[SGW] SGW Westerbork 11 & 12 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: SGW Westerbork 11 & 12 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:09

Jaa 254 was gaaaaaf! Heel mooi paard vond ik dat :D dat paarse is stoer!

255 dat een ongeluk heeft gehad klaagde over haar rug, nar wat ik gehoord heb is het paard bovenop haar gevallen.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:11

Zo, ook eindelijk weer thuis! Vandaag een super fijn debuut gereden in de M, mn merrie pakte echt heel goed aan!! Bij het parcours lopen vond ik er nog best wel wat uitdagingen in zitten, maar ben uiteindelijk gewoon overal (eigenlijk vrij simpel) rechtdoor gereden. 10 sec buiten de tijd en uiteindelijk een 3e plaats in ring 4! We hadden 204 punten in de dressuur en foutloos gesprongen (de springring was niet best meer aan het eind van de dag...). Kortom een top dag en heel erg tevreden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:14

reeskees schreef:
Voor hindernis 16 werden we stop gezet want de combinatie voor mij was gecrashed ergens bij h 22. Weet iemand hoe het met haar is? Hopelijk valt het mee.

Ze heeft een blauw oog, is stijf en weet niets meer van het hele voorval. Verder gaat alles goed. Ik heb samen met iemand van de organisatie het paard naar de keuring gebracht waar hij werd afgekeurd op kreupelheid. Die liep thuis ook gewoon weer goed. Paard was er niet echt van onder de indruk maar had het zand overal zitten.

Goed gedaan Reeskees!
Typicaldutch gefeliciteerd!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:21

Oh jakkes dat klinkt niet goed! Is er nog iets bekend over het paard van Anne?

hollyfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:35

Heb gehoord dat het paard van Anne ingeslapen is, been gebroken :(
Was ook een heel naar gezicht hoe dat gegaan is. Ik zat bij die bewuste hindernis foto's te maken en haar nog boven de sprong op de foto gezet. Vervolgens ging het mis

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:43

Wow, daar ben ik even stil van... Ik doe eigenlijk standaard op heen- en terugweg in auto schietgebedje dat paard en ik er heelhuids uitkomen...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:45

Ongelofelijk naar. We zagen haar nog staan na het ongeluk. Echt verschrikkelijk, arm dier :( het laatste dat ik gehoord bad was dat hij met de trailer naar de kliniek werd gebracht, jammer dat ze daar niks meer voor hem hebben kunnen doen.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:52

Heel verdrietig

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 19:52

Reeskees ;ja klopt! Toevalig :) ik schatte dat ook hoor die afstanden. Mijn paard kijkt gelukkig ook goed mee in de cross.

Prugelpiet; dank je wel!! :) <3 altijd leuk om te horen.

TypicalDutch; gefeliciteerd!! M crossen gaat mijn hart en zenuwstelsel niet overleven haha

Gelukkig viel het voor het meisje mee. Wel echt heel heftig voor Anne. Ik liep nog langs haar toen stond die vrij rustig maar wel op drie benen. Triest nieuws.. :(

En dan ook nog dat meisje in Italië.. Geen goede dag voor onze sport.. :(

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:57

Dat paard had zijn been verbrijzeld, mijn zus was er bij....
Heel naar :n

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:08

Was dat het ongeluk waardoor de cross een half uur was stil gelegd vandaag?

hollyfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:17

Nee, dat was vanwege een val van een ruiter die niet meer scheen te bewegen na de val. Daar ging dit over :

mistid schreef:
reeskees schreef:
Voor hindernis 16 werden we stop gezet want de combinatie voor mij was gecrashed ergens bij h 22. Weet iemand hoe het met haar is? Hopelijk valt het mee.

Ze heeft een blauw oog, is stijf en weet niets meer van het hele voorval. Verder gaat alles goed. Ik heb samen met iemand van de organisatie het paard naar de keuring gebracht waar hij werd afgekeurd op kreupelheid. Die liep thuis ook gewoon weer goed. Paard was er niet echt van onder de indruk maar had het zand overal zitten.

Goed gedaan Reeskees!
Typicaldutch gefeliciteerd!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:19

Oke dan volg ik het weer. Die val was precies voor de laatste hindernis. Wij stonden op dat moment te wachten om te mogen starten met springen.

wat vreselijk om zo je paard te verliezen. Heb de rillingen op het lijf. ...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:36

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:48

Wat een vreselijk nieuws van anne haar paard

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:49

Ik ben vandaag wezen kijken! Enorm genoten van de mooie sport :D. Wat een heerlijke dag. Verschrikkelijk om te horen dat er een ongeluk met een paard is gebeurd. Ik heb hier verder niets van meegekregen.

Weet ook iemand hoe de andere fotografen heetten? Mijn hondje is namelijk op de foto gezet, maar ben de naam van de site vergeten (a)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:52

Wat een nare gebeurtenis van Anne haar paard... Veel sterkte voor haar en voor de gevallen amazone veel beterschap.

