[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sychess

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:11

Nou ik had vorige week eindelijk weer les bij Ed! Het was alweer een maand of anderhalf geleden dus ik had er zin in!

Ik mocht op Paris. En dat was me even een partijtje anders zeg. Zij is blijkbaar pleasure gefokt/getraind en ehhh. Het is wennen _O- ik had direct na het rijden flinke rugpijn (iets met niet ontspannen kunnen zitten) en de dagen erna ook spierpijn (wat ik dan weer niet zo erg vind) maar ik had ook last van 1 heup en dat is toch echt de combinatie scheef zitten/krampachtig zitten en dat ligt voor het grootste deel bij mijzelf maar ik moet eerlijk zeggen: het zat echt niet lekker := niet helemaal mijn ding tot nu toe, het is ook een kwestie van leren uitzitten zegt Ed maar stiekem hoop ik dat ik komende vrijdag weer op Jill mag :)

Ook leuk: komende vrijdag geef ik mijn zus 1 les cadeau voor haar verjaardag, we gaan dan samen rijden :D hoe leuk. Wel jammer: vorige week aten we samen bij mijn moeder, en toen vroeg ze: vind jij dat western rijden nog leuk? ehhh jaaaaaa... jaaa jaa jaaaa!! Zegt zij: "Oh want het lijkt mij dus echt 3x niks"

Toen had ik net mijn moeder enthousiast vertelt dat ik dat als verrassing had geregeld voor haar, die les dus, mam en ik keken mekaar ff kort aan zo van -O-

Maar goed mijn zus vindt al heel snel iets en ze heeft dit nog nooit gedaan, dus hoe kan je het dan niks vinden? Ik probeer er alsnog met enthousiasme heen te gaan en hoop dat ze na de les denkt wauwieeee DIT is leuk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:13

Paris ken ik ik niet, alleen Jill en Taylor. Maar een pleasurepaard zit best wel anders dan een reiner bijvoorbeeld. :+

Kan je zus al rijden?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:19

Paris was geloof ik ook nieuw als lespaard (niet per se nieuw daar op de ranch) maar die wilde hij gaan inzetten voor de lessen ook. Dus ik denk dat ik dan één van de eerste lesklanten was die op haar reed. Ze is wel erg mooi :D Ik moet wat meer foto's maken van de lessen... laat de telefoon vaak in de auto. Oh wacht Ed heeft mij wel gefilmd! Maar dat ziet er dus echt *niet* uit hoor. Maar goed zal hem toch delen haha:

dit is overigens ook nog eens haar 'slechte' kant, de andere kant zag er (hopelijk) iets soepeler uit.

Mijn zus kan wel rijden, ze heeft begin dit jaar een eigen paard gekocht en is daarmee na een jaar of... 15? weer begonnen met rijden. Ze is nog wel erg voorzichtig, ook omdat ze direct een best pittig paard heeft gekocht waarmee ze nog niet super overweg kan (vraag me niet waarom, was ook niet mijn advies maarjaaaa dan ben je toch maar het kleine zusje he :+ ) maar western kent ze dus helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Sychess op 23-07-25 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:21

Jij zit niet heel fijn zie ik op deze hand maar ze is wel braaf en loopt netjes constant. Mooi dier! <3

Misschien toch maar weer een keer een lesje plannen daar...

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:23

Bellatrix schreef:
Jij zit niet heel fijn zie ik op deze hand maar ze is wel braaf en loopt netjes constant. Mooi dier! <3

Misschien toch maar weer een keer een lesje plannen daar...

Nee he? Ik bonk echt in het zadel (en ik deed echt m'n best hoor mensen) en op deze hand ging mijn linkerheup dus ook telkens erg ver naar voren, die deed later dus ook zeer.

Kan het niet goed uitleggen hoe dat zit, de beste beschrijving is denk ik nog wel fietsen met vierkante wielen := _O- heel bonkerig.

En dan viel het volgens Ed nog wel mee, nou.... ik weet 't niet hoor :')
Laatst bijgewerkt door Sychess op 23-07-25 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:23

Ik herken het wel hoor. :j Is helemaal niet raar.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:33

Oh trouwens, ik ben binnenkort (aug) jarig en wil wat western dingetjes vragen voor mijn verjaardag (of geld voor een bijdrage aan).

O.a. Laarzen, een fijne broek om mee te rijden, wie heeft hier tips voor? Ik hoor eigenlijk alleen maar Ariat, en qua broek dan het mannenmodel! Maar misschien zijn er hier mensen die iets anders hebben ontdekt dat heel fijn zit.

