[WN] dressuur en western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:35

Anya schreef:
woehahaha LOL. Hier lig ik dus echt van in een deuk. Errrug leuk Haha! Clown

De kleur is wel heel bepalend hoor, het is vaak bepalend bij welke registratie een paard staat ingeschreven, en de regels die daar uitvolgen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:00

Hmm mijn paard heeft een hele mooie kleur...En ze is zelfs een merk Lachen
Maar helaas een merk dat niet echt meetelt in de westernrubrieken Huilen Clown
Maar ik kan altijd nog dressuur gaan rijden met westenhulpen Schijnheilig

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:52

Anya schreef:
Maar helaas een merk dat niet echt meetelt in de westernrubrieken Huilen Clown

Dat 'merk' is denk ik in de western minder belangrijk dan bij dressuur. Als je een super reiningproef rijdt met bv. een haflinger, dan krijg je gewoon de punten die hij verdient. Ik denk dat het publiek alleen maal enthousiaster wordt als je met een niet-quarter een super proef neer weet te zetten. In open klassen kun je altijd mee doen, en ook bv de drha of de wran kijkt niet naar rassen. Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:56

Haha dat weet ik wel hoor Lachen Ik bedoel dat sommigen heel erg qpa-minded zijn. Als ik het echt erg gevonden had, had ik wel een quarter gekocht. Maar mijn Lan gaat nooit meer weg Lachen

Maar het is ontegenzeggelijk zo dat je met een qpa-meer wedstrijdmogelijkheden hebt, dan met een niet-qpa.

En ik kan me (op de Friezen na) geen enkele dressuurwedstrijd voor de geest halen waar je met een bepaald ras of juist geen ras niet zo mogen starten. Het enige dat daar telt is de stokmaat (pony of paard). Ik heb erg moeten wennen aan alle verschillende wedstrijdonderdelen voor alle verschillende amerikaans gefokte paardenrassen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:43

Maar weer even on topic. Had Colinda (ik denk tenmiste dat dat de goede naam is) haar paard ook niet van Z2-dressuurpaard omgeschoold naar heel leuk lopend westernpaard?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:28

Tegenwoordig heb je in de dressuur ook haflingerwedstrijden, fjordenwedstrijden, barokke paarden wedstrijden, appaloosa wedstrijden etc. Maar omdat op zo'n dag dan nog zo'n 100 andere dressuurwedstrijden zijn valt het wat minder op. Inderdaad de stokmaat is van belang, en de leeftijd van de ruiter.
Colinda heeft inderdaad ook een omgeschoold paardje lopen. Of nou ja, als je het omgeschoold zou willen noemen Haha!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:12

Jolande schreef:
Dat 'merk' is denk ik in de western minder belangrijk dan bij dressuur. Als je een super reiningproef rijdt met bv. een haflinger, dan krijg je gewoon de punten die hij verdient. Ik denk dat het publiek alleen maal enthousiaster wordt als je met een niet-quarter een super proef neer weet te zetten. In open klassen kun je altijd mee doen, en ook bv de drha of de wran kijkt niet naar rassen. Cool

Toen ik met mijn Haflinger dressuur reed kreeg ik als commentaar van de jury: Leuke pony om voor de kar te zetten; wat doe je hier?

Toen was ik het zat en heb hem omgeschoold naar western.
Dat ging niet onverdienstelijk en ik kreeg op de wedstrijden als commentaar: wat leuk dat jij met je Haflinger alle Quarters er uit rijdt.

Dat is toch heel wat leuker om te horen!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:56

silvester schreef:
commentaar van de jury: Leuke pony om voor de kar te zetten; wat doe je hier?

Zegt dan meer over de jury dan over jullie Cool
Uiteraard is bij ons af en toe ook het commentaar niet bepaald positief maar dat is hun probleem Haha!
Daarom waardeerde ik het antwoord ook zo van tineke bartels toen ik vroeg of mijn amerikaantje welkom was. Dat vond ze juist heel erg leuk Knipoog