[WN] Colorful Spring Show Bunschoten! (LET OP: AFGELAST!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:41

Het is inderdaad jammer dat deze niet doorgaat, ik had er al maanden tijd ingestoken en die van Juli zal ik zelf niet kunnen starten, ze hebben nog steeds geen halterpositie kleding. Maar ik denk dat het voor de meeste inderdaad te vroeg in het seizoen is. Als ik zelf al zie hoe weinig ik deze winter heb kunnen doen, ondanks de binnenbak aan het eind van de straat, echt haltertraining met de kleintjes ging niet.

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:16

jeddah schreef:
Dat is zeker waar Peter! Maar de DPHC heeft dit jaar 3 Double Pointed shows, dus dan is het wel makkelijker er eentje te laten liggen...
En hetzelfde geldt voor de AAHCH... nou ja, we hebben er in elk geval nog twee te gaan.

maar inderdaad Jeddah, ik hoop dat te achterhalen is waardoor het komt, zodat we daar volgend jaar rekening mee kunnen houden.

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:53

Francis schreef:
Hmmm... kan zijn, maar volgens mij is er al eens een enquete over geweest: de meeste mensen met een 'ras'paard kiezen voor een rassenwedstrijd boven een wran of 'wilde' wedstrijd... Daar ligt dus volgens mij de oorzaak niet.

Ik weet het niet, ik vind het in ieder geval wel enorm jammer dat één van de vijf DPHC shows van dit jaar moest worden afgelast. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat mijn voorkeur zeker naar een rassenshow (APHA/DPHC) uit gaat boven de WRAN en op dit moment ben ik ook enkel op de rassenshows aangewezen, omdat Jagger pas twee is.

jeddah schreef:
Misschien ook doordat er inderdaad veel shows zijn dit jaar? Dat men dan gaat kiezen, terwijl als er weinig shows zijn men gewoon naar alle gaat?

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vier, of eigenlijk vijf (met het NK), shows per jaar goed te doen vind. Jagger is compleet uit zijn winterhaar zonder dat er iets aan te pas is gekomen (scheren/dekens etc.), dus of het te vroeg is, weet ik ook niet.

Mac schreef:
Ik vind het heel heel jammer dat het zo is gelopen. Ik had ook het idee dat de Paintshows in populariteit aan het toenemen waren en ik hoop dan ook van harte dat we dat in Helden-Panningen bevestigd gaan zien!!

Ik hoop het ook, Mac! Ik ben in ieder geval van plan mee te gaan doen, dus dat is al eentje in de klasse Two Year Old Geldings. Happiness doet hopelijk ook mee, dus dan zijn er twee. En er zijn vast nog wel meer tweejarige ruintjes, toch? Het mag in ieder geval niet zo zijn dat de show van Helden-Panningen ook niet door kan gaan! (ook al is het dan wel vakantie, wat zowel een voor- als een nadeel kan zijn)

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:56

Desiree01 schreef:
ze hebben nog steeds geen halterpositie kleding.

Oh, daar is zát een mouw aan te passen hoor! Pantalon met elastiek in het voorpand (ik zette zelf van dat zwangerschapselastiek in de open rits van m'n gewone broeken... gaat best!) en een blazer met een A-lijn is ook vast wel te vinden.

Bonnigje

Re: Colorful Spring Show Bunschoten! (LET OP: AFGELAST!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:24

Afgelopen week bij NRHA show bij TR waren 160 inschrijvingen voor de Reining....
Misschien dat er toch meer ruiters zijn specifieke gericht op reining. Daar heb je ook niet echt een rassen show voor nodig. De meestre mesnen doen toch aan reining.
Maar juist voor mensen die halter en bv pleasure willen rijden zijn de rassen shows zo belangrijk.

Ik denk wel dat het een beetje vroeg was in het jaar. Clas heeft geen deken op gehad deze winter en was dan ook nog niet door het winter haar heen.

