[SGW] SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:22

jeeh vervelend dat je paard dat meisje geslagen heeft. Netjes van je dat je toch even een kaartje stuurt! Het is t risico van het vak, en paarden na een cross zijn vaak nog vol adrenaline en maken rare sprongen soms.

Wel fijn voor je dat je cross goed was gegaan!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:36

hesterv schreef:
Met de witte vrachtwagen??

Volgensmij was je dan savonds op zoek naar de wc door de donkere rijhal... Dan was ik diegene die met je meeliep Clown

kan dat Haha! ?

Ja dat klopt! Tong uitsteken
Dat was ik indd!

Janneke, balen joh.. Altijd naar zulke dingen.
Maar je kunt er niets aan doen, wsl gewoon een schrik reactie indd.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:55

Janneke balen idd!

Maar wat ik trouwens zeer irritant vond was dat je direct die camera onder je neus gedouwd kreeg. Niet iedereen wil op die camera!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:11

Aan mij vroegen ze het eerst.
Misschien zijn ze dat na dat geval gaan doen?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:17

hmmm bij ons was het zaterdag. En een jongen zei zo van ik heb geen interesse en hun nee maakt niet uit we filme gewoon! En bij ons was er toen een meisje wat wel graag gefilmd wilde worden en toen zijn wij naar de DA gegaan

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:22

Oei Janneke, wat zul je geschrokken zijn!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 06:21

AnneMieKe_89 schreef:
MJ, heb jou nog even gesproken voor je de cross in ging, maar volgens mij wist je niet dat ik het was Tong uitsteken

Ik had het inderdaad niet helemaal gelijk in de gaten, maar voor je wegstapte ging er wel een lampje branden Pling
Ik heb je nog over de finish zien komen en horen zeggen dat je foutloos was! Echt goed voor je debuut!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:29

@ GvdT
Ik heb trouwens zondag je instructeur nog even aangesproken. We stapten toch zo lang bij de start. Hij wist nog niet hoe je zaterdag had gereden dus ik had maar verklapt dat je foutloos was. Volgens mij heeft hij veel vertrouwen in jullie, echt leuk!

En ik had tegen tom gezegd dat jij ook ooit naar dat paard was wezen kijken, toen zei tom; oh, het is wel een zelfde soort paard volgens mij, in een springparcours met 10 hindernissen maakt ie 20 sprongen Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:01

MJ, dan heb je hem iig op de goede gezien Haha!

Er werd mij gevraagd of ik levensmoe was toen ik haar een week reed en hij op wintersport was Tong uitsteken
Rabette is wel iets relaxter, denk dat Rom een hartaanval had gekregen als ik die meegenomen had naar de cursus. Hij vind ie van mij al een draak en die is echt super braaf in vergelijking met de zijne *LOL*

We leuk om eens te horen dat hij vertrouwen in me heeft, zal ie niet zo heel snel zeggen.
Volgende keer mag je hem weer uithoren Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:15

haha, is goed!!

Tom vindt jouw paard ook al een spring-in-het-veld maar die is alleen mijn Ossie gewend Clown

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:03

Heeft iemand trouwens toevallig al geïnformeerd of Filmploop alle hindernissen gefilmd heeft van de L-paarden op zondag? Ben toch nog aan t overleggen of ik de DVD alsnog zal bestellen... Vooral de opsprongen 5 + 10 wil ik er dan toch zeker op hebben staan.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:35

minnie_muis schreef:
Janneke balen idd!

Maar wat ik trouwens zeer irritant vond was dat je direct die camera onder je neus gedouwd kreeg. Niet iedereen wil op die camera!

Ja, dat vond ik eigenlijk ook wel irritant. En ze hadden nou ook niet echt verstand van SGW's, ze stelden echt van die standaardvragen die elke sul kan stellen Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:37

Dat meisje bij ons wel. Die had zelf ook paarden en was heel geinteresseerd in Online. Ligt er natuurlijk ook net aan wie je daar aantreft.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:41

Ik vond die film wel grappig, maar zij vonden het net zo leuk, dat ik niet stil wilde staan, omdat ik met Sunny wilde blijven stappen.
5 min. later stond ik mijn vader te bellen om te vertellen hoe het ging en dat gingen ze ook filmen Tong uitsteken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:07

Scum schreef:
Dat meisje bij ons wel. Die had zelf ook paarden en was heel geinteresseerd in Online. Ligt er natuurlijk ook net aan wie je daar aantreft.

