[WN] Even wat vraagjes over western.. is dit normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:03

iski schreef:
Quarterh0rse schreef:
Dit is niet normaal nee maar helaas zitten er gekke tussen. En dan heb ik het niet alleen over de westernsport maar ook in de dressuursport heb je zulke rare mensen bij zitten helaas.

Klopt helemaal..idiotie begint en houdt niet op bij Western of Engels....het begint in de wieg... Soms had het kind en niet het badwater weggegooit moeten worden....

De placenta bewaren en het kind wegpleuren...

Maar idd, is het paardje nog onder ons of al weg wegens één of ander gebrek?

panterbont

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:56

Echt belachelijk zeg wat die mensen dat veulen aandoen...ik heb zelfs een merrie van 11 maandjes oud....die laat ik mooi tussen de oudere merries voor de opvoeding,maar ook om te spelen....en verder leer ik haar wel om regelmatig aan de hand te stappen,dan haal ik haar even uit de groep!!!
Eventjes de benen nakijken...hoefjes nakijken etc....
Maar zodra ze haar best dan heeft gedaan gaat ze ook weer terug in de groep..daar(vind ik) leren ze nog het allermeeste van!!!!

Authentic

Re: Even wat vraagjes over western.. is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:32

IkhouvanChey schreef:
Iedereen weet dat je het beste op de leeftijd 3 jr. kunt gaan beleren.

Nou het beste? Nee. Het beste is ergens rond 5/6 jaar of zelfs 7, wanneer het paard volledig uitgegroeid is. 3 jaar is het 'algemeen geaccepteerde' maar niet het beste.

Topic is inderdaad niet zo heel recent meer, vraag me ook af hoe het met het paardje gaat...

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:21

Ik heb alles gelezen *heeft nu vierkante oogjes* en ben ook heel benieuwd hoe het met het paardje gaat

Just_in_time

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:10

BlazingBoots schreef:
Ik heb alles gelezen *heeft nu vierkante oogjes* en ben ook heel benieuwd hoe het met het paardje gaat

goh jij ook al? ( vierkante oogjes)
hoe is het nu met het veulen?
als het arme dier al sterk was is ie dat nu vast niet meer helaas...
ik heb er gewoon geen woorden voor hoe dom die mensen zijn.
nog dommer dat het achterwerk van een Koe

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:20

pfff ben nu ook wel heel benieuwd hoe het met het peerdebeest gaat......

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:32

Ik sta daar op stal waar het veulen staat en aangezien Sandra nog niet gereageerd heeft doe ik dat wel even voor de mensen die geintreseerd zijn.
Ik heb al vaker wat problemen met deze mensen gehad.
Het arme veulen wordt nog steeds erg vaak per week(soms iedere dag)gelongeerd, zelfs als er volle zon is op een rondje van 2 meter, vandaag was ze haar aan het halstertouw aan het longeren en hoe!
In November zijn ze van plan het veulen te gaan inrijden, dan is ze ongeveer anderhalf jaar ofzo.
Ook mag het veulen geen kick(hinniken) geven want dan wordt het hoe dan ook afgestraft.
Het veulen is echt hard in de groei en is erg overbouwd .
Ze loopt ook al erg slecht, heel stijf in de rug en in de benen.
Het is gewoon heel triest, want het is echt een heel vriendelijk en lief dier en ze wordt gewoon kapot gemaakt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:34

zelito dat mens is echt niet goed bij haar hoofd

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:38

Wat een bizar verhaal... Dat zulke mensen bestaan zeg.
Ik heb jouw topic ook gelezen Zelito... 't Is te triest voor woorden.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:42

valt daar echt helemaal niets aan te doen?

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:48

Ik ben bang van niet, sommige op stal zeggen dat je met deze mensen niet mee moet bemoeien.
Het is gewoon zo triest.

