[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 19:36

Triest van je stalgenoten Denise. Het minste wat je kunt doen is elkaar steunen als een paard niet okee is.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 19:46

Persevero : De bonte blijft iig zoals het er nu voor staat.De blue Roan waarschijnlijk ook.
Wat goed dat je erop hebt gezeten! En zo braaf super zeg.

Denies : zeker updates geven hoor. Maar wat fijn dat je er ook weer op mag en al met al dus best goed nieuws! Fijn dat de plates er nu onderuit zijn. Erg jammer wbt je stalgenoten maar ben bang dat dat ook wel iets is wat gepaard gaat met pensionstallen. Probeer vooral niet teveel aandacht te schenken aan die negativiteit , dat is zonde van je energie.
En wat cool in de bit ! Jullie hebben een hele trip gemaakt samen , je zou nooit bedenken dat je beeb als veulen helemaal niet leuk vond!

Coentjuh wbt laarzen , ik heb ze gewoon staan en ondervind geen issues.

Oke gisteren voor het eerst Hailey weer opgezadeld. December was de laatste keer en tussendoor een keer erop toen ze nog drachtig was voor sneeuw foto's.

Maar opgezadeld , en kon zo opstappen. Gewoon maanden niks doen. Daarvoor hooguit 30x onder t zadel geweest en hoppa.
Ondanks dat Yukon een hele bok race gekdoen serie gaf keek Hailey niet op of om.

Afbeelding

Afbeelding

En toen ik gisteravond rond 22.00 uur nog even kwam kijken, eten geven en stal schoonmaken trof ik dit <3

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 21:58

Ooh zo leuk. Ik krijg zojuist een filmpje door uit spanje. In 2022 heb ik Phoenix gefokt. Tweede kind van indian met een hengst uit Frankrijk. Phoenix is verhuisd naar Spanje ( heb hem zelf gebracht en gaan in november op visite)
Maar video van de eerste keer dat ze erop zitten. Echt zooo braaf.
Met halster aan de longe en gewoon in draf. Tuurlijk hij vind het moeilijk maar vol vertrouwen. Dat is toch gewoon zo ontzettend leuk om binnen te krijgen <3
Heerlijk als mensen zo blij zijn met het door jou gefokte dier.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 08:09

Oeh oeh kan ik het Bit-artikel ook ergens anders lezen? :D Online?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 08:10

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 11:07

Bedankt voor de laarzen-info, ik denk dat ze iets hoger zijn dan gemiddelde westernlaarzen. Ik zal de laarzenspanners gaan gebruiken :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-25 18:24

@ Bellatrix,

Ahw, nou ik vind het super leuk en lief hoor. Ik ben blij dat we mensen op een bepaalde manier 'raken', niet in de zin van verdriet ofzo maar dat wat we doen mensen iets doet op een positieve manier. Ik weet even niet hoe uit te leggen.
Beeb is echt mijn aller grootste vriendin en hoewel deze blessure vreselijk is, maakt het ons wel sterker.

@ Miereneter,

Haha, grappig is dat heh. Mensen kijken ook altijd zo raar naar me als ik dat vertel, maar het is toch echt zo. Mijn stage genootje was er helemaal weg van, nou dikke doei - veel plezier ermee. Ik heb haar toen later ook nog een bericht gestuurd van weet je die Baby nog? Nou die is nu van mij :')

Ja het is heel erg jammer. Het is niet de hele stal hoor (alhoewel, je weet het nooit :Y) ) maar het is gewoon raar dat er zo moeilijk over gedaan wordt door een vraag die ik heb gesteld. Zeker omdat degene er nog maar sinds april dit jaar bij is. Het is niet dat die al 3 jaar wacht zoals wij ...

@ Daihyo,

Het is niet dat degene dat niet heeft gedaan, maar nu wordt dat een beetje anders gebruikt. Ik ben een ieder dankbaar die heeft geholpen, immers woon ik niet om de hoek. Hulp is nog steeds nodig, maar ik vind het wel even best. Als het op deze manier moet dan redden we het zonder ook wel.

@ Toushie,

Wat een heerlijke foto's!
Ik probeer het inderdaad los te laten maar het voelt gewoon heel naar. Ik 'voel' daar ook gewoon teveel voor. Er is zoveel de afgelopen tijd gebeurd dat je gewoon het idee hebt dat je ondertussen verzuipt in alle ellende, maar blijven lachen *\o/*

Heel tof dat Hailey zo chill was zeg, was zij al wel volledig beleerd voor de dracht?

