Wie doen mee met Zuidveluwe rit 7 okt.?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Re: Wie doen mee met Zuidveluwe rit 7 okt.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:59

splash1999 schreef:
nee ik bedoelde een stukje verder eigenlijk. Zeg kwamen we julie dan niet toevallig tegen had een van julie een witte helm op???

Dat waren wij! Haha!
Ik op een zwarte KWPN-er en mijn rijmaatje (met witte helm) op een vos.
We hebben daar zeker een half uur in de rondte gereden voordat we het spoor, en de waterpost weer hadden gevonden.
Daarna hebben we flink moeten doorrijden om de tijd weer in te halen.
De paarden deden het super goed. Hartslag was goed, ze liepen goed. Het was de eerste keer dat ik meereed, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. De volgende keer wil ik officieel gaan starten.

Ik was trouwens niet erg onder de indruk van de foto's. Er waren toch ook nog foto's gemaakt op de hei? Daar zie ik er niet een van terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:02

heleenxx, dat zijn als het goed is de foto's van Jos en zoals 1 of 2 pagina's terug al stond: die komen nog.

Wij waren trouwens ook verdwaald op het punt bij de heide, maar volgens Louis hadden we zelf niet goed gekeken Haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:20

Daar zitten wel hele mooie foto's bij Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:26

Mooi he!!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:50

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:01

splash1999 schreef:
trouwens voor de verdwaalde onder ons. Waar waren julie verkeerd gereden wij dus net na de hei. we misten het witje lintje

Wij dus ook. We waren met z'n vieren kan je nagaan dan nog er allemaal overheen kijken;-) Het was wel erg mooi in het bos. Gelukkig hadden we de snelweg als reverentie punt en toen we de organisatie belden,konden we daarna weer snel die tunnelvinden om vervolgens weer op de route te komen.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:16

Hey wat een mooi foto's Jeanine! Wat heb je Laikha er mooi op staan. Grappig eerst een vermoeid hoofd en daarna heel alert. Je hebt Tsjebbe en Alf er ook prachtig op staan en natuurlijk je eigen lekker ding. Je hebt echt talent en een prachtige camera!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:07

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:38

Ik denk dat ik te laat was, en dat je al weg was. Zie geen foto van mezelf.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:32

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:51

Esperanza schreef:
Hoi!
Jij stond naast me met de trailer. Ja, wij zijn goed in trailerladen, doen we vaker Haha! En altijd geweldloos! Maar dat vind ik normaal. Je paard moet nog vaker gaan doen! Nee, ik zou als ik jou was even standaard een lijntje in je auto leggen (had ik ook in mijn Feroos) en vooral geen grote enge mannen aan je paard laten Haha!

Hoihoi,

Echt super hoe jullie het deden, dat vind ik zelf ook normaal en hier sta ik helemaal achter. Het probleem is dat ik vaak alleen op pad ga en het zelf moeilijk vind mijn paard te overtuigen de trailer in te gaan en het wordt dan ook lastig met een longeerlijn. Ik heb er altijd wel eentje in de auto hoor. Porsche begint nu steeds zelfverzekerder te worden en dit is een fase waar we doorheen moeten. Het is onlangs indd mis gegaan. Ze is van de klep afgevallen en heeft hierdoor wat frees gekregen om de trailer op te gaan. Toen heb ik haar door rust de trailer weer ingekregen, maar na de springles wilde ze er weer niet op en toen hebben twee mannen (goed bedoeld!!) het van me overgenomen en dit is niet helemaal gegaan zoals ik het wilde op dat moment (gehele trukkendoos, zweep etc.). Porsche is daardoor een hoop vertrouwen in mensen/mij verloren en dat moet ik nu weer met haar opbouwen. Vandaar dat het zondag allemaal niet zo wou als dat ik het graag had gezien Knipoog Maar we blijven optimistisch en ik ga weer flink met haar oefenen. Want ik geniet van de wedstrijden en Porsche ook, alleen nu moet ze weer vertrouwen krijgen met het laden op de trailer. Dus ik was jullie dankbaar voor de hulp.

Groetjes Melina

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:01

Leuk heb nog wat meer foto's gevonden van mezelf met Shanti (De bonte Fries)! Leuk joh!!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:14

Melina schreef:
Hoihoi,

Echt super hoe jullie het deden, dat vind ik zelf ook normaal en hier sta ik helemaal achter. Het probleem is dat ik vaak alleen op pad ga en het zelf moeilijk vind mijn paard te overtuigen de trailer in te gaan en het wordt dan ook lastig met een longeerlijn. Ik heb er altijd wel eentje in de auto hoor. Porsche begint nu steeds zelfverzekerder te worden en dit is een fase waar we doorheen moeten. Het is onlangs indd mis gegaan. Ze is van de klep afgevallen en heeft hierdoor wat frees gekregen om de trailer op te gaan. Toen heb ik haar door rust de trailer weer ingekregen, maar na de springles wilde ze er weer niet op en toen hebben twee mannen (goed bedoeld!!) het van me overgenomen en dit is niet helemaal gegaan zoals ik het wilde op dat moment (gehele trukkendoos, zweep etc.). Porsche is daardoor een hoop vertrouwen in mensen/mij verloren en dat moet ik nu weer met haar opbouwen. Vandaar dat het zondag allemaal niet zo wou als dat ik het graag had gezien Knipoog Maar we blijven optimistisch en ik ga weer flink met haar oefenen. Want ik geniet van de wedstrijden en Porsche ook, alleen nu moet ze weer vertrouwen krijgen met het laden op de trailer. Dus ik was jullie dankbaar voor de hulp.

