[WN] Stalhouders, waar voor je geld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:53

vera"]
Elke keer als ik je vrachtwagen voorbij zie rijden dan vind ik hem zo kaal......misschien is dit toch de oplossing Haha!
Mag ik ook een keertje meerijden Bloos
[/quote]

Ach dat kale, past steeds meer bij mij, dus de oplossing stond er eigelijk al op.
Mee rijden kan altijd als je om vervoer verlegen zit, en wij naar dezelfde show gaan.
Of bedoel je het anders? Bloos Cool Haha!

[quote="Sugarmiss schreef:
Lijkt die bak van Jos wel Haha!

Altijd weer je antwoord klaar he. Die van Jos is luxer Boos! , Daan kiept Jos op een wedstrijd, en dat voordeel heb ik met deze niet. haha Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:59

GoedVetMan schreef:

He, we worden nu niet ineens een hotshot, he!!! >;) *LOL*

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:30

Tenfold schreef:
De term 'hot shot' heeft overigens niets met geld te maken:

'hot·shot¹
( telbaar zelfstandig naamwoord )
1 ( slang ) uitblinker
crack, kei, kraan, succes, lefgozer, patser
2 doorgaande vrachttrein
non-stopvrachttrein
3 ( slang ) (laatste) nieuws
nieuws / informatie heet van de naald

hotshot²
( bijvoeglijk naamwoord )
( slang )
1 kundig
bekwaam
2 verwaand
eigenwijs, onverantwoordelijk

Pik er uit wat je van toepassing vindt....

De ene heeft het over een goed gevulde klant, en de andere heeft het over een hot-shot.
Twee verschillende woorden die nogal gevoelig leggen op een gemiddelde manege.
Niet bij de uitblinker, want die raakt toch wel gevuld omdat hij of zij met lef door het leven gaat, en daarom succes heeft. Hummmm dit is wel toepasselijk, oh ja, en ik weet dat je daar een beetje een eigenwijs karakter voor moet hebben, dus probeer het maar niet, anders wordt je door de stalhouder aangesproken op je onverantwoordelijke gedrag, en moet je weer een bloemetje meenemen, om een wit voetje te halen ofzo.

Nou sluit het weer een beetje aan op je onderschrift. Nagelbijten / Gniffelen

Veel liefs Peter.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:46

vera"]
[quote="GoedVetMan schreef:
He, we worden nu niet ineens een hotshot, he!!! >;) *LOL*
[/quote]Nee hoor, ik ben nog geen trainer Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:31

GoedVetMan schreef:
Daan kiept Jos op een wedstrijd, en dat voordeel heb ik met deze niet. haha Haha!
en dan maar hopen dat hij me niet dumpt Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:13

