[WN] HENGSTENSPECIAL!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:32

Misschien was Jojo niet de enige Lachen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:16

Sugarmiss schreef:

Ik durf het bijna niet te raden, Clown ............ Schijnheilig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:17

FlyingHigh"]
[quote="Sugarmiss schreef:

Ik durf het bijna niet te raden, Clown ............ Schijnheilig
[/quote]
Gut, wat ben ik weer Blond

Roelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:57

FlyingHigh"]
[quote="vera schreef:
Even over kettingen; Op de kalender van Ilona Socks staat Mill's Intimidator met een ketting DOOR zijn mond....wat zegt dat dan over de hengst Verward

Die foto staat ook op hun internet- site, zag ik gisteren.........echt; ik vind dit zo extreem fout!!!! Het zal dan allemaal ook wel weer mogen op wedstrijden maar of je daar trots op moet zijn, Verward . 'k Vind het niks. Iedereen zit altijd te schreeuwen wanneer mensen rijden met zo'n twisted trensje (gedraaide ijzerdraad, Bloos ) en vindt zo'n ketting wel acceptabel???

Krijg ik nu een mega- vloedgolf van boze Bokkers over me heen????
Kom maar op................ ~~}> !!!
[/quote]

Ik weet het is een beetje een laat antwoord en off-topic maar wil als nog even reageren
Mills Intimidator heeft de ketting door zijn mond zodat hij dan rustiger blijft staan.Ik werk zelf elke dag met de hengst en het is een superpaard om mee te werken.
Zolang deze hengst niet dekt, wat maak je je er dan druk om of hij die ketting door zijn mond heeft, als je er maar goed mee omgaat.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:05

Roelie schreef:
Ik weet het is een beetje een laat antwoord en off-topic maar wil als nog even reageren
Mills Intimidator heeft de ketting door zijn mond zodat hij dan rustiger blijft staan.Ik werk zelf elke dag met de hengst en het is een superpaard om mee te werken.
Zolang deze hengst niet dekt, wat maak je je er dan druk om of hij die ketting door zijn mond heeft, als je er maar goed mee omgaat.

Dus als ie wel dekt, mag ik me er wel druk om maken??? Maar goed, jullie kunnen er blijkbaar goed mee overweg, kan iedere hengstenbegeleider dat????
Over het rustig blijven staan.............werkt deze manier van zoekhoudertje ook bij merries??? Waarom zie ik eigenlijk nooit merries met een ketting door de mond???

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:10

bij mij staat een paard (quarter) op stal, en die staat alleen maar stil met een pion in zijn mond Clown
gelukkig is het een reiner Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:12

Jos schreef:
bij mij staat een paard (quarter) op stal, en die staat alleen maar stil met een pion in zijn mond Clown

Als hij dan maar niet de pionnen (markers) tijdens de proef oppakt Cool

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:12

whoehahahaaaa tijdens zijn rollbak Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:13

vera"]
[quote="Jos schreef:

Als hij dan maar niet de pionnen (markers) tijdens de proef oppakt Cool
[/quote]

Dames..................niet zo off- topic gaan!!! Anders maken jullie SM wakker, Haha! .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:43

FlyingHigh schreef:
Voor zover ik enkele hengsten- begeleiders met de dieren heb gezien, waren de kettingen volgens mij de doodgewone lead- chains waarvan het ketting- gedeelte onder de kin, door de mond of over de neus liep. Niets vriendelijks aan, want met elk hoofdbeweging komt er spanning op de ketting wanneer de lijn strak staat. Met een correcte, eerlijke en zeer consequente Halter- opvoeding moeten alle hengsten ook geleerd kunnen worden dat ze gewoon stil moeten blijven staan. Aklleen zien veel showers de Halter niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in.

Sorry SM, ik kom er nu pas invallen, en wil hier toch even op reageren...

FH, je kent me en ik mag aannemen dat je weet dat ik Halter DONDERS SERIEUS neem, en als er iemand voor de halter traint, ben ik het wel.
En toch show ik Dot met de lead onder haar kin door. Welliswaar halverwege door de ring, zodat'ie niet onder haar hele kin 'klemt' maar slecht aan één kant en ook niet al bij de minste of geringste druk op de lijn (snappen jullie... moeilijk uitleggen, maar kijk maar een keer op een show wat ik bedoel).
Dot is súper getraint voor de Halter en zet met een aanraking van mijn vinger bij haar schouder (en soms is alleen wijzen genoeg) haar benen uit zichzelf goed, ze kan staan als een huis, maar Dot is ook een 'hittepetit' en kan op de idiootste momenten, wanneer je het niet verwacht, uit de band springen. En juist omdat ik haar er op train dat ze stil moet staan, braaf moet zijn enz. wil ik haar op die momenten wel aan kunnen pakken. Is zij braaf, dan is er niks aan de hand, voelt ze de ketting niet. Maar doet ze maf of vervelend, krijgt ze op d'r kop met een BEHEERST rukje aan de ketting. Dat hoeft meestal ook maar één keer en de boodschap is duidelijk. Voor mij én m'n mede-showers wél zo veilig denk ik.
Ik heb liever dat iemand die een hengst showt die lastig is een kin- of zelfs lip-chain gebruikt (mits hij weet wat 'ie doet, vooral bij een lipchain, want Jeddah, een ruk daaraan doet écht wel zeer!) dan dat die hengst uit z'n dak gaat en mij in m'n nek springt, los raakt, merrie's bespringt en noem alle doem-scenario's maar op. Niet élke Quarter of Paint hengst is zo cool en makkelijk, zoals zo vaak geroepen wordt, helemaal niet als er voor de Halter ook nog eens kilo's voer ingepompt wordt. (maar da's weer een andere discussie Knipoog )