@ Sychess,

Natuurlijk, hij staat alleen maar online :) Als ik een abbonement nam dan werd het ook op hun socials gedeeld, dan kon er een tag aan @QuarterhorseBeeb vanaf en kwam ik in het Bit te staan. Dat was dan een behoorlijk bedrag net iets over de €100; - nouja je snapt dat geld heb ik nu écht niet en zeker niet voor zoiets. Het artikel erin stelde ook niet zoveel voor. Een klein blokje met 1 fotootje.
https://www.bitmagazine.nl/nieuws/commu ... MPNnDX0rBA

Verder geen updates. Ik zie Beeb zondag weer en ik hoop dat haar been dan rustig is. Al moet ik wel zeggen dat haar been echt dunner werd van het stappen .. dus beetje dubbel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 18:25

Heb jij iets moeten betalen voor het interview dat wij kunnen lezen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-25 18:33

Bellatrix schreef:
Heb jij iets moeten betalen voor het interview dat wij kunnen lezen?

Nee, anders had ik dat niet gedaan :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 18:55

Ok heel goed. :j

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 20:01

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 20:06

Heel leuk artikel Denies! Jullie hebben al heel wat meegemaakt samen..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-25 20:31

Sychess schreef:
Heel leuk artikel Denies! Jullie hebben al heel wat meegemaakt samen..

Dankjewel! Ja dat klopt, maar vijftien jaar is natuurlijk ook heel wat heh! Nouja eigenlijk 14.5 maar ach haha.
Maar ik ben zo dolgelukkig met haar <3

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:29

Denise, we gaan eind september een weekje weg en dan gaat Skeet mee naar de Veluwe. Nu geen plannen, wel wat nachtjes weg. Vooral genieten dat we de tijd aan onszelf hebben, dat is al heel fijn.
Wat heerlijk je staprondjes die jullie weer kunnen maken, al zijn ze kort het is toch een bereik dat je er weer op kan. Mooie bekroning jullie stuk in de Bit, wauw! En...het wordt echt makkelijker, naarmate je ouder wordt leren om dingen van je af te laten glijden en je eigen best company te zijn. Met vallen en opstaan weliswaar.

Toushi, ik had nog helemaal niet op jullie bosuitstapje gereageerd met moeder en dochter. Wonen jullie vlakbij het bos? Ideaal met jullie veulens om te doen. Dat filmpje is te leuk, met name die sprong over de boomstam. :D Een droom hoor hoe jullie wonen, heerlijk ook hoe je alles zelf kan bepalen al staan wij ook echt heel fijn met de paarden hier. Lijkt me heel fijn om de randstad te kunnen verlaten.
Brave Hailey en gaaf jullie gefokte Phoenix bezoeken. Dan is het ook niet meer zo heet, scheelt ook.

Hier een regenachtige ochtend, nu weer zon. Heel fijn voor de natuur. Whizzeman liet zich wel even mooi zien. Blij met zijn ontwikkeling sinds hij thuis is. Die schopjes onder zijn kin laat hopelijk zijn voorkant nog wat groeien :+
Afbeelding

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door _Carien op 02-08-25 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:41

_Carien schreef:
Hier een hele regenachtige ochtend, nu weer zon. Heel fijn voor de natuur. Whizzeman liet zich wel even heel mooi zien. Blij met zijn ontwikkeling sinds hij thuis is. Die schopjes onder zijn kin laat hopelijk zijn voorkant nog wat groeien :+
[ Afbeelding ]

Hij groeit heel mooi uit <3 .

Hier precies hetzelfde weer, net de zondvloed gehad en toen werd het even bloedheet.
Wel veel wind, paard krijgt daar altijd een beetje de kolder in de kop van. Dus in plaats van trainen aan de longe was het meer vliegeren. Nou ja, hij heeft gelopen, goed in het gevecht tegen de vetjes.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 14:19

@ _Carien,

Ooh, maar dat zijn de beste momenten zeg, heerlijk! Kijk al uit naar je Veluwe foto's met Skeet, dat kan niet anders dan mooi worden! Is ook echt nog een plek waar ik naar toe moet, maar ja .. uitstellen haha.
Het is zeker een mooi bereik dat ik weer op mag zitten. Voor mijn lijf echt heel fijn. Wat moet dat moet, maar dit scheelt me een enorme bak met energie! Ik heb ook nog geen semi-orthopedische stalschoenen dus ik merkte dat met het lopen ook. Zit een beetje gammel in elkaar maar ach. Mag de pret niet bederven.

Ik hoop dat het ooit makkelijker wordt. Ik hou de eer aan mezelf. Ik weet ondertussen dat ze toch wel gaan, ook de mensen die aangaven het te willen verplaatsen zodat ik wel mee kon. Ik wens ze in ieder geval veel plezier! Onze tijd komt driedubbel & dwars nog wel.

