[SGW] SGW Diepenheim 17/18 Oktober 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:40

shirleyp schreef:
Die foto's zijn wel echt van de allerslechtste stukken. Het grasland is prima en ik vond de springring er ook naar omstandigheden goed bijliggen. Gelukkig is de cross fair, zonder rare technische bochtjes en vooral veel rechtuit. Vooralsnog start ik morgen, maar heb gelukkig nog tijd om tussendoor te lopen. Anders ga ik alleen dressuren en springen, ook prima.

Precies dezelfde gedachte, hopen dat het wat opdroogt en anders gewoon dressuuren en misschien springen ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:42

Crosskip schreef:
Op facebook wordt gemeld dat het morgen nog wel gewoon doorgaat.
Nu zag ik net met een half oog het weerbericht... volgens mij komt er vannacht nog weer regen.. ;(

Klopt vannacht komt er nog meer en morgen ochtend ook. Dat heeft mijn keuze om af te melden ook doorslag gegeveb

ellentje0

Re: SGW Diepenheim 17/18 Oktober 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:12

Hier ook vandaag gestart na enorme twijfels. Heb het eerste stuk tot hindernis 5 rustig aan gedaan. Wendingen in draf, paard ging er verbazingwekkend makkelijk overheen. Foto van de smileys is van de L. Ik vond de B goed te doen.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:16

Die foto's zijn idd wel echt van de meest slechte stukken. Het eerste stuk door het bos is slecht, maar als je daar met beleid rijdt hoeft het geen probleem te zijn. Vanaf het zandpad vind ik het zeker goed te doen. De tijd is ruimer gezet en er staat een zeer faire cross, zowel qua hoogte als ook qua lijntjes. Volgens buienradar blijft het in Diepenheim droog vannacht en morgen. Als je zelf dus gecontroleerd rijdt vind ik dat de B en L zeker geen problemen hoeft te geven.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:19

Ik heb gelopen en afgemeld. Ik vind het op bepaalde stukken te slecht voor mijn paard. Cross zelf is qua hindernissen prima te doen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:38

Ik vind het ook te slecht. Voor een jong en onervaren paard geen faire bodem. Ik start om die reden ook niet. Ik wil hem nog langer heel houden en er komen wel meer crossen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:44

Ik denk ook dat paarden meer kunnen dan wij als ruiter denken. Mijn paard banjerde ook zonder problemen door de modder. Racen is niet verstandig, maar rustig galopje of drafje is nog te doen :j

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:49

Helaas heb ook ik besloten me af te melden. Twijfelde erg maar inderdaad een jong paard en toen ik hoorde dat een vriendin van me vandaag onderuit is gegaan en aangaf dat het erg slecht was (vallen had niets met snelheid te maken btw) besloten niet te starten. Veel succes voor degene die wel gaan

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:07

Mijn foto's staan op picasa, alleen hij geeft steeds een foutmelding als ik wil delen :( Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?
Hier in elk geval wat voorbeeldjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(verwacht er niet te veel van, ik post hier (natuurlijk) alleen de beste foto's ;) )

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:09

Heb je ook nummer 105 op de foto? Vosje met witte benen en bles

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:10

Cioccolato schreef:
Heb je ook nummer 105 op de foto? Vosje met witte benen en bles

Jazeker! :j

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:14

Oh wauw wat een gave foto! Onwijs bedankt!

Wij zijn overigens tweede geworden en daarmee ook tweede van regio. Simpele foutloze cross binnen de tijd :)

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:16

Het openbaar zetten is gelukt!
Nummer 78 t/m 111
Je kan natuurlijk ook weer 'nabestellen'. Als je me een pb stuurt met je startnummer en jij en je paard kort omschrijft, bewerk ik de foto's na en krijg je ze in hoge resolutie toegestuurd! :D

Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:18

Jammer.. ik ben 119

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:29

GV fotografie heeft vandaag ook foto's gemaakt bij hindernis 13 en komt morgen weer. Check zijn fb pagina voor de foto's.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:11

Zo ver de blub in zakken is -ook als het rechtuit gaat en "maar" een paar stukken- voor geen enkel paard goed. Ziet er nog slechter uit als de foto's die mijn man vanmiddag liet zien. Ben blij dat wij niet gaan. Hij heeft een super seizoen gehad en zou het niet eerlijk voor het paard vinden als dit dan zijn laatste cross is.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:24

