[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:19

Ohja, dat is idd best een stukje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 16:42

@ Sychess,
Wat ontzettend leuk zeg!
Jammer dat Paris niet helemaal lekker zat, ik had niet verwacht dat er an sich zo'n groot verschil in zit. Wij hebben ook een Pleasure Quarter op stal sinds kort, en vond daar toch niet direct verschil in zitten. Ik had die laatst ook voor het koelen mee en dies wel een stuk groter dan Beeb haha. Als ik het filmpje bekijk krijg ik er ook niet direct een 'Pleasure-gevoel' bij, maar als het voor jou minder fijn was dan begrijp ik dat!

Heel leuk ook om het samen met je zus te kunnen doen!

De Ariat broeken zijn voor mij niet geschikt. Ik ben te slang en dan ook weer wat 'lang', dus dat is erg jammer. Ik rijd gewoon in mijn eigen spijkerbroeken.
Persoonlijk zou ik nu focussen op bijvoorbeeld lessen, daar heb je denk ik het meest aan dan echt al een hoed etc. Belt buckle las ik laatst dat je die moet winnen en het ongeluk geeft als je er één koopt, dus ik geef de tip door haha.

CountryStore, Eurohorse, Cowgirlstore, Arthurs Westernstore (alleen rond sale denk ik. ben er 2x nu geweest recent en ze hadden steeds erg weinig).

Laarzen zijn altijd goed, maar dan inderdaad - Ariat :P

@ Bellatrix,

Leuk dat jullie ook aan de gang gaan! :) Hoop op een fijne les!

Volgens mij heb ik nu overal op gereageerd?
Aanstaande maandagmiddag is de controle echo bij Beeb. Duimen jullie mee? Wij zijn nu al een week aan de hand 15minuten op het harde aan het stappen. Haar been reageert hier totaal niet op en wordt alleen maar dunner. Is ook niet meer warm zover ik kan ervaren (tsja met die hitte is alles warm..). Vanaf zondag wil ik 20minuten gaan starten en dan maandag gaan we het horen wat er inwendig gebeurd.

Hier een overzichtigje van alle afgelopen donderdagen, zeven weken lang. Van dag 2 tot en met gister. Ik houd donderdag een beetje als 'moment supreme' en als week afsluiting. Mijn week begint immers op zondag tot en met donderdag zeg maar.

Afbeelding

En even naast elkaar van dag 2 tot gister, waar dus 7 weken tussen zit.

Afbeelding

Beeb is gelukkig nog Beeb, en daar ben ik heel dankbaar voor. Ik was echt bang dat ze, zoals enkele jaren geleden, weg zou kwijnen zonder kudde maatjes. Maar niets is minder waar!

Afbeelding

Afbeelding

Dus laten we duimen dat het er inwendig ook beter uit ziet dan uitwendig. Ik denk dat ze het erg fijn zou vinden als we lang genoeg mogen stappen om weer even wat bos te kunnen opsnuiven. Ik kom nu wel tot het bos, maar moet ook nog terug :Y) Dus ja ... maandag kan nog van alles brengen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:31

Carien : ja dat is waar lootah doet veel ervaringen op zo. En alles spelenderwijs eigenlijk :j
Ondanks dat de eifel golf ver weg is , is een goed gevoel erbij hebben natuurlijk ook heel belangrijk. Je geeft wel je paard uit handen en dan moet je niet met een klein beetje twijfel doen. Dan moet je wel echt achter de plek staan.
Ik train ze eigenlijk allemaal zelf , al ga ik wel 1x p.w / 2 weken dan naar les met ze. Maar het merendeel doe ik eigenlijk zelf.
Maar snap wel dat je bepaalde dingen liever uit handen geeft , en ik zal eerder verder weg doen met een goed gevoel en trainen op een manier die jou aanstaat dan dichterbij en eventueel concessies moeten doen op je wensen.

Maureen : Wat jammer dat je je wedstrijd moest afzeggen , hoe is het nu met joe?
Lootah meenemen als handpaard met skylar weet ik niet zo goed. Skylar zelf is soms nogal een bom en die is minder relaxed dan lootah :') Waar hij met grote ogen naar een omgevallen of omgezaagde boomstam kijkt. Doet lootah net of er nik is.

