[WN] Waarschuwing: geen af/maar op (r)-lichters.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:23

Dit wat hier in t topic staat heb ik met mijn eigen ogen gezien!, dusja dat heb ik niet gehoord, maar zelf ook meegemaakt! heb er 4 weken gewerkt in de vakantie net voordat ze moesten vertrekken dus ik weet wel waar ik over praat!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 13:40

Lisette schreef:
Shorty, Fresnos en Goody. En nog een paar andere die in training stonden maar daar weet ik de namen niet van.

En Chantal ik wil geen pb's citeren maar daarin schreef je dat alles wat je hoort en leest, daarvan uit vorm ik dus mijn mening.

Smarty stond je trouwens al met 2 paarden op de manege?
ok... Weet je van wie die paarden zijn toevallig? En ik kan me vergissen hoor maar volgens mij is shorty al sinds die tijd uit de running vanwege een ziekte... En Goody? Ok ook dat paard is toen tijdelijk gestopt vanwege problemen, en ik vrees dat je in de war bent met hun stagaire (overigens geen verkeerd woord daarover!) die reed dat paard!Overigens zijn dat geen paarden die in training stonden maar betreffende personen hun paarden Ach gut Fresnos, dat klopt, ik wil het aan de eigenaar van Fresnos overlaten om daar op te reageren, en als je even terug zoekt kun je haar mening al lezen! Verder zeg je een hoop andere paarden waarvan je de naam niet weet? Ik ken er ook meer ja, alleen werden die
niet door haar maar door de stagaire gereden!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:00

Zoals ik al vertelde ben ik daar al 1,5 jaar weg en weet helemaal niks van een stagiaire oid, niet in 'mijn' tijd in ieder geval. En dat geval van Fresnos daar zijn duidelijk 2 verhalen over en dat weet iedereen die er toen stond. Daar ga ik verder niet op in. Jammer dat ik de namen van die paarden niet kan herinneren.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 14:08

Ik kan je enkele namen geven, daar gaat het niet om, alleen zoals ik al zei die werden dus merendeels door de stagiare gereden. Die was er toen overigens ook al, alleen misschien nog niet als officieel stagaire, Ik zou dan graag de eigenaren van die paarden willen zien reageren...

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 14:09

Nee ik stond toen niet met twee paarden in training destijds.

jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:52

ha die smarty

wilde je langs deze weg laten weten dat ik je in de gaten hou......
hi hi hi in de goede zins dez woords
Heb je paard zien lopen en wilde je ff zegen dat t nu goed gaat..
Ik dacht dat t overdreven was maar dat had ik mis... hij is om te verongelukken.... ik zou schadevergoeding eisen....En een hele bult...
Bij deze heb je een beschermengeltje Schijnheilig die op je gaat passen..
vraag niet wie ik ben.. Ik ZAL er gewoon voor je zijn.... Cheese! Blond

jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:05

HE hallo lissette ik ken jou ook. ik ken geen liever mens dan jij
Dus is t nit zo gek dat je de verhalen van es niet zo goed kan door gronden.
Want dat is namelijk wel hun bedoeling.. dat niemand weet wie en waneer ze toe gaan slaan...
Jammer want een jaar of pak hem beet 6 geleden was ik nog jaloers op ze dat ze zo goed alles voor mekaar hadden.
Zozie je maar dat je je in de mensheid kunt vergissen...
Is een vergissing niet menselijk.. *LOL*
Ben blij met mijn lieve paardje.
En hoop nooit te worden als zij. OK dan!

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:50

een jaar of 2/3 geleden vond ik es ook nog aardig maar ze zijn de afgelopen tijd zo veranderd!!
ik vind ze echt ni meer aardig!!

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:47

Lisette schreef:
En dat geval van Fresnos daar zijn duidelijk 2 verhalen over en dat weet iedereen die er toen stond. Daar ga ik verder niet op in.
Daar weet ik helemaal niks van???
Het enige dat ik weet is dat we Fres daar weg hebben gehaald omdat we vonden dat we te weinig "waar" voor ons geld kregen.

Fresnos na training bij ES:
Afbeelding

Fresnos NU (met weinig training, voornamelijk recreatief gereden):
Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:53

effe offtoppic.............. lekkah ding Haha! Haha! Haha!

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:58

gijsenkim schreef:
. lekkah ding Haha! Haha! Haha!

THX Haha! Haha! OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:52

@LindavanVugt: Maar hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen deze 2 foto's, want simpel ouder worden kan ook een hoop doen.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:47

Sugarmiss schreef:
@LindavanVugt: Maar hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen deze 2 foto's, want simpel ouder worden kan ook een hoop doen.

