Wanroij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Re: Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:14

Nou de startlijsten en het boekje staan erop. Ik vind het heerlijk dat je zelf je tijd aan kan vragen.

De voorpret kan beginnen Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:01

Ik start om 7.30!
Lekker vroeg!

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:05

ik start deze wedstrijd niet,maar mocht er nog iemand een groom zoeken en langs ommen ,of in de buurt langskomen,dan wil ik wel groomen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:12

ik heb er ook al echt zin in.
Morgen nog een laatste buitenrit en dan op naar volgende week.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 21:04

He wat leuk dat je daar ook start Fannetje!

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:31

Hoe zit het eigenlijk met de naverzorging van je paard als je gefinishd bent? Na 30 min is de nakeuring, mag je in die 30 minuten ook al je paard wassen of mag dat pas na de keuring?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:35

Na de finish mag je alles doen met je paard (behalve hem verboden middelen geven natuurlijk) Zorg iig dat je paard rustig is en maak hem goed schoon.
Een schoon paard maakt een andere indruk bij de veterinair dan een paard dat nog van top tot teen onder de bagger en het zweet zit.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:43

Bedankt Lenneke, ik had al op bokt gezocht over de naverzorging en op internet, maar kon eigenlijk niets vinden. Natuurlijk wist ik wel dat hij geen verboden middelen mag nee Knipoog Maar bij SGW heb je altijd maar 10minuten na de finish meteen al keuring en dan heb je geen tijd om je paard al helemaal schoon te hebben omdat hij dan nog uit moet stappen, daarom wist ik nu niet wat wel en niet mag omdat je 30 minuten hebt.
Ik heb er zin in, ben benieuwd hoe t mij en mn paard bevalt

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:16

Helaas, we doen niet mee in Wanroij.
We gaan even op de andere tour en hebben een dressuurproef te rijden van de vereniging.
Dat word spannend! Tong uitsteken

Iedereen alvast succes, zoals het er nu uitziet word het nog lekker weer ook.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:30

Jammer Margreetje...

Ik heb nog een belangrijke vraag. Als je de kennismakingsklasse rijd moet je een dagstartkaart aanvragen bij de knhs. Ik op de KNHS site zitten zoeken maar kan hier helemaal niets van vinden... volgens mij heb ik ergens anders weer gelezen dat als je je opgeeft voor die klasse de dagstartkaart erbij zit..
Wie kan me helpen met deze vraag?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:58

Je hoeft niets bij KNHS aan te vragen. Als je jezelf opgeeft voor de kennismakingsklasse van Wanroij dan hoef je verder geen dagstartkaarten aan te vragen. Je kunt anders ook even bellen naar de organisatie van Wanroij om dit even na te vragen.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:02

Als je kennismakingsklasse rijdt dan hoef je geen dagstartkaart aan te vragen. Dit zit automatisch bij je inschrijving.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:31

oke bedankt! dat is weer een zorg minder Lachen

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:07

Toch wel super dit topic, door jullie ben ik al zoveel meer te weten gekomen Knipoog
Ik hoorde ook dat meteen als je bij de finish aankomt de dierenarts daar al staat ofniet? Hoe doen jullie dat dan, het laatste stuk al rustiger aan (stappen) zodat je zeker niet de hartslag hoger hebt dan 60?
Ik hoop dta het mooi weer wordt, al zijn de weermannen hier op verschillende tvzenders en internet wel erg afwijkend van elkaar

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:08

Ik wil volgend jaar waarschijnlijk in elk geval een kennismakingsklasse starten, ik zit daarom te denken om bij deze wedstrijd te komen kijken, misschien kan ik me dan nog voor iemand nuttig maken?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:16

@chrisje_lanc: Ik ga idd het laatste stuk(2km) stappen.
Dit punt wordt aangegeven in de route, dus makkelijk uit te voeren.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 06:45

Ik hoop dat de weersvoorspellingen voor zaterdag uit komen, klinkt echt niet verkeerd.
Droog iig en niet té warm!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:55

Ik duim met je mee! Ik heb er enorm veel zin in, hoewel ik crimineel vroeg op moet Haha!. Als de tunnels op de A73 dicht zijn (en dat zijn ze geloof ik elk weekend), dan moeten we om half 6 weg.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:04

Crisje_Lanc schreef:
Toch wel super dit topic, door jullie ben ik al zoveel meer te weten gekomen Knipoog
Ik hoorde ook dat meteen als je bij de finish aankomt de dierenarts daar al staat ofniet? Hoe doen jullie dat dan, het laatste stuk al rustiger aan (stappen) zodat je zeker niet de hartslag hoger hebt dan 60?
Ik hoop dta het mooi weer wordt, al zijn de weermannen hier op verschillende tvzenders en internet wel erg afwijkend van elkaar

Inderdaad, praktisch iedereen gaat in klasse I het laatste stuk stappen om de hartslag naar beneden te krijgen. Op 2 km voor de finish staat een bordje op de route en op 1 km voor de finish ook. Je kunt zelf beslissen of je al op 2 km van te voren gaat stappen of slechts op een paar honderd meter van de finish. Het is mooi als je enigszins weet of de hartslag van je paard snel zakt (dan kan je een paar honderd meter van te voren gaan stappen) maar je kunt ook het zekere voor het onzekere nemen en gewoon op 2 km gaan stappen. Houd dan wel in je achterhoofd dat je daar aardig wat tijd mee verliest (circa 20 minuten).

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 09:18

Voor de P/A stap ik meestal de laatste paar honderd meter ernaast. Ik draaf meestal door tot ongeveer 1,5 km voor de P/A finish, maar hangt ook erg af van de weers- en terreinomstandigheden.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:00

Helaas zijn wij genoodzaakt om ons af te melden. Het meisje van 13 waar ik mee samen rij heeft haar pony kreupel, heeft 1 dik been, de dierenarts is er vandaag geweest en raadt haar af om mee te rijden zaterdag, wat natuurlijk volkomen logisch is. Aangezien ik haar zou begeleiden en met hun trailer enzo mee zou gaan omdat ikzelf geen vervoer heb moeten we ons beide afmelden. Heel erg jammer, had me er zo op verheugd en op voorbereid. Maarja gezondheid van de pony voor alles!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:25

Wat zonde dat je dan zelf ook niet kunt rijden.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:01

Ook ik start zaterdag de klasse 1.
Samen met de eigenaresse van mijn pony.
Voor mij en mijn pony wordt het de 1ste keer dat we aan een endurance wedstrijd mee doen.
We hebben vorig jaar de kennismakingsklasse mee gedaan en die beviel heel erg goed.
Ik heb er zin in!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:35

met een gebroken arm bonita?... Tong uitsteken
Erg leuk dat er zoveel aan mee doen, ik heb er zin in! Lachen

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:44

Ik wordt een soort van lichtelijk gestoord voor zover ik dat nog niet was.
Ik ben al mijn spullen kwijt, of eigenlijk, ik weet niet waar ze allemaal liggen, ik ben al vanaf vanmiddag bezig uit te zoeken wat er mee naar Wanroij moet en wáár dat dan in godsnaam ligt.
Sinds de verhuizing ligt er overal wat. Maar wat ligt waar en ik heb vandaag ook al geen auto inpak talent, ik zit nota bene alleen in de auto er naar toe en dan nog weet ik niet waar ik de zooi moet laten.
We gaan morgen al weg en zondag pas weer terug.
Dus er moet nogal wat mee.
Niks aan dat auto inpakken op deze manier.
De meeste paardenzooi heb ik nu geloof ik wel, maar nu nog onze eigen rommel!