[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 14:40

Fijn dat paardlief beter gaat Speedfiets! En die foto ziet er al cool uit! Mijn paarden waren altijd doodsbang voor koeien :+ Dus ooit wil ik wel eens een koeienclinic gaan doen om te kijken of Joe het wat vind :D

Mijn les bij Ed is gelukkig naar 9 uur sochtends verplaatst vrijdag. Wat een hitte komt eraan %)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 14:45

Dat is een betere tijd ja!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:19

De prijzen zijn ook in de niet western soorten omhoog geschoten, daar doen de quarters nog een schepje bovenop denk ik. Zeker het hogere segment, het zal zeker vindbaar zijn hoor onder de 10 k, maar ik heb ook van dichtbij gezien dat het niet kosteloos 2-3 jaar wordt. Daar betaal je simpelweg voor.

Denise, echt heel mooi zijn die vliegenmaskers van For Horses. Die van Superman is geweldig :D Gaat Beeb nog steeds goed?

Marlies, zie ik iets van nieuwe poezels? Wauw, wat zijn ze leuk! Wel rot dat je vorige maatje er niet meer is.

Lijkt me erg leuk Americana, maar weinig tijd en ik probeer het ontspullen nog steeds vol te houden. :+ Heel veel plezier alvast! Maureen, zou dit nog wat zijn: https://www.hantoncavalier.com/custom/ Op insta zijn hele gave voorbeelden te zien. Ze zijn goed aangeschreven. Hoe gaat Joe trouwens?
Jij ook al zo lekker gelest, haar accomodatie klinkt goed. Maar wat lang galopperen zeg, voor mens en paard.

Sychess, wat een mooi compliment om te horen. Je bent lekker bezig met lessen, je begint straks ervaren aan je eigen paard :)

Mondy, gaat Joker goed?

Kmbly, inderdaad een flinke schoft. En met de beschreven aandoening lijkt me een goed advies en eventuele drukmeting wel aangewezen, kan je dierenarts daarin nog adviseren? Is een westernzadel juist niet te lang voor de plek die je beschrijft?

Speedfiets, goed om dingen uit te sluiten. Soms is het ook het afkopen van je gevoel en kan je dat maar beter doen als dat gevoel blijft knagen. Knap van Fudge zo direct tussen de koeien }:0 Wat is hij weer gegroeid.

Hier weinig nieuws te melden. Whiz gaat gestaag en zie ik met de week groeien. Morgen met Skeet proberen naar strand te wandelen om te gaan zwemmen, maar dat is even afhankelijk of het niet te warm is om te lopen. En de momenten waar je het voor doet <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:36

Ik heb kittens ja. :D Maar dat onderwerp hoort hier eigenlijk niet. :D
Even kijken hoe warm het is als ik met mijn vriendin bij Ed ga lessen. Een andere tijd kunnen we namelijk niet.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 20:03

@Speedfiets, hieronder de tekening (in de bak lag het er wel wat netter/symmetrischer bij haha)

Afbeelding

Ik heb 3 oefeningen uitgetekend: de solide pijl is eigenlijk een gewone cirkel in galop maar dan precies tussen het midden van de balken door.

De pijl met stippellijn is wat ik bedoelde met diagonaal door de balken heen, en dan stoppen, paar passen achteruit, en dan weer weg. In jog. En kan je natuurlijk van hand wisselen.

En de stippellijn, ook in jog, over alle balkjes heen (ook de balk bij de ton maar die heb ik nu te kort getekend/te ver naar voren getekend, in de bak kon je daar ook overheen). Waren wel hele leuke oefeningen!

Het vierkantje, het hek en de brug staan/liggen altijd eigenlijk wel in de bak, standaard.

Wat cool met die koeien! Dat wil ik ook ooit doen. Bedankt voor de tip voor je heupen! Moest even inbeelden hoe die oefening dan ging haha.

@Carien, ik hoop het :D Ik geniet volop van de lessen iig.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:24

Ik heb laatst ook een les bij Trudy gevolgd! Was voor het eerst westernrijden en vond het echt fantastisch. Mocht zelfs spinnen, wat een ervaring! Vond Trudy goed en duidelijk lesgeven en raad het iedereen aan om het eens te proberen. Maar jullie zijn natuurlijk al ervaren westernruiters. :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

Ik niet hoor, heb komende vrijdag m'n 10e lesje :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Na wat ik van Maureen gehoord heb hoef ik geen les van Trudy. :=
Dat wordt letterlijk mijn dood. _O-

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

@Maureen, ik heb Christa toch maar een bericht gedaan of ik ook niet in de ochtend kan komen ivm de warmte. Ik heb anders om 13u les, echt wel dichtbij het warmste van de dag.. Voor niemand lekker denk ik :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:10

Sychess schreef:
@Maureen, ik heb Christa toch maar een bericht gedaan of ik ook niet in de ochtend kan komen ivm de warmte. Ik heb anders om 13u les, echt wel dichtbij het warmste van de dag.. Voor niemand lekker denk ik :P

Nee dat lijkt mij ook niet fijn :o Misschien kan je wel direct na mij :D

_Carien Joe zijn verband is gewisseld en het been is gelukkig minder dik. Aankomend weekend mogen we zelf het verband wisselen en over een paar weken gaat er weer een scan gemaakt worden. Dus het is nog spannend!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:11

Maureen95 schreef:
Nee dat lijkt mij ook niet fijn :o Misschien kan je wel direct na mij :D

_Carien Joe zijn verband is gewisseld en het been is gelukkig minder dik. Aankomend weekend mogen we zelf het verband wisselen en over een paar weken gaat er weer een scan gemaakt worden. Dus het is nog spannend!

