[SGW] NK SGW ponys Hattem,29 oktober (+ paarden open)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:25

Rt, ja dat klopt.. maar het kan heel raar lopen soms..

Ik heb iig de waterbak op de film, waarbij te zien is dat diegene Muriël ontzettend in de weg zat.

Er gaat dus van ons uit ook nog is een brief naar de KNHS, puur om het feit dat dat meisje rekening moet houden met anderen. En bovendien kunnen er nog levensgevaarlijke situaties ontstaan ook nog als iemand zo dicht op een ander gaat rijden!
Ik heb nml ook het volgende gevonden in de KNHS regelementen Eventing:
Art. 371 MOEILIJKHEDEN BIJ EEN HINDERNIS
1. Iedere ruiter die voor een hindernis in moeilijkheden verkeert, welke zeer spoedig door een volgende deelnemer zal worden genomen, dient ten spoedigste de weg vrij te maken. Het hinderen van een ande- re deelnemer wordt met uitsluiting bestraft. Wanneer een deelnemer om welke reden ook wordt uitge- sloten, moet hij het parcours onmiddellijk verlaten, zonder het recht te hebben om de wedstrijd te ver- volgen.

Art. 372 HULP VAN DERDEN
1. Verboden hulp van derden.
b. In het bijzonder is verboden:
- zich met opzet bij een andere ruiter aan te sluiten en het parcours in diens gezelschap te vervolgen.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:36

vervelend zeg, kan me voorstellen dat muriel en zeker de pony er niet blij mee waren!
ik heb net een mailtje gehad dat ze mijn opmerkingen op zouden nemen in de evaluatie vergadering...ze was er erg blij mee, liever zo dan achter je rug om zei ze!
dus voor de gene die op/aanmerkingen hebben, gewoon even een mailtje naar de organisatie sturen

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:15

Achter de rug en het dan nog horen is nooit leuk. Daarom zijn wij gister ook naar de organisatie gegaan.

Maar ja ik laat dit van gister niet in mijn geheugen geprent staan hoor, Hattem was nml wel een super gave cross!

pietpiraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:58

hesterv schreef:
Zijn wel meer van die aparte "belemmeringen" geweest.. Nr. 38 (weet zo even haar naam niet) moest 9 minuten wachten door die val bij "Het Wiebertje" toen ze weer startte begon ze direkt met een weigering :S Kbedoel als je kleine 10 minuten moet wachten midden in de cross :S erg vervelend (kostte haar 7 plaatsen) maar niks aan te doen!

dat heb ik gehoord, maar daar had iedereen last van. ik was nummer 35 en moest ook 10 minuten wachten.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:55

Ik heb nog wel 2 leuke foto's gekregen van Muriël en L'Amour!:
Afbeelding
Afbeelding

AntheaV

Re: NK SGW ponys Hattem,29 oktober (+ paarden open)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:26

viefdepief schreef:
AntheaV schreef:
echt super slordig dat op een NK alles zo slecht geregeld is.....

Volgend jaar moet het NK maar weer bij ons

haha jah, dan kun jij mooi helpen om het goed te laten verlopen

@chantal: leuke foto's en echt balen dat ze je zusje zo in de weg zat

New-Forest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:20

Nou ik deed dus ook mee.
Ben niet eens door het springparcours gekomen. Inspringen ging best goed, geen een keer geweigerd of wat. In het springparours: een vette sliding stop op 1 en meteen dwars door de hindernis heen. Dag vertrouwen, dag cross!
Heel erg balen (is de tweede keer dat dit me is overkomen) en vooral bij de Nederlandse kampioenschappen..
Pfff, moet die dag zo snel mogelijk vergeten. Had zo erg graag die cross willen rijden..

hesterv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:08

New-Forest schreef:
Nou ik deed dus ook mee.
Ben niet eens door het springparcours gekomen. Inspringen ging best goed, geen een keer geweigerd of wat. In het springparours: een vette sliding stop op 1 en meteen dwars door de hindernis heen. Dag vertrouwen, dag cross!
Heel erg balen (is de tweede keer dat dit me is overkomen) en vooral bij de Nederlandse kampioenschappen..
Pfff, moet die dag zo snel mogelijk vergeten. Had zo erg graag die cross willen rijden..

