[WN] dawra 13 november in aalsmeer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniza

Re: dawra 13 november in aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:11

Nisan schreef:
Zo mijn dag was perfect gisteren.hoe de proef En als klap op de vuurpijl, won ik ook nog de kledingprijs, wist niet eens dat dat bestond De jury vond mij dus het best gekleed en goed op me paard afgestemd. Das natuurlijk altijd leuk te horen. De volgende Dawra wedstrijd ben ik zeker weer van de partij!!

Van harte gefeliciteerd. Ik zag je op de rug toen jij de prijs ging ophalen. Ben dus erg nieuwsgierig naar een foto met paard.
Tussen twee haakjes wie weet er welke fotografen er foto's hebben geschoten, naast natuurlijk Silvester.
Groeten,
Moniza

moniza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:13

Beste Nisan, lees net dat je nog geen foto hebt. Wanneer ik je startnummer weet, kan ik bij mijn vriendin ook vragen of jij erop staat. Zij heeft ook foto's gemaakt.
groet, Moniza

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:18

Romkabouter schreef:
Was nieuwsgierig of ze de wran wedstrijden ook altijd in die bak houden.. Iemand?

De western wedstrijden die tot nog toe plaats hebben gevonden op Wennekers zijn bij mijn weten tot nog toe altijd in die bak gehouden .

Nisan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:22

moniza schreef:
Beste Nisan, lees net dat je nog geen foto hebt. Wanneer ik je startnummer weet, kan ik bij mijn vriendin ook vragen of jij erop staat. Zij heeft ook foto's gemaakt.
groet, Moniza

O dat zou leuk zijn, ik heb nummer 272.

Groetjes Eva

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 15:56

moniza schreef:
groet, Moniza

en ik uhm die paarse

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:05

Mijn vriendin Kiki is 1e geworden bij de halter smorgens met haar zwarte arabier Flaxmans Wharaakh. Ik geloof dat ze nummer 617 had. Heeft iemand hier fotoos van? Wij hadden helaas t fototoestel vergeten.
Alvast bedankt!
Irene

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:30

Irene K. schreef:
Mijn vriendin Kiki is 1e geworden bij de halter smorgens met haar zwarte arabier Flaxmans Wharaakh. Ik geloof dat ze nummer 617 had. Heeft iemand hier fotoos van? Wij hadden helaas t fototoestel vergeten.
Alvast bedankt!
Irene

Heb de foto's gemaakt tbv DAWRA, hoop de foto's zsm op internet te plaatsen.
Helaas waren de fotografische omstandigheden na ca. 1500 uur niet ideaal. Een laag, en ondergaande zon is de oorzaak. Maar hoop dat de overige foto's in de smaak vallen;
Dus allen nog ff geduld aub

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 16:48

nou maak je ons wel erg nieuwsgierig jos

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:50

vikki schreef:
De western wedstrijden die tot nog toe plaats hebben gevonden op Wennekers zijn bij mijn weten tot nog toe altijd in die bak gehouden .

ok thanx, dan schijrf ik me dus niet in als er reining wordt gereden daar

charita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:04

Romkabouter schreef:
ok thanx, dan schijrf ik me dus niet in als er reining wordt gereden daar

Verklaar je eens nader....ik heb er al een tijdje niet gereden maar ik hoor juist van veel reiningruiters dat die bak nu super is om te rijden..en de stops die ik daar de laatste tijd zie ..zijn erg prettig om naar te kijken..Heb je er zelf gereden dan dit weekend..

En mijn mening is vaak als je wat negatiefs neerzet zet het dan zo neer dat je er eventueel wat (mee kan) of van kan leren..dat is vaak zo jammer hier iets negatiefs neerzetten maar verder kun je er niks mee...maar goed daar gaat dit topic niet over..