Daar hoop ik wel op, kan ik nog ff kijken bij je :D

Spannend van z'n been, maar klinkt alsof het de goede kant op gaat!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

_Carien Ik was trouwens nog niet teruggekomen op jouw reactie. Dat linkje naar de westernbootstore ziet er tof uit zeg! Misschien staan zij ook wel op Americana. Ik hoop dat ik in ieder geval een toffe boot ga vinden. :D

Gaan er hier nog mensen starten op 31 augustus in Aalsmeer bij de WRAN? Ik fotografeer die dag. Vriendin en stalgenoot start ook die dag dus mega veel zin in!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

Wat leuk dat er weer wat leven in het topic zit!
Ik zal vanaf nu ook proberen wat meer te reageren!

Ik heb ook een abonnement op de westernrider! Ben altijd blij als hij in de bus zit!

Ik las ook over Americana, wij zijn vorige editie geweest, ik denk 4 dagen. We sliepen in de ´camping hal´. Het is echt enorm, je kijkt de hele dag je ogen uit. Deze keer gaan we niet omdat we vorige keer teveel geld uitgegeven hebben :Y) Toen reed ik nog shows en had ik een hele nieuwe outfit. Ik heb een veulen van dit jaar en wil graag in hand onderdelen starten dus we hebben besloten dat we pas in 2027 terug mogen :$

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:27

Het resterende stukje herstel komt hopelijk ook goed Maureen! Wat gaat de zomer dan snel voorbij met een blessure hè.

Sterkte iedereen met de warmte. Hier staan ze al extra vroeg buiten. Straks eventueel weer naar binnen als het niet te doen is. Gisteravond verkoeling gezocht in zee. Skeet vond het prachtig. Kanjer.
Afbeelding
De stichting is weer uit geweest :+
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:01

Wat een heerlijke foto's! <3
Het is hier nu 16 graden, prima weer nog.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:16

Bellatrix schreef:
Wat een heerlijke foto's! <3
Het is hier nu 16 graden, prima weer nog.

Lucky you, het is hier al 20 graden. Ook heel slecht geslapen vannacht, maar hee blijven lachen en doorgaan :Y) Overleefstand is geactiveerd.

Blij als t kouder is.

(Lees later de rest bij)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:19

Ik heb wat ramen open gezet, het koelt lekker af nu. Slaapkamer was iets warm.

Beneden is het 21.

Jij gaat vroeg naar stal?

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Ja als je thuis bent kan je het lekker open zetten. ik kom vanavond thuis en het is waarschijnlijk weer warmen pff.. Toch wel prima geslapen vannacht.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Ja? Ik half. Geen mug maar wel die kleintjes. :=

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

Hier ook warm maar geen eigen paarden om te verzorgen, zit wel beetje over vrijdag in m'n maag, heb gevraagd of ik eerder kon en nu ga ik om 11.30 ipv 13u maarja.. lood om oud ijzer?

"We mogen dit jaar niet naar Americana omdat we de vorige keer teveel geld hebben uitgegeven" _O- ik ga stuk Brittney. ik wil er graag naartoe, maar kan dit jaar maar 1 dag, en dat vind ik dan wel kort om even heen en weer te knallen door heel Duitsland. Wil er dan ook liefst een weekendje van maken. Heb het al wel geblokt in de agenda voor volgend jaar :)

@Carien wat heerlijk zo in de zee, da's toch een droom!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

Sychess schreef:
Hier ook warm maar geen eigen paarden om te verzorgen, zit wel beetje over vrijdag in m'n maag, heb gevraagd of ik eerder kon en nu ga ik om 11.30 ipv 13u maarja.. lood om oud ijzer?

"We mogen dit jaar niet naar Americana omdat we de vorige keer teveel geld hebben uitgegeven" _O- ik ga stuk Brittney. ik wil er graag naartoe, maar kan dit jaar maar 1 dag, en dat vind ik dan wel kort om even heen en weer te knallen door heel Duitsland. Wil er dan ook liefst een weekendje van maken. Heb het al wel geblokt in de agenda voor volgend jaar :)

@Carien wat heerlijk zo in de zee, da's toch een droom!

Dan zou je er echt om 08.00 al op moeten zitten. Om 11.00 is het al veelste warm om te rijden.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

MarlonNaldo schreef:
Dan zou je er echt om 08.00 al op moeten zitten. Om 11.00 is het al veelste warm om te rijden.

Precies, zit erover te denken om helemaal te cancelen, komt niet heel slecht uit want de volgende dag gaan we op vakantie..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Lekker afzeggen dan. :+

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

Ik zou ook afzeggen! Vind het naast dat het voor het paard niet fijn is ook niet leuk om dezelfde prijs te betalen voor een ´minder´ intensieve les door de hitte.

Americana is ook niet te doen in 1 dag dus echt een weekendje van maken!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Ja de paarden staan zonder iets te doen al met gesperde neusjes. Ga vanavond de meiden douchen en dan mogen ze terug op stal met wat hooi.