten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:33

Ik ga zondag ook voor het eerst mijn horloge proberen... Hoop dat ik ermee uit de voeten kan..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:04

Ik heb ook een horloge. Mijne teld niet van 5.20 naar 0 (zoals die dure gele horloges). Ik heb gewoon 1 die van 0 tot 5.20 gaat. Maargoed, ik weet van te voren hoelang ik er over mag doen, en dan weet ik ongeveer wel waar ik dan moet wezen. Het is nu alleen anders omdat ik dit paardje pas voor de tweede keer mee heb. Echt veel let ik nog niet op de tijd dus. Maar met mijn vorige paard moest ik dat wel doen, omdat ik vaak te snel was. Die vond het gewoon geweldig (en een paard van 1,80 met grote gallopsprong, dusjaa :+ ). Dan ging ik altijd 20 sec van de optimale tijd aftrekken en dan wist ik dat ik niet eerder binnen mogt komen dan die tijd. Met lopen keek ik dan alvast of ik voor de laatste hindernis ergens een voltes kon rijden bijv. Dat was wel fijn.

Met dit paard ga ik eerst gewoon voor het rondkomen, wat ons de eerste cross wel gelukt is :D. Kijken of ze het spelletje nu vanaf het begin al snapt (toen had ze het door na hindernis 2, en toen ging het als een speer). Als het nu goed gaat, ga ik daarna wel een keer op tijd letten ofzo ;).

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:08

Ik heb toevallig net zo'n gele besteld vanuit Engeland. :)
Denk niet dat hij er voor dit weekend is, maar ben erg benieuwd. Had nu nl. geen idee wat voor tijd ik had in Gorssel.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:16

Hilde: had gezien dat we na elkaar moeten indd haha ;).

Zie ook dat in het startlijsten topic ik en nog iemand 116 hebben ;) ik had eerst 118 maar is nu veranderd. Die 116 eerst had heeft nu een ander nummer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:59

Ik heb wel de gele watch, gebruik m altijd,Omdat het mn paard's 2e cross word en ik toch wat probleempjes verwacht bij het water (maar we gaan natuurlijk voor het in 1 keer erdoor :)) ) let ik er nog niet heel erg op.

Met Bonny moet ik zorgen dat ik niet te hard ga haha.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 15:58

Ja, ik heb ook zo'n gele..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:08

kimdepim schreef:
Hilde: had gezien dat we na elkaar moeten indd haha ;).

Zie ook dat in het startlijsten topic ik en nog iemand 116 hebben ;) ik had eerst 118 maar is nu veranderd. Die 116 eerst had heeft nu een ander nummer.

Zo te zien is dat Noorwijdenes. :))

Noor, je moet ff naar starttijdentopic kijken, :P

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:51

Ik had wel een horloge (niet zo'n gele, een rood/rozige, bij canter geloof ik in de aanbieding toen) Maar batterij is nu leeg.. Maar stop er ook geen nieuwe in, want ik zat altijd te klieren met dat ding. De 1e keer piepte ie toen ik op mn tijd zat en ik dacht dat ik nog 30 sec had, en was dus veeeeeeel te laat. 2e keer piepte ie ineens wel toen ik nog 30 sec had en dacht ik dat ik heel veel gas moest geven en was dus veel te vroeg :+ Ik snap dat ding niet en telkens als ik er op lette in de cross zat ik raar met mn tijd. Heb nu WW en Gorssel zonder gereden, en paard is een superpaard! In WW EXACT op de ideale tijd gefinisht volgens kennis die op dat moment bij de finishauto stond en in Gorssel weer goed met de tijd, 0 strafpunten. Ik moedig haar niet aan, zij bepaald ons tempo, ik neem haar terug voor de hindernissen, zeg ga maar tegen haar na de hindernis en ze neemt het juiste tempo weer aan. Straks als ik overga naar de M zal ik in het begin wel te langzaam zijn, want tempo gaat dan weer wat omhoog natuurlijk. Maar dat neem ik voor lief, eerst vertrouwen krijgen in de nieuwe enge hindernissen en daarna kom ik (zoals nu) vanzelf weer op het goede tempo terecht!

Ik ben er mee begonnen halverwege mn 1e L seizoen. (eind vorig jaar en dit jaar een paar en de rest zonder gereden dus) Maar ik vind de tijd niet zo belangrijk eigenlijk :)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:45

nope heb geen horloge, cross voor mijn plezier heb geen zin in dat gestres met zo'n horloge ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:41

Ik heb er geen gestress aan hoor ;)