[WN] aankondiging trainerpoll's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:02

Wat een vreemd topic Verward Scheve mond Wat kan mij (en misschien nog wel meer) het nou uit maken wat anderen van een bepaalde trainer vinden ":? Als je het zelf maar een goede train(st)er vind toch?

Ik ben het met de reacties van Jannie helemaal eens! OK dan! Cool ]

Maar waar gaat dit topic nu nog over? Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:50

Over het de ogen openen van mensen die ziende blind zijn Cool

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:44

Wuahaha wat een LOL Scheve mond Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:34

http://www.appaloosa.com/Shows/traineroftheyear.shtm

Appaloosa trainer of the year.

Qualities Considered:
The recipient must have the following qualities to be considered for this prestigious award:
Horsemanship
Good sportsmanship
Promotes the breed
Friendly attitude
Well respected within the equine industry
A trainer meeting these requirements and having these qualities should take precedence over someone lacking in these qualities, but winning several classes. However, class winners will not be excluded from consideration for this award.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 00:35

Hmm misschien kunnen ze geen winnaar vinden die aan genoemde kwaliteiten voldoet... vandaar die laatste zin????

yuchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:47

vind dit echt een rare topic. iedereen is blij met zijn eigen trainer. anders rijd je er niet bij . ook heeft iedereen wel een mening over een andere trainer die je liever niet ziet rijden. ga gewoon naar de lessen en trainingen kijken en dan kom je vanzelf iemand tegen waarvan je gewoon lekker les wilt hebben.of waar je met plezier naar wilt kijken om trainers af te kraken ,want daar draait het op uit,zie ik het nut echt niet van. Verdrietig iedereen heeft een eigen stijl. die ligt je of die ligt je niet, voor ieder wat wils OK dan! vrije meningsuiting prima ,maar er is wel een grens

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:54

yuchi schreef:
vrije meningsuiting prima ,maar er is wel een grens
En waar ligt de grens dan bij jou ?? Want roepen kunnen we allemaal, maar onderbouw het nu ook eens.

yuchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:22

vind het gewoon niet netjes om dit soort vragen in de groep te gooien. wat voor recht geeft het mij om een andere trainer te veroordelen? Verward doe ik niet aan mee. ben ook niet een tiep om een ander te bekritiseren.iedere trainer heeft zijn leerlingen en klanten die zich prettig voelen bij hem/haar.heb net als iedereen een persoonlijke voorkeur.

yuchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:25

wat bedoel je met onderbouw?snap niet helemaal wat je wilt weten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:26

Maar dat is jouw mening en daar heb je het volste recht op. Het is wat anders om te vinden dat dit soort topics dan maar meteen niet meer zouden mogen. Je bent tenslotte niet verplicht om er iets in/over te schrijven.
Dus respecteer ook de meningen van diegenen die dat wel doen.

yuchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:36

respecteer ik zeker,maar ik zou zelf niet de paardebeulen van de paardvriendelijke trainers willen schiften.de toppics zijn er toch om je mening te geven.vind dit gewoon niet gepast,en dat is mijn mening

yuchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:50

heb trouwens niet gezegt dat dit soort topics niet mogen,je vroeg om uitleg. vandaar

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:40

yuchi schreef:
respecteer ik zeker,maar ik zou zelf niet de paardebeulen van de paardvriendelijke trainers willen schiften.

Wie mag dat dan wel doen?
Als iedereen denkt; geef mijn portie maar aan fikkie, hoe komt er dan een einde aan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:03

yuchi schreef:
vrije meningsuiting prima ,maar er is wel een grens
Hier lees ik uit dat jij vind dat dit soort topics dus niet zouden kunnen.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:09

Zoals ik een paar pagina's terug al heb aangegeven vind ik dat dergelijke onderzoeken pas zin hebben als je ze gedegen opzet, anders verwordt het gewoon snel tot meningen geven over iemand die je één keer op een wedstrijd naar jouw idee iets niet goed vond doen etc etc. Zinloos dus.

Vraag ook echt af wat het doel is, net als bij die onderzoeksvragen (mag ik daar niet zeggen dus ook maar in dit topic. gaat toch over hetzelfde).

Ja, er zijn misstanden, er zijn trainers die wel eens erg hard met de paarden omgaan en er zijn wel eens beginners op wedstrijden waarvan het lijkt dat ze voor het eerst op een paard zitten. En dat er hier mensen zijn die dat erg vinden en er wat aan willen doen, prima.