Ja inderdaad, dat is dan wel leuk. Maar die bij mij was echt zo'n medewerkster van een callcenter Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:06

Hè he, eindelijk de kans om me verslagje te plaatsen! Onze computer doet namenlijk de hele week al raar. Nu kan ik er wel weer iets mee doen maar ik heb een hele lage schermresolutie dus het ziet er niet uit.

Zondag vertrokken we om 6.15 uur richting Gorssel. 8.30 Aankomen, nummers gehaals ed. Toen op gaan zadelen en naar de dressuurring. Ik had verwacht dat het heel moeilijk zou zijn om Ollie een net B proefje te laten lopen, aangezien hij waarschijnlijk allemaal andere oefeningen zou verwachten. Viel me alles mee. Ik heb geprobeerd lkeer voorwaarts te rijden, aangezien het er bij onz waarschijnlijk nogal snel te verzameld uit zal zien. Ik was heel tevreden over de proef, de mensen die stonden te kijken ook, vonden het allemaal erg netjes gegaan. De jury blijkbaar niet, ik stond 22e met 188 pnt. (De woorden "hondje nodig??" kwamen even in me op Bloos )

Toen de cross en het springparcours gaan verkennen. Ik vond dat er een mooie cross stond. Wel iets pittiger dan ik eerdere jaren in Gorssel heb gezien, maar ook niet echt moeilijk.

Om gaan kleden en gaan springen. Aangezien we geen van beiden in meer dan twee jaar een springring van binnen hadden gezien was dat best spannend. Ik kwam de ring in en Ollie had meteen zoiets van: "OOOOh nee, we hadden toch afgesproken dat dat niet meer hoefde baas????". Uiteraard even uitgelegd dat dat nou eenmaal wel moet om te mogen crossen Clown . De eerste twee hindernissen gingen nog wel. 3 was blijkbaar zo eng dat Ollie zowat achteruit galoppeerde van tevoren! Gelukkig heb ik hem er toch naartoe kunnen rijden. Toen de turbo maar aangezet. Ik weet het, het is niet de manier, maar ik wilde koste wat het kost geen stops. T/m 8 ging het wel, 9 was weer eng maar hij liet zich er wel weer overheen duwen. Onderweg was ook nog alles blijven liggen, dus foutloos! Ik hoop dat dit ons er een beetje doorheen geholpen heeft voor de volgende keer.

Toen naar de cross. na het springen van het loscross hindernisje kreeg Ollie er weer zin in. De starter zat een beetje te slapen dus ik startte wat later dan gepland. Even had ik wat moeite om weg te komen en hindernis 1 te springen. Toen zat het ritme er eigenlijk meteen in. Ik had zelf een beetje domme misser op zeven (oxer met strobalen). Ik liet hem te veel naar binnen vallen in de wending en had daardoor geen afstand. Gelukkig tijgerde Ollie daar eigenhandig overheen. (Een opmerking over de witte hekken tussendoor: aangezien ze zo schuin stonden kon je je eigen afstand maken. Ik heb ze van links naar rechts gesprongen en had een heerlijke afstand.....IMO kun je de parcourbouwer daar niets verwijten) In de bocht tussen hindernis 10 en 11 ( de kerstbomen en "inde bocht" kwam ik een groep mensen met labradors tegen. Omdat ik riep gingen de mensen wel opzij, maar de honden niet. Ik ben dus (heel onaardig en doodeng) vloekend tussen een stuk of zes honden door gescheurd. Toen ik bij het spoor aan kwam zag ik net de bomen dicht gaan. Ik was van tevoren doodsbang dat ik een trein tegen zou komen, en die was er dus! Ik kon echter toch nergens meer heen, dus ik ben maar door gereden alsof er niets aan de hand was. Ollie was ook veel teveel bezig met crossen om zich daar druk om te maken. Echt gaaf! Verder niets spannends meer tegen gekomen (vond het ook wel genoeg zo). Sauna ging simpel. Foutloos en binnen de tijd (en dat zonder klok Tong uitsteken )! Het leukste vond ik nog wel dat Ollie voor de cross een hartslag had van 66 en daarna ook!

Uiteindelijk waren we nog zesde. Maar het belangrijkste is, we hebben een heerlijke dag gehad!

En een hoop bokkers gezien!
Bitwise onderweg naar zijn dressuur.
In de cross: Miss Jumpy, Eventinggek en (weer) Bitwise
En Canter natuurlijk! (please don't shoot me als ik iemand vergeten ben! Tong uitsteken )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:16

Gefeliciteerd Ollie OK dan!
Echt goed, met springen heb je goed doorgedrukt zo te horen!
Ga je dit jaar nog eens crossen?

