Nieuwe wedstrijd in Soest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Nieuwe wedstrijd in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:39

En nee, ik ben niet degene die Endurance rijdt Haha!. Ik ben degene die met water gooit.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:40

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:40

Dochter Anouk en paard Irma hebben voor de allereerste keer de wedstrijd gereden en uitgereden! Vonden wij als grooms toch wel knap vanwege de warmte en de zwaarte van het parcour. Irma kwam binnen met een pols van 74 (oei), na 10 minuten was tie gelukkig 60. Op het nippertje dus. Bij de P/A was tie 56. Irma had het best warm, wilde eerst niet drinken met een bit in, maar later had ze toch zoveel dorst dat ze wel ging drinken. Bij dat laatste waterpunt . Verder was ze goedgekeurd. We hadden alleen te langzaam gereden. Dat was pech, maar voor de eerste keer vonden wij het belangrijk dat Anouk en Irma de wedstrijd uitreden en dat ze goed was. Puur voor de ervaring dus. Irma vindt trailer rijden niet zo leuk, maar ze hield zich mooi rustig onderweg. verder vond ze alles erg spannend en moest naar alles en iedereen hinniken. Anouk heeft delen alleen gereden, maar soms ook samen. Moeten nu nog even de uitslag nakijken of er voor ons iets veranderd is (denk het niet).

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:42

Ook wij zijn geweest.
Madjied heeft heerlijk gereden (op 1 na snelste in klasse 1).
Wat me wel opviel was dat 2/3 van het veld de finish feitelijk niet heeft gehaald.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:55

wow wat een rit zeg.... we hebben het nog nooit zo zwaar gehad (pas derde rit Haha!, maar toch)

MIjn fjordje had eerst een hartslag van 36, toen bij 13 km dacht ik; ik ga stoppen! Zn ogen zwommen van zn hoofd af en hij stond te pompen... Ik maar afgestapt en een stukje verder gestapt, de paardentaxi (grote veewagen) zou me daar bij 13 km toch niet kunnen ophalen. Later ging het wel weer, pa had hij een hartslag van 64. Ik dacht dat het na tien minuten niet gezakt zou zijn, maar was toch nog 52... besloten op een rustig tempo door te gaan... De laatste km was echt geen km, het was zo zwaar! Bij finish was zijn hartslag hardstikke hoog... 87 ! maar na tien minuten heel erg buddha-en, want mn pony was echt zo relaxed, was het weer op 52. Nakeuring 60, waarschijnlijk omdat hij moest plassen, het schommelde heel erg, ging omhoog en omlaag, maar was wel gewoon goed gelukkig...

Uiteindelijk te laat binnen gekomen, maar ach... we hebben het gehaald! Ben heel erg trots op mijn fjordje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:00

Apple schreef:
En nee, ik ben niet degene die Endurance rijdt Haha!. Ik ben degene die met water gooit.

En foto's maakt toch? Haha! Is Igor dan jou man? Reed het laatste stuk met o.a. hem op.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:57

Ja klopt, dat zijn mijn hubbie en mijn paard Haha! Haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:34

Wij reden voor het eerst mee. Mijn man en ik reden samen met 2 donkerbruine kwpn-ers.
Geen succes, om samen met je partner te rijden Haha!
Eigenlijk deed mijn paard het heel erg goed. We kwamen met een goede tijd en hartslag op de p/a binnen. Paard van mijn man was oververhit, die had een goede hartslag maar een ademhaling van 88!
10 minuten gekoeld en toen was hij weer aardig gersteld. We mochten door, maar rustig aan.
Uiteraard heb ik op hem gewacht en ben ik rustig met hem mee gereden.
We finishten uiteindelijk na 3 uur en 57 minuten. 3 minuten te laat!
Beide paarden zijn daar goed gekeurd.
Mijne had nog zoveel over. Eerlijk gezegd baal ik best een beetje. We hadden het makkelijk kunnen halen. Als ik in de PA zelf weg was gereden waren we zeker een half uur eerder binnen gekomen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:38

WendyBZ schreef:
http://www.horsefotografie.nl Foto's van de twee fotografen bij de zandverstuiving.