GoedVetMan"]
Ha die Cer,
Altijd best weer spannend om een reactie te geven op een stukje tekst van jou hand.
Je schrijft,
[/quote]Och, steeds neem ik me voor om nergens meer op te reageren... ben blij dat er uiteindelijk nog iemand een spannend moment uithaalt....
[quote="GoedVetMan"]
Leuk punt, het gras is niet altijd groener aan de andere kant, zullen wij maar zeggen dan.
Vaak is het zo in het leven, hier heb je wat en daar laat je wat.
[/quote]
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat wanneer je op een stal gaat staan, en de stalhouder verteld dat er 4 voertijden op een dag zijn, dat men zich daar dan ook aan houd. Het kleine beetje regelmaat wat paarden nodig hebben, althans, zoals je zelf zegt.
Het lijkt me dan niet de bedoeling dat ze de ene dag 2 uur later gevoerd worden omdat men zn nest niet uit kan komen, en dat er een andere dag niet afgevoerd wordt, omdat men dan maar vroeg naar zn nest moet en nog ettelijke voorbeelden... Afspraak is afspraak, dat geldt beide kanten op....[quote="GoedVetMan"]
Ik weet niet wat je probeert aan te kaarten hier, omdat onze ervaring op dit gebied geheel contra is.
[/quote]
Och, het is maar net hoe je het interpreteerd....[quote="GoedVetMan"]
Er is altijd wel een pietje van de hoek, die een bepaalde deal heeft op zo’n stal, en vervolgens de hot-shot met meer paarden, probeert te dwingen in het patroon mee te lopen, waarvan zo’n type vind met zijn andere pietjes dat het ’t beste is.
[/quote]
Nou, dat bedoelde ik dus niet. Het gaat erom dat Pietje van de hoek ervan uit gaat dat zn paardje goed verzorgd wordt, zoals afgesproken. Niet dat het paardje naar believen overgeslagen wordt, minder hooi krijgt, een viezere stal heeft, kortom minder rechten heeft dan ieder ander die daar staat voor dezelfde centen.
[quote="GoedVetMan"]
En dat het idee nou net niet past in het patroon van de pietjes, maakt het vaak, dat het ook beter voor hun paarden is, dat zij apart staan.
Ik vind zeker niet, dat het te kosten mag gaan van een buiten naar een binnen stal, maar ik bepaal in deze zelf, wat en hoeveel mijn paarden BV te eten krijgen.
[/quote]Het patroon van de Pietjes is het gangbare patroon. Laten we er even niet vanuit gaan dat deze mensen iets heel bijzonders willen.. zie bovenstaand stukje. Gewoon in alle redelijkheid dezelfde verzorging als de rest, waar gewoon voor betaald wordt.
Dat het rammelt met de normale gang van zaken heeft de 'hotshot' (of hoe je hem/haar ook noemen wilt) niet in de gaten, want met zijn/haar paarden gebeurt het tenslotte niet. Dus die snapt niet wat Pietje nou loopt te zeuren over die paar keer dat het paard op afwijkende tijden voer krijgt (of zelfs helemaal niet) en dat het paard loopt te soppen in zn eigen uitwerpselen. [quote="GoedVetMan"]
Ik schrijf dit alleen maar, omdat ik kotsmisselijk wordt, van de minachting die er is naar hot-shot (goed gevulde klant) die misschien wel hard werkt voor hun geld, en een deel daarvan weer laat wegvloeien, om de sport te promoten. (sponsoring)
[/quote]
Dat kan ik snappen, maar dat is dus helemaal niet waar ik het hier over heb. Maar ik begijp dat jij jezelf wellicht als zo'n hotshot ziet... ? Dus dan kan het natuurlijk zo zijn dat jou hetzelfde gebeurt. Wat lopen die Pietjes nou te zeuren over een ongelijke bak, als jij komt istie altijd gladgetrokken. Wat zeuren ze nu over voer, mijn paarden krijgen het toch wel? Wat zeuren ze nou over oud hooi, in mijn box ligt het beste spul etc. Helemaal erg wordt het wanneer een lespaard minder behandeld wordt dan een trainingspaard, een recreatiepaard minder dan een dresuurcrack of een suffe tinker minder dan een reiningprospect.
Het heeft dus geen ene moer met afgunst te maken, maar met de toneelstukjes van sommige pensionhouders....waarvan Pietje beide kanten ziet en de Hotshot alleen maar het voordelige plaatje...(of alleen maar ziet wat ie wil zien wellicht?)

[quote="GoedVetMan"]
Als ik binnen mijn bedrijf, een klant iets anders behandel dan een andere klant, heb ik daar een rede voor, dat uiteindelijk het bedrijf te goede komt.
[/quote]
ALs jij pensionpaarden behandeld naar de portemonee van de eigenaar ben je erg fout bezig en ik kan me er niets bij voorstellen dat dat ten goede kan komen van het bedrijf. Zowieso niet voor de paarden die er staan....
[quote="GoedVetMan"]
De stalhouders die hun bedrijf laten regeren door pietjes, heb ik geen hoge pet van op,
[/quote]
Ik ben voor gelijke behandeling, of je nu Pietje van de hoek met een schillepaard bent, of JeanPierre uit Wassenaer met de allerduurste quarterhorse....
[quote="GoedVetMan schreef:
Maar goed ik geeft toe, dat ik weer net even anders denk.

Nou, dat blijkt inderdaad.... maar misschien heb ik je verhaal verkeerd geinterpreteerd? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je het zo bedoelt...
Als je een paard koopt hangen daar consequenties aan, dat is met alle beesten zo en daar kies je voor, dus ga je verplichtingen aan. Maar als je gewoon net als ieder ander hard voor die centen moet werken, wil je wel dat je gelijk behandeld wordt dan iemand die hard werkt voor meer centen... niks meer niks minder.

