Endurance 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 07:34

Wij zijn gister ook met vlag en wimpel door de 30 km heengekomen! Ben super trots op Marnix, hij ging als een raket! Hij doet het beduidend beter op deze temperaturen dan in de zomer. We zaten gemiddeld op 13 km/u en een beetje, en dat incl een km uitstappen. Echt mega trots op hem *\o/*
Loopt ie even als ukkepuk van 1.35 cm en een halve fjord tussen al de arabieren en sportwelshjes.
Het wordt wel even investeren in een goede softshell jas voor mij want man wat had ik het koud na de rit door die zeikende regen en wind :')

Dit jaar 1 korte klasse 1 en 2 lange klasse 1 correct uitgereden dus volgend jaar mogen we klasse 2 starten :D

Voor nu was dit voor ons de laatste wedstrijd voor het seizoen :)

scooby09

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:06

Super!!

Gefeliciteerd en op na een mooi volgend seizoen.
Ja goede kleding kan heel fijn zijn

Floppie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:02

Wij skippen Ermelo ook en gaan in februari weer door. Even goed herstellen van onze 2 ongelukken (eerst drijfzand en daarna trailer eist z'n tol).

En gefeliciteerd met een mooie wedstrijd!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:15

Weten jullie wanneer het nieuwe endurance wedstrijdschema voor 2026 online komt? Het voelt nu zo 'leeg' om nergens voor te trainen in de agenda te hebben :+

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:18

Monody schreef:
Weten jullie wanneer het nieuwe endurance wedstrijdschema voor 2026 online komt? Het voelt nu zo 'leeg' om nergens voor te trainen in de agenda te hebben :+

Deze wordt op de ALV van 22 november bekend gemaakt :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:25

Hier besloten Ermelo niet mee te pakken. We hebben zo'n goed seizoen gehad. We gaan even rustiger doen, richten op indoor rijden/lessen en januari wordt helemaal een rustige maand. Daarna weer opbouwen voor het nieuwe seizoen!

Match, spannend. Laat maar komen, weer lekker plannen maken :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:36

Tijdens de ALV inderdaad :j
Ik denk dat ik er wel heen ga. Maar kan er nog weinig info over vinden. Gaan er nog meer mensen?

Wij hebben nu alle focus op Ermelo. Zo veel zin in, maar ook zo spannend! Ons plan is om op vrijdag al heen te gaan en dan daar te overnachten.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:46

In ons geval is mijn zus lid dus die mag gaan en ik ben de 22e weg. Of mijn zus gaat weet ik niet. Krijg je als lid als je niet komt de wedstrijdagenda wel opgestuurd?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:13

Ik ga heen....Vind altijd heerlijk om met de voorlopige kalender lekker te kijken en stiekem al wat plannen te maken.
Hij wordt niet opgestuurd maar vaak staat hij kort erna op facebook en op de website van de vereniging.

Ermelo ga ik vrijwilligen .
En maar goed ook morgen zadel check die ligt dus niet goed meer.
Hij lijkt te smal geworden :oo

En aan de hand van de kalender maak ik nieuwe plannen hoewel er al een weekend uit gepland staat in Maart.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:52

Ze komen idd snel op FB te staan. En ook vlug op de website. De FEI agenda druppelt ook langzaamaan binnen, dus ben de hele puzzel ook aan het maken voor volgend seizoen. Als (oh die heerlijke als) het goed is ga ik plannen maken voor 3 paarden internationaal. Mijn portemonnee huilt nu al in een hoekje }:0
Dan word het nationaal trainingswedstrijd een paar weken voor de internationale. Ik denk dat ik mijn trailer niet meer ga uitpakken _O-

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:46

lideli schreef:
Ik denk dat ik er wel heen ga. Maar kan er nog weinig info over vinden. Gaan er nog meer mensen?

Wij hebben nu alle focus op Ermelo. Zo veel zin in, maar ook zo spannend! Ons plan is om op vrijdag al heen te gaan en dan daar te overnachten.

Wat leuk dat je meedoet met Ermelo. Ik weet niet wat je bedoeling is, maar er zijn op het terrein van de KNHS geen overnachtingsmogelijkheden :(

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:47

StalMelyn schreef:
In ons geval is mijn zus lid dus die mag gaan en ik ben de 22e weg. Of mijn zus gaat weet ik niet. Krijg je als lid als je niet komt de wedstrijdagenda wel opgestuurd?

