[SGW] SGW Castenray, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:21

pakket lag er ook wel errug verleidelijk ...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:44

Ik zag een heleboel resultaten voorbij komen! Voor iedereen waarvoor het een succes is: proficiat! Voor degenen waarbij het iets minder ging: een dikke knuffel en op naar de volgende keer...

Ik was op zondag met Madelene mee. Helaas niet mogen meemaken waarvoor we gekomen waren. Ik hoop van harte dat je je mooie afsluiting in Vrouwenpolder nog gaat krijgen Maddy!

Verder was ik nog bijna gestrikt voor de veterinaire keuring, ze waren met twee studenten te weinig. Uiteindelijk bleek dat ze het zonder mij ook wel af konden.

Ik vond het inspringen bij het Z ook wel apart gaan moet ik zeggen. Ik ben niet snel op mijn mondje gevallen, maar ik moest toch alle zeilen bijzetten om te zorgen dat niet opeens de hindernissen weer op een andere hoogte stonden...

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:59

Mooie verslagen weer van een supergave cross!
Prijswinnaars allemaal van harte gefeliciteerd!

Ik ben zeer tevreden over onze eerste cross van dit seizoen. Er stond een pittige M cross, best wel spannend weer.

Dressuur ging voor onze begrippen wat minder, 58 strafpunten en een 13e plaats.

Springen ging goed, op het laatst werd Milord wat te lang en daardoor de balk van de allerlaatste hindernis eraf.

De cross maakte de dag helemaal af. Hij ging als een streep foutloos door het parcours, telkens meekijkend en zoekend naar de volgende hindernis. Wel tijdfouten, maar dat vind ik niet erg.
Hij had er echt weer helemaal zin in! Ik heb ervan genoten onderweg!

Yolien

Re: SGW Castenray, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:17

Viel toch wel mee Floor? Ik heb het niet zo ervaren maar ok.

Even nog over die dames bij de vet-check, niet om het een of ander maar oei oei, wat duurde dat lang (of zijn wij de enige met ongeduldige paarden)
Dat ze controleren op ademhaling prima hoor, maar wel een beetje tempo erachter aub....

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:49

Het viel ook wel mee hoor, maar ik had het idee dat het nu iets meer dan anders was..

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:15

Yolien, inderdaad zeg. Ik heb er met Violin 10 minuten gestaan na de cross. Niet omdat ze zo snel ademde , maar omdat ze steeds een pasje zette. Ze wilde perse een waarde bij de ademhaling, terwijl iedereen kon zien dat het gewoon rustig was... Mijn moeder irriteerde zich zo dat ze met Sunny maar niet weer is mee gegaan ;)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:27

Ze waren erg traag idd....Ginny was daar helemaaaal niet van gediend! Toen ze ook de mondhoeken nog wilde checken heeft ze maar een kopstoot uitgedeeld.

Bento gefeliciteerd met je fijne rit!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:31

Bij Undercover hebben ze ook geen mondhoeken gecontroleerd. Daar was hij ook niet zo van gediend. Duurde inderdaad erg lang allemaal. Zo zijn we dat hier in het oosten niet gewend, hier luisteren ze hartslag en een keer heen en weer en that's it.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:38

Ungaro had ook moeite met hoe lang t duurde :)) :+ baalde zelf omdat ik alleen was en alles eraf moest, was écht niet handig en duurde daardoor nóg langer :roll: maar dat is mijn probleem. Mondhoeken hebben ze niet naar gekeken :n

Bento: wat goed dat jullie weer zo lekker gereden hebben!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:39

Bij T duurde het ook zo lang. Maar die vind dat wel gezellig :D

Alleen hij heeft dat litteken op zn voet en toen we klaar waren kwam er zón DA meisje achterons aangelopen en die ging rondjes op T lopen. Ja vraag dan gewoon wat ie heeft met zn been....

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:40

tientjeh schreef:
Zo zijn we dat hier in het oosten niet gewend,

:? Alsof het "hier in het zuiden" gebruikelijk is dat het allemaal veel te lang duurt...
Vond het overigens wel eens goed dat er een wat beter naar de benen ed gekeken werd. Gebeurt me veel te vaak dat zelfs de beschermers niet af hoeven. Gelukkig waren ze bij ons best redelijk snel, allen ademhaling duurde wat lang idd.

