zelhem, wie rijdt hem ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Troelaatje

Re: zelhem, wie rijdt hem ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:16

das wel een strak plan die brandslang!!!!
het word hopen op een briesje en anders is een nat pak halen met dit weer ook geen straf...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:33

Volgens Weeronline.nl blijft het het hele weekend rond de 26 graden en zonnig in Zelhem. Zonnebril, zonnecrème, korte broek en slippers mee. Cool

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:20

Dat wordt iig een korte broek mee en snel omkleden zodra ik van het paard afstap!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 19:08

hahah ja precies, dat ga ik ook mooi doen! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:35

En heeeel veel water.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 06:06

Fysio was super tevreden over Jip en ze heeft mijn knie ook behandeld, ze raadde me af er mee te gaan rijden, maar aangezien ik eigenwijs ben doe ik net of ik dat niet heb gehoord!
Verder baal ik onwijs, jip haar beslag zit echt van de ene op de andere dag ineens los aan vier hoeven dus hoe ik daar 90 km mee moet rijden..
En de smid had ook heen tijd vandaag.
Schaam me dood met zulk beslag te verschijnen is me nog nooit eerder gebeurd.
edit, beslag zoit niet los, maar alle nagels komen naar boven, ziet er niet uit!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 06:20

Misschien een tip voor de mensen die daar nog niet eerder zijn geweest. Neem een vliegendeken mee.
Vorig jaar viel het mee, maar het jaar daarvoor werden we knettergek van de muggen in de vetgate bij het pannenkoekenhuis.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:56

Mazzeltje je kan de nagels zelf met een hamer, enig zins weer terug slaan..
Misschien heb je mazzel en is daar een hoefsmid, lijkt mij eigenlijk wel op zo`n groot concours!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:14

De zonnebrand zit iig in mijn tas Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:30

Of een spierwit laken meenemen. Verkoelt en houdt tegelijkertijd vliegen op een afstand. Ja

Balen van je ijzers Sas! En wat je knie betreft: je merkt vanzelf wel of en wanneer het echt niet meer gaat. Als het wél gaat, dan rijd jij mooi je 90 km uit! Ja

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 09:03

zenuwen beginnen toch wel te komen nu Nagelbijten / Gniffelen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:35

Nou we hebben de rit overleefd! Haha!

Maar na de vetgate vond ik de temperatuur toch niet erg leuk meer, echt te heet. Pony zat er toen ook beetje doorheen. (sloomig) Gelukkig ging het beter toen sabien me achterop gereden kwam en zijn ze samen verder gereden. Bij nakeuring hartslag van 56 dus vermoed dat Dustin toch wel moe was. Dus zowel pony als ik zullen morgen wel flink zuur zijn van de spierpijn! (ik heb er nu immers al flink last van Nagelbijten / Gniffelen)

Al met al toch wel erg genoten van de rit en pony volgensmij ook wel! Haha!

Iemand een idee waar foto's geplaatst gaan komen? Heb flink wat camera's voorbij zien komen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:16

Op de vetgate bij de Heikamp was een fotograaf van Persbureau Melissen (niet Jacob zelf) die liet weten dat hier foto's komen: http://www.melissen.nl/

En op het hoofdterrein heeft Jos Borlet foto's gemaakt, ik ben even de URL van zijn website kwijt.

Het was lekker op de vetgate! Iedereen zien langskomen van de 60, 90 en 120 km. Blij dat ik deze keer op een stoeltje mocht zitten om tijden te noteren en niet in een zadel, ik kan prima tegen warmte en Ret ook, maar ik heb soms zo mijn voorkeuren! *LOL*

Ik vond trouwens dat de paarden er ondanks de warmte heel fris uitzagen. Ook die op de 90 en 120 km na binnenkomst. Ja

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 19:25

wat ik wel een nadeel op de vetgate vond wat dat vliegende ongedierte! Ben helemaal lek gestoken Nagelbijten / Gniffelen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:07

Ik ben mn foto's nu aan het uploaden, zijn er ietsje veel Knipoog
Vraag me af hoe het met dat paardje is afgelopen van de 120 (??) die op het hoofdterein zn ene been niet meer voor zn andere kon zetten. Die stond in mijn beleving echt acuut bevangen. Zo sneu om te zien, hij wilde geen stap meer verzetten.

Ik vond de vleigjes en mugjes op de VETgate eigenlijk wel meevallen, had het nog erger verwacht.