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:31

Amen OK dan!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:29

Agossie, je hebt je blijkbaar vershrikkelijk laten behandelen in het verleden..... en dat ondanks al die bloemetjes, die hielpen je blijkbaar niet. Ach gut

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:31

Hier het vervolg van mijn laatst geplaatste bericht in dit topic; afgelopen maandag heb ik opgezegd (maand opzegtermijn) en gemeld dat ik van plan was per uiterlijk 1 july de stal te verlaten. Mijn stalhouder heeft me toen gebeld en gevraagd of hij niet wat kon organiseren om mij toch als klant te behouden Schijnheilig Na enig overleg heb ik nu:
- een plek in het 'oude' gedeelte = half pension ipv volpension (en dus ook goedkoper)
- apart stukje land met een 'maatje' zodat paard de blessure met zo min mogelijk risico's te boven kan komen en toch van de weidegang kan genieten.
Ik ga dit in elk geval proberen, want ben erg blij met dit voorstel. De 'oude' halfpensionstal houdt nl. in dat er wel gevoerd wordt (4x perdag) maar dat je het zelf klaar zet Knipoog dus geen gedonder meer met dat overvoerd raken van een paard dat op non-aktief staat OK dan! en zelf mesten; ook prettig, is wel meer werk maar dan gebeurt het tenministe zoals je zelf wilt en kun je stro pakken zonder 'problemen' met de stalhouder. Het voorstel voor de weidegang is ook erg prettig, nu is het onrust-in-de-groep probleem ook uit de wereld.
Ik ben blij dat mijn stalhouder toch even achter z'n oren gekrabt heeft Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:42

Cer"]
Och, steeds neem ik me voor om nergens meer op te reageren... ben blij dat er uiteindelijk nog iemand een spannend moment uithaalt....
[/quote]

Yep, dit neem ik mij zelf ook vaak voor. Maar als ik weer eens met een calculatie bezig ben, waarvan de gegevens op zich laten wachten, vind ik het best leuk om op deze manier te communiceren. Dit omdat je vaak met mensen aan het schrijven bent, die in hun anonimiteit wel hun bevindingen willen spuien over deze en gene. Terwijl dit nou juist voor mij onbegrijpelijk is. Goed nieuw of slecht nieuws, kan gewoon besproken worden, met diegene in kwestie, de aard van het nieuws bepaald wat voor een voorzetting er is met. Als dat slecht is, blijf ik wie ik ben, en keer als het ware mijn rug toe, en ga verder met het zijn wie ik ben.
Soms komt er bij mij ook wel eens een duiveltje boven, en bewandel ik een andere weg hierin die mij niet helemaal eigen is, maar dat heeft dan weer vaak te maken met het feit, dat je met iemand te maken hebt, die met twee gezichten door het leven gaat, en eigelijk geen betere behandeling verdiend. Gelukkig kan ik er hier maar weinig van, maar ik geef toe, dat deze groep in mijn leven groter geworden is, zins wij in de paarden sport zitten.
Altijd best weer spannend, bedoel ik dus mee, om te reageren op een stukje van iemands zijn hand, die niet echt meer een onbekende is, maar je eigelijk toch ook niet echt goed kent.
Een groot deel van de mensen zijn er altijd maar mee bezig om hun gelijk te halen, en ik besteed die tijd liever om te behalen wat ik wil, waardoor je het gelijk daarna vaak toch aan je zijde krijgt.

[quote="GoedVetMan"]
Leuk punt, het gras is niet altijd groener aan de andere kant, zullen wij maar zeggen dan.
Vaak is het zo in het leven, hier heb je wat en daar laat je wat.
[/quote]

[quote="Cer"]
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat wanneer je op een stal gaat staan, en de stalhouder verteld dat er 4 voertijden op een dag zijn, dat men zich daar dan ook aan houd. Het kleine beetje regelmaat wat paarden nodig hebben, althans, zoals je zelf zegt.
Het lijkt me dan niet de bedoeling dat ze de ene dag 2 uur later gevoerd worden omdat men zn nest niet uit kan komen, en dat er een andere dag niet afgevoerd wordt, omdat men dan maar vroeg naar zn nest moet en nog ettelijke voorbeelden... Afspraak is afspraak, dat geldt beide kanten op....
[/quote]

