[SGW] Sgw ysselsteyn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicootjuh

Re: Sgw ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:47

haha sorry :D :D

was idd gezellig ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:52

O mooi dan gaan we gelijk kijken :D

Nicootjuh: bedoel je mijn man? Die had een fijn rondje zei hij. Maar ja vorig jaar NK grofweg zelfde rondje ook mooi foutloos. Had hier dus ook geen problemen in verwacht. Die haag zit er tot nu toe alle keren dat wij geweest zijn in. Ik ben blij dat ik hem niet hoef te springen :=

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:56

Susan,
Ja inderdaad herkende de paarden naam omdat die bij jouw eronder staat :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:02

Zoveel paarden zijn er niet die zo heten idd :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:09

Vanaf mijn Facebook, want mijn kop knalt nu uit elkaar:

We begonnen super op SGW Ysselsteyn! 198 voor de dressuur en daarmee 5e. Rondje gesprongen en een zeer fijne start van de cross. Helaas een fatale inschattingsfout van de schimmel op hindernis 6a. De landing zette hij veel te vroeg in waardoor we over de kop gingen en op de hindernis terecht kwamen. Schimmel zo ernstig stuk dat dit voor ons helaas het einde van de crosscarrière is.... Nu eerst 2 weken boxrust en dan kijken hoe de spier tussen zijn voorbenen herstelt. Ik bont en blauw, maar dat maakt niet uit. Schimmel is belangrijker!

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:13

Wat erg kris!!! Heel veel sterkte en hopelijk herstelt je schimmel toch nog goed. Heb je er zelf niets aan overgehouden? Beterschap voor jullie beide;)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:14

Gefeliciteerd iedereen die fijn heeft gereden/prijs heeft gereden! Lekker!
Bij iedereen waar het niet helemaal liep zoals gehoopt...er stond voor alle klassen wel een echte cross. Dus gewoon weer verder oefenen en volgende keer knallen!
En Kris, wat schrok ik van de berichten van jou:( wij stonden met de trailer bij hindernis 1 dus hoorden alle berichten. En wat enorm K dat er zo een einde aan jullie fantastische carrière komt :( getverderrie. Beterschap!

Ik sta hier alleen maar te stuiteren. Dressuur gemiddeld en met 182 ook gemiddeld geëindigd. Springen foutloos :) en toen de cross. Bij 6 twijfelde ik al en na het bericht van Kris gesloten om het alternatief te rijden voordat ik het zelf zou verprutsen. Verder niet op tijd willen rijden omdat die vorige week niet fit was geweest. Maar wat ging die als een tierelier! Mooi meedenken en mij flink gered bij de C sprong van het water (daar gingen we zacht uitgedrukt niet zo netjes overheen). Nog een enkele sprong gemaakt (waaronder die v-berk) waar we niet zo lekker overheen gingen. Maar vooruit. Ik ben dolblij nu we in 1x M+2 zijn!!! En dat in een niet misselijke cross. Wie had dat gedacht 3 jaar geleden.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:15

Wisselende verhalen hier.
Balen voor iedereen waarbij het minder ging.
En gefeliciteerd voor iedereen waarbij het goed ging.
Kris, vind het nog steeds erg vervelend voor je. Je was er zo klaar voor en dan kom ik je daar bij de hindernis tegen. Beterschap!
Hier ook wel een beetje de baal in. Na dressuur 1e, balkje met springen dus naar 2e plek, maar helaas 3 stops op het smalletje na het water. Hij ging gewoon niet de eerste keer. Denk dat hij er een beetje klaar mee was. Vanaf de boog liep hij een beetje terug. Terwijl hij wel erg goed ging, ben wel even gefrustreerd geweest. Had met lopen al bedacht het alternatief te nemen bij 6. Na de val van Kris helemaal, moest daar weer starten.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:25

sabertje balen want jullie gingen zo ontzettend goed! na zo'n 'rot start' :(

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:55

Heb je niet gezien nicootjuh, waar was je toen ik voorbij kwam?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:29

Kris wat erg zeg. Ik zat toen bij 14 en we hoorden maar niets over de portofoon. Uiteindelijk meldden ze inderdaad dat er een dierenarts nodig was bij hindernis 6. Hoopte nog dat het uiteindelijk toch mee zou vallen, maar helaas niet dus...

Gefeliciteerd voor iedereen die fijn gereden heeft!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:12

Kris ik ken je niet maar heel veel sterkte en beterschap voor jou en je paard.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 06:10

Jeetje kris wat een nachtmerrie :( beterschap voor jou en je paardje Y;(

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:22

Ik zat bij 9.
Het was idd zenuwslopend om over de portofoon te moeten horen dat er een val was en de roep om de da.
Vanaf dat moment ga je duimen en hopen dat het meevalt.
Heel veel sterkte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:51

Kris ik hoop dat je paard goed herstelt. Wat een schrik.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:12

Dank voor jullie berichten! Ik voel me nu alsof er een vrachtwagen over me heen gereden is. Wil niet weten wat de schimmel voelt. Straks naar stal om hem uitgebreid te knuffelen en met hem te tutten, want zijn stal mag hij niet uit ivm de hechtingen.