Verder echt een superdag gehad, groomen ging supergesmeerd. Het laden van Angelo op de vetgate zullen we het maar fkes niet over hebben Hamer

Volgend jaar gaan we lang weekend, kunnen we ook nog wat van de andere wedstrijden zien.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:17

vicky schreef:
Mazzeltje je kan de nagels zelf met een hamer, enig zins weer terug slaan..
Misschien heb je mazzel en is daar een hoefsmid, lijkt mij eigenlijk wel op zo`n groot concours!

Ja, Onno Grund stond op het terrein vlak achter ons en die heeft ze vast gezet, super!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:18

En Jip is sinds gisteren officieel een klasse 3 poowny!
Ik ben zoooooo verschrikkelijk trots op haar!!!!!
90 km in dat weer, ik vind haar echt een kanjermuts!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:08

Wij (mijn zusje en ik) hebben de kinderendurance gereden.
Mijn zusje was hartstikke trots en kan niet wachten tot er nog eentje georganiseerd wordt. Vond het echt een leuk initatief, zo kon mijn zusje (die voornamelijk als groom en als vrijwilliger! actief was) ook een keertje rijden.
Mazzeltje; we kwamen je nog tegen vlak voor de finish, was zag Jip er goed uit!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:57

Oh, was jij dat!!
Jullie zagen er ook goed uit!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:10

Ik zou groomen daar, maar... pony niet op conditie, dus rit afgelast. Jammer had graag meegewild.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:43

wennie schreef:
Wij (mijn zusje en ik) hebben de kinderendurance gereden.
Mijn zusje was hartstikke trots en kan niet wachten tot er nog eentje georganiseerd wordt. Vond het echt een leuk initatief, zo kon mijn zusje (die voornamelijk als groom en als vrijwilliger! actief was) ook een keertje rijden.
Mazzeltje; we kwamen je nog tegen vlak voor de finish, was zag Jip er goed uit!

Waarschijnlijk gaan wij op de Ginkelse Heide ook kinderendurance doen!
Even kijken of het qua vets en tijd uitkomt...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:32

Wij hebben hem ook goed uitgereden. Anouar heeft alleen nog best veel winterhaar, dus die hitte was niet echt fijn voor hem (terwijl hij er normaal goed tegen kan) Uitrijden was het enige dat telde vandaag, dus ik heb geen enkel risico genomen, heb lekker rustig aan gedaan en de laatste 3 km gestapt.
Helaas hadden we een vet in de tweede vetgate die de rug nakijken wel erg letterlijk nam en er echt hard in zat te knijpen voor hij de hartslag ging meten. Anouar heeft een probleem gehad met z'n rug en heeft er een hekel aan als iemand eraan komt, ook al is het hele probleem weg. Maar daardoor was Anouar wel boos en wilde hij zelfs trappen toen de hartslag gemeten werd, waardoor hij dus 64 was en we 20 minuten konden wachten.

Ik ben tevreden, op naar de Fasna.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:33

Hé die knijpvet hadden wij ook!
Jip reageerde niet, maar ik had me kunnen voorstellen dat ze dat wel had gedaan!
Nergens voor nodig dat geknijp!
Laatst bijgewerkt door mazzeltje op 11-05-08 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:38

Anouar heeft ook een piepklein bultje op z'n rug. Heeft hij overgehouden van dat rugprobleem. Is niets mis mee, maar het gaat niet meer weg.
Daar zat hij nog eens extra in te drukken met z'n vinger.
Sorry hoor, maar daar reageert elk paard op lijkt mij. Dat zegt imo weinig over de rug.
Moest ik met dat bultje ook nog naar de hoofdveterinair.

In vervolg dus maar elke haar die scheef zit op laten schrijven bij de voorkeuring.

Bij de nakeuring had ik echt een super veterinair. Ik heb haar wel vaker gehad en ze is altijd vriendelijk en oprecht.
Zij kon ik niets raars vinden aan z'n rug.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:45

Ik had nog iets stoms.
Op de een of andere manier kreeg ik tijdens het tweede rondje opeens mega last van m'n buikspieren. Gewoon spierpijn, opeens.
Daardoor ging ik het compenseren met m'n rugspieren waardoor die ook pijn gingen doen.
Op een gegeven moment kon ik alleen nog maar galoperen of draven al leunent op de schoft, waardoor m'n beenspieren ook pijn gingen doen.

Maar ja, ik moest verder, ik moest hem uitrijden en Anouar was fit. Dus met een lading pijnstillers ben ik verder gegaan.

Maar hoe het nou is gekomen? Ik heb nooit spierpijn en nu opeens tijdens het rijden. Misschien heb ik wel een tekort aan iets ofzo, want ik moet toegeven dat ik niet echt gezond heb gegeten de laatste tijd.
Misschien hou ik er wel een platte buik aan over Clown