En om dat weer even on-topic te gaan.... ik heb helaas de hengsten special niet omdat ik de Quarter opgezegd heb, maar 'fotoshoppen' aan de bouw van hengsten vind ik absoluut niet kunnen (volgens mij worden zulke foto's door bijv. de Paint Horse Journal niet eens meer geaccepteerd). Achtergrondje veranderen vind ik ok (vaak zelfs beter).

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 02:02

FH, ik heb op Haltershow meerdere merrie's gezien met de ketting in de mond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 08:49

SM is weer wakker Lachen (op wat voor tijden leven jullie Haha!)

Maar als iedereen graag wil discussiëren over hoe al dan niet een hengst geshowed/gefotografeerd dient te worden. Prima, be my guest, het 'leeft' blijkbaar

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:15

redpebbles schreef:
FH, ik heb op Haltershow meerdere merrie's gezien met de ketting in de mond.

ikke niet, Haha! ............

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:23

Francis"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Voor zover ik enkele hengsten- begeleiders met de dieren heb gezien, waren de kettingen volgens mij de doodgewone lead- chains waarvan het ketting- gedeelte onder de kin, door de mond of over de neus liep. Niets vriendelijks aan, want met elk hoofdbeweging komt er spanning op de ketting wanneer de lijn strak staat. Met een correcte, eerlijke en zeer consequente Halter- opvoeding moeten alle hengsten ook geleerd kunnen worden dat ze gewoon stil moeten blijven staan. Aklleen zien veel showers de Halter niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in.

Sorry SM, ik kom er nu pas invallen, en wil hier toch even op reageren...

FH, je kent me en ik mag aannemen dat je weet dat ik Halter DONDERS SERIEUS neem, en als er iemand voor de halter traint, ben ik het wel.
En toch show ik Dot met de lead onder haar kin door. Welliswaar halverwege door de ring, zodat'ie niet onder haar hele kin 'klemt' maar slecht aan één kant en ook niet al bij de minste of geringste druk op de lijn (snappen jullie... moeilijk uitleggen, maar kijk maar een keer op een show wat ik bedoel).
Dot is súper getraint voor de Halter en zet met een aanraking van mijn vinger bij haar schouder (en soms is alleen wijzen genoeg) haar benen uit zichzelf goed, ze kan staan als een huis, maar Dot is ook een 'hittepetit' en kan op de idiootste momenten, wanneer je het niet verwacht, uit de band springen. En juist omdat ik haar er op train dat ze stil moet staan, braaf moet zijn enz. wil ik haar op die momenten wel aan kunnen pakken. Is zij braaf, dan is er niks aan de hand, voelt ze de ketting niet. Maar doet ze maf of vervelend, krijgt ze op d'r kop met een BEHEERST rukje aan de ketting. Dat hoeft meestal ook maar één keer en de boodschap is duidelijk. Voor mij én m'n mede-showers wél zo veilig denk ik.
Ik heb liever dat iemand die een hengst showt die lastig is een kin- of zelfs lip-chain gebruikt (mits hij weet wat 'ie doet, vooral bij een lipchain, want Jeddah, een ruk daaraan doet écht wel zeer!) dan dat die hengst uit z'n dak gaat en mij in m'n nek springt, los raakt, merrie's bespringt en noem alle doem-scenario's maar op.
[/quote]

Dat de ketting onder de kin doorloopt, vind ik nog acceptabel, zelf hoef ik dat niet te proberen bij mijn merrie want die gaat compleet flippen van schrik (ooit een lomperik met haar bezig geweest die er NIET mee om kon gaan???). Ik val vooral over die kettingen door de mond heen, of het nou een lipchain is of niet. Dat mensen met hengsten (en blijkbaar ook merries) deze manier moeten gebruiken om ongelukken te voorkomen is tot daar aan toe, maar ik heb mensen ermee bezig gezien waarvan ik ernstige buikpijn kreeg bij het aanzien!!!! Ronduit GROF!!! Die weten niet met dit gereedschap om te gaan en maken er misbruik van omdat ze, neem ik aan, de halter er maar bijdoen en er niet echt voor trainen zoals ze wel doen voor de rijdende onderdelen. Dit vind ik on- acceptabel..................maar goed, wie ben ik?????

