Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_jiplover schreef:Ik gebruik al jaren caps met een draaiknop en ik verdraai die knop elke keer voor ik hem opzet iets losser en dan op mijn hoofd netjes "aan".
Met afzetten doe ik er niks aan, maar met opzetten altijd.
En ik heb nog nooit gehad dat het draaisysteem niet meer werkt, of lam wordt of tijdens het rijden los gaat.
Zowel niet met L.A.S. (inmiddels mijn tweede) als met Uvex, inmiddels de 3e in gebruik.
Vicome schreef:Wat fijn alle info in dit topic. Ook ik ben op zoek naar een nieuwe cap en loop tegen hetzelfde aan als MyWishMax, maat die of de max of de min is waardoor er nauwelijks iets naar mijn maat aan te verstellen is.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar merken met mips systeem die een maatvoering hebben waarbij 55 in de middenmoot zit.
MyWishMax schreef:Vicome schreef:Wat fijn alle info in dit topic. Ook ik ben op zoek naar een nieuwe cap en loop tegen hetzelfde aan als MyWishMax, maat die of de max of de min is waardoor er nauwelijks iets naar mijn maat aan te verstellen is.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar merken met mips systeem die een maatvoering hebben waarbij 55 in de middenmoot zit.
Ik durf het niet te zeggen maar met mips had ik ineens niet mijn eigen maat.Die viel echt veel kleiner. Misschien alleen die cap hoor! Ik had 57 nodig en die maat heb ik echt al jaren in alle caps, die passen bij vorm dan, maar bij die misschien variant kreeg ik hem niet eens op.
_Roxanne schreef:Alle caps die in NL verkocht worden moeten minimaal aan de Europese eisen voldoen, het VG-1 keurmerk. Bij veel van de duurdere merken, zoals KEP, zul je zien dat ze aan meer (internationale) keurmerken voldoen en dus nog uitgebreider getest zijn.
SansaS schreef:DJZ schreef:Ik ben gelukkig al jaren heel zuinig op mijn Harry's Horse...
Toch moet je een cap elke 5 jaar vervangen. Dan is de schokdemping eruit.
Hannanas schreef:Helmen worden getest op een val/stoot van recht boven. Terwijl je altijd met een hoek valt, wie komt er nu zeldzaam recht op z’n knar terecht. Die zijdelingse impact wordt geabsorbeerd doordat de mips 10-15mm mee kan geven waardoor de piekkracht meer wordt verdeeld.
xMyrth schreef:Ik heb geen idee of mensen er bv nog iets van kunnen leren, net als met oude zadels