@ Sugarmiss:
Op foto 1 is hij 11 jaar oud en op foto 2 is hij 13 jaar oud.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:18

Dat is dat een veelbetekenend substancieel verschil Cool

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:32

Sugarmiss schreef:
Dat is dat een veelbetekenend substancieel verschil Cool

LOL Schijnheilig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:45

Whow!!! Wow!
Wat een enorm verschil........triest eigenlijk he....

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:37

goh,wat ziet hy er slecht uit op de eerste foto( hy kykt ook zo dof uit de ogen).
op de tweede ziet hy er een stuk beter uit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:56

Dit blijkt dus maar weer dat Smarty niet de enige is met zulke ervaringen Schijnheilig

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:27

wat een ongelooflijk lekker kont heb tie gekregen op de 2e foto. Ziet er echt geweldig uit met zijn 13 jaar

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:58

LindavanVugt schreef:
Daar weet ik helemaal niks van???
Het enige dat ik weet is dat we Fres daar weg hebben gehaald omdat we vonden dat we te weinig "waar" voor ons geld kregen.

Fresnos na training bij ES:
[image]

Fresnos NU (met weinig training, voornamelijk recreatief gereden):
[image]

Nou Linda Fresnos ziet er inderdaad prima!!!
Super. OK dan!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:18

waar ik erg nieuwsgierig naar ben is, waarom iemand zijn paard acht maanden naar een trainer brengt.
de reden die ik mij kan bedenken zijn,
a; het paard (meestal een hengst) een seizoen in de open laten starten,
waarbij men contact heeft over, waneer, waar, en hoe het paard te showen.
b;om het paard zelf in de non-pro te showen en bij de trainer te laten tunen, waarbij het dus wenselijk is om er regelmatig zelf op uit te komen.

in beide voorbeelden is het voor de trainer belangrijk om regelmatig de progressie te bespreken, in geval dat dit niet zo zou zijn, haalt namelijk iedere eigenaar zijn paard m.i. heel snel weg,
of ga je als trainer af en over de tong zo als hier nu gebeurd.

als men zijn paard wil laten showen in de open, zou men het best opteren
voor de best scorende trainer die hij kan vinden, zo ver liggen de prijzen niet uit elkaar.
ik hoop dat er veel mensen goed hebben opgelet op dit topic, en hopelijk hun quartermonai niet leeg laten trekken.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:30

Het paard zou door de desbetreffende persoon uit gebracht worden in de Futurity.
Zoals veel mensen doen....kopen een paard en laten die door een trainer uitbrengen.
Smarty zal hier zelf nog wel meer uit leg over geven denk ik dus dat laat ik aan haar over.
Maar hoeveel mensen zijn er niet die nooit op hun paard rijden? Tot ze er echt klaar voor zijn.
Dus altijd door een trainer uitlaten brengen, en daarna pas zelf op gaan rijden.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:48

daar om is het bespreken van de vooruitgang zo belangrijk, ikdenk dat ik persoonlijk na drie weken geen behoorlijk overleg, mijn paard zou weghalen, zodat ik nog kans zou hebben naar een ander te gaan.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:55

Ja ik persoonlijk ook maar als je leest dan waren het de omstandigheden.
Het paard had problemen (medisch) werd gezegd, ja dan zeg je als eigenaar ook niet RIJDEN met dat paard.
Waar het paard precies last van heeft gehad dat is nog niet duidelijk.
Hij doet het nu super en dat is belangrijk zoals ik al eerder zei '' gedane zaken nemen geen keer" helaas.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:27

als je met je paard(en) de sport in wil kost dat veel (niet alleen geld),als ik op het n.k. de cutting zit te bekijken zie ik ook elke keer de dezelfde mensen boven in de uitslagen staan, en hoor ik van een ECHTE KENNER dat de rest steeds de zelfde fouten maakt, kan mij (heb zelf in een andere
sport tak redelijk gepresteerd) toch niet echt het gevoel geven dat mijn pro mij als non-pro waar voor mijn geld geeft, als men in een sport altijd op een laag nivo blijft hangen zou ik toch een andere aanpak zoeken.
zijn er dan nog meer quartermonai leegtrekkers,zit ik mij nu te bedenken.
helaas zie en lees ik hier op bokt van alles over hoe goed het met mensen en hun paard gaat, maar als ik sommige foto's zie en vragen lees, denk ik of ze niet zich zelf beter kunnen inlichten en laten voorlichten.
ze vragen hier op bokt naar antwoorden die ze zelf net zo snel ergens anders zelf kunnen (uit)vinden, helup ik dit en help ik dat.....hallo als je me betaald dan help ik je wel denken die andere dan, ponymonai ,quartermomai lekker leeg trekken.