[WN] DSBA stopt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:19

eh Expo Hengelo heeft helemaal geen bodem. Die wordt aangevoerd.(en de loonwerkers zitten er toevallig zeer dichtbij dus zo duur zal het niet zijn). En als het voor zo'n situatie kan, dan kan het ook voor een hele grote westernwedstrijd. Want dat was de vraag: een lokatie voor hele grote wedstrijden. En ik heb er even twee genoemd. Kleine lokaties zijn er genoeg. Grotere moet je even naar zoeken, maar die zijn er ook.

En Wanrooy kan het voor de quarters ook. Toch?
Ik vind het geweldig dat Marienheem dit allemaal doet, begrijp me goed. Maar ik vind het te makkelijk om te roepen dat er in Nederland geen geschikte lokaties zijn, behalve dan als overal het veiligheidscertificaat aanhangt.

Maar dat heb ik al vaker gezegd. Het is gewoon niet zo dat alle akkommodaties in Nederland aan het veiligheidscertificaat willen gaan voldoen. Sterker nog: er wordt behoorlijk lacherig gedaan over dat certificaat door de hallen die niet vast zitten aan de KNHSwedstrijden of die geen manege zijn. Geld-uit-de-zak-klopperij van een zich steeds belangrijker voordoende FNRS. Daarmee wordt het afgedaan.

Francis

Re: DSBA stopt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:19

Ach dat is toch ook een wassen neus, dat hele certificaat.
Laat ze eerst maar es naar paardenwelzijn gaan kijken.
Zo lang er maar met cap en laarzen gereden wordt vind men het goed maar dat de paarden op stands of 24/7 op stal staan, slecht voer krijgen of honds behandeld worden zal ze worst wezen... Ik heb de meest waardeloze maneges een veiligheids certificaat zien voeren en dan maar mooi weer spelen met een zogenaamde 'FNRS erkenning' waardoor leken denken een goede manege te hebben... En die dus leren dat het OK is om paarden op een waardeloze manier te houden en te behandelen 'Want FNRS erkend, dús is het goed'...

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:18

Anya schreef:
eh Expo Hengelo heeft helemaal geen bodem. Die wordt aangevoerd.(en de loonwerkers zitten er toevallig zeer dichtbij dus zo duur zal het niet zijn). En als het voor zo'n situatie kan, dan kan het ook voor een hele grote westernwedstrijd.
.

Ik heb een voorstel Anya,
jij zorgt in de Expo hal in Hengelo voor een 50 x 25 en een 24 x 40 bak, waarvan de 50 x 25 bak ook gebruikt kan worden voor de reining en natuurlijk met een veilige hoefslagkering + voldoende stallen laten we zeggen 100 stuks en dat alles inclusief de huur van de hal voor een schappelijke prijs, dan organiseert de SWRN daar een show.
Vergeet bij je kostprijsberekening niet dat je de hal minimaal 2 dagen voor de show en 2 dagen na de show ook moet huren omdat je de boel moet opbouwen en afbreken. En oja, het is wel fijn als er ook gekampeerd kan worden want ruiters slapen graag vlak bij hun paard. Vergeet ook niet om een vergunning aan te vragen bij de gemeente voor het evenement en voor het kamperen.
En neem dan ook een week vrij want je moet er wel bij zijn als ze opbouwen en afbreken anders doen ze het gegarandeerd anders dan jij wilt.
Ik ben benieuwd op welke prijs je uitkomt, wel serieus uitrekenen he, want we betalen niet meer dan de kostprijs die jij opgeeft, want daar is ons inschrijfgeld op gebaseerd. En als je te kort komt moet je het zelf bijleggen, uit eigen zak.
Ik ben benieuwd wanneer we de show kunnen plannen.
;)
Of is het achter het toetsenbord toch makkelijker dan in het eggie. Of heb je geen tijd?? ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:42

Ach Jan, dit valt onder de categorie kinderachtig. En dat weet je zelf ook wel.

Dus ik zou zeggen: bel ze eens van de Expo. Misschien is het eenvoudig te regelen. Je kunt er wel slapen overigens. Dat doen de springruiters ook. Er zit namelijk een ENORM parkeerterrein bij. Uitloop naar Ikea-terrein is mogelijk.

Vergunning moet kunnen, Er zit een evenementenvergunning op de hal want het is een evenementenhal.

En ja hoor: ik heb tijd. Ik ben ziek thuis namelijk.
Maar nee. Ik ga het niet doen. Want ik doe niets actiefs meer in de westernsport. Toen ik dat nog wel deed heb ik meer dan genoeg werk verzet.