Bento: Nog gefeliciteerd met je fijne rit. Was voor jullie ook een soort van rentree toch?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:51

Miriam, zo bedoelde ik dat niet. Maar ik had nog nooit eerder meegemaakt dat we zo'n uitgebreide controle kregen. Ik heb hier altijd alleen nog maar in de buurt gestart. En hier doen ze er niet zoveel en uitgebreid aan. Ik bedoelde niet dat het veelste lang duurt bij jullie, maar ik doelde op het uitgebreide. ( ik ben er het ook zeker mee eens dat er veel meer controles moeten zijn als deze, maar daar gaat gewoon veel tijd in zitten)

Je moet het dus niet zien als commentaar. Maar het was gewoon uitgebreider dan hier en daar doelde ik op.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:57

Ok, m'n tenen zijn wat lang vandaag geloof ik....

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:59

In de reglementen staat dat er iig op hartslag en kreupelheden gecontroleerd moet worden. Bij twijfel mag er ook naar ademhaling en temperatuur gekeken worden. Verder moet er wel gekeken worden naar verwondingen e.d.. Ze hebben de keuring dus iets uitgebreider gedaan dan noodzakelijk is, maar dat is i.m.o. beter dan wanneer er minder kritisch gekeken wordt. Als keurder ben je natuurlijk ook afhankelijk van de eisen die de dierenarts stelt. Geloof me, van een te soepele da wordt je ook niet blij ;).

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:03

Beter iets te uitgebreid, dan andersom. Vond het wel goed dat ze de beenbeschermers ook allemaal af lieten doen.

Miriam: soms interpreteer je anders via de computer. Dat probleem heb ik ook nog wel eens. En ik heb het gewoon niet duidelijk genoeg uitgelegd! Zand erover?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:10

Daarbij zijn het studenten en die doen nog alles volgens het boekje :P

Als de ademhaling bij twijfel gedaan moet worden vind ik het jammer dat ze dat zondag deden. Want inderdaad, bij 1 pasje verplaatsen moesten ze weer opnieuw beginnen.
Beenbeschermers af zie je steeds meer tegenwoordig, helemaal niet verkeerd, alleen van te voren aangeven is wel prettig kun je je erop voorbereiden en vast een emmer of een tas meenemen....
Heb trouwens mijn vinger akelig opgehaald bij het afhalen van springschoen (zonder klitteband) over de nagel van het ijzer, toen kwam ik niet meer door de keuring, want ik had een gapende wond :)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:11

Vind het op zich goed dat ze het doen, tis alleen lastig als het springen inloopt, degene voor je al zo ongeveer de cross ingaat en er dan nog 3 wachtenden voor je zijn waarbij de ademhaling er prima uitziet, maar ze dan toch nog een keer willen tellen..

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:12

SGWuppie schreef:
Vind het op zich goed dat ze het doen, tis alleen lastig als het springen inloopt, degene voor je al zo ongeveer de cross ingaat en er dan nog 3 wachtenden voor je zijn waarbij de ademhaling er prima uitziet, maar ze dan toch nog een keer willen tellen..

jeps.....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:16

Nickje was ook niet zo blij met alle uitgebreidheid. Op zich heel netjes hoor, maar mn hele paard was bloot na de cross, op de springschoenen na die nat en blubberen vast gegespt zaten en die moesten ook nog af...
Naja, alles was dik in orde, dus op zich prima.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:16

Tientjeh: :j OK :D
Floor: Ik heb idd liever een te strenge dan een te makkelijke DA :j

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:19

SGWuppie schreef:

:j
Ik ben de eerste keer gaan keuren na het springen dus dan was het alleen fijn geweest als het ingelopen was. Ze lieten overigens zondag iedereen die nog moest starten voor maar misschien was ik er net op een gelukkig moment..

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:13

Ik ben het mee eens dat een strengere DA beter is, dan een te makkelijke. Ik vind het minder als je ziet dat een paard rustig ademhaalt en erg ongedurig is, je perse een waarde wil hebben van de ademhaling.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:16

Heeft een paard met een goede hartslag dan ook niet gelijk een goede ademhaling?
Geen idee hoor....

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:54

Kwam nog een site tegen via het gastenboek van de Castenray site.

Met een overvloed aan foto's en onderstaande vond ik toch wel aardig

Afbeelding

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:00

Mooie foto's Ruud!
Thomas is er maar weer druk mee geweest!