Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kekaro schreef:hadden ze bewust een olws veulen gefokt ????????
dat vind ik....ahum...heel apart, zeg maar!
Chavalli schreef:M'n paard staat nog op de ranch, ik heb een mail van ze gekregen, waarin ze me voor allerlei kosten willen laten opdraaien. ik weet nu dat ik juridisch sterk sta en de meeste kosten niet hoef te betalen. Verder kan ik er hier weinig over zeggen, want er wordt mee gelezen door de tegenpartij. ik hoop m'n paard zo snel mogelijk thuis te hebben. ik dacht trouwens dat de mensen op Texel elkaar een hand boven het hoofd zouden houden, maar ik krijg ontzettend veel mails van mensen op Texel die me van alle kanten hun hulp aanbieden. Dit zegt toch denk ik wel wat over de ranch. In ieder geval ben ik heel blij met alle hulp en steun.
XoNo schreef:Persoonlijk had ik gewoon meteen de auto gepakt, trailer erachter gegooid en die kant op gegegaan gewapend met de mail waarin staat dat jij je paard op kan komen halen, incl. alle andere mailwisselingen die je inmiddels met hen gehad hebt.
Wat betreft die kosten waarvan zij vinden dat jij er voor op moet draaien. Dat zou ik laten voor wat het is. Als zij denken dat ze in hun recht staan om ook nog eens geld te eisen voor dit hele akkefietje, kunnen ze het denken voortaan beter aan iemand anders overlaten. Laat HEN er maar een zaak van maken. Als ze ook maar een klein beetje verstand hebben (en daar ga ik toch aan twijfelen als ik alle reacties zo eens lees), dan begrijpen zij ook wel dat ze geen poot hebben om op te staan.
Ik ben toevallig afgelopen vrijdag met mijn werk op Texel geweest, had het verhaal nog niet eerder gelezen, maar ben ook niet in de buurt van de betreffende ranch geweest.
Ik weet ook om welke ranch het gaat. Geloof dat het iets met adelaartjes te maken heeft! Zit ik goed? Ik heb al heel veel slechte verhalen gehoord over deze ranch.
Mensen, boycot deze paardonvriendelijke (en mensonvriendelijk kunnen we er inmiddels ook bijzetten) mensen!
Ik hoop dat dit snel opgelost is, ik wens je heel veel succes en zal dit topic in de gaten houden.
Robyn schreef:Hier dan ook eens een goed verhaal over de desbetreffende ranch.
Mijn paard heeft vanaf hij 5 maanden was totdat hij 4,5 jaar was op deze ranch gestaan. Ik heb nooit een enkel probleem gehad. Mijn paard heeft er altijd perfect uitgezien en is uitgegroeid tot superbraaf en sociaal paard.
Mocht er ooit eens iets zijn, is dat altijd perfect opgelost.
Oke een owls veulen fokken zou misschien ook mijn keuze niet zijn geweest. Maar ik lees dat iedereen alleen maar slechte verhalen gehoord heeft.
Ik ben ong. 2 jaar geleden op de andere ranch op Texel geweest, wat ik daar toen gezien heb, ben ik me rot van geschrokken. En zo zijn er over elke manege/ranch goede en slechte verhalen.
Ik weet wel dat als ik ooit weer een veulen heb dat ik hem zonder twijfel weer daarheen doe.
(tenminste, neem ik aan als ik zo in je profiel kijk
)

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hun kant van het verhaal, waarom ze zo gehandelt hebben Juut schreef:Even off-topic; waaromzou iemand bewust een olws veulen fokken? Wat dachten ze daar mee te winnen?![]()
Tuurlijk kan een stal niet 100 % slecht zijn, dan zouden ze al heel erg snel op houden met bestaan.Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hun kant van het verhaal, waarom ze zo gehandelt hebben
, toen na enkele weken mij duidelijk bleek dat de ouders NIET getest waren terwijl men wist dat de kans groot was op een OLWS veulen, maar "het kleurtje is zo mooi" heb ik gevraagd via de mail waarom zo'n hoop ellende voor moeder en veulen?
Francis schreef:OLWS test te duur!!?? Als dat te duur is, doe dan ráp al je paarden maar weg... Test kost ongeveer €50,-
, maar dat antwoord kreeg ik...