Misschien is deze wel te duur hoor Jan. Dat zou best kunnen. Maar het is wel heel makkelijk om te stellen dat Marieenheem de enige echte passende betaalbare lokatie van Nederlands is, denk je niet? Ik zou ook eerder Wanrooy bellen. Die zijn al met western bezig.

Los daarvan: daar ging de discussie helemaal niet over. De discussie ging over de DSBA. En daarna over de vraag of er wel voldoende wedstrijdlokaties in Nederland waren zonder de veiligheidseisen. Waarna er een aantal genoemd werden. Waarna iemand aangaf dat dat zo jammer was want dan was er geen ruimte voor de grotere wedstrijden. Waarna ik twee voorbeelden gaf waar het in ieder geval de quarters én de springruiters lukt om een grote wedstrijd te houden.

Dat is dus een ander type aanleiding.
Maar dat weet jij ook wel.

Of is het vanachter je toetsenbord makkelijk om de vinger elders heen te wijzen. Als een soort van afleidende beweging. Want het gaat nu tenminste niet meer over het stoppen van de DSBA.
Laatst bijgewerkt door Anya op 23-01-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:47

En nog aanvullend:
Jan ik weet hoe druk je ermee bent en met hoeveel hart voor de zaak jij dit soort evenementen regelt. Ik weet hoeveel tijd het kost. Daarvoor hulde!

Neemt niet weg dat ik het raar blijf vinden dat de FNW bepaalt hoeveel onderdeeltjes jij mag uitschrijven voor de door jou georganiseerde show. Eén onderdeeltje van dit dan ook één onderdeeltje van de DSBA. En dat van een organisatie die zich zou moeten richten op het bevorderen van de samenwerking tussen de westernorganisaties in Nederland.

* neemt lotushouding aan, want is het gezeik tussen de verschillende organisaties in westernnederland al weer meer dan zat*

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:59

maak je 't startgeld toch wat hoger? Bij de knhs aangesloten wordt de contributie ook hoger dus 't kost hoe dan ook meer. ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:04

Maar ik ben de beroerdste niet dus ik heb even gezocht naar de begroting en de sponsoring. Ik ben bang dat de Expo Onhorse (toch klein begonnen) inmiddels van een andere orde is dan het NK (no offence bedoeld). Het betreft een begroting van dik 5 ton, waarbij promotie van Twente een belangrijke reden is om sponsors binnen te halen.

Citaat:
publiek, media en sponsors.” Die laatsten zijn
overigens verantwoordelijk voor de dekking
van ongeveer 75 procent van de begroting van
Expo on Horse, die tussen de vijf en zes euroton
bedraagt. “Die moet je dus koesteren en entertainment
bieden. We halen heel veel sponsors
uit het westen. Die doen dat onder meer omdat
wij hun relaties niet alleen paardensport van
hoog niveau bieden, maar ook een volledig
weekeindje Twente. Met uitstapjes naar bijvoorbeeld
Twickel, Ootmarsum en andere toeristische
trekpleisters. Daarmee doen we ook
nog aan Twente-promotie. Dat aspect zouden
we nog verder uit kunnen bouwen, bijvoorbeeld
door onze standhouders een soort eigen winkelcentrum
in het Expo Center in te laten richten
waar de relaties van onze sponsors inkopen
kunnen doen of zich in een schoonheidssalon
kunnen laten behandelen.”

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:52

Anya schreef:
En nog aanvullend:
Neemt niet weg dat ik het raar blijf vinden dat de FNW bepaalt hoeveel onderdeeltjes jij mag uitschrijven voor de door jou georganiseerde show.

De Summershow is een SWRN show en dus daar mogen we uitschrijven wat we willen.
Als daar geen DSBA onderdelen worden verreden ligt dat aan de DSBA.
De SWRN heeft de organisatie van het NK aangenomen. De FNW bepaald de condities.
Het is hun NK dus zij beslissen wat er wel en wat er niet gereden wordt.

