[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:16

Casey? Hoeveel lespaarden heeft hij nu dan?
Foto van Casey?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:28

Leuke foto's weer Toushie! Wat fijn dat je gewoon weer op Hailey kon stappen zonder dat zijzelf gek deed.

Leuk artikel Denise! Jullie komen ook van ver! En een hoopvolle update. Hopelijk kunnen jullie eind dit jaar weer volledig aan de slag.

Daihyo wat staan Noura er mooi bij zeg. Die is prachtig uitgegroeid. En zo te lezen lekker in haar pubertijd _O-

Carien tof dat jullie naar de Cantharel gaan. Je kan er heerlijk buitenrijden! Ik heb verder geen ervaring met de rugzak maar het ziet er comfortabel uit.

Sychess Leuk om jouw ervaringen bij Ed te lezen. Ik wil daar ook graag gaan lessen. Ik heb bij mijn wedstrijd een abonnement gewonnen op de western rider. Erg leuk blad!

Ik was even afwezig hier. Joe heeft na wat verdere onderzoeken van de dierenarts helaas botschade bij zijn been opgelopen en zit voorlopig nog in de lappenmand. We hopen binnenkort wel weer aan de slag te kunnen. Aangezien ik het rijden wel mis, heb ik volgende week zaterdag een lesje geboekt bij Trudy van der Plas en heb ik net Ed en Christa een bericht gedaan om te kijken of ik daar 1x per maand kan gaan lessen. Ik vind het sowieso leerzaam om op verschillende paarden te rijden dus hopelijk hebben zij nog plek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:38

Ed zit niet dichtbij. := Ik zou het ook wel willen maar de les plus benzine kosten vind ik toch wat prijzig om elke maand te doen. En ik heb nu ook mijn abonnement bij de sportschool. _O-

Een les bij Trudy lijkt mij ook wel wat, die heeft ook lespaarden toch? Waar zit zij eigenlijk? Ook niet naast de deur toch?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 14:10

Bellatrix schreef:
Ed zit niet dichtbij. := Ik zou het ook wel willen maar de les plus benzine kosten vind ik toch wat prijzig om elke maand te doen. En ik heb nu ook mijn abonnement bij de sportschool. _O-

Een les bij Trudy lijkt mij ook wel wat, die heeft ook lespaarden toch? Waar zit zij eigenlijk? Ook niet naast de deur toch?

Brabant volgens mij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 14:34

Ja, ook niet naast de deur voor regelmatig.

Ik mis echt een locatie met lespaarden hier in de buurt.
En die in Stroe trekt mij niet echt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 15:19

Zij zit in Boekel. Les is 70 euro dus denk dat dit ook eenmalig is :=

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 15:26

Maureen95 schreef:

:wow:

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 15:32

Die paar plekjes die wij in het hoge noorden zijn hebben zijn helaas ook allemaal vol, sta op de wachtlijst voor Westernway of life in Damwoude, Silver Ranch stond op hun website bij voorbaat al dat ze vol zitten en dit is ook alweer een stuk voor mij rijden, dus wordt hem dan sowieso niet wekelijks :') Ga morgen nog naar 1 adresje bellen in Marum. Heb nu drie weken vakantie en zou toch wel graag willen rijden, ben van plan om binnenkort op zoek te gaan naar een eigen paard maar zou toch wel eerst weer een aantal keer in het zadel hebben gezeten voor dit gebeurd.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 15:34

Maureen95 schreef:

Valt mij op dat de meeste lessen (tenminste in het noorden) vrij duur zijn, volgens mij Silver Ranch 60 euro per les? Japero volgens mij 50?
Voor mijn gevoel waren dressuurlessen altijd veel goedkoper, nu reed ik destijds ook met eigen paard en een half uur ipv een uur, maar ze kwamen dan wel weer op locatie en betaalde volgens mij 15 euro per keer.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:49

Toushi, klopt, het is daar niet best qua insecten. De sprays en vliegendeken gaan zeker mee. Verstandig om dan met de trailer te gaan. Pak je dan snel de trailer om naar Emmen te gaan als je echt wil rijden of valt dat tegen qua tijdsinvestering?

