[WN] waarom rijden er steeds meer Q, P, App bij de WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:04

GoedVetMan schreef:
Waarom rijden er steeds meer QPA bij de Wran
Volgens mijn gaat het over mensen die graag wel een wedstrijd willen gaan rijden, en ik meen dat jij aangegeven hebt dit niet te willen. Dus is dit niet een beetje offtopic?

Nee hoor hartstikke ontopic. Zoals je namelijk zelf laat zien kun je als niet-starter toch behoorlijk wat invloed uitoefenen op een organisatie...maar voordat ik mijn kostbare vrije tijd ga spenderen aan een organisatie, en lid ga worden met alle verplichtingen van dien, wil ik wel eerst zien of hij het waard is. Aangezien ze daar geen boodschap aan hebben, heb ik geen boodschap aan de organisatie...

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:05

Romkabouter schreef:
Ik zou niet weten waarom niet. Niet zo leuk om te kijken hoe je het doet in vergelijking met anderen die een paard van hetzelfde ras hebben.

Daarvoor zou de WRAN een special uit kunnen schrijven zoals ik al eerder in dit topic heb geopperd.

=^.,.^=

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:06

Ja precies farichta. Maar dat is dan toch leuk en niet "vaag" zoals Anya dat vindt?
Wat ze vindt mag ze vinden natuurlijk Knipoog

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:09

Cassidy schreef:
Nee hoor hartstikke ontopic. Zoals je namelijk zelf laat zien kun je als niet-starter toch behoorlijk wat invloed uitoefenen op een organisatie...maar voordat ik mijn kostbare vrije tijd ga spenderen aan een organisatie, en lid ga worden met alle verplichtingen van dien, wil ik wel eerst zien of hij het waard is. Aangezien ze daar geen boodschap aan hebben, heb ik geen boodschap aan de organisatie...

Okay, dan is het in dit geval, erg stom van hen, om jou niet eventueel op de waarde die je zou hebben kunnen inbrengen, in te schatten. Maar goed, waar gewerkt wordt vallen spaanders hè.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:11

Cassidy schreef:
maar voordat ik mijn kostbare vrije tijd ga spenderen aan een organisatie, en lid ga worden met alle verplichtingen van dien, wil ik wel eerst zien of hij het waard is.

Wat een nonsens zeg Scheve mond
Als je gewoon lid bent hoef je echt niet alle "kostbare vrijetijd" er aan te besteden hoor Rolleyes
Ik ben bv alleen lid van de wran omdat ik dat wedstrijden kan rijden en daar minder geld voor hoef te betalen.
Een puur economische reden dus.
Als ik geen wedstrijden wilde rijden was ik ook echt geen lid van de wran

Omdezelfde reden ben ik ook lid van de rijvereniging. Om wedstrijden te kunnen rijden.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:12

Romkabouter schreef:
Ja precies farichta. Maar dat is dan toch leuk en niet "vaag" zoals Anya dat vindt?
Wat ze vindt mag ze vinden natuurlijk Knipoog

Er is natuurlijk een heel verschil tussen een special of een aparte wedstrijd met alleen maar ras X en ik denk dat Anya daarmee in haar hoofd zit. Zo'n special kun je op een "gewone" wedstrijd uitschrijven. De individuele onderdelen kunnen gewoon met de "niet special" paarden gereden worden, maar bijvoorbeeld horsemanship of pleasure kun je dan eventueel apart doen op diezelfde wedstrijd.

Voor de special schrijf je natuurlijk wel een aparte prijzenserie uit voor alle onderdelen.

=^.,.^=

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:23

hmmm klinkt interresant!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:24

Precies.. maar naarmate het aantal verschillende rassen met een special toeneemt en het aantal deelnemers achterblijft wordt het wel vager. Nu hebben we specials quarters, paints, arabieren en breeding stocks. Die allemaal weer net andere regels en onderdelen hebben.

Ik moet er niet aan denken dat een wran NK straks specials heeft voor quarters, paints, breeding stocks, kwpn-ers, friezen, fjorden en hafs. Waar dan soms ook maar drie combinaties in starten omdat er niet meer zijn.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:24

Het wordt een aardig rassen verhaal zo. Ik denk dat je dat ook zo moet blijven zien, als je voor je eigen ras vereniging rijd. Zelf denk ik dat als er wat meer in levels gedacht gaat worden voor het Wran verhaal, het helemaal niet meer uit maakt op welk ras je rijd. Je niveau bepaald dan waarin je uit komt. Het gaat er nu een beetje om, dat de stap zo groot is, van het ene naar het andere.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:25

GoedVetMan schreef:
Het wordt een aardig rassen verhaal zo. Ik denk dat je dat ook zo moet blijven zien, als je voor je eigen ras vereniging rijd. Zelf denk ik dat als er wat meer in levels gedacht gaat worden voor het Wran verhaal, het helemaal niet meer uit maakt op welk ras je rijd. Je niveau bepaald dan waarin je uit komt. Het gaat er nu een beetje om, dat de stap zo groot is, van het ene naar het andere.

juist OK dan!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:26

farichta schreef:
Er is natuurlijk een heel verschil tussen een special of een aparte wedstrijd met alleen maar ras X en ik denk dat Anya daarmee in haar hoofd zit.