Wat ziet hij er goed uit zeg! Hoe oud is hij nu?

@ Miereneter,

Bizar die temperatuurschommelingen heh? Van mij hoeft die extreme hitte echt niet maar die zon brandt goed. Vliegeren, geniaal :Y)

En hoe is het met alle andere? Vast nog wel leuke verhalen te vertellen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:21

Waar ga je naartoe op de Veluwe Carien?
Whiz ziet er goed uit :j Die voorkant trekt vast nog wel bij :+

Leuk interview Denise.

Touchie: ik vind jouw veulens echt zo leuk <3
En inderdaad leuke berichten om te krijgen als je opgegroeide veulens het zo goed doen <3

miereneter: Vliegeren _O-
Maar het is wel raar weer ja. Na het weekend wordt het weer echt zomerweer volgens mij.

Hier weinig te melden. Paarden staan lekker op de wei, Noura doet het goed, langzaam, maar goed. Ze blijft longeren STOM vinden. Ik moet het ook echt niet te vaak meer doen, anders gaat ze weglopen als ik met het halster aankom :roll:
En of ik dat nu kaal op de cirkel doe of met balkjes, afwisseling van oefeningen, het maakt niet uit. Ze vindt het gewoon STOM. Maar ik vind het toch wel fijn als ze braaf is en de stemcommando's er op zitten voor er iemand op gaat :+
Ik ben wel heel blij dat ik haar uit heb laten groeien. Zowel mentaal als fysiek. Ze is zo mooi ontwikkeld nu, van zichzelf goed in de spieren en veel beter in balans. Vorig jaar kon ze echt zo slungelen en nu is ze gewoon mooi stabiel. Ze zal bitloos beleerd worden, met de sidepull van de foto. En Jims zadel. Dat lijkt heel mooi te liggen, maar ga ik zeker laten checken voor er iemand op gaat.
Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:29

Daiyho : heb je de mogelijkheid om met Noura los te werken ipv aan een lijn? Longeren is best zwaar en vermoeiend. En of commandos gewoon stap draf en ho aan de hand. Inbuigen aan de hand zonder persee te longeren.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:30

Dankje Miereneter, hoe gaat het met Amir?

@ Denise, Whiz is nu ruim 2, (april 2023).

Amanda, Noura is prachtig en echt mooi uitgezwaard. Wil je het echte beleren zelf gaan doen met de tijd? Zou lange teugelen nog iets zijn om erbij te pakken?

We gaan trouwens naar de Cantharel. Erg veel zin in. Mede omdat ik 10 kilo ben afgevallen, and counting, vind ik het wat leuker om nu zelf op de foto te staan als we mooie wandeltochten maken. Hopelijk zijn de ergste beesten dan weg en zou weer zoals vandaag perfect zijn.

Ik twijfel om deze aan te schaffen, toevallig iemand ervaring mee? https://barefoot-saddle.nl/grondwerk/99 ... k-my-horse Ik kijk er naar uit om mooie foto's te maken met hem.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:39

Lange lijnen doen we ook nog niet, was wel de volgende stap als de instructrice terug is van vakantie :D
Ik had nog geen fatsoenlijk hoofdstel, maar dat is er nu.
Los werken zou ik wel willen, maar dan moet ik de boel gaan afzetten. Ik heb nu 1 grote open ruimte centraal in de track ligt. Alle paden komen daar op uit zeg maar. Dat is wel gedoe met prikpaaltjes en veel draad, dus nog niet gedaan. Straks dan laat ik 1 ronde wei weer kaal eten en dan kan ik die gebruiken voor de winter. Maar nu in de zomer is dat even lastig, vandaar dat ik de lijn er aan geknoopt heb. Maar ik kan wel even puzzelen of daar een handigere oplossing voor is.
Inbuigoefeningen doen we gewoon aan de leadrope. En stap en draf en ho zitten er op zich wel op.
Het is ook meer de conditie trainen en balkjes om haar wat losser in het lijf te laten lopen. Maar voor het losser worden zijn wel andere oefeningen. En conditie is niet per sé meteen nodig, want ze heeft al een aardige basisconditie. Werken aan de leadrope vindt ze ook heel fijn. Ze is super leergierig en vindt het ook fijner om in mijn buurt te werken. Heeft ook lang geduurd voor ze afstand durfde te nemen en in een volte om me heen durfde te stappen.
Dus misschien moet ik het hele longeren maar gewoon ff loslaten en alternatieven gebruiken :+
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 02-08-25 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:40

Hoofdstel staat haar goed Amanda! <3 En ze ziet er echt heel goed uit!!