Sychess, wat leuk dat je met Achterom bent opgetrokken.

Och Maureen wat een tegenslag :knuffel: . Hoe is de prognose?

Marlies, zit er niemand in je buurt waar je mee kan carpoolen zodat de kosten wat lager uitvallen? Snap ik hoor dat het dan tegenvalt om 1 zo'n les te doen. Ik schrik ook wel van de prijzen moet ik zeggen.

Evercreek, misschien leuk als je je voorstelt? Naar wat voor een paard ga je op zoek? veel plezier met de zoektocht.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:52

Maureen zit in de buurt haha! Maar €70 ga ik niet betalen, sorry. :D

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:57

Nee, gekkenwerk inderdaad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 18:05

Een uur met 2 personen bij Ed is €40 pp. En dan nog de reiskosten maar die delen we.
Dat vind ik voor een keertje nog leuk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 19:29

@ Daihyo,

God wat ziet Noura er goed uit zeg, wauw! En dat ze longeren stom vind daar kan ik me iets bij voorstellen. Misschien is inderdaad Dubbele Lijnen iets wat ze leuker zou vinden. Miene Duits kan hier ook goed les in geven, die hielp mijn verzorgster ook. Gewoon als random tip.
Ik vind het heel mooi hoe je alles zo verantwoord doet, tof! Beeb is overigens ook bitloos beleerd, op gewoon een halster haha.

@ _Carien,

Ooh 2 jaar, mooie leeftijd om er dan zo uit te zien zeg. Poeh. Dat wordt was als die uiteindelijk onder het zadel is haha.
Ik kan helaas niet op de site die je geeft, mijn virus scanner vliegt gelijk in vuur en vlam haha.

@ Toushie,

Ah ik begrijp het, dus nog lekker een projectje om mee aan de slag te kunnen!

@ Sychess,

Wat ontzettend leuk zeg! Ik mis Achterom hier wel, is ze op een andere manier bereikbaar? Lekker brutaal. Ze heeft me toen goed geholpen met een kijkje over het checkligament blessure.
Wel heel lief dat jij zo even tussendoor ook wat rondjes mocht zeg, wie weet voor de toekomst :)

Hahaha, klinkt een beetje als een WE oefening :P Maar Casey is duidelijk braaf.

Western Rider ken ik niet. Ik zou via de WRAN iets gaan ontvangen, maar is nog niet gebeurd.

@ Maureen95,

Ja zeker, maar 15 jaar is ook een tijd heh :P Ik hoop ook inderdaad dat we eind van het jaar lekker aan de slag kunnen. Maar we genieten nu op onze manier ook wel prima.
Over Joe wist ik natuurlijk al omdat wij elkaar al hebben gesproken, ik duim voor jullie met alles wat ik in me heb!
De locatie van Trudy is echt waanzinnig. Zij zit in Boekel en dat is nog geen 5minuten van mijn vaste vakantie adres. Beeb is nog nooit mee geweest maar je zal er nu haast over nadenken haha. Maar vind dat een gedoe voor een midweekje.
Wie is Christa?

Haha, die shock van de prijzen. Valt echt mee hoor. Ik leste maandelijks voor €60; een uur en dan moesten de reiskosten van €45; verdeeld worden over alle deelnemers. Jamie komt dan op locatie. Bij Miene was het ook richting die koers. Vrij normaal zover ik weet haha.

En een updateje vandaag.
Zondags begint altijd onze nieuwe week. Afgelopen vrijdag is ze voor het eerst niet gekoeld, zaterdags wel. Gewoon eens proberen met 1 dag niet. Dat is eigenlijk prima gegaan, geen verschil. Vandaag waren beide benen even warm dus dat betekent: 5 minuten erbij! En met 25 minuutjes kunnen wij dus precies 12,5min heen en terug en hadden we dus een missie.

