[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:29

Duidelijke uitleg Denies! Dankjewel. Ik denk dan inderdaad dat dit meer voor mij weggelegd is. Al zou het wel heel vet zijn om ooit te voelen hoe zo'n spin of sliding stop nou zit :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 20:38

Evercreek schreef:
Duidelijke uitleg Denies! Dankjewel. Ik denk dan inderdaad dat dit meer voor mij weggelegd is. Al zou het wel heel vet zijn om ooit te voelen hoe zo'n spin of sliding stop nou zit :')

Dat is ook heel vet! Maar daar heb je echt een juiste bodem en een paard (met plates) voor nodig die het kan. Wij hebben veel geoefend en getraind! Dus als je dan zo'n foto als eindresultaat hebt dan mag je daar wel trots op zijn!
Onze sliding-stop-weg is op onze insta terug te zien haha.

Afbeelding
Met grote dank aan Yessica de Reus natuurlijk.
(Kwam er nu achter dat ik nog helemaal geen topic met deze fotos heb gemaakt.. oops)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:42

Ziet er echt heel gaaf uit!
Bij mijn eerste les in Westerkwartier gaf de instructrice meteen al aan dat sliding stops en spins zoiets is als Z dressuur oefeningen en dat dit zeker niet voor beginners is, logisch ook natuurlijk! Wel een leuk doel om naar toe te werken :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 21:40

Evercreek schreef:
Ziet er echt heel gaaf uit!
Bij mijn eerste les in Westerkwartier gaf de instructrice meteen al aan dat sliding stops en spins zoiets is als Z dressuur oefeningen en dat dit zeker niet voor beginners is, logisch ook natuurlijk! Wel een leuk doel om naar toe te werken :D

Dat heeft ze mooi verwoord denk ik zo!! :)

Maar op een paard dat t kan en met goede begeleiding kan een stopje en een spinnetje best hoor haha

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:08

Sychess : Gefeliciteerd !! *\o/* Y)(^)

En nu even mijn bijlees van de afgelopen pagina's ( bijna de hele maand zie ik :o )
Sychess : Ondanks dat de bijrijder nu terug is , wel heel leuk dat je toch even twee keer mee mocht op buitenrit bij achterom. Wat leuk dat je de vorige keer op casey mocht. Is dart 1 van de twee paarden die hij wel op facebook te koop heeft staan ?
12,5 ja ik betaal liever minder. Maar voor een fijn gereden gezond paard is dat natuurlijk een prima prijs.
En weer op een andere , heel fijn om zo steeds te merken dat je elk paard toch wat anders moet rijden. en complimenten is toch heel positief. wbt je heup. idd fysio ? Maar wat doet je houding ? en je beenhouding ?

Maureen : Wat vervelend van joe zijn been , wel fijn dat de prognose is dat het helemaal gaat herstellen. Hopelijk knapt het rustig aan op. Maar hier en daar een paar lesjes is dan wel fijn.
Hier hopelijk volgend jaar americana , Dit jaar geen tijd met de veulens. Eventuele operatie waarbij ik nog op oproep wacht dus. Maar heel veel plezier !
Tof filmpje van je les , en zo te zien komt het vertrouwen steeds meer terug.
Ooh en ook bij ed in galop ! , Vet gaaf dat het zo goed gaat.

Evercreek : Wat voor paard ga je naar op zoek binnenkort ? Ja rijlessen zullen bij veel al wel vol zitten.
Ah en ondertussen je eerste les al gehad. Leuk !
Tweede les bij een andere stal dus , wel al besloten waar je blijft lessen?

Carien : Tsja als ik naar het bos wil sowieso de trailer dus. Emmen is het dichste bij net als bargerveen ( maar dat is wel zo enorm veel insecten door het veengebied en vocht dat het met mooi weer echt niet te doen is) Maar het is zo 20/25 minuten met de trailer. Dan nog opzadelen en alles. Dus al met al ben je voor een ritje zo 2 uur kwijt.
Mooi dat beeld zo van whizz in de mist ! Heerlijk die verkoeling zo in het water. En wat tof dat hij erin gaat zeg.

Denies: Fijn dat het met beeb goed blijft gaan zeg ! En dat paarse halster staat haar wel echt super hip. Is hij nog paars ondertussen ?ooh en een heel hip vliegenmasker. Beeb is wel echt super braaf he. Ondanks het 'stilstaan'
ooh en wat een appeltjes <3 En die kraan met de roze meneer zou ik ook wel een beetje vreemd vinden hoor.
Wbt die mensen zeggen dat je je paard kapot hebt gereden. Verstand is bij veel mensen heeeel ver te zoeken. En napraten en het van horen zeggen is al helemaal veel makkelijker dan navragen en je erin verdiepen. Want stel je voor dat je meer kennis op doet dan er in je hoofd past.
Het is super vervelend dat je ermee te maken krijgt , en kost pakken met energie die je liever in heleboel andere dingen wilt steken. Laat je vooral niet gek maken , jij weet hoe het zit. De mensen die wel waarde aan jou en je paard hechten ook. En de rest vooral lekker de rambam laten krijgen.