Denies : Beeb ziet er nog blij uit , en wat een verschil al haar been. Heel veel succes morgen en ik duim op goed nieuws :j Ooh wat een heerlijke buitenrij fotos van beeb.
ooh die laatste foto's , wat een gezellige koppies <3

Sychess , wat vond je zus uiteindelijk van de les?
Er zit idd wel een verschil in gangwerk tussen de foktypes. Wat ik op de video zie , zit je niet heel lekker stabiel maar loopt paris ook niet goed verzameld onder je . Wat dus niet zozeer met type paard te maken heeft. Ik zie vooral een paard wat braaf galoppeerd maar haar rug niet zozeer gebruikt en uit elkaar gevallen loopt . Dan krijg je al snel dat je niet lekker met de beweging mee kan gaan en je dus meer bovenop het paard zit dan op het paard als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn paarden zijn zo ongeveer allemaal meer pleasure gericht gefokt , maar worden in de basis getraind op goed lichaamsgebruik en daarna gaan we over op het eventueel langzamer van de gangen. Nu zie je ook echt wel per paard dat de ene meer aanleg heeft voor bepaald gangwerk dan de ander.
Kwa broek , ik rijd gewoon in een spijkerbroek die mij lekker zit :Y) , maar dat komt omdat ik uit 20 broeken misschien 1 broek fatsoenlijk pas.
En verder een hoed ect zijn niet echt nodig , zal vooral exta zakcentje voor extra lesje wellicht :D

Marlies : Leuk toch weer een keer een lesje *\o/*

Vanochtend even de dames naast skylar en Lootah gezet ( maar 3 uurtjes want is allemaal vers gras , skylar en lootah staan er dus ook max 5 uur op en daarna weer terug op hoog uitgebloeid gras ) Ging allemaal hartstikke goed en ik hoop ze over ene tijdje alle 6 bij elkaar in te hebben. Ondanks het donkere weer en de miezer de camera meegenomen en een paar leuke foto's gemaakt.

Verder geneuzel met APHA , Heb Dallas aangemeld als blue roan. Krijg ik een stamboom waarop staat bruin. -O- Want ja ze mogen dat aanpassen en hun vonden het geen blue roan maar een bruine ( nou serieus als ze er nu een enkele zwarte van hadden gemaakt al la ) maar nu dus aan t gezeik want ik wil een nieuwe pedigree ( heb dna kleurtest) maar dat moet via allerlei formulieren die niet werken en of betalen wat ik weiger te doen want hun fout. En AAAARGH frustratie alom :Y) }>
Dat ik denk ipv van gewoon maar wat te doen , dan mail je en zeg je wij zien die kleur niet dus heb je bewijs oid.

Maar even een paar fotootjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:32

Heerlijke foto's weer! <3
En wat een gezemel zeg, waarom denken hun bruin dan??

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:05

Bellatrix schreef:
Heerlijke foto's weer! <3
En wat een gezemel zeg, waarom denken hun bruin dan??

Nou omdat de moeder als sorrel ipv red Roan staat. Geregistreerd en de vader als bay overo ipv black overo.

En uit een sorrel en een bay kan ook een zwarte komen en een foto van deze serie staat op de stamboom nou heel eerlijk ik zie echt een zwarte :')

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:08

Hmm ja ok. :')

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:10

Bellatrix schreef:
Hmm ja ok. :')

Laten we het houden op Amerikanen.... :Y)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:49

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 19:52

Jeetje wat een gedoe zeg! En ik snap dat je de juiste kleur erop wilt hoor, volledig.
Wat is je bonte knap zeg zo op de fotos!!

Nou binnen 24 uur horen wij meer. Ik vind t zo spannend. Vandaag mochten we 20minuten stappen waardoor we dus precies een stukje bos mee konden pakken. Wat genoot ze daar ontzettend van zeg! Wauw. Ik was er zo van verbaasd. Ze had het zo gemist (ik ook hoor) en ze straalde helemaap van blijdschap!

Afbeelding
Ohja en gewoon in de regen, echte diehards haha.

Een filmpje is in onze insta story te zien, die kan ik hier niet plaatsen. Het is zo schattig!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:32

Sychess, was de les met je zus nog leuk? Wat een bummer vooraf, maar hopelijk heeft dat de pret niet mogen drukken. Leuk om een bijdrage te vragen voor je verjaardag, aan mij heb je weinig. Ik ben niet van de volledige outfits, maar de Ariat laarzen zijn wel heel erg fijn. De rijschoenen vind ik belabberd geworden qua kwaliteit helaas.