Groetjes Charita

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 17:16

de bak was erg veel los zand, ik vond het erg zwaar iig

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:29

Ik wil me wel nader verklaren hoor

In de hoofdarena zakte een paard er zo'n 10 cm door. (Naar beneden afgerond)
Kan zijn dat ze iets aan de bodem gedaan hebben of we hebben het over een andere bak. De bak die ik bedoel was 20 bij 60 gok ik.
Op die bodem was glijden er echt niet bij En een spin? Veel te zwaar imo.
Wij stonden met de auto bij een baan van 40 bij 80 ofzo (f*cking huge in ieder geval) en die zag er wel super uit

Vandaar mijn vraag of er in die bak alle wedstrijden werden verreden. Heb je foto's van die stops? Dan kan ik kijken of dat dezelfde bak is
(wel per pb graag)
Nu kan het zijn dat een prof een goed getraind paard er goed in kan latern stoppen. Maar ik ben geen prof en heb geen goed getraind paard, dus dat is nogal vragen om problemen in die bodem

Hoop dat het zo duidelijker was, sorry voor mijn korte reactie eerder

[edit]ff wat foto's gekeken, het lijkt erop de bodem normaal gezien op de duinzand lijkt, maar dan vrij hard. Misschien hadden ze er veel water over gegooid ofzo...
In ieder geval lijkt het een heeel andere bodem dan er zondag lag.
Enniewee, als anderen daar goed in kunnen en willen glijden prima, maar ik weet dat ik dat niet kan [/edit]

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:43

Kijk dat is toch niet zo moeilijk .. gewoon neerzetten wat je bedoelt...veel duidelijker en misschien dat er nog mensen van wennekers zelf op bokt lezen en die kunnen er dan mischien wat mee...ik ben er van de week dus ik ga toch eens kijken.
En nee het waren niet alleen maar profs die de bak goed te rijden vinden

ps.. en oja in die hele grote bak mogen ze niet spinnen en slidingstops maken...

Groetjes Charita

Leins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:09

Hoi,

Even over die rijbaan: In de wedstrijdhal ligt een leembodem met daarop ongeveer 5 cm fijn zand. 10 cm wegzakken daarin is vrij onmogelijk Verder zou het zand nog wel iets te vochtig geweest kunnen zijn. Het droogt namelijk op een of andere manier heel langzaam. Western mensen hier op stal zijn zeer positief over de bodem (nadat we de helft van het zand er uit hebben gereden, er lag eerst te veel in namelijk...)

Over de grote hal (35 bij 72 meter trouwens): daarin zou ik geen stop maken hoor! Deze bak heeft een eb en vloed systeem met pakweg 40cm zand. Dat maakt hem zeer geschikt voor dressuur en springen, maar niet voor sliding stops.

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:00

Als organisatie hebben we gemerkt dat er bij Stal Wennekers veel mogelijk is. Erg hulpzame, meedenkende, enthousiaste mensen die ook nog eens de dag zelf serieus interesse toonden. Super top!

De leembak waarin de wedstrijd werd gehouden staat inderdaad bekend als goede reining bak. Wellicht was de bodem juist iets te droog en hadden wij (als organisatie) moeten vragen of deze gesproeid had kunnen worden zodat spinnen en glijden op de leem bodem iets makkelijker zou zijn. Voor ons iets om voor de volgende keer beter rekening mee te houden.

Bedankt voor de tip!

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:11

moniza schreef:
groet, Moniza

Startnummer?? Heb je niet nodig joh! Nisan reed met die mooie bonte!!!

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:14

susan schreef:
en ik uhm die paarse

Ja met die bijpassende paarse singel! Hoe heb je die gevonden?!

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:28

Romkabouter schreef:
Was nieuwsgierig of ze de wran wedstrijden ook altijd in die bak houden.. Iemand?

Dit is/was de WRAN wedstrijdbak. Er is pas een nieuwe bodem ingegaan. De allergrootste (naast de stallen die gebouwd worden) staat er nog niet zo heel lang.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:28

Nisan schreef:
.. En als klap op de vuurpijl, won ik ook nog de kledingprijs, wist niet eens dat dat bestond De jury vond mij dus het best gekleed en goed op me paard afgestemd. Das natuurlijk altijd leuk te horen. De volgende Dawra wedstrijd ben ik zeker weer van de partij!!

Tja we gaan natuurlijk ook niet alles verklappen!! We hebben deze prijs ook nog nooit eerder uitgereikt. We verraste de jury er ook mee 's ochtends vroeg. (ach moet kunnen) Maar iedereen is bij deze alvast gewaarschuwd voor een volgende keer....want you never know!

Vreselijk gaaf paardje trouwens, maar dat had ik al gezegd!

Ik was diegene met die cooltrui, dat rode jack, die "heerlijke" schelle stem kompleet met wit bekkie en rode neus. brrrrr. Ik hoop wel dat ik niemand heb aangestoken....