Volgens mij maak ik een denk fout, je schrijft,

[quote="Cer"]
Wat mij de laatste keer bij een stalwissel nogal tegenviel is dat de paarden op de betreffende stal een beetje moesten raden naar bijvoorbeeld voertijden. Paarden (die grazers zijn van origine) zijn nogal afhankelijk van hun voertijden van de stalhouder.
[/quote]

Ik denk hier dat het je nogal tegenviel op de stal waar je heen gegaan bent, en dat daar de paarden moesten raden wanneer zij te eten kregen. Daarom schrijf ik dat het gras niet altijd groener is, aan de andere zijde. Dus ik denk dat wij elkaar hier verkeerd begrijpen, want ik vind regelmaat heel belangrijk voor een paard.

[quote="GoedVetMan"]
Ik weet niet wat je probeert aan te kaarten hier, omdat onze ervaring op dit gebied geheel contra is.
[/quote]
[quote="Cer"]
Och, het is maar net hoe je het interpreteerd....
[/quote]

Misschien hebben wij wel ervaring met stalhouders die hun oren op een dusdanige manier laten hangen naar het oude wat er al was. En dat wij van mening zijn, dat zo’n een hot-shot (goed gevulde klant) niet eens de kans krijgt om een balans te vinden, tussen BV, het voer geven aan zijn paarden, en het voeren van de paarden die daar al gevoerd werden.
Als ik probeerde na te gaan wat voor soort van biks er uit de betreffende silo kwam, gewoon omdat ik wouw weten, wat zit erin, ben je meteen al een buiten beentje, tegenover die mensen waarvan jij vind dat die maar weer moeten knokken, je weet wel die van de hoek.
Als ik wil, dat mijn paarden eten waarvan ik denk, dat het goed voor hen is, en misschien wel heb laten onderzoeken, geef ik hun dat.
En als dan de stalhouder het op prijs stelt, dat je dat dan laat geven door een budget gebonden, aangewezen deal hebbende, pension gast, heb ik daar geen moeite mee.
De moeite is dan ook vaak contra, omdat je niet in het patroon meeloopt, van die veel te veel biks krijgende paarden, die 5 dagen van de week alleen maar worden los gegooid, omdat die handen uit de mouwen types alle mogelijke excuses hebben, om hun paard niet te rijden.
Maar wel de schep biks, die tenslotte is afgedwongen in de huur prijs, in hun paard gooien.
En als het paard dan met stijven spieren de stal uitkomt, beweren, nadat zij eerst om hen heen gekeken hebben of de stalhouder niet in de buurt is, dat de stallen eigelijk wel aan de krappen kant zijn. Vervolgens kan ik nog wel een hele lijst van de verschillen die er zijn tussen de hot-shot (goed gevulde klant) noemen. Maar onder tussen is de stalhouder al enigszins door gedraaid, door al die aan zijn kop zeikende patroon volgers, dat hij of zij de oren maar weer laat hangen naar het oude, want toen was het vaak gezelliger.

[quote="Cer"]
Het gaat erom dat Pietje van de hoek ervan uit gaat dat zn paardje goed verzorgd wordt, zoals afgesproken. Niet dat het paardje naar believen overgeslagen wordt, minder hooi krijgt, een viezere stal heeft, kortom minder rechten heeft dan ieder ander die daar staat voor dezelfde centen.
[/quote]

Dit spreekt helemaal voor zich Cer, laat even heel duidelijk zijn dat de afspraken die er gemaakt worden, er zijn, om nagekomen te worden. Het wijzen naar, daar heb ik moeite mee.
Gewoon de stalhouder aanspreken op de gemaakte afspraken, en als dat niet werkt, door wat voor rede dan ook, weet je ook hoe laat het is.

[quote="Cer"]
Het patroon van de Pietjes is het gangbare patroon. Laten we er even niet vanuit gaan dat deze mensen iets heel bijzonders willen.. zie bovenstaand stukje. Gewoon in alle redelijkheid dezelfde verzorging als de rest, waar gewoon voor betaald wordt.
[/quote]

Nee Cer, ik wil helemaal niks bijzonders voor mijn paarden, extra verzorging vind ik normaal als je ook wat vraagt aan ze. Dan ben je eerlijk en redelijk naar het paard toe in kwestie.