Groetjes Melina

Het komt wel weer goed hoor. Ik heb het in het begin ook met de lijn moeten doen bij mijn paard. Hij was grote vrachtwagens gewend en hij had weinig zin in mijn trailertje Haha! Alleen ik heb hetzelfde als jij, ik ben ook vaak alleen weg. Ik heb thuis wat geoeffend en je kan het ook alleen met de lijn, maar dit vereist enige oeffening Knipoog

Maar ik ken dat soort goed bedoelende mensen. Ook een gevalletje gezien bij ons op de vereniging, toen het gebeurde reed ik net mijn proefje. Toen ik klaar was was het kwaad al geschied. Paard had een hoofd en beenwond en was compleet over de zeik. Een of andere stomme doos had het ook van de eigenaresse overgenomen en had een jas over het hoofd van het paard gebonden Lips are sealed En toen met de zweep er bij, zie je het voor je?

Dus geen vreemden er bij en anders alleen zoals jij het wilt! Jij zit met de schade en zij gaan lekker weer naar huis en zijn je morgen weer vergeten. Alleen je paard vergeet dat dus niet en jij zit er mee. En lokken met veel lekkers! Hij mag goed beloond worden als ie er in staat! Helpt ook altijd wel. Vooral bij Fjorden doet een koekje wonderen Haha! Maar goed je gaat wel meer endurance wedstrijden rijden begrijp ik? Werkt verslavend he? Tong uitsteken

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:38

Het lijkt erop dat ik een keertje in de leer moet bij jou Knipoog Tong uitsteken Nee, we gaan hier helemaal uitkomen. Ik denk dat ik eerst maar weer even wat rust ga inlassen voor Porsche en mezelf (teveel les, wedstrijden etc. paard is nog maar 4). En dan kunnen we ook weer tijd besteden aan het inladen. Het gaat nu allemaal te gehaast en dat voelt het paard en dan gaat het niet lukken. Ik wil gewoon te snel te veel. Ze had trouwens wel super waardes, was ik bijna vergeten door alle drukte eromheen Tong uitsteken Tong uitsteken

Ik heb eerder met Sake mijn Arabier ook wat endurancewedstrijden gereden (alvast wat geproeft), dit ging allemaal goed, we waren goed op elkaar ingespeeld en toen gebeurde er een vervelend ongeval waardoor ze een verwonding kreeg aan haar kogel, dit was dermate beschadigd (banden gescheurd, bindweefsel etc.) dat ze zeker een jaar op rust moest en dan was het nog afwachten (waarschijnlijk, ik zeg nooit nooit) of ze weer de sport (endurance) in kon. Toen ben ik zelf tegen Porsche aangelopen en de klik was er tussen ons (zelf ingereden, trailerladen, 2 x les in de week, af en toe een wedstrijdje in het weekend) en nu lopen we dus tegen bovenstaande problemen op. Ik wil te graag, teveel, omdat ik daar eerder nooit de kans voor heb gehad. Maar daar wordt je ook gelijk weer voor gestraft. Dus nu even rust/oefening voor ons beide en dan komt het helemaal goed Knipoog

Ben jij volgend jaar ook nog te vinden op endurancewedstrijden? Want dan kom ik je misschien wel weer tegen Tong uitsteken

Haha!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:40

mel_noah schreef:
Leuk heb nog wat meer foto's gevonden van mezelf met Shanti (De bonte Fries)! Leuk joh!!

Was jij dat met die rode bandages??

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:57

mazzeltje schreef:
mel_noah schreef:

Ja, dat was mel_noah.
Ik vond dat alles ook super georganiseerd was. Fijn dat er ook een parkeerhulp stond bij groompunt C. En de catering was helemaal top.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:15

@ Melina, ik zal je even pb'en we gaan wel erg offtopic zo Haha!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:17

@Nancy Knipoog Lijkt me verstandig Bloos

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:42

er staan erg leuke foto's tussen en erg veel van mij. Kan niet kiezen welke ik wil nemen misschien maar eens een uitvergroten of zo.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:43

heleenxx schreef:
splash1999 schreef:
nee ik bedoelde een stukje verder eigenlijk. Zeg kwamen we julie dan niet toevallig tegen had een van julie een witte helm op???

Dat waren wij! Haha!
Ik op een zwarte KWPN-er en mijn rijmaatje (met witte helm) op een vos.
We hebben daar zeker een half uur in de rondte gereden voordat we het spoor, en de waterpost weer hadden gevonden.
Daarna hebben we flink moeten doorrijden om de tijd weer in te halen.
De paarden deden het super goed. Hartslag was goed, ze liepen goed. Het was de eerste keer dat ik meereed, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. De volgende keer wil ik officieel gaan starten.

Ik was trouwens niet erg onder de indruk van de foto's. Er waren toch ook nog foto's gemaakt op de hei? Daar zie ik er niet een van terug.

ja idd julie waren dat. gelukkig hadden julie het nog gevonden al was dat wel aardig aanpoten neem ik aan

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:11

wennie schreef:
Ja, dat was mel_noah.
Ik vond dat alles ook super georganiseerd was. Fijn dat er ook een parkeerhulp stond bij groompunt C. En de catering was helemaal top.

Hey wennie was jij er ook?? Ik heb jou helemaal niet gezien! Tong uitsteken

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:30

mazzeltje schreef:
mel_noah schreef:

Jaa dat was ik, niet denken wat een idioot die met bandages gaat starten, want ik moest of met bandages of niet starten doordat ze iets daarvoor een stom wondje op de achterbeen net onder kogel had opgelopen in de trailer! was wel balen, dan maar met bandages! Lachen

En hee wen, nog bedankt voor alles he Knipoog

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:57

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:10

ow dat was jij! haha, jij was even aan het warm draaien zag ik Lachen

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:22

Prachtige foto vind ik het.