[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 12:54

Wat een knap span Toushie!

Lagonda ik snap je wel hoor. Heb ook op een stal gestaan waar ik 98% van de tijd in m'n eentje was en dat werd echt wel saai. Het hoeft van mij niet allemaal een vriendengroep te zijn maar af en toe een mens zien is wel gezellig :P

Ik zit hier mega op m'n roze wolk. Ja alweer ik weet het :D kan er niks aan doen, Lilo is gewoon echt zo leuk haha. Vandaag voor 't eerst het bos in geweest. Vaders mee op Heaven en ze was zo chill. Heerlijk rondje gemaakt vooral stap maar ook wat draf! Het was te nat om meer te doen dan dat en dat is prima zo. Wil vooral chill naar buiten kunnen met d'r. Even wat anders dan in de bak!
De knaptoet. Ze groeit echt nog flink als ik deze foto zie :D
Afbeelding
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 13:00

Oh wat heerlijk <3

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:00

Met zo een paard mag je ook op je roze wolk blijven zitten toch?! :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:40

Heerlijk toch? Genieten is uiteindelijk wel waar het om gaat toch?

Wij zijn zondagavond teruggekomen van vakantie, en gisteren ook heerlijk de tijd genomen voor de paarden. Walter uitgebreid gepoetst, die stond echt te genieten :j
En met James meteen weer gereden. Ik kan daar ook zo van genieten, dat ik weer een fijn rijpaard heb nu! Echt.... ik heb in de jaren dat ik paarden heb regelmatig niet kunnen rijden (paard te jong, blessureleed) en voor mij gaat er uiteindelijk niets boven rijden merk ik toch weer :j Grondwerk, dubbele lijnen, wandelen.... allemaal leuk, niets zo leuk als.
Ik vind het ook heerlijk om gewoon helemaal alleen met de paarden bezig te zijn. Op pensionstallen waar ik kwam voordat ik hier woonde waren er altijd wel mensen, en heel eerlijk: ik kom niet voor de mensen, ik zie de hele dag al mensen, ik kom gewoon voor mijn paard. Maar op die stallen werd je geacht om een bepaalde mate van sociaal te doen, ook als je daar even geen zin in had. Iedere keer weer commentaar als je even iemand niet gegroet had omdat je gewoon met je paard bezig was, het geroddel.... iedereen dacht beter te weten hoe je met je paard om moest gaan.... nee, dat mis ik echt niet.
Ik heb er wel degelijk vriendschappen aan over gehouden trouwens, dat dan weer wel :j

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:55

Ik wil ook graag terug (proberen) actief mee te kletsen.
Vroeger was ik zo actief op bokt en ook in dit topic, maar er komt wel altijd iets anders tussen.

Wat je zegt achterom begrijp ik helemaal. Door omstandigheden (bouwen, inslapen veulentje, pensioen rijpaard, drachtige merries, te jonge paarden, blessures, werk, zelfstandig zijn, het weer en ga zo maar door) heb ik de laatste tijd ook veel te weinig gereden en ik mis dat zo hard. Net groen licht gekregen van de dierenarts om met onze 7jarige ruin terug aan het werk te gaan. *\o/*

Achterom je tekst klinkt ook echt happy, heel fijn dat je weer een rijpaard hebt waarmee je aan de slag kan.

Kimvicious, heerlijk die roze wolk! Fijn dat ze zo braaf is voor de eerste keer in het bos.

xDenies, ik kan het niet zo snel vinden, maar waren die wonden van de dubbele longe? Of bedoel je nog iets anders met risicovol. Fijn dat je nu een fijne verzorgster hebt.

Lagonda, ik snap wel dat je mensen mist.

Ik ga straks verder met een bijleespost. DA is onderweg om een merrie te scannen en ik moet ze nog van het land gaan plukken. Duimen jullie mee voor een drachtige merrie? :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 16:42

Leuk om jou weer te zien Kirr! Hoe gaat het met je paardjes?

Nee de oorzaak van de wonden is onduidelijk. Ik heb haar zo uit de paddock gehaald. Het geneest goed maar ik vrees bij de verharing dat er wel een litteken gaat komen.

Wat betreft het risico ging over andere mensen op je paard laten rijden :)

Klinkt goed Achterom! :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:33

xDenies, wauw die strandrit! Ben echt jaloers. Ook benieuwd naar de beelden.
Hier alles goed. Washaki is wel officiëel met pensioen. Ze is ook 22 geworden dit jaar en heeft cushing. Wel goed onder controle met pilletjes maar ik vond dat het goed geweest was. Maar wel een gek gevoel na zoveel jaar. Hopelijk kan ze hier nog jaren van haar oude dag genieten.