[quote="Cer"]
Dat het rammelt met de normale gang van zaken heeft de 'hotshot' (of hoe je hem/haar ook noemen wilt) niet in de gaten, want met zijn/haar paarden gebeurt het tenslotte niet. Dus die snapt niet wat Pietje nou loopt te zeuren over die paar keer dat het paard op afwijkende tijden voer krijgt (of zelfs helemaal niet) en dat het paard loopt te soppen in zn eigen uitwerpselen.
[/quote]

Nou je zou dus kunnen zeggen, dat het dan aan twee kanten rammelt.

[quote="Cer"]
Dat kan ik snappen, maar dat is dus helemaal niet waar ik het hier over heb. Maar ik begijp dat jij jezelf wellicht als zo'n hotshot ziet... ? Dus dan kan het natuurlijk zo zijn dat jou hetzelfde gebeurt. Wat lopen die Pietjes nou te zeuren over een ongelijke bak, als jij komt istie altijd gladgetrokken. Wat zeuren ze nu over voer, mijn paarden krijgen het toch wel? Wat zeuren ze nou over oud hooi, in mijn box ligt het beste spul etc. Helemaal erg wordt het wanneer een lespaard minder behandeld wordt dan een trainingspaard, een recreatiepaard minder dan een dresuurcrack of een suffe tinker minder dan een reiningprospect.
Het heeft dus geen ene moer met afgunst te maken, maar met de toneelstukjes van sommige pensionhouders....waarvan Pietje beide kanten ziet en de Hotshot alleen maar het voordelige plaatje...(of alleen maar ziet wat ie wil zien wellicht?)
[/quote]

Oh ja, ik ga hem nu ook snappen, door het toneel stukje van de stalhouders, en de eenzijdige kijk van de hot-shot, is de kleine man dus de l.l, zullen wij maar zeggen dan.

[quote="GoedVetMan"]
Als ik binnen mijn bedrijf, een klant iets anders behandel dan een andere klant, heb ik daar een rede voor, dat uiteindelijk het bedrijf te goede komt.
[/quote]

[quote="Cer"]
ALs jij pensionpaarden behandeld naar de portemonee van de eigenaar ben je erg fout bezig en ik kan me er niets bij voorstellen dat dat ten goede kan komen van het bedrijf. Zowieso niet voor de paarden die er staan....
[/quote]

Nee Cer, een ander voorbeeld dan.
Als ik mijn ene personeels lid, meer betaal dan de andere, heb ik daar een rede voor. Die kunnen divers zijn. Hogere functie, leeftijd of gewoon harder werken.
Onze paarden, daarvan kan ik nou niet zeggen, dat wij die behandelen in het normale patroon dat jij het gangbare vind. Maar als ik hen daarvoor wil belonen, door BV een soort voer te geven, wat niet uit de bestaande silo komt, ben ik dus fout bezig?

[quote="Cer"]
Ik ben voor gelijke behandeling, of je nu Pietje van de hoek met een schillepaard bent, of JeanPierre uit Wassenaer met de allerduurste quarterhorse....
[/quote]

Ik ben voor gelijken behandeling, als de omstandig heden ook hetzelfde zijn.
En als het schillenpaard de hele dag de kar heeft moeten lopen en die toevallig naast een Quarter van mij staat die niks gedaan heeft die dag, krijgt hij een deel van de wortelen, omdat mijn paard die niet allemaal verdiend heeft.

[quote="GoedVetMan"]
Maar goed ik geeft toe, dat ik weer net even anders denk.
[/quote]

[quote="Cer"]
Nou, dat blijkt inderdaad.... maar misschien heb ik je verhaal verkeerd geinterpreteerd? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je het zo bedoelt...
[/quote]

Ik probeer alleen maar aan te geven, dat er op maneges, hele irritante mensen kunnen rond lopen, die een iets anders denken persoon, kan maken en breken. Dat is de ervaring die wij hebben, omdat wij een waarschijnlijk niet passend patroon erop na houden.