Als ik het goed begrijp vind Anya juist de verschillende "specials" op 1 wedstrijd verwarrend. Maar dan heb ik dat verkeerd gelezen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:28

Anya schreef:
Waar dan soms ook maar drie combinaties in starten omdat er niet meer zijn.

DIt kun je natuurlijk makkelijk ondervangen door er een minimum aantal deelnemers aan te hangen Lachen

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:28

Anya schreef:
Ik moet er niet aan denken dat een wran NK straks specials heeft voor quarters, paints, breeding stocks, kwpn-ers, friezen, fjorden en hafs.

Boos! Ik voel mij nu toch wel heel erg vergeten hoor..... Verdrietig Tong uitsteken

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:32

Anya schreef:
Precies.. maar naarmate het aantal verschillende rassen met een special toeneemt en het aantal deelnemers achterblijft wordt het wel vager. Nu hebben we specials quarters, paints, arabieren en breeding stocks. Die allemaal weer net andere regels en onderdelen hebben.

Ik moet er niet aan denken dat een wran NK straks specials heeft voor quarters, paints, breeding stocks, kwpn-ers, friezen, fjorden en hafs. Waar dan soms ook maar drie combinaties in starten omdat er niet meer zijn.

Je moet het niet te ingewikkeld maken Anya Knipoog De wedstrijd valt onder WRAN, dus WRAN regels. Issa siempel Haha!

Die special schrijf je uit op de reguliere wedstrijden, maar niet op een NK, dat zou niet logisch zijn. Je moet zo'n special zien als een extra'tje.

Weer even een vergelijking met de kattenshows waar ik véél meer ervaring in heb: de katten draaien gewoon met de normale keuringen mee, maar er is een aparte serie prijzen. Op dat ene Open NK dat de 2 totaal verschillende overkoepelende organisaties hebben georganiseerd, was geen special. Dat zou ook raar zijn. Net zoals een WRAN NK een WRAN NK is en niet een WRAN Haflinger (bijvoorbeeld) NK.

=^.,.^=

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:33

Wahahahaha Sorry. Ik stem voor een aparte TINKERKLASSE OK dan! Ach gut
Tinkers zijn cool Lovers

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:35

Ik maak het niet ingewikkeld. Er werd geopperd om de rassen verder op te delen ergens als mogelijke oplossing. Bij een groeiend aantal wedstrijdruiters met een groeiend aantal verschillende deelnemende rassen, vind ik dat dus een slechte optie.

Ik geloof meer in verbetering van de doorstroom van de verschillende klassen. En in meer trainers met meer spreiding door het land.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:37

Citaat:
Anya schreef:
Ik maak het niet ingewikkeld. Er werd geopperd om de rassen verder op te delen ergens als mogelijke oplossing. Bij een groeiend aantal wedstrijdruiters met een groeiend aantal verschillende deelnemende rassen, vind ik dat dus een slechte optie.
*vind ik ook een erg slechte optie*

Citaat:
Ik geloof meer in verbetering van de doorstroom van de verschillende klassen. En in meer trainers met meer spreiding door het land.
* juist OK dan! *

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:38

Anya schreef:
Wahahahaha Sorry. Ik stem voor een aparte TINKERKLASSE OK dan! Ach gut
Tinkers zijn cool Lovers
Een tinkerNK dat is wat ik wil Schijnheilig Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:39

Anya schreef:
Er werd geopperd om de rassen verder op te delen ergens als mogelijke oplossing.

Geen oplossing, wel een extra Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:40

Sandra_H schreef:
Oh, en Blaze dan?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:41

Sandra_H schreef:
Ik wil een Lanna-NK, maar jah dat kan ik ook wel thuis uitschrijven.
* gaat even 1e prijs strikje kopen bij ruiterwinkel op de hoek * OK dan!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:41

Blaze gaat maar naar zijn eigen rassenclub Cool

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:42

Het "sunglass" NK Haha!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:43

Ik heb zelf het idee dat de opkomst op wedstrijden verslechtert, maar blijkbaar heb ik het helemaal mis.

Als de opkomsten zo hoog zijn, zou er inderdaad een aparte wedstrijd gehouden kunnen worden, maar zulke initiatieven moeten dat vanuit de organiserende partij komen. Dat is meestal de stal waar de wedstrijd is en als ik heel eerlijk ben, zie ik bijvoorbeeld (!!!!) De Greup Stables nog geen wedstrijd organiseren voor alleen Tinkers (blij Sandra? Knipoog )bijvoorbeeld. Wat ik hiermee probeer aan te geven is dat er een behoorlijke verandering in het denken van mensen plaats zal moeten gaan vinden.

=^.,.^=

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:43

Anya schreef:

Hahaha nee dat zie ik absoluut niet zitten hou op zeg!
Maar het valt me dat ook binnen de rassen splinter partijen ontstaan.
Paints: Breedingstocks,
Arabieren: afdeling voor halfbloedjes!

Dus wat doen die rassen vereningen zelf met de mensen waarvan hun vinden dat ze niet tussen de rest horen , juist een aparte groep op richten.
(is wel grappig hoor!)