Merrie was trouwens drachtig, maar wel 2 bevruchte eitjes. 1 duidelijk veel kleiner, maar ze lager nu echt vlak tegen elkaar. Hopelijk zijn ze tegen morgenochtend uit elkaar gedreven zodat de kleine weggehaald kan worden.
Afbeelding
Ze is een merrie uit Best Spook en drachtig van GP Stud in Town.
We hebben van 2023 een Tricked out Spook buckskin hengst van haar.
Afbeelding
Rambo <3

@JJ4, speciale kleur en tekening heeft Dexter. En wat een geweldig onderschrift heb jij :D.

@Gerliev, leuk zwemmen met de pony’s! Heerlijj als je dicht bij water zit waarbij dat kan.

@Toushie, Ik vind Sookie echt geweldig! Mooi ding!

@Mondy, wat fijn dat Joker steeds beter gaat.

@Sheeltje2, Johnny staat goed met zijn bij elkaar passende set!

@Onlylien, die kruising is goed gelukt! En wat een manen <3.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:53

Denies wat gaaf een strandrit. Jaloers hoor. voor mij nog even een droom

Em_ wat heeft Aron een lekker ondeugend koppie!

Kim Goed bezig al zonder hoofdstel! En gezellig zo met vaders op pad. Is ook echt een lekker bos achter bij Wendy

Toushie wat een leuke gekleurde kudde heb je lopen. Wat een knapperts

Lagonda Ik ga eens voor je navragen een bekende van mij was opzoek naar een bijrijder in jouw genoemde regio.

Achterom Fijn dat je weer aan de slag kan met James

Kirr ik zal duimen dat ze beter uit mekaar gaan liggen. Wat heeft jouw merrie knappe ogen

Hier loopt alles zijn gangetje. Als het goed is krijgt Fudge deze week ergens zijn eerste plates. Ook even met hem en de hondjes wezen wandelen. Dat het chaos was is een understatement. Hij was een beetje onder de indruk van de rond vliegende haarballen. Het hielp ook niet dat Daisy probeerde een stuk zwilwrat van Fudge zijn been af te halen onverwacht. Die hond heeft een paar keer een stukje gekregen en 1+1=2 gedaan. Bobbie was die grapjes gewend dus de honden vlogen net zo vrolijk rondjes om fudge heen. Maar op het einde konden de drie wel leuk samen spelen.

Fudge heeft ook ondertussen 2 fans die vechten om wie zijn haar mogen doen. Ze zeuren hun tante ook de oren van der kop om te mogen rijden maar ze hebben nog even pech.

Wat voeren jullie je paarden? Fudge staat nu op onbeperkt ruwvoer, 1 kg basis brok, schep luzernze en een schep paardenmeel van de Dungense molen. Toen ik Fudge kocht was die best wel schraal en begint nu mooi op gewicht te komen. Zijn koppie is nu ook een stuk rustiger. Ik zit te twijfelen wat ik hem dadelijk ga geven als zijn balletjes snip snip zijn en hij goed op gewicht is. Mijn arndere paarden konden dik van lucht worden dus dit is even wennen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:20

Qua voer ben ik ook nog aan het zoeken, Joker krijgt 2x per dag basisbrok, savonds een schep kruidenmix met lijnzaadolie en heel de dag door hooi.
Vooral de kruidenmix met lijnzaad lijkt hij t wel goed op te doen. Richting winter maar eens kijken of ik zn brok naar merriebrok wissel.

Kirr wat leuk je weer voorbij te zien komen ! Washaki lekker met pensioen dus.
Wat spannend die 2 bevruchte eitjes

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:29

Speedfiets, jouw verhaal klinkt ook echt chaotisch. Kan me er wel iets bij voorstellen. Je hebt zo van die momenten. :+

Wij voederen Havens en ze krijgen ook 1x per dag bietenpulp.
Verder onbeperkt hooi en de meeste staan nu ook minstens een uur of 8 op het gras.

Vanochtend zijn ze terug komen scannen en het ene eitje is veel groter geworden en het andere lijkt zichzelf te gaan oplossen. We scannen vrijdag nog eens om zeker te zijn. Als er eentje moet weggehaald worden heb je ook weer 1/2 kans dat het misgaat, dus ik hoop dat het lichaam het zelf oplost.

Mondy, leuk om te lezen dat joker het nog zo goed doet. Of toch hopelijk heel snel terug oké is. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:08

Hier twee paarden met verschillende voerbehoeftes: Walter is aan de dunne kant, James had overgewicht. Beide staan op onbeperkt hooi en gras, maar James heeft dit jaar voor het eerst een graasmasker. Dat heeft als voordeel dat ze bij elkaar kunnen blijven staan, en hij er mooi mee op gewicht blijft.
Ze krijgen er beide dagelijks een balancer bij (de pro plus van je paard gezond en fit).
Hmm, had voor vanmiddag een les afgesproken, maar het wordt 29 graden hier.... dat weer weer eens uitstellen helaas :(

@kirr: zou idd fijn zijn als het lichaam het zelf oplost! Duimen dan maar.
@speedfiets: dat klinkt als chaotisch genoeg om ieder paard die dat niet kent wat van de wap te krijgen :D
@denies: strandrit, nu ben ik ook jaloers haha.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:52

Spannend Kirrr ! Zal voor je duimen !