Sabertje, toch top gereden! Alle moeilijke combinaties hebben jullie maar mooi wel gedaan!
Mariska, onwijs trots op jullie!!!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:32

Gisteren echt veel leuke combinaties gezien!
Helaas zie je ook combinaties voorbij komen die meer aan het schelden zijn op hun paard dan dat je ziet dat ze er plezier in hebben.
Ik kan mij eigen voorstellen dat er spanning is en dat een paard niet altijd doet wat de ruiter wil maar als het dan toch goed gaat op de hindernis dan durf hem ook te belonen.....
Als je daarna dan hoort dat er nog meer fouten gemaakt worden blijf ik mij afvragen of het echt de schuld is van het paard of door de frustratie van de ruiter...

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:17

Kris.. Vreselijk! Ik ging net opzadelen, toen het stil werd gelegd, en toen zag ik de tractor met trailer vertrekken :'( en terug komen met jou knappe witte. Op een afstand leek er niks aan de hand met je witte. Maar Poeh Poeh.. Dit klinkt niet goed :( heeel veeel sterkte!
Ik heb doordat dit gebeurd was en maddy ook problemen had, voor de alternatief gegaan.

Ik had helaas een misser bij H15, de sprong met boog en het tonnetje.
Hij struikelde half over 15a waardoor ik naar voren gelanceerd was, en B niet gesprongen heb.
Daar was een alternatief voor.
Even recht zitten, bril recht, en verder. Heel balen dat ze het als een weigering geteld hebben, terwijl ik niet naar B gestuurd heb. Mr goed. Helaas uiteindelijk 8ste anders was ik 1ste :(
Met de andere topper voor hem de 3e keer een L cross en hij liep hem goed en foutloos rond :) we mochten dan ook een 3e prijs in ontvangst nemen :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:01

Mijn god Kris wat balen van je paard. Wij stonden bij de boomstam na de puntjes en hoorde een flinke klap, zagen je van je paard afglijden en je paard doorwandelen. Dus wij zijn maar de weg gaan blokkeren voor je paard. Gelukkig hadden ze hem al te pakken voordat hij bij ons was. Op afstand zagen wij ook niks aan je paard, maar toen ze riepen voor de dierenarts toen wisten wij ook genoeg. Jij was toen gelukkig al rustig opgestaan.

In ieder geval veel beterschap jullie beide.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:09

Dank je wel moonlight! In eerste instantie had niemand in de gaten dat hij zo open lag. Toen ik naar hem toe liep zag ik ineens bloed uit zijn borst komen en toen kreeg ik toch wel een beetje lichte paniek. Er zijn uiteindelijk bijna 40 hechtingen in gegaan. Zijn rechter achterbeen lag ook open we zijn dus hard gegaan. Lang leve de airjacket!

Goed gereden Calvin!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:31

Thanks Kris :)

Heel fijn dat je je airjacket om had! Ik heb hem ook gekocht toen ik bedacht om M te gaan rijden, je ziet dat het fout gaat wanneer je het totaal niet meer verwacht. En ik zal die vrachtwagens wegsturen;) kan jij mooi herstellen. En 40 hechtingen is echt heel erg veel pfff... gelukkig is het behoorlijk los vel tussen de benen dus dat genezen zal best rap gaan maarja de onderliggende schade... getver. Dat bericht op de porto blijft ronddwalen in mn hoofd, ik vind het zo ontzettend k* voor jullie! Maar je bent echt een kanjer! Hoe rustig je was toen die de trailer af ging, en hoe goed je nu voor m bent ondanks dat je zelf zo gebroken bent (fysiek en mentaal). Toppers! Sterkte!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:32

Pff jeetje kris wat heftig! Hoop dat je schimmel goed herstelt! En dat je zelf ook snel bent opgeknapt!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:22

amies100 schreef:
Gisteren echt veel leuke combinaties gezien!
Helaas zie je ook combinaties voorbij komen die meer aan het schelden zijn op hun paard dan dat je ziet dat ze er plezier in hebben.
Ik kan mij eigen voorstellen dat er spanning is en dat een paard niet altijd doet wat de ruiter wil maar als het dan toch goed gaat op de hindernis dan durf hem ook te belonen.....
Als je daarna dan hoort dat er nog meer fouten gemaakt worden blijf ik mij afvragen of het echt de schuld is van het paard of door de frustratie van de ruiter...

ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar ik heb bij H6 ook gescholden gevloekt en getierd.
Misschien niet netjes, maar als ik dat doe is het puur op mezelf :j :')
Ik stond op een hele goede positie, en dan is het pure frustratie wat er uit komt bij mij.. ~~}>
want mijn toppertje, die kan bij mij geen kwaad (merendeel := )
Ik doe hem ook de hele wedstrijd altijd super belonen met mijn stem, want ik praat veel met hem.
Zeker ook ter overtuiging van ons beiden om goed over de hindernissen heen te gaan.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:32

Kris schreef:
Dank je wel moonlight! In eerste instantie had niemand in de gaten dat hij zo open lag. Toen ik naar hem toe liep zag ik ineens bloed uit zijn borst komen en toen kreeg ik toch wel een beetje lichte paniek. Er zijn uiteindelijk bijna 40 hechtingen in gegaan. Zijn rechter achterbeen lag ook open we zijn dus hard gegaan. Lang leve de airjacket!

Goed gereden Calvin!

Graag gedaan. Kleine moeite denk ik dan altijd. Had het zelf ook erg fijn gevonden als ze dat bij mij hadden gedaan.

daffy001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:13

weet iemand toevallig welke fotografen er waren naast ODDfotografie?
Ik heb tot op heden nog niet 1 foto gezien...