anders doen de Quarters misschien niet mee en daar gaat het toch ook om. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Margrietjuh schreef:En ik weet ook wel dat niet iedereen dat doet, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen en gewoon op een eerlijke manier het paard zelf laten aangeven wat wel en niet kan, zonder het paard verder onder druk te zetten.
. Anya schreef:Ik moet het eerste paard nog tegenkomen dat zich omdraait naar de ruiter op zijn rug en zegt... Ik heb liever niet dat je op me gaat zitten, want mijn groeischijven zijn nog niet dicht
, dat lijkt mij ook logisch. jeddah schreef:@Halloway,
Bedankt voor de uitleg, ik begrijp helemaal hoe een trainer dan graag de paarden jong zou willen starten zodat ze goed presteren en daardoor de trainers naam op bouwen.
Het is nu dan de vraag waarom de eigenaars het (laten) doen?
radicalM schreef:"Ons" bent niet zozeer zunig alswel niet getrouwd met Van Breukhoven...
Maar "ons" moet ergens beginnen...en houden van paardjes...
Halloway"]
De fokkers.
[/quote]
Waarop ik dus de conclusie mag trekken dat dit jouw antwoord is?
[quote="Halloway schreef:Een deel van de eigenaars hebben het paard zelf gefokt en hopen hier hun bekroning op hun fokbleid te halen.
Marieke schreef:Gaat het dan nog steeds niet om geld?
Is het niet zo dat wanneer de futurity veranderd zou worden van 3 jarige naar 4 jarige het de fokker (eigenaar) nog meer geld gaat kosten dan nu?
Laat ik de vraag anders stellen....
Hoe sta jij als fokker achter deze opties?
Halloway schreef:Denk jij dat de klant bereid is dit te betalen??
?? Zeker in die tijd was dat heel wat!! Hij heeft dan "maar" 48 Halter punten, maar toch een mooie titel! Ik zou het in elk geval helemaaaaaal niet erg vinden op een paard op stal te hebben die "alleen maar" World Champion geweest is
.
. Frayba schreef:Dat hangt van de marketing af. Zolang "WE" de "vroege"-klassen (niet alleen reining is de boosdoener, denk bijv. ook aan over-voerde jaarlingen in de halter) bejubelen zal "de klant" denken dat het normaal is wat er gebeurt. Hoe vaak horen we niet "in Amerika doen ze het ook zo" als excuus voor wangedrag.
De GOEDE fokkers zullen een strenge, zeg maar, beroeps-ethiek moeten bepalen en dát moeten promoten. En dan daarmee "de klant" wijs maken, zeg maar opvoeden, en vertellen dat dat gedrag "in Amerika" ook excessen zijn, en dat er "in Europa" ook alternatieven zijn.
Een advertentie in het programmaboekje van een futurity waarin uitgelegd wordt waarom bepaalde fokkers NIET deelnemen aan de futurity, samen met het plaatje van SugarMiss en het trainingsoverzichtje van Blaze, en dat een beetje (on-)smakelijk vormgegeven, is bijv. een begin. Ik denk dat je dan wel een revolutie ontketent... Wie durft?
Groeten,
Chris.
jeddah schreef:Dance, noem je World Champion Halter "niet veel"?? Zeker in die tijd was dat heel wat!! Hij heeft dan "maar" 48 Halter punten, maar toch een mooie titel! Ik zou het in elk geval helemaaaaaal niet erg vinden op een paard op stal te hebben die "alleen maar" World Champion geweest is
.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar Impressive is IMO niet het juiste voorbeeld.
Kan het vandaag niet meer goed maken geloof ik, of wel??
Volgens mij heeft hij verrotte weinig gepresteerd
Wel een dure papa ook...10.000 keiharde dollars... XoNo schreef:http://www.carolrose.com/ShiningSpark.html
Hij is voornamelijk een goede papsVolgens mij heeft hij verrotte weinig gepresteerd
Wel een dure papa ook...10.000 keiharde dollars...
gepresteerd
(Hesa Loverboy, zou een betere naam dan zijn, toch?) voor inderdaad héél véél dollartjes.