Speedfiets wat fijn dat het na de wandeling beter ging met Fudge en de pupsels samen ! Qua voer kan ik je niet helpen want jij weet waarschijnlijk beter dan ik wat Lilo precies krijgt haha :P

Achterom jammer he die temperaturen weer. Ik ga morgen weer rijden, dan zou het koeler moeten zijn maar ga toch altijd al vroeg :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:35

Hier goed nieuws. Het 2de eitje was bijna niet meer te zien. Nu eind september opnieuw controleren voor een hartslag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:40

Dat is zeker goed nieuws!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:34

Woehoe goed nieuws Kirr!

Vanmiddag voor de eerste keer zoals mijn lesgever het noemt bitloos, zadelloos hopeloos gedaan. Beetje op een halster door de roundpen gestaptAfbeelding

Hij begint ook steeds knapper te worden

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:35

Potdikke... knap is ie zeker zeg <3
Heerlijk zo op halstertje he

Kirr wat een fijn nieuws!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:43

Iedereen van het zonnetje aan het genieten?
Hier een paar zieke paarden. Eentje met koorts. Blijkbaar gaat een virale infectie de ronde bij de paarden. Nu maar elke dag temperatuur opnemen en hopen dat de rest het zonder koorts doorkomt.
De net drachtige merrie staat gelukkig ergens anders.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:49

Dat is niet leuk Kirrr, hopen dat ze er goed van herstellen. Geluk bij ongeluk dat de drachtige merrie er niet bij stond!

Hier zelf geveld door een virale infectie met koorts. Was net zes dagen vrij en het is mooi weer, dus ik baal wel een klein beetje. Maar liever zelf ziek dan mijn dieren ziek, ik ga me dan altijd zo'n zorgen maken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 13:10

Ik ben sinds gisteren terug van vakantie. Joker heeft die 2 weken rust ook goed gedaan (niet dat ie nou veel hoefde te doen haha)
Aangezien dierenarts al zei hem lekker op te gaan pakken ivm te veel energie en bespiering opbouwen heb ik er gisteren en vandaag 20 min op gezeten. Gisteren was t vooral weer ff spannend in de buitenbak maar vandaag liep ie zo ontzettend ontspannen <3 alsof ie afgelopen jaar niks anders heeft gedaan. Klein stukje bij bosrand uitgestapt maar dat vond ie toch weer ff spannend

Afbeelding
Afbeelding

Komende tijd vooral lekker stappen en ontspanning blijven houden en wat kleine stukjes draf galop

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 17:14

@ Kirr,
Ooh jeetje zeg, cushing is niet niets maar wel fijn dat het voor nu wel goed onder controle is. Ik hoop dat ze op deze manier inderdaad nog lang bij jullie mag blijven! Ben je nog wel actief in de barrel racing?

Wat een knappe merrie! Heeft de merrie ook een naam? Spannend hoor het drachtig zijn en alles! Prachtige zoon die Rambo, halleluja. Niet het eerste kleurtje waar ik op val, maar dit is heel tof.

Beterschap voor de paardjes! Hoop dat het snel beter gaat.

@ Speedfiets,
Ik heb bij Beeb veel moeten sleutelen aan ons dieet sinds 2 jaar geleden. Met dank ook aan Daihyo hiervoor. Bij interesse kan ik het wel helemaal uittypen. Het werkt voor ons en belangrijker voor Beeb. Gewicht is op deze stal nooit een probleem geweest. Wel de bespiering en hoe haar lijf met alles om ging. Het was een uidagende puzzel waar zelfs dierenartsen voor een raadsel stonden.
Maarja .. zo zie je maar weer dat ze weinig kaas hebben gegeten van voeding. Dat geldt overigens ook voor andere diersoorten haha.
Bitloos, zadelloos, hopeloos; geweldig :')

@ Mondy,
Het is vandaag 10 jaar geleden dat we ons Cowgirl weekend hadden! Ben nog hele schattige foto's van ons mee gekomen. Flirt Beeb met Joker hahahaha.
En jij staat natuurlijk ook ergens op die foto's Kirr!

@ Achterom,
Jammer dat je je les moet uitstellen zeg! Deze periode van het jaar is zo vervelend ..

@ Miereneter,
Beterschap!

Het is alweer drie weken geleden maar inderdaad, wij hadden onze georganiseerde strandrit in Wassenaar! Deze rit was met een aantal stalgenoten, twee ex stalgenoten en onder begeleiding van de dames van RV Performance Horses. Op het strand was Yessica de Reus met haar camera en natuurlijk hadden we ook een drone pilote die ons op de voet volgde waar mogelijk.

