[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:30

Vorig jaar was een extreem nat najaar, jaar ervoor hebben we volgens mij alles gewoon kunnen rijden tot en met Rekken. Toen was het daar in november zelfs prachtig herfstweer met een zonnetje erbij ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:45

Voor deze specifieke wedstrijden kan ik geen antwoord geven. Maar er zullen 2 zaken meespelen:

1.de eventing kalender. Die wil je zo mooi mogelijk verdelen.
En heel vaak hebben we prima kunnen crossen in maanden als maart en april en oktober en november. En anders wordt het seizoen wel heel kort.

2.voldoende terrein kunnen gebruiken.
Wij zitten met AC ook in een onmogelijke maart maand. Maar dat is dan weer vanwege de vogeltjes en hun broedseizoen en de akkers die ingezaaid moeten worden meteen na de cross.
De crossen in de laatste maanden van het jaar zitten misschien juist weer (gedeeltelijk) op terreinen die juist net geoogst zijn dan. Princenhage zat vroeger ook altijd met het maisseizoen. Die waren voor parkeren en dressuur afhankelijk van die akkers.

Er komen wel wat wedstrijden bij die alles in eigen beheer hebben. Van parkeren, pistes tot de cross. Maar heel veel crossen zijn afhankelijk van grondeigenaren zoals boeren, particulieren, natuurorganisaties en gemeenten en moeten dus schipperen tussen hun belangen. Die puzzel krijg je nu eenmaal niet zomaar in een willekeurige maand van het jaar gelegd.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:37

Helder verhaal, dank je wel! Weer wat geleerd. Vroeg het me oprecht af. Maar klinkt allemaal heel logisch zo

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:18

Inschrijving Bathmen is gesloten, ik heb weer te lang getwijfeld :')

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:26

Melisje_92 schreef:
Inschrijving Bathmen is gesloten, ik heb weer te lang getwijfeld :')

Nee hoor je kan nog bijschrijven tot en met 19 oktober voor Bathmen!!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:22

Ja maar de wedstrijd is al vol met een wachtlijst toch?

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:50

Fly_high schreef:
Ja maar de wedstrijd is al vol met een wachtlijst toch?

Oh dat weet ik niet, zover heb ik niet gekeken :o

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:29

Ik stond ook op de wachtlijst voor het L paarden, maar kreeg woensdag bericht dat ik alsnog mee kom doen

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 23:35

Ja inschrijven was idd weer geopend dus meteen ingeschreven en ook bericht gekregen dat als ik het startgeld overmaakte ik van de wachtlijst af zou gaan *\o/*

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:02

Fly_high schreef:
B zit al lang vol incl wachtlijst, andere rubrieken zijn alleen KNHS kampioenschap dacht ik?

Edit. Hoe is Barchem en Bathmen qua bodem eigenlijk zo laat in het najaar? En denken jullie dat Bathmen en Rekken nog daadwerkelijk doorgaan?

In Rekken wordt het Regio kampioenschap van Gelderland en Flevoland verreden. Het is hier qua bodem op dit moment zeker nog prima. De weersvoorspellingen zijn gelukkig ook niet heel verkeerd. Vorig jaar was oktober een heel erg natte maand!
En wij kunnen niet eerder onze wedstrijd organiseren. We zijn inderdaad afhankelijk van de grondeigenaren en kunnen dus niet midden in de zomer organiseren, dan hebben zij het land/gras nodig voor het vee (of er staat mais). En de agenda is redelijk vol in het najaar en dan wil je niet tegelijk met een andere organisatie in hetzelfde weekend zitten. Voor beide verenigingen niet tof...
En we hebben tot nu toe alleen vorig jaar pech gehad met het weer, voorgaande edities zelfs met een zonnetje, dus die is voor dit jaar al wel besteld.. {:} *\o/*

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:21

voor ons is het eventingseizoen klaar, onze allerliefste tante rikie hebben we vorige week moeten laten inslapen.. Mocht iemand nog foto's zoeken van de cross in vasse, stuur dan even je startnummer.. online zetten is helaas door alles nog niet gelukt

Mo_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:46

robbie88 schreef:
voor ons is het eventingseizoen klaar, onze allerliefste tante rikie hebben we vorige week moeten laten inslapen.. Mocht iemand nog foto's zoeken van de cross in vasse, stuur dan even je startnummer.. online zetten is helaas door alles nog niet gelukt

Nee wat verdrietig! Heel veel sterkte voor jullie

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:36

Doen er toevallig nog mensen mee op 11 en 12 januari bij de indoor eventing van Bucephalus (Barsingerhorn, NH) ?