Maar die trainerpolls gaan veel te veel op de persoon, en bovendien op ongefundeerde manier, zoals ik net heb uitgelegd. En de onderzoeksvragen gaan veel te veel in detail, en gaan in de richting van héel veel regeltjes in een regelboek (zoals Spotty daar ook al scherp opmerkte, voordat ie met pek en veren van het topic gekieperd werd).

Als je toch iets wilt doen, lijkt mij het beste om in de WHW, die per 1/1/5 los komt te staan van de WRAN, een onderwerp "op bezoek bij" te maken, waar de redactie langs trainingsstallen gaat, en een verslagje schrijft en plus- en minpunten waarneemt en opschrijft. En misschien mogen de trainers en/of stalhouders dan steeds een mening met toelichting geven over tien vaste stellingen, zodat je ook achterhaalt wat ze er zelf van vinden, en waarom.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:36

Kornelius schreef:
Als je toch iets wilt doen, lijkt mij het beste om in de WHW, die per 1/1/5 los komt te staan van de WRAN, een onderwerp "op bezoek bij" te maken, waar de redactie langs trainingsstallen gaat, en een verslagje schrijft en plus- en minpunten waarneemt en opschrijft. En misschien mogen de trainers en/of stalhouders dan steeds een mening met toelichting geven over tien vaste stellingen, zodat je ook achterhaalt wat ze er zelf van vinden, en waarom.
In hoeverre denk je dat zo'n bezoek vooraf niet vanuit de trainningsstal van een draaiboek voorzien wordt en dus een waar beeld van de dagelijkse situatie opleverd. Of wordt er zonder vooraankondiging op bezoek gegaan ??

In hoeverre denk je dat trainingsstallen hun ware gezicht laten zien tijdens zo'n bezoek al dan niet aangekondigd??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:42

En in hoeverre zijn de bezoekers 'onafhankelijk'?

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:55

Het bezoek is onaangekondigd, je belt op en maakt een afspraak voor een proefles oid. Zie ook de testen in de Bit (of was het de hoefslag?)

En de onafhankelijkheid is inderdaad wel lastig, omdat het western wereldje zo klein is. Wie durft het om een negatieve bevinding over een gerenommeerde stal te schrijven? Ik denk, dat als je gefundeerd iets beoordeelt op criteria die je overal hanteert, dan kan dat.

Maar belangrijker, het is niet alleen beoordelen, maar vraag je zoals ik zei ook de mening/visie van de trainer/stalhouder op een tiental onderwerpen, zoals "wanneer is een beginner klaar voor de eerste wedtrijd", "hoe rijd ik mijn paard in voor een wedstrijd", "dagelijkse weidegang ja/nee" etc. Zo is het meer dan een eerichtingsverkeer beoordeling, en krijgen mensen, zoals wij hier op bokt, ook inzicht in de achtergrond van waarom trainers doen wat ze doen.

Natuurlij kpak je hiermee geen misstanden op wedstrijden aan, maar je zou bijvoorbeeld trainers wel aan kunnen spreken op hun eigen uitspraken in het interview als ze zich daar niet naar gedragen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:11

Heeft iemand van jullie al dat engelstalige stuk gelezen in de Quarter? Daar komt ook e.e.a. naar voren.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:22

heb niet eens de moeite genomen het hele artikel te lezen dus weet niet of deze optie al is genoemd maar, kunnen we geen pol uitroepen bv wie is de meest populaire trainer ?? ( 1 stem per bokker natuurlijk en stemmen van 1dags vliegen tellen niet mee )
aan de hand daarvan kun je misschien het een en ander voor jezelf duidelijk maken zonder namen van trainers al dan niet te grabbel te gooien ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 21:28

wel een leuk idee Whiz, maar ook dit zou een anonieme poll zijn en er zijn bokker die daar problemen mee hebben. Bovendien is het moeilijk zo niet onmogelijk om de eendagsvliegen eruit te halen Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 21:29

Het bewuste artikel lezen is denk ik wel aardig om te doen. Er staat op de eerste pagina die Cornelie voor mij gescand heeft wel een aantal dingen die hout snijden. Zowel over trainers als getrainden.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:31

waarom zou hier een probleem over zijn ? je stem op diegene waar jij van denkt de beste trainer te zijn, daar doe je dan toch niemand kwaad mee, het is alleen jammer dat je de 1dags vliegen er niet uit kunt filteren, hopen dus dat iemand eerlijk 1malig stemt.