Deze mensen zijn door hun leden gekozen om hun vereniging te leiden en te vertegenwoordigen binnen de SWRN.
Deze mensen leggen daarvoor een keer per jaar verantwoording af tijdens de alv.
Zij kunnen dan uiteggen waarom ze bepaalde beslissingen hebben genomen en zij kunnen deze beslissingen daar ook verdedigen.
De leden kunnen dan hun beleid goedkeuren of afkeuren.
Zo zit vlg mij het verenigingsrecht in elkaar.
Hoe je het ook went of keert, ik zie in deze discussie steeds weer de zelfde namen opduiken.
Je kan je dus afvragen in hoeverre dit een afspiegeling is van wat er leeft onder de leden.
Hoeveel deelnemers aan deze discussie zijn ook lid van de DSBA?
Want om die mensen gaat het tenslotte!
In een vorig bericht schreef ik dat de DSBA hun problemen wel intern zouden oplossen.
Dat werd ten onrechte geintrepeteerd als de DSBA heeft interne problemen!
Intern = zonder hulp van buiten af. De DSBA heeft een afgetreden bestuur en heeft leden.
Ik denk dat het afgetreden bestuur een oplossing zal zoeken om de DSBA niet verloren te laten gaan.
Ik schrijf dit even Anya, omdat je het hebt over een afleidingsmanouvre van mij.
Dat is niet waar, ik durf elke discussie aan. Alleen vind ik dat iemand die in dit soort onderwerpen reageert moet begrijpen dat dit mogelijk door veel mensen wordt gelezen. Ik ben er voorstander van om die discussie met een bestuur te voeren en niet tegen een bestuur.
En dan op de plaats die er voor bedoeld is en ik vind dat dit niet deze plaats is.
Maar dat is mijn mening gewoon als persoon.
Ik bedoel het volgende niet persoonlijk want ik weet dat je de discussie face to face met wie dan ook niet uit de weg gaat, maar iets zeggen over iemand zonder hem of haar aan te hoeven kijken is een stuk gemakkelijker dan wanneer hij of zij voor je zit.
En nu ga ik op mijn handen zitten zodat ik niets meer kan schrijven, want eigenlijk wil ik hier helemaal niet reageren want ik weet dat hier weer reacties opkomen en dan zou ik ook weer moeten reageren etc.
En de buitenwereld leest verbijsterd mee.:D :D :D

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:03

Jan_Trel schreef:
En de buitenwereld leest verbijsterd mee.:D :D :D

Mwah.... ik ben de westernscene in Belgie gewend dan ben je niet meer zo gauw verbijsterd ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:03

Ik wil het ze - zoals je zelf zegt - met alle plezier recht in het gezicht zeggen. Ik heb - gelukkig - nog geen pinto papieren aangevraagd voor Wiz. Dat had in het licht van stoppen van de DSBA mij alleen op kosten gezet. Ik heb het wel helemaal uitgezocht. Want ik draag de DSBA een warm hart toe.

Excuus dat ik je van afleidingsmanouvre beticht, zo las ik het.

En dat er maar zo weinig mensen reageren.. Ik ben even gaan tellen. Het zijn er echt meer dan een handje vol.

De buitenwereld leest niet verbijsterd mee hoor, die vinden het wel leuk. 8-)

En Jan: je bent een bokker aan het worden. Je gaat op je handen zitten ;) Dat is boks...
Laatst bijgewerkt door Anya op 23-01-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:05

Citaat:
Alleen vind ik dat iemand die in dit soort onderwerpen reageert moet begrijpen dat dit mogelijk door veel mensen wordt gelezen. Ik ben er voorstander van om die discussie met een bestuur te voeren en niet tegen een bestuur.

Mee eens.

Alleen is een dergelijke discussie te verwachten als de DSBA zulke uitgesproken teksten op hun website plaatst.
De communicatie is niet eerst via de leden verlopen maar wordt het cyberspace ingeslingerd.
Dan kun je verwachten dat er reacties op komen en speculaties omdat de tekst op de DSBA site ook speculatief is.

We leven nu eenmaal in moderne tijden en mensen wachten niet meer op een jaarlijkse ALV.... :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:12

het verschil is dat bokt de functie van bakrand deels overgenomen heeft :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:15

Alleen langs de bakrand wordt er stiekem gesmoest en hier kan iedereen meelezen en, als ze durven, reageren. ;)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:51

Gij zijt een goed volkje!!
:D :D :D :D :D :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:58

Zit niet lekker he... op je handen :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:11

Daar krijg je pas lamme handen van :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:16

Toch vind ik het wel goed dat dingen nu in het openbaar worden besproken. Daar is naar mijn mening een forum nou juist WEL een goed medium voor, omdat je hier de mensen van allerlei westernstromingen bij elkaar hebt. Ik lees nu nl. dingen die ik gewoonweg niet wist over bv het organiseren van wedstrijden of over hoe de verschillende organisaties en clubs al dan niet aan elkaar gelieerd zijn. Het kweekt denk ik toch wel een stukje awareness bij westernrijdend Nederland, waar "gewone" leden als ik soms door de bomen het bos niet meer zien!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:21

Eens Mac :j Ik ben ook vóór openheid en snap al nooit waarom over sommige dingen soms zo "geheimzinning" gedaan moet worden.