Leuk dat je naar de Cantharel gaat Carien!! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:41

_Carien schreef:
Dankje Miereneter, hoe gaat het met Amir?

@ Denise, Whiz is nu ruim 2, (april 2023).

Amanda, Noura is prachtig en echt mooi uitgezwaard. Wil je het echte beleren zelf gaan doen met de tijd? Zou lange teugelen nog iets zijn om erbij te pakken?

We gaan trouwens naar de Cantharel. Erg veel zin in. Mede omdat ik 10 kilo ben afgevallen, and counting, vind ik het wat leuker om nu zelf op de foto te staan als we mooie wandeltochten maken. Hopelijk zijn de ergste beesten dan weg en zou weer zoals vandaag perfect zijn.

Ik twijfel om deze aan te schaffen, toevallig iemand ervaring mee? https://barefoot-saddle.nl/grondwerk/99 ... k-my-horse Ik kijk er naar uit om mooie foto's te maken met hem.

Mooie tassen. Geen ervaring mee, maar Barefoot heeft altijd wel goed spul :j
Heb je al een fotograaf? Of ga je zelf foto's maken?
Cantharel is mooi. Mooie omgeving ook. Ik rij er regelmatig langs als ik naar Apeldoorn ga. Ben er zelf nog nooit geweest.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:58

Snap ik inderdaad Amanda, dat is dan niet zo praktisch. Maar gelukkig genoeg alternatieven. Hoe reageert ze op desensibiliseer oefeningen? We nemen zelf mijn camera mee :j Mijn man kan er inmiddels goed mee uit de voeten.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 16:05

Denies : Nee Hailey is zadelmak. Ze kent stap , draf en ho onder het zadel en sturen. De rest moet er allemaal nog op. Maar veulentjes en de tijd om wat meer volwassen te worden. Ze is nu 5 dus een mooie leeftijd om verder te gaan en ook wat meer werk straks aan te kunnen.

Ben benieuwd hoe beeb haar been morgen is. En inderdaad jullie tijd komt nog wel. De eer aan jezelf houden nu lekker focussen op dat je er weer op mag. Staprondjes naar het bos en genieten van elkaar.

Carien : Heerlijk even naar de Veluwe ! Een goede vliegendeken en of spray is wel aan te raden hoor.
Ik woon vooral in boeren gebied. Er is een klein stukje bos op zo 2 km van huis af. Maar de weg erna toe ( Duitsland) mogen ze hier 100 dus ik ga eigenlijk altijd met de trailer. Want ze mogen hier erg hard , de bermen zijn smal en rekening houden met is voor een heel aantal mensen nogal eens een dingetje.
En voor groter bos om echt te rijden moet ik al snel naar emmen en dat is zo 25 min met de auto en trailer.
Ik heb hiervoor op de Veluwe gewoond en daar ook paarden in eigen beheer gehad. ( Wel een huurplek ook ) Maar het is veel werk maar vind het heel veel fijner dag pensionstalling. Alleen op vakantie gaan e.d. is nog wel eens een uitdaging.
Haha ja Dallas ging ook zo makkelijk over de boomstam heen , daar keek ik wel even van op.
Hier hetzelfde weer ,enorme buien dan weer droog en bloedheet en vervolgens weer een korte harde bui.

Ooh leuk fotos op de Veluwe ! Daar gaan vast prachtige fotos uitkomen.

Daiyho: eigenlijk je volgende bericht. Andere manieren en het echte longeren gewoon wat meer op de achtergrond laten.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:08

Ik mocht vanochtend weer een buitenritje maken met Achterom! Wat is het toch prachtig daar. En James is heel leuk! Haar nieuwe aanwinst Pepper is ook zo'n schat, daar kan je uren mee knuffelen geloof ik.

Voorlopig nog even afwachten of en wanneer er een vervolg komt, haar bijrijdster is weer terug van vakantie dus die gaat natuurlijk gewoon weer rijden. Maar dat wist ik van tevoren, vond deze 2 ritjes in elk geval heel erg leuk!

Komende vrijdag weer lesje bij Ed :D

Edit: Had ik trouwens al verteld dat ik vorige week op Casey mocht rijden? Ook weer heel anders, wel heel leuk! Kende nog niet zo veel als de lespaarden. Dus ik liep heel chill op de tonnen af (moet je een pylonnetje overzetten op de andere ton) en Ed zo: Ehhhm... Het mag hoor maar hij kent dat nog niet. Misschien alleen eerst ff pylon optillen en weer neerzetten :P (oeps) maar dat deed ie braaf :D Leukerd.

Edit 2: Achterom wees me op de magazine 'Western Rider', wie hier heeft hier een abonnement op?