Thats me! Haha! (Had streepjes thsirt) was leuk! Alleen wel snikheet zeg! Bloos!
Kwamen leuke paarden voorbij, van wie was dat barbiepaard? Haha! Schijnheilig (Die bonte met een beetje palominokleur vlekken)
Laatst bijgewerkt door Suus__ op 27-07-08 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:40

Marjo_Wystan schreef:
wow wat een rit zeg.... we hebben het nog nooit zo zwaar gehad (pas derde rit Haha!, maar toch)

MIjn fjordje had eerst een hartslag van 36, toen bij 13 km dacht ik; ik ga stoppen! Zn ogen zwommen van zn hoofd af en hij stond te pompen... Ik maar afgestapt en een stukje verder gestapt, de paardentaxi (grote veewagen) zou me daar bij 13 km toch niet kunnen ophalen. Later ging het wel weer, pa had hij een hartslag van 64. Ik dacht dat het na tien minuten niet gezakt zou zijn, maar was toch nog 52... besloten op een rustig tempo door te gaan... De laatste km was echt geen km, het was zo zwaar! Bij finish was zijn hartslag hardstikke hoog... 87 ! maar na tien minuten heel erg buddha-en, want mn pony was echt zo relaxed, was het weer op 52. Nakeuring 60, waarschijnlijk omdat hij moest plassen, het schommelde heel erg, ging omhoog en omlaag, maar was wel gewoon goed gelukkig...

Uiteindelijk te laat binnen gekomen, maar ach... we hebben het gehaald! Ben heel erg trots op mijn fjordje...

Ja, jou kwamen we tegen toen je even van slag was Haha! paar kilometer voor de finish. Daarna ging je er weer als een speer vandoor.
Was je nog binnen de tijd?

Volgens mijn gps hebben we 7.7 km per uur gereden, maar dat was wel over 37.5 km. Maar in de uitslag zullen we niet staan helaas. Mijn waarders waren 44,48,48,48, dus die waren super ondanks het weer en ademhaling was 28, 18 geloof ik, dus ook super, maar de snelheid dat zal er niet in gisteren, we hebben de laatste 6 km gestapt geloof ik hahaha.
Ik had zelf ook echt geen puf meer. Dit was mijn laaste wedstrijd, omdat ik al 4.5 maand zwanger ben, dus ben al blij dat ik gewoon goed gefinished ben Haha!
Was een supermooie rit voor de rest. Volgend jaar zijn we er zeker weer bij.

Jammer Heleen. Maar je hebt een lekkere rit gehad en daar gaat het ook om toch.
Jullie waren opeens als een speer er vandoor en daarna niet meer gezien. Wij waren ook wel een beetje erg langzaam gisteren hahaha.
Tot de Trec dan maar Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:25

uitslag is online. Jeetje wat een uitvallers zeg. Echt niet normaal. Kennismakingsklasse is gewoon niemand goed gefinished. En zoveel uitvallers in klasse 1. Degene die goed gefinished zijn, petje af, echt waar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:20

Ja, ben ook echt blij met mijn uitslag! Toch nog 11de geworden met een mooie tijd (wilde niet te hard rijden, dus dat is mooi gelukt) en goede waardes. Wat ben ik trots op dat tantetje van me!

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:35

ik ben zeker geslaagd na de rit van gister, was niet zo blij met de vele harde paden, aangezien de mijne op blote voeten loopt.
maar zijn zelfs 2e geworden in de klasse 1 Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
is onze tweede wedstrijd en hij liep super!!! was alleen na de pa in de woonwijk uitgegeleden met zijn achterbenen.
maar liep gelukkig goed daarna. bij de nakeuring kregen we een B. maar zijn hartslag was 28! en dat leverde ons uiteindelijk de 2e plaats op.
vanmorgen was ik vroeg wakker en gelijk naar de manege gegaan om te kijken hoe het was met hem.
door het wondje wat hij had opgelopen was zijn been een beetje dik. na 2 x 10 min. afgespoten te hebben en een half uur gestapt was het dun en staat nu lekker weer op het land.
morgen even kijken hoe hij loopt in draf aan de lijn.

ben super trots op mijn knollie!!!!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:54

Anique_Vaandrig schreef:
Ja, ben ook echt blij met mijn uitslag! Toch nog 11de geworden met een mooie tijd (wilde niet te hard rijden, dus dat is mooi gelukt) en goede waardes. Wat ben ik trots op dat tantetje van me!

ik zei toch dat het een goede uitslag zou worden voor je! En, weet iemand of je prijs hebt bij 11e? Of dan net niet Boos! Want ik vind echt dat iedereen die in die uitslag is gekomen een hele grote prijs verdiend!

hihi, Jeannine, ja ging het laatste stuk maar draven, want we wilden echt naar huis, lang hebben we dat niet volgehouden hoor.. ik stond bij de finish toen jullie ook over de finishlijn kwamen Clown