[quote="Cer schreef:
Als je een paard koopt hangen daar consequenties aan, dat is met alle beesten zo en daar kies je voor, dus ga je verplichtingen aan. Maar als je gewoon net als ieder ander hard voor die centen moet werken, wil je wel dat je gelijk behandeld wordt dan iemand die hard werkt voor meer centen... niks meer niks minder.

Heb je helemaal gelijk in, mits de omstandigheden van het paard in kwestie gelijk zijn aan.
Loon naar werken, daar doel ik op. De rechten en plichten, die moeten natuurlijk na gekomen worden, dat spreekt voor zich. Zo heb ik het bedoeld.
Als je paard geen eten heeft gehad, en of smerig erbij staat, heb je het recht om dat te melden dat je het er niet mee eens bent. Maar er wordt mij soms wat te makkelijk gewezen naar die hot-shot en of goed gevulde klant. Ik hoop dat je snapt dat die niet altijd maar kan weten, wat er door de jaren heen zich heeft afgespeeld, en pas dingen waarneemt op het moment dat hij ergens komt. Misschien is dit wel het voordeel van zo’n stal hopper, die allang weet dat je hier wat hebt, en daar weer wat laat.

Groetjes Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:53

Tenfold schreef:
Agossie, je hebt je blijkbaar vershrikkelijk laten behandelen in het verleden..... en dat ondanks al die bloemetjes, die hielpen je blijkbaar niet. Ach gut

Nee hoor ikke niet, en ik ga nog steeds met naam en toe naam door het leven, schaam mijn eigen ook niet voor de dingen die ik fout gedaan heb, ik zit zelfs lekker in mijn lef, zodat ik niet zo anoniem door het leven hoef. Heerlijk en een eerlijk gevoel geeft dat, misschien moet je ook eens proberen, scheelt wellicht een hoop pillen slikken. Doei, doei

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:35

Het leven? Zo hoog schat ik 'bokt' nou ook weer niet in.
Hihi, pillen slikken.....de stalhouders hebben je wel tot wanhoop gedreven.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:05

Tenfold schreef:
Het leven? Zo hoog schat ik 'bokt' nou ook weer niet in.

Hee, dank je wel he!!!
Bedoel je daar trouwens heel Bokt mee of de mensen die het niet met je eens zijn?
Blijkbaar is het niveau hier wel heel laag maar toch net handig genoeg als anonieme uitlaatklep.

Het wordt nu trouwens wel een welles/nietes verhaal tussen mensen met goede en slechte ervaringen. En trouwens alleen van pensionklanten zelf, de pensionhouders heb ik nog niet gehoord.
Loky heeft met redelijk overleg toch alweer wat bereikt!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:31

Margee schreef:
de pensionhouders heb ik nog niet gehoord.

ikke wel
maar volgens sommige moet ik niet zo zeuren. dat had ik allemaal vantevoren kunnen weten.
dus ik Lips are sealed Lips are sealed

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:35

Nou ja zo zwart-wit zou ik het nu ook weer niet bekijken, maar sommige dingen horen nu eenmaal bij de baan denk ik dan... Het is maar net hoe je het opvat natuurlijk... Bij mijn voorbeelden komt het welzijn van de paarden ter discussie, wat ik dus wel een belangrijk punt acht voor pensionstalling. Dieren zijn nu eenmaal geen auto's die je een dagje aan hun lot kunt overlaten.. (waarbij ik uiteraard niet beweer dat je dat doet!)

Maar ik hoor over Jos wel goeie verhalen moet ik zeggen Haha! Je hebt een mooie job gedaan met een ex-lespaard heb ik vernomen Knipoog Helaas is Beets ietsje uit de richting...