Maar. Beeb haar halster viel ook spontaan uit elkaar. Het klipje is verdwenen, maar het stukje waar dit in vast zat is nog intact. Mysterie van de eeuw. Echter goede smoes voor een nieuw halster.. ik zocht er één zonder verstelbare neusband vanwege dat het wondjes geeft als hij om blijft. En toen liep ik tegen deze aan ..

Afbeelding
Daar ga je niet voor tobben, hopatee in de winkelwagen haha.

Maar goed, onze missie was dus als volgt:

Afbeelding
Spelen in het water *\o/*

Nu waren er wel gasten met een hele tent bezig en van die afstandsbestuurdbare autootjes. Beeb geeft er niet veel om, vond er nu wel wat van. En ze scheurde ook recht op ons af toen wij net het water uit gingen (van achter), dus dat vond ze niet zo tof. Ze doet niets hoor, maar je merkt het wel. En ja weetje je zit toch op een paard die al 8 weken niet aan t werk is, zonder zadel, zonder hoofdstel .... tsja. :Y)

Afbeelding
Lekker op t gemakje terug gestapt

Afbeelding
Laatste minuutje in de rijbak

Daarna gekoeld en icevibes, been zag er prima uit! Ik probeer er nu wat minder op te letten, immers het hele dikke is weg en het is eigenlijk vrij stabiel. Ik check alleen de warmte en vorm. Na het stappen merk je ook gewoon dat het 'harde' weg is, alles voelt soepeltjes en niet warm.

Afbeelding
En ook een nieuwe vliegenmasker binnen, dus madam kan er weer tegen aan. Heb van die andere zo 123 geen foto, maar die was na 3 jaar een beetje verlept. Zo verlept dat de maker er van hem niet meer wilde delen op insta :Y) (vond het toch kwaliteit dat ie zo lang netjes mee ging hahahah)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:14

@Bellatrix, Casey is geen lespaard, Casey staat te koop. Ik mocht daarop omdat ik de vorige keer (gewoon uit nieuwsgierigheid) had gevraagd hoe hij dat deed met paarden aankopen voor klanten etc etc... En toen vroeg hij al wel waarnaar ik op zoek was, maar toen heb ik wel netjes gezegd dat hoe graag ik ook wil, dat ik nu 0 budget heb (iets met stoppen met baan, bezig met nieuwe opleiding en eventjes heel weinig geld atm)

Maar toen zei hij dus ineens: ja je mag wel op Casey, kan je even uitproberen! En kijken of je het wat vindt! Ehhh maar Ed wat kost ie dan? 12.5 ... oke slik. Dat heb ik niet haha. Later nog wel even soort van 'sorry' gezegd dat hij dacht dat ik serieuze interesse had (wat ik wel heb, maar niet nu :P) voelde me wel eventjes stom hihi.

Helaas geen foto gemaakt van Casey!

@Maureen Ben benieuwd naar de Western Rider, hij komt maar 4x per jaar en heb eigenlijk niet gekeken wanneer dan de 1e komt. Maar zal wel plaatje posten als ik 'm heb :D

@Denies leuke foto's van Beeb weer, love het vliegenmasker :D Fijn dat het zo goed gaat met haar been.
Ik kan Achterom wel even vragen of ik jou haar nummer mag geven? Maar ze zit ook wel op Facebook, via die weg kan je ook wel een berichtje sturen denk ik :)

@Bijna iedereen: Judy v/d Plas volg ik sinds kort na een tip van een vriendin wel op insta, maar ze zit voor mij juist weer te ver weg en de losse lessen vind ik ook wel erg duur. Ik leer nu ook heel veel bij Ed dus :)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:57

Sychess, Dat is nog een nette prijs wat hij vraagt, mits gezond en braaf uiteraard. Leuk dat je haar mocht uitproberen. Jouw tijd komt ook vast wel. Je bent er naar toe aan het werken met je opleiding.