Super spannend Denise, heel veel succes morgen! Hopelijk is het groen licht. Heerlijk die regenachtige middagen in het bos, de geur van een bos is dan op zijn best <3

Toushi, daar heb je zeker gelijk in hoor, het moet simpelweg goed zijn. Wat een gedoe met het stamboek. Daar zou ik ook wars van zijn om dan nog extra te betalen voor de juiste kleurvermelding ondanks een DNA test die je al hebt. Prachtige foto's van het hele stel, hopelijk over een paar weken met de hele bubs bij elkaar :)

Hier ook een foto avondje op het land van de blonde Whizzie. Hij droogt langzaam aan mooi op.

Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:45

Whizzie is ook knap zeg!! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 20:56

Dankjewel Carien! Ik hoop vooral dat ze terug in de kudde mag, dat is al een winst voor ons. En ook al het extra werk dat ik heb (wat niet zo geschikt is voor mijn lijf).

Prachtige fotos zeg, wauw!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:07

Denies : ze is niet alleen op de fotos knap hoor haha.
Bikkels in de regen , maar super fijn om ook even stukje door het bos te kunnen.

Carien: oeeh mooie fotos , hij staat er goed op. Ontzettend lief bekkie ook.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 21:58

Toushie schreef:
Denies : ze is niet alleen op de fotos knap hoor haha.
Bikkels in de regen , maar super fijn om ook even stukje door het bos te kunnen.

Carien: oeeh mooie fotos , hij staat er goed op. Ontzettend lief bekkie ook.

Haha sorry, beetje gek verwoord :Y) Ze is sowieso prachtig, maar het kwam er nu heel mooi uit op die laatste foto. In het echt zal dat zekerste weten allebei genieten zijn, zo goed gelukt! *\o/*

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:12

@Denies, wauw bedankt voor alle tips! Ooh die beltbuckle, dat wist ik niet, nu voel ik me wel heel erg gedreven om er ooit eens eentje te winnen :D En ook de anderen bedankt voor de tips. Het is duidelijk: laarzen moeten er komen, en een fijne broek moet ik zelf even zien te vinden, voor de rest kan ik alles nog even links laten liggen :D

Benieuwd naar de test van Beeb! Die is dan vandaag toch? Spannend, maar het ziet er goed uit wat ik zo zag op de foto's!

Meer lesjes zijn zeker goed!! Daar ligt ook de prio nu voor mij. Met mijn stage verdien ik af en toe wat geld (zwart O:) ) en dat gaat direct in het potje 'lessen'. Bij de magnolia zijn ze ook blij met contant geld dus dat komt heel goed uit.

@Toushie, haha ja ik snap héél goed wat je bedoelt met dat je gewoon 'bovenop' het paard zit in plaats van dat je lekker samen rijdt. Zo voelde het ook echt. De meeste lessen denk ik 'Oh maar dit gaat goed!! Hier ben ik voor gemaakt!' en bij Paris was het *mwep mwep mweeeep*, dikke zak hooi _O- achjaaa.

@Denies het valt inderdaad nog mee in hoeverre zij pleasure rijdt, tempo zat er ook nog wel aardig in (verder heb ik hier dus vrij weinig verstand van)

@Carien zulke leuke foto's weer! Geniet daar echt van.

@Iedereen: mijn zus vond de les wel leuk, maar het is niet haar discipline. Ze vond het vooral heel erg intensief (waar ik altijd stiekem om moet lachen, ze heeft altijd een grote mond dat ze veel sport.. maar dat doet ze dus niet haha) en heel erg moeilijk maar ook reuze interessant om te voelen hoe het werkt. Ze zat op Jill overigens :D

Op de terugweg in de auto vroeg ze: maar... wil je dan gaan western rijden of wil je gaan buitenrijden? Ik een beetje verward: eh.. allebei? Ja nee zegt ze, maar wil je buitenritten gaan maken of ga je echt focussen op western? Eh.. ja, allebeihei?? Haha in haar hoofd was er even error geloof ik, ze dacht je moet het een of het ander doen, buitenritten zijn altijd een leuke aanvulling op elke tak toch? Ik zie western overigens wel echt als een mega goede training voor buitenrijden (met western bedoel ik dan eh.. ranch riding? Reining? Excuus, alle termen zijn mij nog niet mega helder :Y) ) Die oefeningen die je daar krijgt maakt het paard wel echt een stuk chiller om ook buiten op pad te gaan, in mijn ogen althans. Zij heeft een sportpaard gekocht en ik snap haar wel - bij haar merrie moet je wel echt trainen op het buitenrijden. Niet dat dat bij andere paarden niet hoeft hoor maar ik verwacht altijd dat dat toch iets makkelijker gaat bij 'onze' soort paarden dan bij hete sportpaardjes haha.