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:39

Cer schreef:
Je hebt een mooie job gedaan met een ex-lespaard heb ik vernomen Knipoog.

o, die Lovers
ach........ die heb ik alleen maar 'zwanger' gemaakt *LOL* Clown *LOL*

(wat je toch allemaal niet voor klanten over moet hebben Gaaaap )

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:51

Margee, ik bedoel te zeggen dat 'het leven' meer inhoudt dan 'bokken', als reactie op 'anoniem door het leven gaan'. Dat zul je toch met me eens zijn.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:56

Cer schreef:
Bij mijn voorbeelden komt het welzijn van de paarden ter discussie, wat ik dus wel een belangrijk punt acht voor pensionstalling. Dieren zijn nu eenmaal geen auto's die je een dagje aan hun lot kunt overlaten.

ben het daar helemaal mee eens.
als 'sommige' paarden eigenaren zich dat nou ook eens realiseren is er niks aan de hand.

bij ons betaal je 180 euro standaard per maand incl. opstrooien, onderhouds brok, hooi, en in de zomer maanden s'morgens buiten zetten.
binnenbak, buiten bak, roundpenn, paddocks, trainings molen,
alles een beetje "madurodam formaat' Haha! , trailer mag gratis geparkeerd worden.
er wordt les gegeven , maar alleen prive lessen , zodat pensionklanten altijd kunnen rijden., s'avonds na half 8 geen lessen meer, geen openings en sluitings tijden.

in overleg kan je er allerlei opties 'bijkopen'
je betaald dus voor wat je krijgt.

voor die 180 euro moet je zelf in de zomermaanden er voor zorgen dat je paard weer op stal komt, en in het weekend je stal uitmesten.

o, ja... dit is geen verkapte reclame , we zitten vol Clown

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:58

Tenfold schreef:
Margee, ik bedoel te zeggen dat 'het leven' meer inhoudt dan 'bokken', als reactie op 'anoniem door het leven gaan'. Dat zul je toch met me eens zijn.

Maar je moet het toch wel met me eens zijn dat dit net "echt" is?! Bijna niemand is het precies met je eens maar eigenlijk bedoelen we allemaal het beste voor de paarden..... Knipoog Als we naast elkaar zouden zitten, waren we het waarschijnlijk roerend eens op de belangrijkste punten, op papier (pardon, computer) komt het vaak wat anders uit de pen.
En ja Jos.... ze blijft een apart geval. Die maakt paarden zwanger.... Schijnheilig

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:06

Cer"]
Nou ja zo zwart-wit zou ik het nu ook weer niet bekijken, maar sommige dingen horen nu eenmaal bij de baan denk ik dan... Het is maar net hoe je het opvat natuurlijk... Bij mijn voorbeelden komt het welzijn van de paarden ter discussie, wat ik dus wel een belangrijk punt acht voor pensionstalling. Dieren zijn nu eenmaal geen auto's die je een dagje aan hun lot kunt overlaten.. (waarbij ik uiteraard niet beweer dat je dat doet!)
[/quote]

Zoals altijd spelen er vaak hele andere gevoelens mee, in het oordeel van een bepaald persoon. Ik probeer niet te zeggen dat wij het zijn die het uiteindelijk het besten doen.
Maar waar het mijn voornamelijk omgaat, is het volgende,

[quote="Jos"]
[quote="Margee"]de pensionhouders heb ik nog niet gehoord.
[/quote]

ikke wel
maar volgens sommige moet ik niet zo zeuren. dat had ik allemaal vantevoren kunnen weten.
dus ik Lips are sealed Lips are sealed
[/quote]

In feite zegt dit alles. En ik denk dat Jos zich hier nogal voorzichtig uitlaat met het, volgens sommige, te noemen.

[quote="Cer"]
Maar ik hoor over Jos wel goeie verhalen moet ik zeggen Haha! Je hebt een mooie job gedaan met een ex-lespaard heb ik vernomen Knipoog Helaas is Beets ietsje uit de richting...
[/quote]

Dit is leuk voor Jos, dat jij goeie verhalen over haar hoort. Helaas zal je ook wel eens een vertrokken gast van haar ontmoeten, met een ander verhaal. Bedenk je eigen dan, dat het soms uiteindelijk meer kan vertellen over de gast, dan over Jos.

[quote="Jos"]
ach........ die heb ik alleen maar 'zwanger' gemaakt *LOL* Clown *LOL*

(wat je toch allemaal niet voor klanten over moet hebben Gaaaap )
[/quote]

Je onderschrift spreekt voorzich.