Denise, waar heb je dat vliegenmasker vandaan? Ik ben nog op zoek, die van prof choice zijn na een aantal jaar wel echt gaar aan het worden. Goud waard zo opstappen en wegrijden zonder een heel abc vooraf. Les mag zeker wat kosten hoor, maar ben er natuurlijk jaren uit qua lessen en dan is het wel een verschil :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 18:31

@ Sychess,

Je mag altijd even overleggen wat ze fijn vind, FB is voor mij ook prima maar denk niet dat ik op Achterom kan zoeken :Y)

Goh wat een bizarre prijzen voor paarden lees ik tegenwoordig haha. 12,5 - en wat krijg je dan? Vind dat toch een klap geld om voor een paard neer te leggen hoor ..

Trudy vd Plas bedoel je volgens mij :P Boekel is inderdaad een eind, maar prachtige locatie hoor! En denk ook een hele fijne en leuke manier van lessen. Wellicht dat ik een keer zeg dat Beeb mee gaat op vakantie en dat ik dan een paar keer langs Trudy piep. Maar ander zijds kan ik ook naar de Red Cat voor Jamie en collega. Ietsjes verder weg maar oké.

@ _Carien,

Dit vliegenmasker is gemaakt door For Horses. Ik ben hier jaren geleden bij uit gekomen toen ik witte plekken door een EJ vliegenmasker zag. Bij ons op stal moeten ze 24/7 om als je er één om wilt. En deze masker zijn licht gewicht, fijn materiaal etc. Heb er een hele chat gpt zoektocht op los gelaten welke variant ik het beste kon kiezen want tsja ... sterren. Uiteraard is zebra de beste keus, maar een lichte kleur zoals ik dacht dus niet. Super interessant. Dus toch de sterren gekozen.
Worden op maat gemaakt, en die maten had ze nog van 3 jaar terug. Die was dus aan vervanging toe :)

Beeb is sowieso goud waard, maar dit is ook wel heel fijn zo na 8 weken niets doen opstappen en weglopen alsof er niets is verandert. Erg dankbaar voor!

Zelfs vandaag de gekke roze meneer op de kraan, geen gekke dingen, alleen even willen kijken. Ik keur t goed!

Dan toch maar wat fotootjes :)

Afbeelding
Ik heb de foto even qua kleuren omhoog gegooid - dan zag je beter wat ik in t echt zie. Heeeeul veeeeul appeltjes <3

Afbeelding
Uiteraard weer op ons bosrondje

Afbeelding
En na 12,5 min even overleg - ja we gaan weer terug :Y)

Afbeelding
De kraan met roze meneer. Eigenlijk op zo'n 50cm afstand moest ze even bekijken hoe en wat. Dus iemand zegt, 'er staat een paard achter je'. Waarop roze meneer zeg, 'oh ja .. kom maar door hoor!', ik zeg ja dat snap ik maar ze moet even kijken :Y) (ik zit immers zonder zadel etc, gewoon op t gemakkie en geen gekke taferelen voor het been). En ondertussen is die man naar beneden aan het klimmen en zodra die op de grond staat loopt ze door. Conclusie: de roze meneer was spannend, de rest boeide niet qua gekletter etc. Ik keur het goed haha

Afbeelding
Dus tot zover onze update! :wave:

Het been doet het overigens erg goed. Door de warmte wat meer vocht, maar eigenlijk na het stappen en nog eens koelen is het weer mooi slank. Het is echt maar minimaal maar ik zie dat ondertussen wel haha.

Edit: Ohja, ik heb spierpijn in mn billen haha!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:17

Ik heb vanmiddag telefonisch contact met Ed gehad. Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste les. Ben heel benieuwd. Mocht het bevallen dan kunnen we vaker samen gaan Marlies, als je dat leuk vindt!

