Jolande schreef:Het spijt me maar dat komt op mij vrij denigrerend over, om lekker cowgirl te spelen in het bos. Vandaar mijn eerste reactie.
Sorry maar western rij je niet alleen in de bak toch? En tis maar net hoe je zelf in het leven staat hoe je mijn opmerking op wilt vatten 
Jolande schreef:Daarop reageerde Sonja dat de problemen die veroorzaken dat een nog hoger level van dressuur niet mogelijk zijn bij recreatief rijden en trail niet meer zo van belang zijn. Niks mis mee imo.
Alleen ga ik niet reacreatief rijden, nooit gedaan ook btw. Trail is altijd al onze passie geweest en is vaak van pas gekomen bij de endurance en veel westernoefeningen kon ik gebruiken bij de dressuur (mn achterwaarts en wendingen).
Wat het hogere niveau betreft, ik ben gelukkig eerlijk genoeg tov mn paard om te stoppen waneer het nodig is, vele ruiters trappen hun paard wel door omdat ze per se in een hogere klasse willen rijden. Ik had best de M nog willen proberen maar merk dat Tjo daar gewoonweg geen zin meer in heeft en hoe hoger we komen steeds meer in protest gaat, dan is de lol er snel af.
Dan is mijn motto: tis genoeg geweest geen gelul uit de krul
Zijn nu weer een maandje bezig om de basis van de pleasure weer op te pakken en dat doet ze of ze nooit anders gedaan heeft, heb gewoon weer een heel ander paard, veel blijer.
De top bereiken is zowizo nooit mn ambitie geweest ik zie met alles wel hoe ver we komen.
Jolande schreef:Maar wat elke keer weer lijkt als je topics leest (niet alleen deze) is dat mensen denken dat als ze er een westernzadel op gooien ze westernrijden en als er een dressuurzadel op ligt dat ze dressuur rijden.
Ben ik helemaal met je eens, westernzadel erop, teugels los en holpa je rijdt blijkbaar western, gut en dan krijgen ze hun paard de bocht niet om rara hoe kan dat? Andersom met dresuur hetzelfde, gooi er een dresuurzadel op, en geen gelul trek hem in de krul wordt het nieuwe motto. 
Jolande schreef:Dat komt waarschijnlijk door de schrijfwijze en omdat ik de mensen die het schrijven niet ken en ook dus niet weet hoe ze rijden. Ik ken je niet, maar als ik je tekst lees dat de puf er in de dressuur uit is mede omdat er nieuwe proeven op komst zijn en dat
daarom maar een westernzadel er op gaat en
terugscholen naar western om lekker cowgirlt te spelen, dan kan ik dit niet anders opnemen. Er wordt toch ook nooit geschreven 'ik ga lekker buiten in het bos dressuurmiepje spelen' om daar serieus mee te bedoelen dat je dressuur gaat rijden!

Dus ik denk dat het een schrijfverwarring is.
Maar uit het woord terugscholen en een blik in mn profiel had je kunnen zien dat ik al eerder western heb gereden dus niet zomaar een westernzadel erop gooi.
Overigens heb ik ook gewoon mn dressuur geoefend in het bos hoor, vind dat je daar niet per se een bak voor nodig hebt, hihi
Jolande schreef:En wat buitenrijden betreft, tuurlijk hoort er dat gewoon bij, dat is kul om te denken dat dat niet kan.
Zou wat zijn zeg, als je de ene dicipline beoefend mag je er geen andere bij doen, dat wordt lastig kiezen met een poownie die pleasure, trail, dressuur, springen, endurance en aangespannen rijden (vaardigheid, dresuur, mendurance en tzt marathon) in dr pakket heeft zitten 
Naja tis jou en hopelijk ook anderen nu duidelijk dat ik echt wel serieus ben en niet de zoveelste cowgirlpenny met een hypodramazadel op schattige knuffelpoownie.