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:13

Francis"]
Ik heb liever dat iemand die een hengst showt die lastig is een kin- of zelfs lip-chain gebruikt (mits hij weet wat 'ie doet, vooral bij een lipchain, want Jeddah, een ruk daaraan doet écht wel zeer!)
[/quote]

Francis, dit schreef ik eerder:
[quote]
Begrijp me niet verkeerd, er zijn ook veel mensen zijn dit dit niet op de juiste manier gebruiken (eraan trekken e.d.),
[/quote]

Aan een lipchain moet je juist nooit trekken, dat is helemaal de bedoeling van zo ketting niet en daar ben ik me ook echt wel van bewust. Wanneer het gebruikt wordt zoals het hoort, is het IMO een prima hulpmiddel, wanneer het verkeerd gebruikt wordt niet meer.

Ik ben het verder helemaal met Francis eens. Ik zie het net als elke andere disipline, natuurlijk zijn de paarden getraind en opgevoed, maar juist op vreemd terrein blijven het paarden en heb je soms een hulp middel nodig, nogmaals, ik vergelijk het met sporen gebruiken op een rijpaard.

maar ik heb mensen ermee bezig gezien waarvan ik ernstige buikpijn kreeg bij het aanzien!!!! Ronduit GROF!!! Die weten niet met dit gereedschap om te gaan en maken er misbruik van omdat ze, neem ik aan, de halter er maar bijdoen en er niet echt voor trainen zoals ze wel doen voor de rijdende onderdelen. Dit vind ik on- acceptabel..................maar goed, wie ben ik?????

Hier ben ik het met je eens!! Ik vind het ook jammer om te zien dat mensen de Halter niet zo serieus nemen en het zien als "bijzaak".

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:33

jeddah"]
maar ik heb mensen ermee bezig gezien waarvan ik ernstige buikpijn kreeg bij het aanzien!!!! Ronduit GROF!!! Die weten niet met dit gereedschap om te gaan en maken er misbruik van omdat ze, neem ik aan, de halter er maar bijdoen en er niet echt voor trainen zoals ze wel doen voor de rijdende onderdelen. Dit vind ik on- acceptabel..................maar goed, wie ben ik?????

Hier ben ik het met je eens!! Ik vind het ook jammer om te zien dat mensen de Halter niet zo serieus nemen en het zien als "bijzaak".
[/quote]

Vorig jaar op de AQHA World Show een zeer bekende Pro met een hoog geplaatste Halterhengst met een lipchain aan de gang gezien omdat het manneke zijn "vijfde been" liet hangen terwijl hij op de foto moest Misselijk

Het zijn dus niet alleen de mensen die niet zouden weten wat ze doen ..

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:36

Paintje"]
[quote="jeddah"][quote="FlyingHigh schreef:

[/quote]

Vorig jaar op de AQHA World Show een zeer bekende Pro met een hoog geplaatste Halterhengst met een lipchain aan de gang gezien omdat het manneke zijn "vijfde been" liet hangen terwijl hij op de foto moest Misselijk

Het zijn dus niet alleen de mensen die niet zouden weten wat ze doen ..
[/quote]

Wat een vies kereltje!!!! Dom dom dom dat ie zo nodig als vies ventje op de foto wilde, heeft ie goed met de lipchain op zijn lazer gekregen?? Snapte het domme paard toen wel dat ie dus weer op 4 benen moest gaan lopen????

Zucht..............

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:49

Knap paard die die link kan leggen Haha!

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:52

FlyingHigh schreef:
Wat een vies kereltje!!!! Dom dom dom dat ie zo nodig als vies ventje op de foto wilde, heeft ie goed met de lipchain op zijn lazer gekregen?? Snapte het domme paard toen wel dat ie dus weer op 4 benen moest gaan lopen????

Misschien zouden zij ook eens aan foto's bewerken moeten denken, stuk paard vriendelijker OK dan! ! Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:53

cornelie schreef:
Knap paard die die link kan leggen Haha!

Tuurlijk, hij krijgt een paar ferme rukken aan zijn lipchain en weet direct, oh oh, ik moet mijn *piep* even intrekken want ik moet op de foto......solly baasje, ik rook een overheerlijke dikbilmerrie en toen ik haar practige bolle billen ook nog zag, liet ik me even gaan, Bloos ...........

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:54

Paintje"]

Misschien zouden zij ook eens aan foto's bewerken moeten denken, stuk paard vriendelijker OK dan! ! Haha!
[/quote]

Prachtige foto's!!! Een hengst met een prachtige hengst- uitdrukking op zijn gezicht maar zonder een piep onder zijn buik.........