Sentir : Ik rijd op Bosal en kan daar ook gewoon mij lessen. Maar zit niet bepaald om de hoek van belgie :+ Maar denk dat je bij de meeste goede instructeurs terecht kan daarmee. Vergeet niet dat een Bosal zeker heel pittig kan inwerken en niet persee vriendelijker is dan een bit. :j Dit ligt erg aan je eigen hand en ook paard afhankelijk of deze het wel fijn vind. Beter eerst testen wat bij je paard past bit/bitloos en welke soort bit en of bitloos dan. Wat voor de 1 werkt , is zeker niet zo voor de ander.

Speedfiets : Stoer tussen de koeien! Fijn dat de nieuwe smid toch een goede keus was.

Marlies : kittens? <3 foto plaatsen mag vast wel hoor !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:11

Hail voor je bijleespost! Hier dan de kittens.

*-:) Nieuwe foto's! *-:)

Fayelinn.
Afbeelding

Farrah.
Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:16

Hier ook erg warm geweest. Ik doe de paarden zodra het licht lijkt te worden na buiten dus zo rond half6 en op de dagen boven de 30 graden , geen wind ect. Gaan ze rond de middag op stal. Tenminste de merries met veulens. Skylar en Lootah gaan dan terug naar de weide met grote schuilstal. Dus die gaan zelf wel binnen staan.

Veulens ondertussen ook al eens van de moeder geprobeerd af te doen. Super relaxed dus dat ging hartstikke mooi en gaan we rustig verder mee trainen en dan straks hopelijk een soepele afspening.

De uk heeft na weken weer groen licht van de dierenarts en is weer helemaal rad , dus ik ben blij *\o/*
Ik dacht dat ze niet zo groot was , maar de Da vond haar niet heel klein. Ze is pas gemeten op 1.40 en kont staat een heel stuk hoger. Maar als ik dan hoor dat whizz ong net zo groot is en een jaar ouder is ze dus helemaal niet zo klein haha. Ik hoop op een 1.55m uiteindelijke stokmaat.
Verder is Dallas heel erg aan het roanen , en heb ik eindelijk na boel gedoe dat ik nieuwe papieren krijg van de apha met de goede kleur :Y)

Lootah ( 1 )

Afbeelding

Hele kudde staat nu ook afwisselend bij elkaar en dat gaat super goed.

Afbeelding

Dallas aan het kleuren

Afbeelding

De echt vlekkenkoningin.

Afbeelding

En de enige man van de groep.

Afbeelding

Marlies , wat een schatjes !! <3 <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:17

Zo'n knappe kudde! <3
Dallas verkleurd goed, wat gaat ie worden?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:29

Bellatrix schreef:
Zo'n knappe kudde! <3
Dallas verkleurd goed, wat gaat ie worden?

Het is een blue roan :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:49

Ohja mooi. <3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:58

@Toushie:
Sterker nog, de eerste drie lessen al gehad, vanochtend ook al een gehad :D
Ik ga voorlopig eerst nog lessen, dus ben nog niet actief op zoek naar een paard, zal waarschijnlijk mid 2026 zijn voor ik daar aan toe ben. Qua eisen, tsja, ligt er een beetje aan waar ik op dat moment sta met mijn lessen. Mocht ik tegen die tijd het gevoel hebben dat ik al meer kan en zelf een Engels bereden paard kan omscholen naar western, dan zal dat het waarschijnlijk worden, ook omdat dit vaak goedkoper is dan de western bereden paarden. Mocht ik nog niet het gevoel hebben dat ik hier zelf mee uit de voeten kan dan zoek ik een western beleerd paard. Hoeft van mij niet persé een Quarter of Paint te zijn (al zou dat wel perfect zijn natuurlijk), ik ga toch geen wedstrijden rijden en basis Western kan ieder paard leren lijkt mij. Dus het is nog even afwachten wat het wordt :D
Ik heb ook nog niet besloten bij welke stal ik blijf rijden, beide hebben sterke pluspunten. Ik weet ook nog niet of de les op zaterdag eenmalig is of zo nu en dan, want dan blijf ik beide aanhouden denk ik. Van verschillende instructeurs en paarden leer je toch het meeste lijkt mij.

Wat een prachtige paardjes heb je, ben gek op aparte kleurtjes :+:

@Bellatrix:
Wat een schattige kittens :+: Maine Coon?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:00

Wat een kanppe babies! Ze zouden ens moeten regelen bij de AQHA en APHA dat je de kleur op het papier mag aanpassen na een DNA test

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:25

speedfiets_2 schreef:
Wat een kanppe babies! Ze zouden ens moeten regelen bij de AQHA en APHA dat je de kleur op het papier mag aanpassen na een DNA test

Nou de apha had zelf bedacht , ondanks dat ik netjes blue Roan had opgegeven. Vonden ze haar gewoon een bruin solid >;)
Dus ik kreeg een papier opgestuurd van met kleur : brown.
Nou niet mee akkoord gegaan. En ze is kleur getest. Maar het veranderen ging niet zo soepel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:34

Nee, Pers X Ragdoll

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:38

Toushie wat een leuke foto's weer. Wat een heerlijke paardenbende heb je :D Wel raar dat ze zomaar de kleur aangepast hebben terwijl dat wel echt een andere kleur is....