Als organisatie kunnen we terug kijken op een geslaagde wedstrijd. Veel publiek, veel deelnemers met veel nieuwe gezichten, veel sponsors, veel vrijwilligers, veel ruimte, ook voor standhouders (helaas zonder de spijkerbroeken gigant wegens fam. omstandigheden belde hij 's ochtends af), veel prijzen en mooi weer!!

Wie ik niet gefeliciteerd heb, alsnog allemaal gefeliciteerd en hopelijk gauw weer TOT ZIENS!

Nancy

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:01

Leins schreef:
Even over die rijbaan: In de wedstrijdhal ligt een leembodem met daarop ongeveer 5 cm fijn zand. 10 cm wegzakken daarin is vrij onmogelijk

Ik presteer wel vaker het onmogelijke

But serious, ik kan het best mis hebben over de normale omstandigheden van die bak, maar zoals ik hem nu zag zakte ik er echt zo'n eind in. Minstens. En ik was niet de enige die over dat stukje voor de strobalen de indruk had dat de duinen nog lichter lopen

Citaat:
Verder zou het zand nog wel iets te vochtig geweest kunnen zijn. Het droogt namelijk op een of andere manier heel langzaam. Western mensen hier op stal zijn zeer positief over de bodem (nadat we de helft van het zand er uit hebben gereden, er lag eerst te veel in namelijk...)

Zou kunnen, ik oordeel niet hoe het normaal is, ik oordeel over hoe het er zodnag uitzag

Citaat:
Over de grote hal (35 bij 72 meter trouwens): daarin zou ik geen stop maken hoor! Deze bak heeft een eb en vloed systeem met pakweg 40cm zand. Dat maakt hem zeer geschikt voor dressuur en springen, maar niet voor sliding stops.

Geen idee, ik heb niet naar de bodem gekeken. Vond hem alleen zo mooi groot

Nogmaals, het is geen kritiek over de normale gang van zaken want die weet ik niet. Ik zie op de andere foto's van die bak een heel andere bodem dan die van zondag.

Verder was het gewoon een gezellige wedstijd, zij het wat ver voor ons

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:07

susan schreef:
moniza schreef:
groet, Moniza

en ik uhm die paarse

Ik heb eigenlijk alleen maar wat foto's van mijn vriendin gemaakt.
Eén tijdens de prijsuitreiking (die had ik al geplaatst) en nog één van de pleasure.
Ook ik had moeite met het licht in de bak.
Afbeelding

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 22:45

CounTree schreef:
susan schreef:
en ik uhm die paarse

Ja met die bijpassende paarse singel! Hoe heb je die gevonden?!

hiiih besteld uit amerika, ding was aan invoerrechten, verzenden en btw bijna de aanschafprijs, dus ja eigenlijk veel te duur

johanna29

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 07:27

Hallo,

Kom helaas niet komen kijken omdat ik andere verplichtingen had.

Susan, SUPERRRRRRR gedaan voor een eerste keer !! Op naar Hardenberg ( ik wil wel groomen !! )
Nisan, ook heel goed gedaan !!. Je hebt je zenuwen onder controle weten te houden. Wat ik zo hoor heeft Arabah Nisan een heeeeele goede indruk achter gelaten. ( Arabah Nisan blijft 1 van mijn favoriten ! )

met vr. gr. johanna vellinga

Nisan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 07:40

johanna29 schreef:
Hallo,
Kom helaas niet komen kijken omdat ik andere verplichtingen had.
Wat ik zo hoor heeft Arabah Nisan een heeeeele goede indruk achter gelaten. ( Arabah Nisan blijft 1 van mijn favoriten ! )
met vr. gr. johanna vellinga

Jammer dat je niet kon, ik had het leuk gevonden Nisan te kunnen laten zien. Hij heeft zeker een goede indruk achtergelaten het was een leuke dag.

Groetjes Eva

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:44

Zo te horen was het weer een groot succes! Harstikke fijn! Ik ben weer benieuwd naar de fotos en uitslagen (dit keer met puntenscore? ) op de Dawra site

Even nog een andere vraag. Het verbaast me dat er gereden werd in een leembak Bij onze stalling zit in de buitenbak ook veel leem en dat ding glijdt voor geen meter, zeker niet als ie nat is. Het lijkt wel klei als er gesleept is, allemaal grote brokken zand. Ik ben dus eigenlijk wel nieuwsgierig wat het verschil dan is. Ik verwacht dat de hoeveelheid leem in verhouding tot ander zand veel kleiner zal zijn in die wedstrijdbak