Ja dat topic gaat over het probleem wat ik heb met die mensen heb.
Ze doen echt belachelijk tegen mij en mijn paard.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:37

zelito en dan vraag ik mij af waarom doen die mensen zo

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:38

Kijk, als de dierenbescherming hier nou eens iets aan zou doen lijkt me dat zeer terecht. Dat zou echt nuttig werk zijn.
Maar het is in en intriest, het paard kan over een paar jaar naar de slager, want dan is het arme dier helemaal kapot.
Maar toch begrijp ik niet dat niemand er iets van zegt. Als het mijn pensionstal was had ik deze mensen verzocht te stoppen met deze onzin of anders een andere stal zoeken. Het is een vorm van mishandeling en misschien toch een idee de dierenbescherming op de hoogte te brengen, als dat niet al gebeurd is. ( ik heb niet het hele topic gelezen Bloos ).
Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt voordat het arme paard het loodje legt. Boos!

Ik heb zelf een hengstje van bijna 17 maanden, die had natuurlijk allang ingereden had moeten zijn volgens de theorie van dit soort trainers Huilen , die iedere dag buiten loopt met een vriendje en gepoetst wordt, en voetjes moet geven, en aan de hand moet lopen en waar we een beetje mee spelen in de roundpen, hooguit 1 x per week. Maar longeren van een dier jonger dan 2 jaar is slecht voor het beendergestel en gevaarlijk want doordat ze nog niet 100% balans hebben zit een ongeluk in een klein hoekje. Overigens worden door de echte haltertrainers jonge paarden wel gelongeerd. Daar ben ik het ook niet mee eens, maar die mensen hebben, hopenlijk, wel meer kijk op wat ze doen.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:51

@MSQuincyTE, ik snap ook echt niet waarom ze zo doen.
@ElCid, ik weet het ik heb zelf een 2-jarige hengst, die staat ook lekker die heledagop de wei.
Maar er zijn wel al mensen die er wat van hebben gezegd, al helemaal in het begin dat ze het halster touw aan het halster liet hangen de eerste 2 weken.
De stalbaas vindt het ook niet kunnen, maar niemand bemoeit zich ermee( niet meer tenminste) en ik ook niet, hoe erg ditook is.
Ik(en denk ook wel de anderen) probeer me zo goed mogelijk in te houden, anders ontploft er een bom denk ik.

En de ts heeft er ook alles aangedaan, zoals ik gelezen heb om er wat aan te doen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:54

Oh ik kan zo slecht tegen zulke mensen... Verschrikkelijk...

Mijn paardje is nu anderhalf en ik was echt niet van plan die nu al te gaan longeren. Als die mensen bij mij op stal zouden staan zou 't oorlog worden, arm paardje...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:38

zo, das wel erg jong om te longeren niet?
ik heb mijntes wel wat dingetjes geleerd toen ze 1 was, maar longeren deed ik niet. wel vond ik dat ze vast moest kunnen staan, voetje geven, hoefsmit accepteren, aan halster lopen, respect tonen. ook pina mocht niet hinneken naar andere paarden als ze aan het werk is. dat heb ik dr ook wel vroeg bij gebracht, want dan is ze niet met de aandacht bij mij. als ze niet werkt mag ze wel hinneken. t blijft een paard.
ze is nu 2.5 jr en ik leg af en toe eens een zadel er op, ga wel eens hangen, maar ik ga pas echt rijden en werken als ze 3 is. en dan nog is ze jong, maar zo leert ze wel al op tijd met druk om te gaan. en dat is maar 20 min per keer 2 of 3 keer per week. de rest van de tijd staat ze naar de grond te staren of er iets groeit.

beestje is nog geen 1.5 en loopt nu al stijf.... ach, net een peuter die de marathon loopt.

EmmaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:56

zoals iedereen op dit forum vind ik dit nogal stom. Bovendien heeft een wetenschappelijk onderzoek in Duitsland aangewezen dat een veulen in de eerste twee maanden van zijn leven buiten moet staan en heel veel moet spelen en rennen, want in die eerste 2 maanden word vastgelegt hoe sterk de pezen en banden worden. Dat kan je later nooit meer inhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:01

Een paard moet altijd buitenstaan en spelen, niet alleen de eerste 2 maanden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:04

nielsd schreef:
Een paard moet altijd buitenstaan en spelen, niet alleen de eerste 2 maanden.

AMEN Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 02:31

Niels daar heb je helemaal gelijk in