Het was een hele intensieve rit. De paden waren best zwaar hoewel ik daar met Beeb niets van merkte. Die vond het eigenlijk allemaal maar een beetje langzaam gaan, maar we moesten netjes in een rijtje blijven rijden :') Ze is heel makkelijk hoor maar in draf is het net een Ijslander en dat vind ze heerlijk. Op het strand mochten we ook lekker even hard en ging ze zelfs de zee in! Dit was onze derde keer strand en voor het eerst tussen de golven door. Zo trots op haar.

Mijn tijdelijke leenzadel hadden ze vooraf bij de rit de fenders iets anders vast gezet. Eigenlijk zijn deze veel te lang maar moeten ze voor mij kort. Hierdoor is dit voor mijn reuma knietjes echt funest geweest en verloor ik op het strand ook regelmatig mijn beugel (zit je daar in kneiter harde galop :') ). Toen ging ook mijn cap nog eens tegen werken, alsof mijn hoofd een maat geslonken was. Die hing continu in mijn strot en heb ik dus halverwege even af gedaan. Dus sorry voor de bokt politie, inderdaad de meeste foto's zijn zonder cap. SORRY.

Daarom maak ik ook geen topic en ik hoop dat jullie me hier heel houden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Dit was een berg die we moesten op galopperen. Dit was een, 'Afstand houden, gas er op en glimlachen!'. And so we did .... *-:)

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

En natuurlijk deel ik ook graag de drone beelden:

Kan je wel zeggen dat dit weer een geweldige ervaring is geweest met heel veel mooie na geniet beelden. Dit is weer een mooie kers op de taart tussen alle ellende wat er momenteel in mijn leventje weer aan de hand is. Koester alles wat je hebt en ieder moment die je krijgt.
Nog twee clinics op de planning dit jaar <3

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:40

10 jaar geleden alweer zeg.. wow. Moet er soms nog aan terugdenken, was echt ontzettend leuk en gezellig met jullie <3

En fijn dat je genoten hebt van het strand ! Weet je..ja met Cap is altijd verstandig, maar als met op een bepaald moment zo klote gaat of je gewoon een moment zonder op pad gaat is dat nog steeds ieder z'n ding.
Voor een fotoshoot kruip ik ook zonder cap erop hoor.
Sowieso als westernruiters is de kans groot dat er op momenten eerder een hoed op zit dan wat anders :))

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 09:01

Mondy, wat fijn dat je alweer ontspannen kon rijden. Buiten en bos is altijd wat spannender, maar jullie doen het toch maar.

Denise, heerlijke foto's. De smile zegt alles!

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:45

@Kirrr welkom terug! Gefeliciteerd met de drachtige merrie!
@speedfiets prachtig paard, wat een mooie glans en kleur!
@miereneter nog beterschap gewenst, inmiddels weer fit?
@Mondy wat fijn dat je zo kan uitstappen in het bos! Heerlijk als dat dichtbij ligt!
@Denies prachtige foto’s en filmpje! Dat je zonder cap gaat moet je toch lekker zelf weten? Jouw paard, jouw leven. Zou mij daar niet druk om maken hoor :)

Hier inmiddels nu 3x in het zadel wat kleine stukjes gedraafd, hij is super braaf, morgen voor het eerst een buitenritje proberen nu het gas en de rem er een beetje op zit!

Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:39

beterschap Miereneter!

Mondy lekker om zo weg te kunnen rijden

Xdenies. Als jij het zo hebt liggen zou ik graag willen lezen wat jullie twee hebben opgeschreven. Wat gaaf die strand foto's en drone beelden! Keertje zonder cap moet kunnen toch? Plezier straalt van de foto's af.

Gerliev wat een leukert. Goed bezig!

Vandaag alleen even inparkeren en wat gehobbeld door de bak. Veelste warm om hard door te werken.

welk merk been bescherming gebruiken jullie graag? De oude van Bobbie zitten niet helemaal lekker dus een goede smoes om nieuwe te halen. Ik zag de 2xcool van PC alleen vroeg me af of die echt zo veel fijner zijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:57

Wat goed Gerliev, ziet er fijn uit. Veel plezier morgen!

Was hier ook bloedheet, speedfiets_2, dus ik zat er vanochtend vroeg op voor een half uurtje. Vooral stap, we moesten toch eens aan de bak met lateraal werk. Buiten uitgestapt. Hij was superbraaf (maar ja, het was ook warm :D ). En na afloop was ik zelf kapot.

Beenbescherming kan ik je niet mee helpen, ik gebruik alleen springschoenen als we een sprongetje maken, en reining-manoeuvres doen we (nog) niet.