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:52

super mooie foto's odD_fotos

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:15

Elsemiek98 schreef:
super mooie foto's odD_fotos

Thanks! _/-\o_

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 07:13

SusanH schreef:
Zo ver de blub in zakken is -ook als het rechtuit gaat en "maar" een paar stukken- voor geen enkel paard goed. Ziet er nog slechter uit als de foto's die mijn man vanmiddag liet zien. Ben blij dat wij niet gaan. Hij heeft een super seizoen gehad en zou het niet eerlijk voor het paard vinden als dit dan zijn laatste cross is.

Helemaal mee eens SusanH. Wij vonden het ook onverantwoordelijk naar de paarden toe om gisteren te gaan starten ondanks dat we dan voor jan met de korte achternaam 2x 2,5 half uur in de auto hebben gezeten..... Gezondheid en heel houden van de paarden is voor ons het belangrijkst!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:40

Ik denk als het werkelijk zo slecht voor de paarden zou zijn de cross afgelast zou zijn :)
Moet eerlijk zeggen dat ik erg blij ben dat ik vandaag niet meer hoef. Vond gister ook eigenlijk maar 1 stuk waar je wat verder weg in zakte. Viel me op dat de rest van de blubber helemaal niet diep was, was wel blubber maar daaronder gewoon hard. Voordeel aan op de eerste dag starten! :))
Aan het eind van de dag zal het nog extra kapot zijn geragd

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:21

Cioccolato schreef:
Ik denk als het werkelijk zo slecht voor de paarden zou zijn de cross afgelast zou zijn :)
Moet eerlijk zeggen dat ik erg blij ben dat ik vandaag niet meer hoef. Vond gister ook eigenlijk maar 1 stuk waar je wat verder weg in zakte. Viel me op dat de rest van de blubber helemaal niet diep was, was wel blubber maar daaronder gewoon hard. Voordeel aan op de eerste dag starten! :))

Juist wanneer het onder de blubber hard is wordt het glad en is er meer kans op vallen en blessures. Ben erg blij dat wij niet gaan

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:27

davinci2412 schreef:
Cioccolato schreef:

Juist wanneer het onder de blubber hard is wordt het glad en is er meer kans op vallen en blessures. Ben erg blij dat wij niet gaan

Haha niks vn gemerkt gelukkig! Glad geloof ik inderdaad wel, heb gelukkig niet veel valpartijen gehoord en iedereen reed voorzichtig! Enige wat ik persoonlijk zou doen is de hindernissen in het bos schrappen, die kunnen wel link zijn voor wat minderhandige combinaties. Misschien is dat ook wel het geval. Ben daar wel erg benieuwd naar :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:36

Ben ik niet met je eens Cioccolato wat betreft dat aflassen. Organisatie kiest daar pas als laatste voor en zo lang er nog steeds mensen gaan zullen ze de boel niet snel afblazen. De kosten zijn immers al gemaakt. Het is je eigen verantwoordelijkheid als ruiter om in te schatten of je het wel of niet verantwoord vindt, dat moet je niet van de organisatie af laten hangen.

Paarden hebben een fijn ritme nodig om goed een cross door te komen en als de bodem zo zwaar is zoals die op sommige stukken was komt dat ritme er niet waardoor je ze niet goed voor de sprong kan zetten. Dus ja, er zullen vast wel paarden zijn die de cross doorkomen maar de schoonheidsprijs qua rijden verdient het niet. Als een paard een paar keer weg glijdt gaat hij onzeker lopen en verliest hij het vertrouwen. En daarnaast loop je gewoon door die uitglijders en het verre wegzakken in de blub dikke kans op (fikse) blessures.

rufusjane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:45

Wij hebben gisteren met 2 paarden gereden 1x B en 1x L Was allemaal prima te doen, gewoon tempo aanpassen aan omstandigheden. Ondanks de natte omstandigheden geeft de bodem voldoende grip.
Aan het einde van de dag was de bodem wel kapot gelopen maar wel opgedroogd waardoor het minder glad werd!

Maar ja als de ruiters/amazone`s onzeker worden (wat meestal het geval is) word het paard het ook!!