En misschien nog wat andere leuke dingen? Belt buckle, hoed, ... Wat zijn leuke/fijne/handige dingen die jullie hebben en hebben jullie leuke adresjes om te winkelen of een handige webshop? Met name voor de ruiter want ik heb geen eigen paard. Yet :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:35

Wat kost een les? Ik wil een les plannen met mijn beste vriendin. En is dat een half uur of 45 min?

Ik weet het merk niet uit mijn hoofd van mijn broeken. :+ Buckle is echt voor de leuk of shoots, niet nuttig vind ik. Hoed zou ik niet mee rijden in de les. Gewoon met cap. Leuke blouse kan wel. Maar het is allemaal heel persoonlijk.

Edit: ik heb het al opgezocht. €30.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 23-07-25 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:45

30 euro voor een half uur en 50 euro voor een uur :)

ik heb tot nu toe 1 leuke riem die ik ook 'gewoon' draag, vind dat wel leuk :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:45

Ja, zie het net haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:07

Ik heb Ed een appje gestuurd. :) Hopelijk kan het op de datum dat we willen.

Ik heb ook 1 hele toffe riem. Rood met glitter maar ze zien me aankomen op het werk. :')
Dus die draag ik wel als ik een western show fotografeer of tijdens een les maar dat is dan omdat er foto's gemaakt worden. :+

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:20

Jaa oke dat snap ik, deze is 'gewoon' bruin met een ovalen beltbuckle met 2 laarsjes erop. Dat kan prima.

Al woon ik wel in een vrij gelovig dorp, op zondag is elke vrouw in een rok.. dan ben ik wel heidene pur sang :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:21

Ja, die riem kan prima gewoon. :j

En niets van aantrekken. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 12:59

22 aug om 14.00 rijden we samen een uur. :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:19

Wat leuk!! Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en op wie jullie mogen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:22

Paris lijkt mij wel wat en vriendin wil graag op Jill. Dat mag vast. :D Tenzij er iets kreupel is natuurlijk.
Taylor vind ik ook helemaal best.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:24

Rijd je normaal gesproken pleasure dan? Ik vind dat dus echt een vak apart (zeg ik na 1 ervaring ihih)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:33

Meestal rij ik allround zeg maar. En ik heb bij Wendy veel reiners gereden maar dat hoeft voor mij niet meer. Pleasure lijkt mij leuk en fijner voor mijn lijf op het moment.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:10

Ik vind pleasure paarden vaak strakker in het lijf ogen. Ze maken zo min mogelijk zweefmoment en alles gaat in slowmotion. Als dat goed gereden zou zijn, dan zou dat vanuit verzameling komen, maar ik vind het er vaak uitzien alsof er op de rem gereden wordt. Dus gewoon langzaam ipv verzameld. En dan krijg je dat strakke lijf. Maar goed, dat is wat ik zie.
Zelf rij ik nooit vanuit disciplinegericht. Omdat ik er van overtuigd ben dat als je basis goed is, je paard los is in het lijf en goed aan de hulpen, dat hij elke oefening kan. En natuurlijk heb je door fokrichting meer of minder aanleg voor bepaalde disciplines en/of oefeningen. Maar de basis zou nog steeds moeten zijn: soepel in het lijf, sterke spiering, goede lengtebuiging, ondertredend achterbeen en goed aan de hulpen.
En dan heb je geen strak paard alsof je met vierkante wielen rijdt.
Naja, voorlopig rij ik helemaal niet, maar dat is mijn streven en altijd geweest :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:12

Ik kan ook niet iets bijzonder goed ofzo. :+ Ik kan alle gangen rijden, laten we het daarop houden. :=
Mijn doel is gewoon blijven zitten en alle gangen rijden. Dan is mijn doel behaalt. En dit alles terwijl ik mijn best doe om het paard zo fijn mogelijk te laten lopen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:13

Maar dan is het wel fijn als het paard ook los en soepel is. Dat maakt het voor jou alleen maar makkelijker :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:13

Ja dat is ook zo hoor. Ik hoop dat ik het paard daarbij kan helpen maar ik ben wat verroest. :D

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:06

leuk marlies bij ed van hem heb ik johnny gekocht :) ik wil er volgend jaar heen een weekend even voor 1 dag is me te ver :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:07

Hoe ver is het voor jou dan?
Leuk dat je Johnny daar vandaan hebt. :D

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:09

ik woon in Noord Holland hihi is wel even stukje naar ed gok toen met ophalen dat we er wel 2,5 uur over gedaan hebben