[WN] Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:56

Wat een rust opeens in dit topic. Je vraag je af waarom?
Peter, fijn dat je er weer bent.

Volgens mij bedoelt Peter te zeggen dat als we met zijn allen niet in staat zijn om gezamenlijk op te trekken, gezamenlijk naar de toekomst te kijken en daar gezamenlijk wat aan te doen, dat het dan moeilijk wordt en blijft voor de toekomst.

Natuurlijk is er sprake van eigenbelang en eigen zeurtjes (ik blijf vinden dat de trail altijd veel te krap ligt Tong uitsteken ), maar het is zo jammer als goede discussies steeds ondersneeuwen in de eigen zeurtjes. Wel of geen quarter, wel of geen trainer, wel of geen wedstrijdrijdende ruiter, wel of geen beginner of jeugd of stiekeme lesgever (of hulptrainer).... De toekomst van de westernsport zou ons moeten binden. Zodat we over ons eigen hek heen kijken.

Daar ben ik het wel mee eens. En dat heeft veel te maken met dit topic. Dat betekent dat je naast terechte kritiek ook samen er iets van moet kunnen maken.

Ooit zei een bekend persoon: "I have a dream". Het wordt tijd dat we die dromen nog harder omzetten in daden Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:29

Cornelie, ik denk dat het juist alles te maken heeft met dit topic!
Zolang de situatie zo blijft, zo als ik schets in mijn misschien wat hilarisch verwoorde epistel, kan en zal de topic starter en alle andere goed bedoelde antwoord gevers, het zich blijven afvragen. Of nooit een correct antwoord krijgen wat deze nou wel eens wil weten.

En waarschijnlijk, mede gezien omdat er geen antwoorden meer gegeven worden, denk ik dan zomaar, heeft iedereen een beetje door, er zelf ook aan mee te werken.

Het is een zooitje, en ik heb alleen zomaar even mijn gedachten zijn beloop gelaten.
En weet wat nou nog het ergste is wat hieruit ook te constateren is?
Dat het tussen aanhalingstekens constructieve denken of meedenken, het substraat is, om er op een destructieve manier op te reageren.

Ik weet zeker dat er een aantal personen, goed inzien, wat er zou moeten gebeuren, om het western rijden in zijn algeheel, op een hoger niveau te krijgen in Nederland.
Als leden van alle verenigingen nou eens met de neus één kant op gaan staan, dus niet hun oren laten hangen naar hen afgoden, of incompetente bestuurders van een bepaalde organisatie. Alleen dan zal er een zelf regulerende doorstroming op gang kunnen komen, waar de beginner, de gevorderde, en of de toppers tot hen recht zullen komen.

Alles onder het mom van, kijk nou eens niet hoe het mijn beter uit komt, maar kijk nou eens hoe het voor de sport in zijn geheel beter zou kunnen wezen.

Uiteindelijk zijn dit oplossingen die niks, maar dan ook niks bijdragen, ondanks de grootste vereniging op dit forum aanwezig is.

De trend was al gezet, en ik weet zeker dat leden van de organisaties dit kunnen doorbreken, mits, we het echt menen wat wij denken en wat wij schrijven, ofeuuuuu roepen.

Maar dit zal inderdaad wel een uitspraak blijven van een bekend persoon.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:50

Anya schreef:
Ooit zei een bekend persoon: "I have a dream". Het wordt tijd dat we die dromen nog harder omzetten in daden Lachen
Ik wil niet doomdenkerig overkomen, maar je weet toch ook hoe deze persoon geëindigd is Cool
Overigens is het een bekend verschijnsel dat vaak uit de brokstukken iets moois herreist Haha!

PeterV schreef:
Als leden van alle verenigingen nou eens met de neus één kant op gaan staan, dus niet hun oren laten hangen naar hen afgoden, of incompetente bestuurders van een bepaalde organisatie. Alleen dan zal er een zelf regulerende doorstroming op gang kunnen komen, waar de beginner, de gevorderde, en of de toppers tot hen recht zullen komen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar je zegt hier nogal wat Cool

Overigens moet het voor leden van een organisatie interessant zijn om lid van te wíllen zijn. Alleen dan krijg je ledenvergaderingen/stemmingen met voldoende inbreng die voldoende draagkracht hebben binnen het ledenaantal en niet het gevoel dat je iets 'door de strot wordt geduwd'.
Voer eens anonieme stemrondes in zodat mensen zich kunnen uitten zoals hun gevoelens zijn zonder zich te kommeren om wat ze uit hóren te dragen.
Het feit dat er op Bokt zoveel tegenstrijdige meningen worden geuit zou hiermee verband kunnen houden.