Die witte hekken heeft volgens mij ook niemand gezegd dat de afstand niet klopte, alleen had ik zelf daar toch achteraf niet de juiste lijn en ik dacht dat patsmu daar ook iets over zei dat ze geen fijne afstand kreeg. Ik ging daar veel groter doorheen, had zelf verwacht dat Os op die witte hekken veel meer terug zou springen.

Die niet kloppende afstand ging over de dubbel voor het water voor en Z en de hindernis na die witte hekken en die bomen, waar je de kant op moest, dat was eerst ook een dubbel met geen fijne afstand.

Waar heb je mij gezien?
Ik heb je niet gehoord Clown Knipoog

Edit, wat bedoel je trouwens met die opmerking over dat hondje...?? Ik voel me erg blond maar snap het niet...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:46

Haha! Blindegeleide hondje.....

Ow, dan ben ik ook een beetje blonT aan het worden, dacht dat iemand het ook over die hekken had... sorry!

Bij het springen had ik voor mijn gevoel twee keuzes, voor altijd opgeven of nu toch maar eens goed door duwen.. Het werd gelukkig de laatste! Haha!

Ik heb je gezien bij de sauna! En het klopt dat je me niet gehoord hebt, ik was namelijk heel druk bezig met tegen Frank zeggen: "Dat is Tineke!!" Frank: "Wie is Tineke?" Ik: "Nou......... enz" en toen was je al voorbij Clown Ging wel goed trouwens hè?

Herinner jij je trouwens nog een mailwisseling van heel lang geleden met iemand (Mick) over E'lyte? Dat was ikke....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:50

oh ja, nu snap ik hem wel.... ehhh, had ik zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk Bloos

Ja, de sauna was wel grappig want we waren al in de schuur toen Os dacht, dit is toch wel vreemd maar toen moest ie wel door. Ik weet dat het snel ging en dat ik bijna tegen die boom aanreed die erachter stond! Die lijkt ver weg maar als je dan aan het rijden bent, ben je er zo....

Oh ja, nu weet ik het weer. Je bokt naam kwam me totaal niet bekend voor maar je echte naam wel. Ik heb pas nog oude pm-en doorgekeken of ik nog kon bedenken waar ik je van kende maar heb het toen niet ontdekt. Maar inderdaad, E'lyte! Dat moet lang geleden geweest zijn!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:07

En waar heb je Bitwise gezien?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:22

Hihi, onderweg naar de dressuur (ben nu hard aan het verzinnen of ik er iemand naast heb zien hinken Clown ). En in het terrein bij de pakken kuil, wij liepen daar net achter.

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:18

hier dan ook een verslagje van mijn eerste cross dit jaar....

ik had het niet verwacht maar dressuur ging super goed... bij het inrijden nog een beetje spanning maar in de ring liep hij echt lekker... resultaat 198 punten Haha! (ben niet zoon dressuur prikker haha)

op naar het springen... kom ik aangereden blijkt dat nummer 123 al in de ring is (ik was nummer 127) dus ik als de wiede weer inspringen en gelijk met het inspringen al 2x een stop op de oxer... ik dacht dit gaat lekker!! ik verstand op 0 en gewoon het parcours in en rijden!!! en ja hoor ook nog foutloos ook!!

toen naar het echte werk! theo was mooi rustig en gingen mooi van start.. vorig jaar had ik elke x tijd fouten dus was deze x van plan iets meer er aan te rijden... vorig jaar had ik ook een weigering bij de waterbak (ik was dat meisje met die schimmel die dwars door het publiek ging Boos! haha) dit jaar ging het super... ik was in de waterbak en kon er mooi door galloperen...
aan het eind van de cross was ik foutloos en dit x had ik 3 strafpunten voor tijd (was te snel) maar uiteindelijk was ik toch nog 5e en dat vond ik best goed...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:37

SGWOllie schreef:
Hihi, onderweg naar de dressuur (ben nu hard aan het verzinnen of ik er iemand naast heb zien hinken Clown ). En in het terrein bij de pakken kuil, wij liepen daar net achter.

Ow, ik ben op de fiets naar het dressuurterrein gereden, een stukje er achteraan. Dus dan hebben we mekaar gemist. Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:44

Netjes Jody! OK dan!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:31

Netjes gedaan SGWOllie! Dan heb je mij zeker ook in de cross gezien? Ik kan me namelijk ook niet herinneren je gezien te hebben Rolleyes

Eigenlijk moeten we eens een echte boktmeeting houden, waarbij iedereen z'n boktnaam omhangt Haha! dan kunnen we de gezichten aan de boktnaam koppelen Clown