jeetje niet best!!! Ik hoorde het van mn vader ja van jou Had ik eigenlijk ook niet verwacht van Melano Had je trouwens nog even gezien met inrijden bij de dressuur, je was zo druk bezig

Nouja, volgende keer beter maar dan?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:52

jammer Amy! flink balen!! ik zat idd al op de uitslagenlijst te kijken en toen vroeg ik me af wat je had gedaan...
nou volgende keer beter!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:03

Ik heb dus ook nog meegedaan in Hattem. Moest op vrijdag al dressuur, met inrijden liep ze eigenlijk voor mijn doen wel goed en kwam de ring in en alles was ik weer kwijt. 127 punten en 134 punten uiteindelijk goed voor de laatste plaats na de dressuur. Zaterdag moest ik nog een keer dressuur voor ons team, ging wel iets beter en dat resulteerde in 142 punten en 135 punten, nog wel het laagst van ons team, maar dressuur is nooit mijn sterkste punt geweest jammer genoeg. Toen moest ik springen en ze sprong super fijn, foutloos. Ik helemaal blij, toen de cross in en het ging super. Heb alles rechtdoor gedaan en geen 1 keer een alternatief. Was ik over hindernis 16 keek ik nog eens goed op mijn klok en toen had ik nog 1min 30!!!! OEPS beetje te snel, ben ik maar een paar rondjes over het grasveld gegaan en toen weer verder. Toen was ik nog 21 seconden te vroeg binnen en kreeg dus voor die ene seconde tijdfouten!! Was ik nou nog maar een rondje het veld over gegaan!!! En iedereen die daar stond, die dacht die is gek met haar rondjes gallopperen!!!! Uiteindelijk ben ik 19e geworden dus ik mag niet klagen. Dit was het dan mijn laatste cross bij de ponies

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:45

Weet iemand waar de uitslagen staan???

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:51

Op de site van Hattem zelf.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:52

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:30

Thx ja een meisje bij mij op stal is 4de geworden bij de Pony`s..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:17

Je hebt groot gelijk Chantal! Gaan ze een beetje mensen zitten uitsluiten omdat ze een sprong teveel hebben genomen... Hadden ze beter diegene uit kunnen sluiten die je zusje in de weg zat!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:54

dat vind ik stom dat je daarom word uitgesloten.IK had dat vorig jaar in Heino (Lpo) toen sprong ik ook per ongeluk een B hindernis extra en ik was gwoon foutloos

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:10

Inderdaad, je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door een extra hindernis te springen. Het jezelf makkelijker maken zou 'bestraft' moeten worden...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:52

reden dat je wordt uitgesloten bij het springen van die L hindernis is omdat je een afgevlagde sprong van een andere klasse springt en dat is niet toegestaan.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:51

Lielle schreef:
reden dat je wordt uitgesloten bij het springen van die L hindernis is omdat je een afgevlagde sprong van een andere klasse springt en dat is niet toegestaan.

om het ons makkelijker te maken moeten ze die hindernis pas naar je eigen klasse afvlaggen

misschien dat het bij ons toen in Vasse ook wel zo was...dat de vlaggen er niet meer stonden?!?!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:52

beter verkennen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:14

Lielle schreef:
beter verkennen

haha je hebt groot gelijk, ik houd het wel op springen

damour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 10:20

Ik vond het eigenlijk wel duidelijk aangegeven allemaal.Coreecte bordjes met uitleg erbij.Paaltjes in de grond om aan te geven naar waar de vlaggen worden verzet.Het is wel een kwestie van lezen en min 2 keer de cross lopen vind ik.Bij de paarden was volgens mij het merendeel niet goed voorbereid wat resulteerde in de verkeerde hindernissen springen.Neem de laatste hindernis die werd verschillende keren aangereden via de doorgang van 1 naar 2.Naar mijn idee heb je dan de cross niet goed gelopen,toch?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:52

ja maar dat gebeurde ook in de L en de M!! dat meisje zei dat ze steeds maar ging staan en zwaaien...want ze reden allemaal door naar die 1e ingang:)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:24

Breunis: sorry hoor, maar ik heb 2 keer de cross goed verkend. Ik zorg er altijd voor dat ik de cross precies ken voordat ik erin ga. Als er zoveel ruiters ingetuimd zijn zegt dat toch wel dat het niet helemaal duidelijk was aangegeven.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:58

Zijn er trouwens nog foto's genomen?