"Zeikers" zul je altijd blijven houden: zoveel mensen zoveel meningen. En soms wordt er idd over peanuts te veel ophef gemaakt.
Maar de bereidheid om te blijven communiceren via een forum als Bokt houdt ook in dat je een grotere achterban zult kweken en dus een betere relatie met eventueel toekomstige leden.

En dáár vaart iedereen wel bij.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:19

Sugarmiss schreef:
Maar de bereidheid om te blijven communiceren via een forum als Bokt houdt ook in dat je een grotere achterban zult kweken en dus een betere relatie met eventueel toekomstige leden.
En dáár vaart iedereen wel bij.

Ik weet het niet of dat zo is. Als er iets pittigs verwoord wordt, en de spiegel wordt van links naar rechts gedraaid, blijven er uiteindelijk maar altijd weinig schrijvers over in een topic.
Terwijl de leesmeter er ’t hardste van door blijft tikken.

Persoonlijk denk ik dat het hij en jij bakken, en het voor of tegen zijn, niet meer weg te cijferen is binnen deze sport. Of dat nou onder leden, ruiters en of bestuurders is, dat maakt eigelijk niks meer uit, de kampjes zijn al gevormd.

Zoals JanT verwoordt, is bokt mooi, om leden te bereiken, of om iets goed uitteleggen. Maar ik denken niet dat bokt zou kunnen bijdragen om een dusdanige mobilisatie op gang te krijgen, om het geschetste werkelijke probleem te lijf te gaan.

Dus uiteindelijk zullen wij er nooit allemaal bij wel varen. En das best jammer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:38

PeterV schreef:
Ik weet het niet of dat zo is. Als er iets pittigs verwoord wordt, en de spiegel wordt van links naar rechts gedraaid, blijven er uiteindelijk maar altijd weinig schrijvers over in een topic.
Terwijl de leesmeter er ’t hardste van door blijft tikken..

Waarom dat je dat boulevard-bladen zo goed verkopen Clown
Citaat:
Dus uiteindelijk zullen wij er nooit allemaal bij wel varen. En das best jammer
Wie is er nu aan het doomdenken Knipoog

Je moet ook niet willen proberen iedereen 100% blij te maken, dat is een utopie.

Hou jezelf en je eigen kamp een spiegel voor, zoek een groene hei op (ga ik ook zo doen Knipoog ) en kom er met goede ideëen weer uit. Draag die uit en hoop dat het aanstekelijk werkt naar anderen toe.

Zoek geen poema's achter elke boom (doe ik ook niet Cool )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:08

Sugarmiss schreef:
en de spiegel wordt van links naar rechts gedraaid, blijven er uiteindelijk maar altijd weinig schrijvers over in een topic.

Nou jaaaaa... soms zijn mensen gewoon even 'uitgepraat'. Ik bemoei me graag overal tegenaan, maar ik moet wel wat te melden hebben (dit is bijv. ook een post van niks, maar k schrijf toch maar wat 'de mensen zouden nog wat kunnen gaan denken anders.... Haha! )

Citaat:
Terwijl de leesmeter er ’t hardste van door blijft tikken..

Dat is nu juist het leuke eraan! Hoeveel mensen zijn er, denk je, die van harte meelezen, en veel commentaar hebben, maar te scheiterig zijn om zich aan te melden Cool (ik weet er zo al een paar). Dan communiceer ik liever met mensen die commentaar durven geven en ontvangen. Maakt de discussie wel zo leuk!

Citaat:

Ja dag, dat is lekker makkelijk, hij zit niet meer bij jou in de buurt! Haha!
Van t weekend zal ik mn fototoestel bij de hand houden Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:47

Cer quote
Sugarmiss schreef:
en de spiegel wordt van links naar rechts gedraaid, blijven er uiteindelijk maar altijd weinig schrijvers over in een topic.
Was van Peter Clown
Citaat:
Citaat:
Ja dag, dat is lekker makkelijk, hij zit niet meer bij jou in de buurt! Haha!
Van t weekend zal ik mn fototoestel bij de hand houden Knipoog
Geen Poema gezien, alhoewel Sugar wel alarmfase 3 gaf bij een bepaald bosje. Zou het een geurspoortje geweest kunnen zijn. Verward

Citaat:
Dan communiceer ik liever met mensen die commentaar durven geven en ontvangen. Maakt de discussie wel zo leuk!
Dat vind ik ook. Liever hier een pittige discussie, dan achteraf in een blad een hoop engels commentaar leveren Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:45