[quote="Margee"]
[quote="Tenfold"]Het leven? Zo hoog schat ik 'bokt' nou ook weer niet in.
[/quote]

[quote="Margee"]
Hee, dank je wel he!!!
Bedoel je daar trouwens heel Bokt mee of de mensen die het niet met je eens zijn?
Blijkbaar is het niveau hier wel heel laag maar toch net handig genoeg als anonieme uitlaatklep.
[/quote]

[quote="Tenfold"]
[/quote]

Margee, het is een bekend feit, dat als sommige onder ons het ineens voor elkaar hebben, en dan hun roots uit het oog verliezen. Ik geeft toe dat dit soort van hot-shots wel eens de oorzaak er van zouden kunnen zijn, dat de kloof open houd, tussen wat meer of minder kunnen doen.
In het rijtje van hot-shot2 staat ook het woord verwaand te lezen,
ingebeeld, hoogmoedig, te veel met zichzelf ingenomen => aanmatigend, arrogant, hautain, hooghartig, hovaardig, kwasterig, kwastig, met het hoofd in de nek, opgeblazen, op hoge toon, pedant, trots, uit de hoogte, verwaten, waanwijs, zelfgenoegzaam, zelfingenomen, zelfvoldaan.

Dat sommige mensen een onderschrift gebruiken, dat betrekking op hun zelf heeft, ben ik nu ook achter.
Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!
[quote="Tenfold schreef:
I rest my case, dit heeft geen zin.

I love, Bokt

zie je wel, en maar door gaan
Laatst bijgewerkt door PeterV op 04-06-04 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:18

Margee: mee eens, het is net echt, en gelukkig is er meer in het leven.

Soms worden dingen anders opgevat dan bedoeld, er zijn ook mensen die daar een sport van maken.

Dan moet ik me misschien meer aan mijn onderschrift ga houden, dat betrekking heeft op degenen die zich het willen aantrekken.... niemand persoonlijk mee bedoeld, hoewel blijkbaar toch persoonlijk opgevat. Maar over wie zegt dat meer...

Applejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:18

Geachte Peter,

Er staan vaak op stallen méér "hot-shots" waarvan de staleigenaren het niet weten. Gewoon omdat deze "hot-shots" er geen ruchtbaarheid aan geven en niet met véél tam-tam willen laten zien, wie ze zijn en "denken" te zijn!
Dit zijn trouwens de ECHTE hot-shots en niet de "omhoog geklouterde werklui" die de weelde niet kunnen dragen. Deze echte "hot-shots" willen gewoon behandeld worden als de rest van de klanten en kunnen zodoende als "Pietje van de hoek" een objectief beeld vormen van het bedrijf en het management. Deze echte "hot-shots" zullen met héél véél respect kijken naar "Pietje van de hoek" die er vaak alles voor over heeft om een paard te kunnen kopen en te kunnen onderhouden. Triest is het te moeten constateren dat deze "Pietjes van de hoek" als minderen worden behandeld, zodra de staleigenaar in de gaten heeft dat er een "geldkist" het terrein op komt lopen.

Met vriendelijke groet, een anonieme "hot-shot" die gewoon als "Pietje van de hoek" behandeld wil worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:00

Bescheidenheit ist: andere herausfinden zu lassen, wie wichtig man ist...

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:42

Humm, ik heb nog eens zitten terug lezen, of ik het misschien verkeerd verwoord had.
Maar nee, ik heb aangegeven, dat als het rommelt op een stal, er gauw gewezen wordt naar.
De hot-shot nog de gevulde klant nog het pietje van de hoek, heb ik niet verzonnen.

Ik haak er met een andere insteek in, en het spijt mij dat ik andere misschien heb laten denken dat je helemaal niet gewoon bent, zoals je waarschijnlijk dan doet voorkomen.

Terwijl in mijn beleving, een omhoog geklouterde in deze maatschappij, meer met twee benen op de grond staat dan de echten, om het zomaar te zeggen dan. Het mee denken en het verplaatsen in, gaat dit soort mensen vaak wat beter af. Gewoon omdat zij het wordt respect uiteindelijk van twee kanten ervaren hebben.

Groetjes van Peter, aan een anonieme blaaskaak.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:53

Cassidy"]
:j

Bescheidenheit ist: andere herausfinden zu lassen, wie wichtig man ist...
[/quote]

[quote="goedvetman schreef:
Ik probeer niet te zeggen dat wij het zijn die het uiteindelijk het besten doen.

Dus ik denk dat dit stukje tekst niet voor mij bedoelt is.