Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het is nu al een echte slijmbal aan het worden, die je met gemak om de vinger wikkeld (zit nu voor me op het buro en poetst zich omdat hij net eten heeft gehad
en vreten als een grote he
)
Het veulen van dit jaar (en dus halfbroer van de jaarling) doet het al op de katten. Ja je moet jong beginnen he

, nee grapje! Als het klikt tussen mens en paard hebben ze het er echt wel voor over. Dat samen met de leuke papieren van de jaarling en het goed opgevoed zijn vind ik dit geen verkeerde prijs. Je kunt deze prijzen niet vergelijken met bijv. een normale warmbloed waar je mee doodgegooid wordt in Europa.
! Lars_Alida schreef:Ik zal niet zeggen dat het niet gebeurd, maar er zijn minstens net zoveel fokkers (zo niet meer) die met oudermateriaal werken wat eigenlijk niet meer gebruikt zou mogen worden.En dan denk ik dus niet aan die achtertuin paarden waar van beide ouders van alles mankeren en vanwege het leuke kleurtje maar wat fokken.
Lars_Alida schreef:want waar praten we nu na alle onkosten over? een winst van misschien 1000,-e?
Met het waken ,verzorgen en het haltermak maken enz zijn die uren nu betaald,en hou je net wat over.

Lars_Alida schreef:Wat is in jouw ogen 'een merrie van niks' ??Moeite heb ik zoals ik reeds zij, met rommel op rommel fokkers.
Merrie,s van niks op de kop getikt, 2jarige hengst er overheen (heeft nog niet bewezen gezond te zijn, of iets te kunnen presteren,laat staan een karakter te hebben waar mee te werken valt) En vermenigvuldigen maar.
DubbelDun schreef:Dus waarom het 'wildfokken' van QPA's aan banden zou moeten, terwijl de shetjes al haast met het blikje op de kop geboren worden...
cissy schreef:mijn 3 jarige komt uit een bewezen merrie, is achtertuinfok, zou opvolger moeten worden voor dr moeder maar is voor mij helaas te klein, is een leuk mooi dier om te zien, heeft potentie, is net zadelmak maar nog niet gereden, heeft een mooie kleur, maar niemand wil dr hebben..... vraagprijs 7500,- zelfde paard bij burgmeijer kopen zou 12000 betekenen....
maar voor dat bedrag moet het paard ondertussen toch echt wel wat kunnen, en dan bedoel ik niet rondjes lopen.... Voor 7500 moet je er eigenlijk ondertussen ook wel behoorlijk op kunnen rijden trouwens... (althans, dat is mijn mening) 
Citaat:Wat heb je aan potentieel als je het er toch niet uit kunt rijden?

dat stáát gewoon niet!