Oeh ook nog wel leuk om te vertellen! Afgelopen zondag (gisterochtend dus) heb ik samen met Achterom (die nu niet meer op bokt zit) een buitenritje gemaakt op haar paarden :D het was erg gezellig, ze wonen daar praaaachtigggg, en haar paarden zijn super leuk. James is soms een beetje nukkig op de grond en moet je op een bepaalde manier benaderen (wat ik niet wist en niet goed deed, oepsss) maar eenmaal 'vriendjes' en als je erop zit is het helemaal oke. En hij zit lekker! Oef :D Ik kon er ook zo mee wegrijden. Dus dat was heel erg leuk, volgende zondag gaan we weer!

Zo weer genoeg geluld, zometeen een solo werkdagje in de trimsalon, en dus weer wat meer centjes voor de lessen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:21

Quarters en Paints zijn over het algemeen wel koeler in het hoofd en makkelijker bij het buitenrijden ja. :j

Maar je zus vond één keer wel genoeg dus? :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:35

Ja, die blijft bij het Engels rijden :P

Ik wil niet meer terug!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:38

Nee hé? Western is veel leuker. :P

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:52

Véél leuker :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 13:49

Sychess: eigenlijk dus heel goed op een ander paard. Nu zie je ook weer andere werkpunten van jezelf. En he oefening baart kunst.

Leuk dat je zus het wel leuk vond maar intensief.
Sportpaard moet ook gewoon het bos in kunnen hoor. Het is erg dier afhankelijk. Niet alle kwpners zijn sensibel en niet alle apha/aqha zijn super relaxed. Ik heb hier nu een kudde van 6. Allemaal apha en tsja de 1 is cool geboren en de andere is toch echt heel sensibel en zou vallen onder t kaliber (sportpaard)
Mja een goede basis ( welke tak ook) is nodig om lekker te kunnen buitenrijden. Hier gaat bijna als eerste de one rein stop (noodstop) erop. Erg fijn voor buitenrijden.

Wat leuk dat je bij achterom bent geweest. Gaat het goed met haar en de nieuwe aanwinst?

Vandaag met indian en Dallas die bijna 4 maanden is naar het stukje bos hier vlakbij. Daar heeft ze brug gezien over het water. Stuk langs het water geweest. Iemand met een hond tegen gekomen. Twee jongens op fiets met aanhanger om te gaan vissen. Deze maar gevraagd even te stoppen want er sleepte met fietsen van alles over de grond en dat op een zandpaadje was wel erg veel. Maar ze is er als een bikkel langs gelopen en toen ze direct weer gingen fietsen ook niet geschrokken oid. Heuveltje op en af gedaan en moesten ook over een boomstam!

Bij de trailer terug nog een kleine vrachtwagen en auto. Die kwamen erg hard aan. Maar zijn toch afgeremd. Dus super braaf van de kleine.
Die heeft heel veel gezien en meegemaakt. Ik heb zelfs wat proberen te filmen.

Afbeelding

Ik loop specifiek met twee touwen.Mocht er wat gebeuren en musketon breekt oid dan heb ik nog een touw. Plus het ene halstertouw is een korte en de andere is een hele lange van over de 3m.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:43

@Toushie, ja met haar en de nieuwe aanwinst Pepper gaat het heel goed! Pepper is een broekzakpaard, wat een knuffelkont. Heeel lief :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 15:55

Voor de liefhebbers , wat meer fotos van de kinders.
[FA] Yukon en Dallas , wat een prachtig stel.

Soms denk ik wel dat ze hier wel erg verwend worden.
Ze staan tegen 22.00 op stal en gaan vaak tegen 5.30/06.00 naar buiten.

Met extreem weer zoals warmte /super bat ect wisselt dat natuurlijk. Tenminste de merries met veulens de rest staan jaarrond buiten met schuilstal en gaan niet savonds in dichte stal.
Maar het eten is on altijd op en ik denk echt dat ze enorm veel krijgen en dik pak stro. Op de foto misschien slecht te zien.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Toushie op 29-07-25 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:00

Al lang gereageerd. O:)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:01

Bellatrix schreef:
Al lang gereageerd. O:)