Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:03

StalMelyn schreef:
Ik las in de regels dat je een klasse onbeperkt mag doorstarten. Maar mag je ook een klasse lager starten? Stel je eindigt dit jaar in klasse 2 maar wilt volgend jaar klasse 1 als opstart voor het seizoen starten? Of je wilt met een beginner meerijden in de klasse 1, of mag dat niet?

Ja dat mag geen probleem

StalMelyn

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:42

Oh top, ideaal.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:50

Monody schreef:
Nou jongens, kom ik toch weer even binnenvallen met een zoektocht voor beugels.. Ik kan maar niet aan de Zaldi Vila’s wennen. Het zal wellicht aan mij liggen maar ik vind ze zo groot en lomp voor mijn maatje 36.. Ze wiebelen daarbij enorm, mijn rechtervoet zit constant tegen de harde buitenkant aan, weinig grip en ik krijg alsnog dove tenen erin. Baal er zo van. Met mijn fenders en westernbeugels 0 problemen gehad en nu met het engelse zadel zo aan het tobben voor de juiste optoming :+

Dus, bij deze de vraag, hebben jullie nog meer goede ervaringen met andere beugels? :)

Op mp edix fenders

https://link.marktplaats.nl/m2272980182 ... ios_tablet

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:07

Lief dat je aan mij dacht! Alleen als ze te lang zijn voor iemand van 163 cm zijn ze helaas al helemaal te lang voor mij met mijn 155 :P

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:02

Monody schreef:
Lief dat je aan mij dacht! Alleen als ze te lang zijn voor iemand van 163 cm zijn ze helaas al helemaal te lang voor mij met mijn 155 :P

Oh zonde, ik weet wel dat ze ook korte hebben die had ik ook bij mijn edix zadel. De normale maat waren voor mij ook te lang :D

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 08:52

Nou ik had gister nog de flexon endurance beugels geprobeerd en deze zaten wel al veel beter qua grip maar op het eind toch last van die tenen/knie na 10 km dus besloten ze terug te sturen, daar vond ik ze echt te duur voor en ik mis toch ook erg de 90 graden ophanging. Dus toch besloten de GM Bi Relax 2.0 te bestellen en dan zie ik wel wanneer ze binnenkomen :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:59

Monody schreef:
Nou ik had gister nog de flexon endurance beugels geprobeerd en deze zaten wel al veel beter qua grip maar op het eind toch last van die tenen/knie na 10 km dus besloten ze terug te sturen, daar vond ik ze echt te duur voor en ik mis toch ook erg de 90 graden ophanging. Dus toch besloten de GM Bi Relax 2.0 te bestellen en dan zie ik wel wanneer ze binnenkomen :+

Ben heel benieuwd hoe ze je bevallen.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:02

Hoe is het met iedereen?

Piekosjj, ik zag op insta dat jij weer gereden had! Echt super fijn :D

Hier ligt het rijden even stil. Helaas verschillende wondjes, voornamelijk rond de singelplek, die ik eerst even de kans wil geven om te herstellen. Ik heb gele uierzalf gekocht wat hier schijnbaar goed voor werkt. En een merinobontje voor onder zijn singel voor als het herstelt is :+

En we hebben hoefschoenen! Afgelopen woensdag ben ik voor een privé les over het bijhouden van de hoeven naar Klaas Feuth geweest en hij adviseerde vanwege Marnix zijn extreem dunne zool toch wel echt om met hoefschoenen te rijden. De renegades vond hij te hard voor zijn dunne zool dus nu hebben we de Equine Fusion Jogging Shoes in gebruik en we zijn ze rustig aan het inlopen.

Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 20:37

Ja we hebben gister weer 'gereden' :):) Was niet meer dan even een paar rondjes stappen en draven, maar heb er in ieder geval weer opgezeten! En zoals verwacht was Clara ontzettend braaf en heel voorzichtig met me <3 Hoe knettergek ze soms kan zijn, is ze ook zó braaf en betrouwbaar :j Mijn wekenlang werk aan de hand heeft ook resultaat geboekt, ze was echt heel fijn en soepel in haar lijf. Als kers op de taart had ik echt 0,0 pijn in m'n rug, terwijl sommige bewegingen me toch wel een soort pijnscheut kunnen geven voelde ik echt helemaal niks, zelfs niet tijdens het draven. Hartstikke fijn dus :)

Om het weekend goed af te sluiten zijn we vandaag ook langs de enge koeienboerderij gewandeld wat ze echt heel braaf deed. We waren er al twee keer langs gelopen op de terugweg naar huis, maar direct vandaag vanaf stal op de heenweg langs de boerderij, ze vind 't nog wel erg eng maar we komen er voorbij zonder rare fratsen. Dus onze wereld is weer een stukje groter geworden :D Ik durf nog niet zo goed buiten te rijden zonder veiligheidsvest, ik heb er al eentje die ik wil bestellen maar nog even wachten tot mijn maat weer beschikbaar is. Maar tot die tijd durf ik wel wat in de bak te rijden en gaan we gewoon lekker door wandelen :) Ik ben ook weer aan het werk dus mijn toekomst ziet er weer wat lichter uit :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 07:40

Naar die wondjes mondy! Hier werkt een rechte Picasso singel het beste, ik heb intussen een complete ruutersportzaak aan singles in alle soorten bont en fleece :+

Wat fijn weer te rijden en werken! Altijd leuk goed nieuws!

Hier gaat alles rustig verder. Gister een onhandige val gemaakt, ik vond niet dat ik hard viel, probeerde op m’n voeten te landen maar lukte nét niet, dan zou je zeggen dat je niet hard gaat. Maar men wat een spierpijn _O-

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:53

Ah wat heerlijk zeg er weer op, Nu lekker op je gemakje uitbreiden.

Ai Billy je kan soms toch net even onhandig terecht komen idd.

Mooie schoenen fijn dat je iets gevonden hebt.
Singelplekjes altijd lastig sommige mensen doen er talk poeder tussen maar zoveel mogelijkheden is echt uitproberen wat voor jullie de oplossing kan zijn.

Hier net terug van paar dagen Eifel ze heeft het super gedaan.
Weer overdag viel alles mee wel veel wind maar tijdens het rijden wle iets regen maar niet extreem.
Dat viel in de nacht arme pony.
Nu heeft ze even vrij een paar dagen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:48

scooby09

Eiffel heerlijk, staat hier ook nog op ons to-do lijstje :D

Waar en met wie ben jij heen geweest?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 21:41

Baby / talkpoeder hier ook goede ervaringen mee bij superrrr gevoelige (witte) arabieren. Op wedstrijd echt overal, onder t hoofdstel, singel, op de koten. Gingen meerdere potjes doorheen op een lange dag :+ ik doe zelf tijdens grotere trainingsweken en in de winter als ze geschoren is een extra bontje over mijn singel, ik heb een leren singel die net aan de bovenkant wat meer richting de buik staat wat kan irriteren. Verder is Clara gelukkig echt 0.0 gevoelig voor wondjes van tuig. Vliegendekens daarentegen :')

Lekker hoor scooby een paar dagen naar de eifel!

Ai ai Bo, wel voorzichtig doen he! Hoe voel je je aan het eind van deze dag?

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:22

Talkpoeder is een goede, ga ik onthouden! Vandaag een stapritje met de schoenen en het bontje, zijn huid leek wel rustig te zijn daarna.

Wat gaaf, bij Eifel! Wil ik ook nog graag eens doen!

Weet trouwens iemand of je mag voordraven met de hoefschoenen om?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 07:02

Ja dat mag, maar je moet ze wel uitdoen als de DA daarom vraagt.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:45

Ik zelf adviseer altijd ze vanaf het voorkeuren al aan te hebben. Idd bij verzoek uitdoen!

Ik heb besloten mijn GM te verkopen. Even slikken, dus mocht iemand interesse hebben O:) Dan weet ik dat ie goed terecht komt _O-

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 10:07

Top dan ga ik dat gewoon doen. Zie dat er bij Goirle ook losse steentjes liggen op het voordraaf gebied en vrees dat hij anders gevoelig zal lopen met z’n dunne zolen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 13:57