Ik vond het stuk in de quarter wel een grote kern van waarheid hebben. En misschien dat het dan toch meer on-topic is dan ik dacht Knipoog
( en ik reageer even een paar dagen niet meer, vanwege een weekendje weg Haha! )

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:30

Sugarmiss schreef:
Wie is er nu aan het doomdenken Knipoog

Nee, nee, echt niet, ik zie het als een constructieve verwijzing naar, waar het echt fout gaat.
Natuurlijk kunnen wij hier op bokt, met een vereniging communiceren over een hindernisje in de trail. Viertje kantje te klein, balkje te hoog. Sorry Anya ik kon het effe niet laten. Clown Haha!
Maar de trend die er gaande is, waar de topic starter van afvraagt welke er gaande is, is namelijk geen trend, maar een vervolg van!

Het is gewoon een nuchtere kijk, op een paarden sport onderdeel, die westernsport heet.
Groot genoeg om deze onder één grote paraplu zo te laten reguleren, dat een heers en een verdeel beleid, ten goede kan komen aan de westernsport in zijn algeheel.

Denk daar is met zijn allen over na. Zet vooral persoonlijke gevoelens daarbij aan de kant. Laat bepaalde nou is door een bril kijken die spiegelt in hun eigen ogen. En vraag deze dan, of hen handelwijze nou echt iets bijdraagt aan de westernsport in zijn geheel.

Dan zal de topic starter een antwoord hebben op zijn laatste alinea.

Blaze schreef:
Misschien zijn er nog andere(betere) ideeen het mag toch niet zo zijn dat deze trend zich voort zet.

Groeten Peter Vet

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:32

Sugarmiss schreef:

Dienst mededeling:
De puma is gevonden vannacht door een jager uit Belgie.
Afbeelding

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:57

Als ik de laatste pagina's van dit topic doorlees donder ik bijna van mijn stoel!!
Nog nooit zoveel postieve woorden, door veschillende mensen geschreven, over hoe het in de toekomst moet, op een scherm gelezen.
Dit is waar ik nu al 5 jaar voor vecht.
Veel van de lezers weten misschien niet zoveel van de geschiedenis van het western rijden in Nederland, maar in 1994 was er ene Bert Wiekema <Ja die> die al tevergeefs geprobeert heeft om de neuzen een kant op te krijgen. Voorbeeld: de WHW bestond toen ook al en was geen WRAN blad maar een blad voor alle verenigingen. Door strijd van het niveau als ik wil vooraan in het blad en jij moet achteraan, haakten de andere verenigingen af en heeft de WRAN het blad voortgezet.

De stichting SWRN is toen opgericht om gezamelijk NK's te kunnen organiseren wat uiteindelijk door onderlinge kinderachtigheden tussen de verenigingen een zachte dood is gestorven.

Bert trad teleurgesteld af als voorzitter van de WRAN en het grote bakkeleien tussen de verenigingen kon verder.

10 jaar later hebben we de federatie, waar de verenigingen die inzien dat je alleen door samenwerking verder kan komen, zich hebben verenigt. De WHW is weer van de verenigingen, de SWRN gaat weer het NK organiseren. We zijn weer terug op het niveau 1994. Toen was de tijd er nog niet rijp voor. Mischien nu wel, alhoewel ik er een hard hoofd in heb. Het zou voor mij een mooi afscheidscadeau zijn wanneer ik in maart 2006 mijn plek in het WRANbestuur afsta.

Ik hoop van harte dat de LEDEN van het bestuur van hun vereniging eisen dat alleen SAMEN een toekomst heeft.
En geloof me maar, al die verhalen van het kan niet en het mag niet:

L.Lk..k

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:09

PeterV schreef:
Natuurlijk kunnen wij hier op bokt, met een vereniging communiceren over een hindernisje in de trail. Viertje kantje te klein, balkje te hoog. Sorry Anya ik kon het effe niet laten. Clown Haha!

Hamer Hamer Hamer Hamer Clown

@JanT en PeterV en Blaze en Cer en Sugarmiss en de verenigingen én de trainers én al die anderen: nieuwe eeuw, nieuwe kansen. LATEN WE ERVOOR GAAN!!! Moet toch kunnen met al die denkkracht en al dat enthousiasme.

