[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 21:37

Bellatrix schreef:
Ik heb wat ramen open gezet, het koelt lekker af nu. Slaapkamer was iets warm.

Beneden is het 21.

Jij gaat vroeg naar stal?

Nee hoor, ik moest gewoon werken. Dus ons revalidatie rondje was smiddags. Ideaal? Nee. Hebben we genoten? Ja :)

Oh en weer te horen gekregen dat ik mn paard kapot heb gereden. Edigit kan alleen niets vinden wat kapot is maar goed, je snapt natuurlijk wel dat mensen met röntge ogen dat beter weten :Y)

Afbeelding
Nat smoeltje van t water.

Afbeelding
En aanschouw de nieuwste mode. (Er liepen mensen daar achter en Beeb is nieuwsgierig haha)

Bij lezen doe ik later, sorry. Deze hitte en ik gaan niet zo goed samen. Het blijft de hele nacht 24graden...

Maureen95

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:41

Hu, wie heeft dat gezegd? Stalgenoten? Je bent toch juist zo lekker bezig met het herstel?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:47

De mensen die dat gezegd hebben moet je negeren. Dat zijn idioten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:15

Maureen95 schreef:
Hu, wie heeft dat gezegd? Stalgenoten? Je bent toch juist zo lekker bezig met het herstel?

Jaa. Ik liep gister naar mn auto, fijn ritje gehad, been was echt top en er kwam iemand aan. "Hoe is t met je paard", dus ik antwoord van Ja goed we zijn... en toen was t gelijk van "ja die heb je kapot gereden heh", dus ik kijk degene aan. "Ja dat hoor ik van iedereen, peesblessure bladiebla".
Nouja ik werd natuurlijk wel een beetje boos want het moet een keer klaar zijn. Dus dat heb ik ook gezegd dat het totaal niet klopt, er niets kapot is en ook niets kapot is geweest. (Geen gat, geen scheur). Heb het toen maar vergeleken met een verzwikte enkelband, misschien snappen ze het dan beter :Y) Maar op zn zachtst gezegd ben ik wel klaar met zulke mensen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:42

Groot gelijk, die mensen zijn je aandacht niet waard. :n

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Oh bah, energievreters zijn dat. Die vragen alleen hoe het gaat om de roddels.

Ik heb de les afgezegd voor morgen (Sorry Maureen! :( ) Dus helaas, pas na m'n weekje vakantie weer :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Groot gelijk hoor!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:11

xDenies schreef:
Maar op zn zachtst gezegd ben ik wel klaar met zulke mensen.

Wat een ontzettend nare mensen. Op zijn minst vraag je iemand zelf wat er scheelt met het paard en wat de oorzaak is... in plaats van "heb ik iedereen horen zeggen". Valt vaak ook tegen hoor, dat iedereen, dan blijken er amper een of twee roddelaars te zijn die dat vinden. Maar onaangenaam is het wel.

Groot gelijk Sychess, dit is geen rij-weer. Mijn paard staat al vier dagen stil. Ik heb dagdiensten, moet te vroeg op en te vroeg naar bed om nog acceptabele temperaturen te hebben. Hij vindt het overigens helemaal prima :D .

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Zo lekkere stalgenoten dan Xdenies. Lekker voorbij lopen zulke grapjurken

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Sentir schreef:
Kom ik weer even ingesukkeld met een vraag.

Zijn er eigenlijk instructeurs die je les geven bitloos/op Bosal? Ik denk dat deze miniem tot zelfs niet bestaan? Alles wat ik zie rijdt met shanks of enkelgebroken. De zoektocht naar een 'natuurlijke' lesgever is enorm enorm moeilijk. :') ik hoop dat jullie mss wat meer weten?

Ja ik, tenminste ik heb lange tijd les gegeven met alle optuigingen incl bosal, sidepull, neckrope. In principe kan elke westerntrainer ook les geven met bosal, en eigenlijk ook met sidepull, ook al wordt met de sidepull nog niet zo heel veel gereden in de western. De sidepull is eigenlijk het minst 'duidelijk' voor een paard, de neckrope nog minder duidelijk natuurlijk maar je vroeg om bosal of sidepull. De de bosal heeft een hefboomwerking net als shanks, dus een bosal is voor je paard duidelijker dan een sidepull. Met sidepull moet je echt oppassen dat je paard niet in de sidepull gaat hangen en op de voorhand gaat lopen. Het ligt eigenlijk vooral aan jou rijtechniek of je fijn met sidepull western kunt rijden. Als je nog niet ver genoeg bent qua rijtechniek en jouw paard reageert nog niet zo fijn op de hulpen dan is de sidepull eigenlijk helemaal niet zo vriendelijk (of je moet alleen met een lang teugeltje in het bos willen rijden). Ik zou dit gewoon eens bespreken met bijvoorbeeld Jamie.

XDenies wat naar dat je stalgenoten dat zeggen :( Zo jammer altijd dat mensen dat soort aannames doen zonder dat ze weten hoe het echt zit.