Ik wil trouwens ook even melden dat elke show ook "gewoon" NSBA klasses uitschrijven kan, dat hoeft niet perze via de DSBA te gaan. Dus Anya, je kan gewoon de papieren aanvragen als je denkt dat het wat voor jou en Wiz is hoor :j En dan op elke show starten waar NSBA uitgeschreven wordt, wat al veel in Belgie en Duitsland gebeurd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:24

Thanks Jeddah! Maar ik wacht nog even. We gaan voor de western riding als we zover zijn. Want ik heb (hoera) eindelijk een natuurlijke wisselaar (wat een genot ;) ) Heel erg off topic natuurlijk.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:04

Gaan we weer... :roll: Hij heeft zijn bericht weer verwijderd, maar Rob had een bericht geplaatst waarin stond dat ik het mis heb, op alle fronten. Maar ik heb een email aan de NSBA geschreven met de vraag of een organisatie als bijvoorbeeld de DPHC ook gewoon NSBA klasses uit mag schrijven en het antword daarop is ja.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:19

ik was ook al op zoek naar rob zijn bericht
ik zag zijn naam staan maar toen ik klikte stond er niks :\

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:22

het is toch niet zo erg om hier in het forum te reageren?
zolang je onder je eigen naam, (of een bekende nickname) schrijft. kan iedereen het lezen.
niks geheim of stiekum gesmoes.
doordat mensen uit een bestuur, zoals JanT, hier ook reageren krijg je ook weer een andere kant van het verhaal te zien.
en dan is het aan jezelf om daar middenweg in te zoeken.
vroegah..... toen er geen internet was, hoorde je heel veel dingen niet, dus wist je het ook niet.
door het internet is er een hoop veranderd.
ik vind openlijk reageren in een topic, wat iedereen kan lezen , dus niet zo erg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:30

Is ie weer bezig :+

@J_T: als je helemaal 'bij' wilt zijn op Bokt-gebied hoef je niet op je handen te gaan zitten, je geeft jezelf gewoon een Ban en je kúnt niet eens meer op Bokt ;)

Wat Mac schrijft kan ik helemaal onderschrijven. Het is altijd zó jammer dat je als niet-lid van een club altijd meteen de mond gesnoerd wordt omdat je een mening durft te hebben.
Natuurlijk hoor je niet altijd wat je graag wilt horen en helaas kan niet iedereen daar even professioneel mee omgaan a.i. een juist weerwoord hebben.
Maar hogen bomen etc... en ook dát siert een manager als hij er wél goed mee om weet te gaan. En een voorzitter (van welke club dan ook) is tenslotte toch een manager ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:12

En JanT, mag ik als niet lid vragen waarom ik geen antwoord kreeg op mijn 2 vragen? :D

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:56

Ben het eigenlijk wel met bv Jos eens.Reageren op een forum is helemaal niet zo erg.En wat DD zegt klopt ook helemaal.Niet dat ik me nu schaar onder de voorzitters cq managers die veel wind vangen gezien het feit dat ik voorzitter was van een clubje dat nog niet erg veel aanzien had en dus weinig in de melk te brokkelen heeft.maar goed elk begin is er een.(of zoiets)

Laat ik beginnen met antwoord te geven op onze nieuwe bokker die zeker een goede rede zal hebben om zich enerzijds anoniem te houden en anderzijds zich niet geroepen voeld om de gestelde vraag aan de DSBA direct te stellen,maar deze in dit topic gooit. Ik bedoel quarterfrind.

Wij hebben 2 opties overwogen.

Optie 1
We lichten onze leden in over wat haar bestuur zo dwars zit mbt tot de FNW cq het DB en moeten dan ook in detail gaan.Laten vervolgens onze leden beslissen of de DSBA wel of niet aansluit.Wij als bestuur leggen ons dan bij die beslissing neer.En als de beslissing zou zijn dat men wil aansluiten dan ontbinden we het bestuur.

Optie 2
Het bestuur van de DSBA ontbindt zich zelf gezien het feit dat aansluiting moreel niet aanvaardbaar is voor ons.Inherent aan het ontbinden van het bestuur is het staken van de activiteiten en op zoek gaan naar iemand die de DSBA wil overnemen.

Optie 2 is geen optie die men voorlegt aan haar leden.

Wij hebben naar lang wikken en wegen besloten dat optie 2 de enige optie is voor ons persoonlijk.Zeker gezien het feit dat als de leden gekozen zouden hebben voor aansluiting, onder de redelijke argumentatie van**Sluit gewoon aan,en we zien wel wat er van komt**,wij als bestuur dan moeten zeggen dat we opstappen.
Dit zou ik zien als***hmmm je krijgt je zin niet en dan stap je maar op.**
Dus aansluiten was geen optie onder welke omstandigheden dan ook.Dus voor ons was optie 2 dan ook de enige mogelijkheid.