Naast de normale klassen is er ook een oefencross, ik doe voor het eerst mee en ga twee rondjes oefen 70 doen. Verder ben ik er als vrijwilliger, vorig jaar was het een erg leuke wedstrijd dus ik ben benieuwd!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:11

Wij hebben er wel over nagedacht, maar vinden 40 euro voor een rondje indoor voor de kinderen te veel dus slaan deze over.

Darragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:47

Op aanraden van mijn instructeur ga ik ook starten in Barsingerhorn, hij bouwt het parcours. Het wordt voor ons de eerste cross sinds maanden... Ha, tot enkele weken wist niet eens dat er een dorpje met de naam Barsingerhorn bestond. Het is in elk geval een end rijden voor ons.

Op de facebookpagina van de organiserende vereniging las ik dat de cross ook wordt uitgezonden op internet: https://www.bucephalus.nl/live-stream-indoor-eventing/

@Christel1: wat ik mij wel afvraag is het volgende. Ophogen voor BB is zondag voor 11.50 uur. Dat is ook het tijdstip dat je het parcours kunt verkennen. Maar hoe doe je dat als je een paar uur later start? Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om 3 uur van tevoren al aanwezig te zijn. Kun je ook later lopen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:56

Als er een moment gepland staat om te lopen kan dat. Anders op tijd aanwezig of mee kijken. Al is dat niet aan te raden met een in of outdoor cross.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:31

Darragh schreef:
Op aanraden van mijn instructeur ga ik ook starten in Barsingerhorn, hij bouwt het parcours. Het wordt voor ons de eerste cross sinds maanden... Ha, tot enkele weken wist niet eens dat er een dorpje met de naam Barsingerhorn bestond. Het is in elk geval een end rijden voor ons.

Op de facebookpagina van de organiserende vereniging las ik dat de cross ook wordt uitgezonden op internet: https://www.bucephalus.nl/live-stream-indoor-eventing/

@Christel1: wat ik mij wel afvraag is het volgende. Ophogen voor BB is zondag voor 11.50 uur. Dat is ook het tijdstip dat je het parcours kunt verkennen. Maar hoe doe je dat als je een paar uur later start? Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om 3 uur van tevoren al aanwezig te zijn. Kun je ook later lopen?

Wat Cioccolato zegt idd. Parcours lopen kan alleen op de tijden die daarvoor zijn aangegeven. Je kan natuurlijk ook langs de bakrand kijken hoe het parcours gaat maar vaak zijn het indoor veel hindernissen, dus dan is zelf lopen wel het prettigst… ik zie dat er op zondag halverwege de 70 cm ook parcours lopen is, dus dat is dan misschien een optie?

Darragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 08:15

Oh, ik zie nu pas dat er een definitieve lijst is met inderdaad een pauze in de 70. @Christel, bedankt voor je melding!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 06:33

Ik blijf schrikken van het startgeld van vonk event, maar aan de andere kant ben ik doordat het in de buurt is een stuk minder benzine kwijt :')

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:27

Tsja er komt wel een hoop bij kijken om zo’n wedstrijd doorstart te geven. Hoop vrijwilligers ook. Hoorde dat Vinkega na jaren geen doorstart kan vinden, zal daar ongetwijfeld mee te maken hebben.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:08

Ja Vinkega is afgelast dit jaar.

En ook geen Alphen Chaam zo te zien?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:26

Het werkt helaas alle kanten op. Als inschrijf geld duur is, is een eerste. Als de prijzen dan ook maar goed zijn. 1e prijs gelijk aan inschrijfgeld staat hier onderaan de lijst.

Ook geen texel geloof ik, of was dat vorig jaar al. Zo jammer..

Annamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 20:30

Alphen-Chaam gaat inderdaad niet door, zie ook nieuwsbericht op de site: https://sgwalphenchaam.nl/verdrietig-ni ... w-in-2025/

Ik begrijp het wel en het lijkt me een lastig besluit voor de organisatie, maar ik vind het wel erg jammer want ik vind het een prachtige en goedgeorganiseerde wedstrijd. Hopelijk lukt het in 2026 wel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 14:55

Er blijft gewoon echt heel weinig over om landelijk te starten. Maar ook internationaal.
Afgelopen seizoen was al lastig om je agenda gepland te krijgen. Of alles kort op elkaar of tegelijk, of hele lege stukken.

Ik sta nu op wachtlijst voor 16 maart Oudkarspel rondje M. Omdat ik 2* Ede Ermelo eind maart €480,- dol zat vindt. :x konden vorig jaar niet eens warm douchen in Ermelo en stroom was dramatisch. Dan wacht ik wel een maandje en rij wel rondje M :Y)
Alleen dat is er dus ook steeds minder

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:19

Wat is iedereen zijn wedstrijd planning voor dit seizoen?

Ik was het topic kwijtgeraakt