Maar hey, we zijn gefinished! Enne bedankt he! Ik zag het echt niet meer zitten, ben een behoorlijk stuk verkeerd gereden en ik was echt zo blij jullie tegen te komen!!! (beetje water in de woestijn vinden effect Haha!) Petje af hoor dat je 4,5 maand zwanger deze wedstrijd hebt gedaan! Maar je hebt ook leuke vriendinnen denk om mee te rijden, het klonk gezellig Ja

heleenxx ; zal de tijd ook niet worden bijgesteld? Vind het wel raar hoor, die wedstrijd was veel langer! Of is het met 3 uur en 55 minuten al bijgesteld naar de werkelijke afstand?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:57

Zoals de uitslag nu staat is het al bijgesteld naar de werkelijke afstand Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:57

Ze hebben de afstand al verlengd van 33 naar 35. En ze zullen nooit achteraf (dus na een half uur na de prijsuitrijking) nog wijzigingen gaan verwerken Knipoog

Iedereen die gisteren heeft uitgereden, heel knap! Het was echt erg benauwd en warm.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:07

goh dat er toch na die bijstelling zo veel mensen niet in de uitslag staan! Ik dacht dat de minimum snelheid op hele warme dagen wel eens naar 8 werd gehaald?

Ik vind het heel erg knap dat er mensen zijn die de wedstrijd met voldoende snelheid uit hebben gereden en ook nog eens zijn goedgekeurd. knap hoor!

en een hartslag van 28 bij de nakeuring! wauw

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:21

Sash schreef:
goh dat er toch na die bijstelling zo veel mensen niet in de uitslag staan! Ik dacht dat de minimum snelheid op hele warme dagen wel eens naar 8 werd gehaald?

Bijstellen van de minimum snelheid is in de zeven jaar dat ik endurance rijd naar mijn weten maar één keer gebeurd (Katwijk) en dat was om andere redenen dan hoge temperaturen. De jury zal zoiets maar heel zelden doen en in dit geval is dat dus ook niet gedaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:23

Volgens mij wordt de minimum snelheid eigenlijk alleen bijgesteld van te voren ivm zwaarte van het terrein. Dan staat het ook gewoon in het vraagprogramma.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:25

Leersum afgelopen keer was ook 8km/h.. Maar dat was niet helemaal volgens de regels Clown

En Apple, van te voren verlagen mag dus juist niet en terrein zou geen reden mogen zijn van verlaging. Zwaarte terrein kun je nl op trainen, weersomstandigheden niet. Op zo'n dag als gisteren had ik als jurylid dus wel gepleit voor verlaging naar 8km/h..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:27

vandaag bij paardje wezen kijken. Ze stond er goed bij! Haha! Geen dikke benen, niet stijf of zo en dat na alle warmte en vermoeidheid. Ze stond er lekker fris bij. Goed zo. Het was haar eerste wedstrijd, ook uitgereden (te langzaam, dat wel), maar paardje heeft er niet van geleden en dat is voor mij ook belangrijk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:34

Djilan, dat wist ik niet? Katwijk heeft voor zover ik weet een paar keer een lagere minimum snelheid gehad, dat was al van te voren bekend. Stond al in het vraagprogramma en al. Leersum dit jaar inderdaad ook.

Dat kan dus eigenlijk niet?

Dat is ook niet te vergelijken met gisteren 'omstandigheden een stuk zwaarder dan voorzien'. Immers: de paden lagen er prima bij, route goed te doen, alleen 29 graden met een luchtvochtigheid van 85% terwijl het begin van de week nog 18 graden was, dat is voor ruiter en paard onvoorzien zwaar.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:39

Volgens mij is het in katwijk maar 1x voorgekomen van die 8km/h. De keer erna is het nl door de jury op de dag zelf aangegeven dat daar geen toestemming voor was en het dus alsnog 9 km/h zou zijn.
Wat in Leersum is gebeurd schijnt inderdaad ook niet te mogen. Vooraf in elk geval niet. Combinatie van (erg) zwaar terrein en (onverwacht) warm en vochtig weer kan wel een reden zijn om dus op de dag zelf de snelheid te verlagen naar 8km/h.

Dit is wat ik als jurylid io heb begrepen van het gebruik van die regel. Zelf vind ik dus dat gisteren de snelheid verlaagd had mogen worden Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:42

Hummm, ik weet bijna zeker dat in Katwijk de snelheid vaker op 8 km/u heeft gestaan Verward

Jammer dat ik niet ergens een oud vraagprogramma kan vinden Haha! Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:45

Dan zal het misschien 2x zijn geweest Knipoog Maar dat het in het vraagprogramma stond wil niet zeggen dat het ook zo was. Zo weet ik dus van een paar jaar terug dat het wel in het vraagprogramma stond, maar dit niet was goedgekeurd door de jury en het dus alsnog 9km/h was.