Is het ook zo in NL dat je echt met je hoofdstel (met bit / hackamore) moet voordraven of mag dat ook gewoon op het halster? Ik vind dat zo'n onlogische regel hier bij ons in Zweden, zeker voor de voorkeuring want daarna doe je toch je bit / hackamore vaak weer af :+ En wellicht heel logisch maar makkelijk te vergeten in het moment: geen beenbeschermers om tijdens de keuring! Weet niet hoe het in NL zit, maar wij hebben een heel duidelijk regelboek, kan dat zeker aanraden om eens goed door te lezen voor je eerste start want vaak lijken dingen heel logisch en vanzelsprekend maar soms heb je toch wat rare regeltjes. Ook handig om exact te weten hoe het zit met min/max snelheden en max hartslag enzo, en dus ook welke uitrusting wel en niet mag. Bij ons mag je bijv niet op een touwhalster starten, want de teugels moeten te allen tijde aan beide kanten van het hoofd vast zitten. Dat soort simpele dingen die je wedstrijddag goed kunnen verpesten :=

Hier vandaag weer heerlijk gereden, voor het vertrouwen opbouwen alleen nog in de bak en heb verder ook alleen nog maar gestapt, maar Clara doet het allemaal zo lief en braaf! Ze voelt ontzettend fijn in haar lijf, ik heb besloten haar helemaal niet meer met bit te rijden en dat maakt zo'n grote verandering. Ze is zo veel meer ontspannen in haar lijf en eindelijk af van het constante getrek, gekauw en algemeen ongemak van haar kant af. Ze begint het bitloos dressuur rijden ook echt te snappen en ze loopt zelfs al wat nageeflijk. Ik heb zo'n veiligheidsvest besteld, ik hoop dat 'ie morgen of overmorgen aankomt, dat zal zeker wat meer mentale moed geven en dan hoop ik ook weer langzaam wat beginnen te draven en bijv buiten uitstappen :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:52

@mondy, dit was voor de oefenrit, andere locatie als de startlocatie, de drafbaan is of gras of rijbaan zand :D maar desalniettemin raad ik echt hoefbescherming aan voor de rit.

En fijn dat Clara zo lief is <3 rustig aan en geen haast!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 23:44

billy3105 schreef:
@mondy, dit was voor de oefenrit, andere locatie als de startlocatie, de drafbaan is of gras of rijbaan zand :D maar desalniettemin raad ik echt hoefbescherming aan voor de rit.

En fijn dat Clara zo lief is <3 rustig aan en geen haast!

Oh super fijn dat het voordraven gewoon op het zachte is! Ik ga er vanuit dat de schoenen tegen de tijd van de wedstrijd genoeg ingelopen zijn :)
Hoe zit het precies met je tijdslot? Want ik las dat je dat kon kiezen ofzo?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 06:01

Klopt! We lenen het Belgische systeem, vanaf 9.15 mag je starten, je geeft dan bij de equipe masters aan hoe laat je wil starten, die zorgt voor een beetje spreiding dat niet iedereen op elkaars lip zit en dan mag je gaan! Hoe laat het tijdslot sluit verschilt per klasse, de lange k2 heeft bijv een korter tijdslot

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 08:00

Aha oke! Ik ben hier totaal niet bekend mee dus sorry voor alle vragen haha, maar dat aangeven hoe laat je wil starten doe je dan op de dag zelf of geef je dat al eerder door?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:59

Op de dag zelf! Het is een nieuw concept, ik ben altijd gecharmeerd van het Belgische vrije starten, en we kregen toestemming om het ook op die manier te doen. Scheelt een boel stress, je komt wanneer je komt, keurt, en vertrekt en geen gehaast omdat je perse om 10.32 de deur uit moet en het net even druk was bij het keuren

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:34

Oh wat fijn zeg! Dan kan ik ook in alle rust laden met hem. Nu hebben we dit wel geoefend de afgelopen periode en staat hij er nu zo op, maar dat scheelt inderdaad zoveel. Helemaal duidelijk dankjewel voor de uitleg :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 16:29

Klinkt idd zo fijn dat tijdsslot geen ervaring mee ik ga het zien.
Ik heb vorige keer de voor en nakeuring zonder schoenen gedaan.
Dat was geen probleem.

Zo uit mijn hoofd moeten hengsten in Nederland aan een hoofdstel gepresenteerd worden.
de andere paarden aan een halster.

Sandra ik ben bij een Vriendin geweest.
En in Juli ga ik met een vriendin naar een EIfel station.