Mooie foto's Ilse +:)+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:14

Ils_K schreef:
Ja heel erg sneu voor Anne. Zag hoe het paard wel opgehaald met de trailer en zag al dat het goed mis was.

Ik heb de L paarden en M pony;s erop staan.
http://ilsekenterfotografie.weebly.com/ ... enten.html

De M paarden komt van de week

Klopt het dat het niet alle combinaties zijn? :)

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:04

ik was nummer 77 op zaterdag.

als iemand toevallig nog foto's heeft hoor ik dat graag :)

hollyfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:19

sorry schreef:
Ik ben vandaag wezen kijken! Enorm genoten van de mooie sport :D. Wat een heerlijke dag. Verschrikkelijk om te horen dat er een ongeluk met een paard is gebeurd. Ik heb hier verder niets van meegekregen.

Weet ook iemand hoe de andere fotografen heetten? Mijn hondje is namelijk op de foto gezet, maar ben de naam van de site vergeten (a)

Ik denk dat ik dat was. Bij de waterval hindernis ?

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:11

Ja heel erg naar van het paard van haar.
En inderdaad de val.. Ook erg naar, gelukkig is het goed afgelopen.

Mooi dat iedereen zo heeft kunnen genieten! :D super.. Op naar volgendjaar! Hopelijk zelf ook mee doen dan!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:12

Is er nog een bokker die met een GoPro reed? Heb er heel erg veel gezien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:50

Wat vreselijk sneu voor dat paard. Beestje met zoveel ervaring dat veel goeds heeft gedaan in de sport verdient het niet om zo te moeten gaan.
Ben er echt stil van en als je dan ook hoort van de Italiaanse gisteren bovenop de dodelijke val van Seabra twee maanden terug bekruipt mij steeds meer het gevoel dat er iets gruwelijk mis aan het gaan is in onze sport.

Ik vind de sport geweldig, geniet er van. Maar zo dodelijk als ze nu is, is ze lang niet geweest. En in een tijd als nu zou dat echt niet nodig moeten zijn.
Ik denk zelf dat als er niks veranderd er over 15 jaar geen eventing meer is. Althans niet zoals wij het nu kennen.
Ook grote ruiters en trainers beginnen aan de bel te trekken. Oliver Townend heeft zelfs in een open brief te kennen gegeven dat hij niet weet of hij dit nog wel wil.

Ik weet wel dat ik gisteren serieus overwogen heb om de CIC1* van Oudkarspel over twee weken af te melden. Ik heb het niet gedaan omdat ik weet dat, dat geen oplossing is en nu afmelden zou betekenen nooit meer crossen.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:46

Eens Lau, ik heb doe toch altijd vooraf een klein schietgebedje en na afloop een klein dankgebedje. En ook ik dacht gisteravond: ik hou van mijn paard en misschien moeten we dit niet meer doen...

Wat ik moeilijk vind, is dat je aan ene kant heel aanvallend moet rijden (dat willen de stijljury's ook zien), maar het gevolg wel is dat je soms totale controle kunt verliezen. Zeker in de B vind ik dat combinaties erg hard afgestraft worden wegens 'te langzaam'. Die van mij niet, da's een racemonster, maar het gaat om het idee in het algemeen.

Overigens vond ik gisteren wel dat er op sommige plekken vervelende boomwortels zaten. Het was een mooie cross, maar zeker het eerste stuk in het bos was aardig slingeren...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:54

Ik vond juist veel combinaties in de B veel en veel te hard op hindernissen aan rijden waarbij duidelijk onvoldoende is nagedacht over het hoe en waarom van een hindernis. Sommige mensen klappen weg uit dat starthok alsof hun leven er vanaf hangt en als de combi's op 3/4 van de cross zaten hadden een aantal paarden hun ogen op de stress modus is de oogkassen staan.

De hindernis voor de B bovenop het heuveltje was zo'n hindernis waar veel op fout ging. Mensen denken kennelijk: heuvel op, gas open! Maar dan gaat zo paard vroeg en vlak af en hangt ie met zijn achterbenen op de hindernis. Ik sprak daar een official en die gaf ook aan: dit gaat zo vaak maar kiele kiele goed hier! Ze hadden kort daarvoor een paard gehad dat met zijn buik over de hindernis ging. 8)7

Wat er op het hogere niveau 'mis' gaat weet ik niet, maar kijkend naar de lage klassen denk ik dat heel veel misgaat in onvoldoende training gecombineerd met een beetje angst wat leidt tot roekeloos rijden. Het is wat mij betreft dan ook dubbel zuur dat zo'n toppaard als Pam Pam op deze manier tot haar eind komt, terwijl Anne ontzettend serieus bezig is met de sport. Dat nu juist zo'n combinatie deze pech treft is extra oneerlijk want ik zag een boel andere combinaties waarbij ik eerder ongelukken had voorzien.