Maflinger schreef:Hier trouwens ook een druif die vorderingen maakt. Arabierig typje vindt een kant van de bak wat spannend, want die grenst, met een slootje ertussen, aan het erf van een boerenbedrijf. Daar gebeurt altijd wat met mens, machine en/of dier. Arabierig typje had dus bedacht dat als ze met mij meeloopt aan de hand, de beste plek voor haar aan mijn binnenkant is. Als "ze" ons dan komen opeten, eten ze mij eerst op ...
Tot twee dagen terug. We wandelen in de bak en arabierig typje bedenkt dat ze best wel achter mij aan op de hoefslag kan lopen. Dat gaat goed totdat er een eend uit het slootje opvliegt, schuin achter ons. Arabierig typje doet een verschrikte hips achter mij want ik hoor en voel gestommel. Dat was een mooie kleine reactie want ze lost de dingen graag naar voren op en weet ook dat ze mij niet mag overlopen. Ik heb namelijk een hele simpele regel: "waar ik al ben kan jij niet zijn". Ik draai me om om te zien in welke staat ze is en ze is al bijna weer zen.
Trots op mijn toppertje die er meestal uitziet als het braafste paard van stal maar wel van 0 tot 100 gaat in 2 seconden.
Wat leuk om te lezen dat we dezelfde regeltjes hanteren. Je omschrijft het heel mooi: Waar ik al ben kan jij niet zijn. Precies dat wat ik iedereen die ik lesgeef als eerste leer. De groter het paard zijn spanning, des te meer afstand ik wil. Die narigheid hoef ik niet in mijn nek.
Emita schreef:Het duurde even maar ik heb weer alles bijgelezen. Wat is ze gegroeid zeg de laatste tijd! (fysiek & mentaal)
De filmpjes doen het niet allemaal op mijn laptop, maar gelukkig kan ik je ook gewoon volgen op facebook

Haha, gelukkig volg jij ook alles op facebook inderdaad. Daar komt veel voorbij. Ik moet binnenkort met mijn computer ook hier weer eens filmpjes plaatsen, dat komt binnenkort.
Wat betreft een update...
Eyo staat momenteel even op een iets lager pitje, want... ik heb een puppy!
In februari al gezien, gereserveerd, en daarna gooide dat ellendige Corona even roet in het eten. Maar hier is ze dan. 17 weken oud (4 maandjes), uit Spanje, en nu sinds dinsdag bij mij. Resi.

Natuurlijk de dag erna direct even kennismaken met Eyo. Ze vindt het allemaal heel spannend, maar gedraagt zich netjes en leert snel.

En voor diegene die mij niet op facebook volgen: Dit is een trainingspaard van me, een bijna-look-a-like van Eyo.
Ik ben haar aan het beleren voor de eigenaresse en het kleurtje is precies Eyo. De bouw, aftekeningen en karakter dan weer totaal niet, maar dat even terzijde. 

En, vinden jullie het wat lijken?