Nee de wedstrijdkalender komt in de avond of de volgende ochtend op de website te staan *\o/*

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:16

Match schreef:
lideli schreef:

Wat leuk dat je meedoet met Ermelo. Ik weet niet wat je bedoeling is, maar er zijn op het terrein van de KNHS geen overnachtingsmogelijkheden :(

Dat weet ik hoor ;)
Ik heb een stal aangevraagd voor het paard en een hotelletje geboekt voor mij en mijn vriend (groom)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 17:06

Billy, wedstrijden zijn duur. Laat staan 3 internationaal uitbrengen.
Maar wel een topprestatie er 3 zo ver te krijgen!

Oh, dan kan ik de agenda's mooi naast elkaar gaan leggen. Endurance wedstrijden voor Naud, hondenshows voor Bonne, welsh shows (als het goed mag gaan met veulen) volgend jaar met Oife en veulen en dan nog de dressuur (en hopelijk Spring) wedstrijden met mijn andere paard Fier.

Nu ik dit zo opschrijf klinkt het druk :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 18:39

Ik breng er gelukkig geen 3 uit, wel 2. Alsof dat wat scheelt :+ maar de derde plan ik wel in _O- dus indirect voelt het wel als 3. Heb alleen het plezier van het trainen en het rijden van de wedstrijd niet. de 3de is van die jonge ruiter. Die heeft bijna haar novice rond. Zoe is ook bijna zover. Dus die 2 paarden gaan gelijk op!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 18:47

Bizar he wat het kost, En dan heb ik het nog niet eens over alle tijd die er in gaat zitten.
respect hoor 3 paarden internationaal hebben lopen.
Vind 1 al kostbaar genoeg.

Jij traint ze zelf toch ook Billy?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 18:55

[quote="]

Dat weet ik hoor ;)
Ik heb een stal aangevraagd voor het paard en een hotelletje geboekt voor mij en mijn vriend (groom)[/quote]
+:)+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:15

Arie en Zoe train ik zelf! Arie loopt op 3* niveau en Zoe moet nog 1 80 en mag dan door naar de 100. De 3de is dus van die jonge ruiter, ze word volgend jaar 14 maar die traint helemaal zelf, alleen plan technisch en rijtechnisch help ik haar nog. Maar op dat laatste heb ik ook niet veel meer aan te merken :+
Vertrouw haar ondertussen zoveel dat ik haar op Arie een ‘crashtest’ in de Ardennen heb laten doen.
Die ‘crashtest’ is dan ipv een nationale wedstrijd voor een internationale wedstrijd. Na zo’n test schrijf ik dan definitief in als hij de dag erna er soepel uit komt. Niet soepel is niet Starten. Het kost al genoeg _O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:10

Een vraagje; gebruiken jullie voor endurance ook andere type caps? Bijvoorbeeld meer lichtgewicht maar ook beter ventilerend? Zijn er merken die hier meer op richten? Of waar moet ik op letten? Het valt me op dat wat ik vind qua maat groter uitvalt. Vanaf 55 vaak.

Ik zit een beetje te zoeken maar kom nog uit op de standaard caps.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:32

Ik ben persoonlijk fan van de simpele Uvex cap met mips de exxential III denk ik dat ik heb.
Vind vooral het lichte heel fijn, maar ook dat hij een “staart” uitsparing heeft waardoor ik fijn mijn knot er doorheen kan doen en geen last van mijn haar heb

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:51

Ik ben in de zomer fan van mijn LAS helm in outfit kleuren, licht en heel luchtig. Type "fietshelm", of eigenlijk gewoon voor endurance ruitersport.
Rijd er ook dressuur mee trouwens.
In de winter heb ik ook een Uvex met MIPS.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:20

Ik rij met een OneK, vind ik niet zwaar en zit gewoon fijn :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:55

Nee ik had er 1 ooit lang gelden een Las helm.
Nu heb ik een goed zittende uvex en dat is voor mij ook prima.

Ik denk dat je even moet kijken bij goedhard die verkoopt ze wel.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:49

Bij Goedhart zag ik vooral helmen die groter zijn qua maat. Misschien maar een keer ergens heen en ook gewoon merken passen, valt toch weer anders uit soms. En dan verder kijken. Uvex komt vaker voorbij en staat op de lijst!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:04

Caps moet je echt passen. Een goed passend exemplaar voel je eigenlijk niet zitten, en dat is fijn als je hem echt lang draagt. Eventuele wasbare binnenvoering is een pre of je moet met zo'n buff onder je cap (willen) rondlopen.