Tof dat je volgend jaar voor een eigen paard gaat Evercreek. En een paard kan je altijd omscholen :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:42

Toushie schreef:
speedfiets_2 schreef:

Nou de apha had zelf bedacht , ondanks dat ik netjes blue Roan had opgegeven. Vonden ze haar gewoon een bruin solid >;)
Dus ik kreeg een papier opgestuurd van met kleur : brown.
Nou niet mee akkoord gegaan. En ze is kleur getest. Maar het veranderen ging niet zo soepel.

O apart. Ja het zijn niet de meest meewerkende grapjurken soms.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:05

Evercreek , het is inderdaad erg afhankelijk wat je met het paard wilt doen , budget en ook nog wat je mooi vind.
Apha , aqha zijn in diverse fokrichtingen net als kwpners ect.
Maar basis western , engels ect dat kan elk gezond paard.

Leuke kruising je kittens Marlies.
Een blauwe en een black (smoke?)

Maureen : ja. Dat was mijn eerste bericht ook. En toen was het ja. Als wij vinden dat de opgegeven kleur niet juist is, mogen we dat aanpassen naar wat wij vinden dat het zou moeten zijn. En dan moet je maar met nieuwe foto's , dna ect komen en aanvraag doen voor verandering.

Zoiets bijzonders:')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:17

Precies, ik denk ook dat ik heel makkelijk ben met paarden, ras opzich zegt mij niet zoveel, ik kijk vooral naar karakter. Enige wat ik niet wil is weer een Fries (ivm inteeltproblemen) of een Tinker, voornamelijk omdat ik allergisch ben geworden voor paarden met sokken en meer kans op mok :') Maar sta dan wel weer open voor kruisingen met Fries of Tinker. Kende iemand met een Draver kruising, was ook een geweldig lief paard. Fjorden en Appaloosa's vind ik ook prachtig om te zien. Dus ik kan alle kanten op :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:13

In de papieren staat grijs en zwart, ik heb er verder geen verstand van haha!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:47

Bellatrix schreef:
In de papieren staat grijs en zwart, ik heb er verder geen verstand van haha!

Farrah is inderdaad een Black Smoke. Faye is blauw.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 09:25

Ah, dank. :D

Morgen gaan Marlon en ik rijden bij Ed. Heb er wel zin in maar vind het ook wel weer spannend, heb echt al een tijd niet gereden en aangezien ik niet echt een idee heb dat de medicatie wat doet is de kans dat ik eraf val net zo groot als voor de medicatie. :+ Maar goed, ik doe niets wat ik niet wil.

Zit wel enorm te klooien met sporen, ik heb tig paar en tig paar riempjes maar niets past en alles is te groot. Neem die zak sporen mee naar Ed, misschien kan hij helpen een paar passend te maken.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:26

Hele leuke kudde, Toushie.

Veel plezier morgen, Bellatrix. Spannend vinden mag, als je maar een beetje kunt genieten. Ed kent jou al, toch? En je bent met een vriendin, hoe leuk!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:18

Evercreek : uiteindelijk straks dus gewoon lekker zoeken naar een paard wat klikt :)

Marlies: Lekker van genieten. Snap wel dat je wat spanning hebt. Probeer vooral te focussen op het genieten en het hoeft niet hard en veel he. Doen wat je zelf aan kunt. En gezellig samen !

De broer en zusjes samen
Skylar is van 2018 , lootah (middelste) van 2024 en Dallas van 2025. Wat een joekels al he :')

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:15

Marlies : hoe was je les?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:42

Super leuk!! :):)

Christa had Magic voor mij en Paris voor Marlon maar toen we hoorde dat de achtergrond van Magic reining was hebben we geruild. En dat bleek perfect! Magic paste veel beter bij Marlon en Paris bij mij. :D

Was even geklooi met mijn sporen maar er is een werkend setje gemaakt. *\%/* Les ging heel prima, Paris is pleasure en dat merkte je aan de galop. :') Dat wat moeilijk uitzitten, ik kan haar knopjes om te verzamelen nog niet vinden maar ik vind het al heel wat dat ik gegaloppeerd heb en ben blijven zitten. _O-

Marlon had de tijd van haar leven op Magic. :') Maar daar vertelt ze denk ik zelf nog wel wat over. :j

Ed heeft een kort filmpje van ons beide gemaakt maar die heb ik nog niet ontvangen.

Maar ik vond het superleuk, Paris zat heerlijk in de jog en ik heb mij geen moment onveilig gevoeld.