Christa is Ed zijn vrouw/vriendin.

_Carien er is nog geen echte prognose maar als het goed is, hersteld het zich volledig. :)

Jamie is inderdaad ook veel geld. Maar zij geeft wel fijn les! Je hebt wel weer lekker buiten kunnen rijden Denise :D

Degene die bij Ed lessen, wat doen jullie tijdens de les en waarvoor lessen jullie bij Ed? Ik ben heel benieuwd op wie ik gezet wordt :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:33

Ooh Trudy bedoel ik ja, sorry haha ik had ook "Trudy" in mijn hoofd, maar mijn vingers typten toch wat anders

@Carien ik vond het anders best een bedrag :+

@Denies appeltjessss!!!
En wat betreft Achterom, ik ging er van uit dat je haar naam wel zou weten omdat ze je had geholpen, maar zal haar even een berichtje sturen en vragen voor je!

@Maureen, leuk ik heb vrijdag ook les! Hoe laat ga je?

Ik les bij Ed omdat dat de dichtbijzijnde ranch was en ik hoorde er heel veel goede verhalen over. Ik begin net, dus waarom les ik, om kennis te maken met deze tak van de sport :) Wat doen we, heel verschillend, zal ook wel aan het niveau liggen (van mij) maar ehh... van alles wel eigenlijk! Ik vind de lessen in elk geval heel erg leuk. We doen allerlei oefeningen, maar ook veel sturen, overgangen, stops, spins, de stopenomdraai (hoeheetdatookalweer _O- ), we zijn al eens de trail tuin in geweest, etc etc...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:58

Leuk om te lezen! Ik heb er helemaal zin in :D

Ik heb om 14.00 uur les. Jij?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:05

Stille meelezer hier :o
Sychess ik maak de Western Rider en we zijn nu bezig met nummer 59, deze wordt eind augustus/begin september bij de abonnees bezorgd. Leuk dat je een abonnement hebt genomen, ik ben benieuwd wat je ervan vindt. :)

Ed is trouwens echt een goede om bij te lessen! Hij is heel veelzijdig, heeft zelf in veel verschillende disciplines wedstrijden gereden (en start af en toe nog steeds) en zit ook al heel lang in de westernwereld.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:08

Maureen95 schreef:

Ik om 13:00! Dus dan wisselen we elkaar af, leuk! Kan ik even met jouw les meekijken :D

AstridJ schreef:
Sychess ik maak de Western Rider en we zijn nu bezig met nummer 59, deze wordt eind augustus/begin september bij de abonnees bezorgd. Leuk dat je een abonnement hebt genomen, ik ben benieuwd wat je ervan vindt. :)

Ed is trouwens echt een goede om bij te lessen! Hij is heel veelzijdig, heeft zelf in veel verschillende disciplines wedstrijden gereden (en start af en toe nog steeds) en zit ook al heel lang in de westernwereld.

He wat leuk! Ik ben heel benieuwd naar het 1e nummer, die komt dus al snel!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:18

Wat leuk Maureen! Dan les je nog eerder dan ik. :+
Marlon en ik gaan de 22e.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:20

De 22e ben ik op vakantie, anders was ik er ook geweest.. Helaas!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:36

Sychess schreef:
Maureen95 schreef:

Ik om 13:00! Dus dan wisselen we elkaar af, leuk! Kan ik even met jouw les meekijken :D

AstridJ schreef:

He wat leuk! Ik ben heel benieuwd naar het 1e nummer, die komt dus al snel!

Ooeeh wat leuk! Dan kom ik wel iets eerder, dan kan ik ook even meekijken met jouw les (als je dat leuk vindt).

Ik kan mij herinneren dat mijn quarter merrie bij hem geboren is. Dat is al wel iets van 20 jaar geleden dus ik zat dat volgende week eens vragen of hij haar nog kent.