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:43

Citaat:
Ik hoop het ook, Mac! Ik ben in ieder geval van plan mee te gaan doen, dus dat is al eentje in de klasse Two Year Old Geldings. Happiness doet hopelijk ook mee, dus dan zijn er twee. En er zijn vast nog wel meer tweejarige ruintjes, toch? Het mag in ieder geval niet zo zijn dat de show van Helden-Panningen ook niet door kan gaan! (ook al is het dan wel vakantie, wat zowel een voor- als een nadeel kan zijn)

Ik doe met elke paint wedstrijd mee met happy aan de halter 2 jarige ruinen en in-hand-trail Haha! Dus daar altijd al 1 deelnemer Tong uitsteken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:53

Ik vind het ook erg jammer en ik had het ook niet echt verwacht eigenlijk (misschien naïef, maargoed Tong uitsteken). Ik had zelf graag ook gestart, ware het niet dat de papieren van mijn nieuwe paard nog niet rond zijn en ik dus nog geen Paintshows kan starten. Bij de volgende ben ik echter aanwezig hoor! In ieder geval aged geldings en de pleasure (en als het weer samen met de appies is, doe ik ook de combined mee!).

Heel jammer inderdaad, de organisatie doet haar best voor haar leden en dat vind ik echt toppie!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:06

Tot een aantal jaren geleden werd er 2x per jaar (in Wanroij) een rassenshow gehouden gecombineerd voor paints en quarters (of de appies ook meededen weet ik niet meer). Juist dát waren zeer druk bezette shows. Wellicht door de combinatie van deze rassen en de lokatie of andere redenen.
Het lijkt me de moeite waard om (het verleden te laten rusten en) toch weer eens aan een dergelijke opzet te denken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:27

Er was er ook één in Bunschoten, vorig jaar oktober. Daar ben ik ook gestart. Was een leuke en drukke show inderdaad...maargoed, wel verderop in het jaar. Ik denk dat de meeste mensen dit te vroeg vonden.

Desiree01

Re: Colorful Spring Show 16 & 17 april Bunschoten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:44

jeddah schreef:
Let op Let op Let op!!!

Alle mensen die zich ingeschreven hebben worden gebeld.

Helaas de hele week telefoon bij me gehad, maar niet gebeld, gelukkig heb ik internet, anders was ik nu bezig 2 paarden klaar aan het meken voor morgen.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:25

Ik ben niet gebeld maar wel gemaild door de organisatie. Jij niet?

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:38

Zelfs dat niet.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:20

Het is gewoon te betreuren dat het niet doorgaat.

Nog niet zo lang geleden werd er met regelmaat geroepen dat er veel te weinig rassenshows waren in Nederland, nu word daar duidelijk iets aan gedaan, gaat het niet door vanwege te weinig inschrijvingen. Boos!

Ik vind het zeer jammer dat dit zo moet gaan en ik hoop dat de organisatoren zich hier door niet laten onmoedigen.
Het is een gigantische berg werk om zo'n show goed van de grond te krijgen, vooral als je aan de Nederlandse maatstaven moet voldoen ( perfect geregeld en zeer goedkoop), dus voor de organisatie van deze show:
KEEP UP THE GOOD WORK

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:11

Je hebt helemaal gelijk Halloway.

Nu geef ik niet het goede voorbeeld, ik had me zelf ook niet ingeschreven, maar de enige reden daarvoor is het papierenwinkeltje wat erbij hoort wat nog niet helemaal in orde is.

Anyway, de organisatie was wel teleurgesteld (logisch!), maar ontmoedigd? Niet echt. Gewoon vrolijk door naar de volgende show en we gaan er met zijn allen voor zorgen dat deze show doorgaat! HEBBEN JULLIE ME GEHOORD? Whoosh! *LOL*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:30

Tja, ik zou met liefde komen showen, maar had vorig jaar al gezegd dit jaar helemaal niet te showen. Ik mag momenteel al blij zijn dat ik Dot überhaupt nog kan houden (en voor hoe lang is nog steeds de vraag). Showen zit er, hoe jammer ik dat ook vind, écht niet in...
Toch hoop ik inderdaad ook dat men de moed niet opgeeft, want als mijn geluk gaat keren hoop ik wel weer te gaan showen en dan ben ik er ook weer volop bij!