Dan beloof ik dat ik minstens een half jaar niet zal zeuren over te hoge balkjes (eh...oh ja er is geen hunter bij de WRAN }> Clown )

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:18

Hahaha Anya, hoe kunnen balkjes voor Lanna nou te hoog zijn in de hunter hack??? Met die gigaknol van jouw spring je met gemak 1,50.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:56

Alle neuzen één kant op krijgen is een nobel streven, er zijn dan echte teamplayers nodig, niet eenvoudig in een individueel ingestelde sport met veel individueel ingestelde mensen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:21

Niet eenvoudig, wel noodzakelijk voor de sport in nederland.

abcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 01:06

Hallo

Ik heb geen tijd gehad om alle reacties te kunnen lezen, maar ik hoor van veel mensen, en ik ben daar één van, het is allemaal overdreven duur.
Een wedstrijd waar met gemiddeld 65,-- euro per box en 35,--/40,-- per onderdeel moet betalen, dat is voor de normale mens niet meer te betalen.
Tenzij dat je geld, tijd genoeg hebt, of een zeer kapitaalkrachtige sponser hebt.
Hetis toch van de gekke dat je per wedstrijd-weekeinde, geniddeld zo'n 200/300 euro kwijt bent !!!!
En voor wat, enkel voor een paar punten of linten, want geld valt er niet te verdienen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 05:05

Het is natuurlijk ook een stukje plezier!!! Je traint ergens ook naar toe, je hebt en doel! Natuurlijk kost het veel, maar dat weet je. Nee, je verdiend geen geld met een normale show, maar kom op, mag niks meer geld kosten dan??

Ik heb daar helemaal geen problemen mee, ik weet niet wie het schreef, maar eerder zei iemand, terecht, dat er veel mensen zijn die elk weekend rustig 100,- uitgeven aan de kroeg, etentjes in restaurants enz.

Ik durf te zeggen dat ik veel en veel minder plezier in mijn paarden zou hebben als ik geen doel had, en dus geen wedstrijden had. Het hoeft er niet 1 per maand te zijn, een stuk of 3-4 per jaar is ook prima, maar het geeft je wel wat om naar toe te werken, wat plezierig is en dus ook wel, imo, wat waard is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:56

Wat Jeddah hierboven aangeeft wil ik wel beamen. Je gaat toch heel doelloos rijden hoor als je geen wedstrijden kunt starten heb ik gemerkt. Nu ga ik wel weer starten en ik heb het rijden gewoon weer fanatiek opgepakt. Dus het startgeld... Maakt me niet zo uit. Starten. Daar gaat het om. En liefst starten in een leuke sfeer, met leuke mensen. Ook één van de redenen waarom ik western ben gaan rijden is immers de sfeer geweest.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:02

Ben ik het ook helemaal mee eens Lachen Ik zou niet puur recreatief kunnen rijden, ik heb een doel nodig met mijn paard en wedstrijden helpen daar enorm bij. Je paard zo ver doorrijden dat het klaar is voor een showtje. Op wedstrijden loop je weer tegen kleine probleempjes aan die je thuis weer op gaat lossen en naar verbetering werkt. En tuurlijk mag dat allemaal geld kosten Lachen Het zou alleen jammer zijn als die wedstrijden op een gegeven moment niet meer leuk te betalen zijn. Niet dat ik ze nu niet te betalen vind, begrijp me niet verkeerd, maar je komt hier en daar toch wel prijsstijgingen tegen. Bovendien is het zo dat alles duurder wordt en men niet meer geld krijgt, waardoor je de dus steeds minder te besteden hebt. In dat opzich kon paardrijden best weleens een elitesport worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:39

Dat ben ik met Xono eens. Vanwege de onduidelijke starttijden wilde ik altijd graag een box op een show... dat een baaltje stro geld kost, snap ik best, en dat het een werk is om het schoon op te leveren en weer schoon te maken snap ik ook. Maar soms was het net die boxhuur die het optelsommetje te hoog doet uitkomen. Je kan geld overhebben voor je hobby, maar er zit een grens aan.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:51

@JanT en PeterV en Blaze en Cer en Sugarmiss en de verenigingen én de trainers én al die anderen: nieuwe eeuw, nieuwe kansen. LATEN WE ERVOOR GAAN!!! Moet toch kunnen met al die denkkracht en al dat enthousiasme.

Ook ik sluit me hierbij helemaal aan.
Allen voor 1 , één voor allen... Haha!
Met alleen maar geschreeuw los je niets op, door te luisteren naar een ander en hier eventueel wat mee te doen kun je veel meer bereiken dan alleen maar te lopen schreeuwen en niet na te denken.
Dus ik zeg ook, gezamelijk die schouders er onder en wie weet kan JanT dan een feestje vieren als aftredend voorzitter Clown