Rabobank Vechtdalrit Ommen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:27

sanowa schreef:
Wat ik niet goed snap zijn de uitslagen, kan iemand mij uitleggen hoe dat nou werkt?

Gewoon even een voorbeeld:

Lange klasse 1 dus de 33 km, de nummer 3 in de uitslagenlijst moet toch eigenlijk eerste zijn?
En die 4e staat moet toch ook veel lager eindigen?

Ik was verbaasd dat ik vierde ben geworden, door het verkeerd rijden is de snelheid omlaag gegaan. Maar je krijgt dus ook punten voor een lage hartslag.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:49

Afbeelding
Ff een probeersel om foto's te plaatsen. .....

Muurp

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:06

bobomelo, mocht je de foto in goede kwaliteit willen kun je mij een berichtje sturen, dan kun je de foto gratis op webformaat (met klein logo in de hoek) krijgen. :)

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:50

Leuke foto's hoor!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:09

Citaat:
Maar je krijgt dus ook punten voor een lage hartslag.

Nou nee hoor, alleen als je precies gelijk eindigt in snelheid en ook nog op direct aanbieden dan geldt de hartslag. Je krijgt er geen punten voor. Alleen als je boven de 60 zit bij aanbieden dan moet je nog een keer aanbieden (en heb je geen punten voor dat onderdeel).
Maar dus niet extra voor lage hartslag. Want tja, wat is laag ;-) alles 60 en beneden is 'goed'

Als je direct aanbiedt en hartslag 60 of minder, en snelheid 12 km/uur - 13 km/uur krijg je 20 punten.
Dat is dus het maximale.
Daar onder, qua snelheid of qua direct aanbieden of niet (recovery tijd, zijn die minuten die je na snelheid ziet staan), krijg je aftrek van punten. Zit heel systeem achter, beetje lang om hier in post te zetten.
Zoals ik hem bekijk klopt het wel hoor :j

Wij waren net iets te snel (13.06) en hartslag pony was helaas niet te meten bij het aanbieden want ze begon enorm te schuren, wilde zich rollen en moest ook nog plassen :roll: oftewel, we moesten opnieuw aanbieden.
Dan val ik met mijn 13.06 net buiten de uitslag, moest ook nog opnieuw aanbieden maar alles wel goedgekeurd etc uiteindelijk, maar blijven dan maar weinig punten over :7

Had ik net wat langzamer gereden (denk iets van 15 seconden }:0 ) en had mijn pony niet zo'n kriebel gehad dan waren we dus flink gestegen in het klassement. In Kootwijkerbroek bijv zaten we op 12.98 en hartslag 52 bij aanbieden direct, waren we 2e. Was iemand anders die had ook 12.98 maar hartslag 50 :+

Maar bij endurance is het nog altijd to finish is to win en we hebben heerlijk gereden dus het maakt mij verder niet uit. Was helemaal blij (poown ook) want ze liep zo super fijn.
<3 (ook foto van Muurp)
Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:24

Hier nog een link naar alle foto's die ik gemaakt heb. De meeste zijn van de combinaties waar ik voor groomde, maar er zitten ook andere combi's tussen

www.moska.mijnalbums.nl

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:56

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:01

Bescherming tegen zand, muggen, vliegjes, felle zon etc....sommige paarden die head shaken kunnen daar baat bij hebben.
Soms werkt het ook goed als je paard blind is aan een oog.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:08

Denk dat ik weet welk paard dat is. Meen dat die flipte als er zand of steentjes tegen dr hoofd aan kwamen. Op deze manier gaat het goed. Heb ooit eens op een wedstrijd een stuk met haar opgereden

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:09

Deed me denken aan een insect met bol-ogen :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:15

Is een sintelkap, komt uit de drafsport. Zok kan niet tegen zand/vliegjes/stof, hiermee is ze rustiger.

Arabesk, jullie waren dat toch met de vosjes? Ik zie dat jullie in Ermelo ook starten. Is dat niet een beetje teveel als ze er zo uit zien?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:31

Ik hou wel van slanke afgetrainde paardjes maar die vosjes waren graatmager en enorm onbespierd als ik de juiste voor me heb. :o

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:05

Die paarden zouden niet misstaan in het straatbeeld van Egypte :n

Ik zou zeggen als je het ziet, geef het aan bij de jury, paarden zo mager en onbespierd moet beschermd worden, en al helemaal geen endurance lopen voor ze weer gezond zijn.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:12

rox_en_wilvy schreef:
Die paarden zouden niet misstaan in het straatbeeld van Egypte :n

Ik zou zeggen als je het ziet, geef het aan bij de jury, paarden zo mager en onbespierd moet beschermd worden, en al helemaal geen endurance lopen voor ze weer gezond zijn.

Zijn dat de paarden van Arabesk? Daar had ik toch wel beter van verwacht, of is je paard natuurlijk houden ze nu ineens laten verhongeren? Het zijn de Oostvaardersplassen toch niet?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:18

Zo te zien niet, deze vosjes hebben een andere bles dan die van Arabesk. :P

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:20

Het meest magere paard is een 9 jarige draver. Met zulke paarden op endurance wedstrijden starten is niet eerlijk tegen over zulke paarden.
Laatst bijgewerkt door Apple op 06-05-15 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:23

Ik was er ook enorm van geschrokken van 'de twee vossen'. En ik heb begrepen dat eentje ervan een draver is....en dan kijk ik naar mijn gespierde glimmende draver ( wat mij wel een vermogen kost om haar te geven wat ze verdiend ik zal daar geen cent op bezuinigen ) en dan zie je dat voorbij kruipen.... Slechte 'reclame' voor endurance, eigenlijk voor alles wat paardgerelateerd is
Laatst bijgewerkt door Apple op 06-05-15 09:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: startnummer verwijderd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:25

Als endurance-leek kan ik me nog voorstellen dat het lastig is om je paard op gewicht te houden als je zo fanatiek traint, maar genoeg mensen die dat wel lukt. Uitzonderd van ziektes etc natuurlijk.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:25

Idd, en om misstanden te voorkomen ( zoals in het midden oosten bijv. ) moeten we dit gaan aangeven, iedereen kan zien dat dit niet gezond is voor dieren om er zo bij te lopen, en dat we dat niet willen in onze sport.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:27

Ik zag de draver langskomen en zei meteen tegen de andere vrijwilliger: "kijk wat tof! Dat zo'n oudje nog een wedstrijdje kan lopen!"

Hoor ik achteraf dat hij nog maar 9 is :oo :oo ben me kapot geschrokken.

Heb 3x nagedacht of ik foto's van deze paarden online wilde zetten, uiteindelijk wel gedaan maar vind het schandalig...

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat de draver meer 'indruk' achter liet dan het Arabiertje, die heb ik niet goed gezien.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:29

MarlindeRooz schreef:
Als endurance-leek kan ik me nog voorstellen dat het lastig is om je paard op gewicht te houden als je zo fanatiek traint, maar genoeg mensen die dat wel lukt. Uitzonderd van ziektes etc natuurlijk.

Deze paarden (met name de draver) waren juist ongetraind. Onbespierd, mager en een lange doffe vacht..
Dat heeft niks te maken met fanatiek trainen :n

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:24

Ik zag de vosjes toen ik bij de UHR vrijwilligde. Ze kwamen als eerste van de klasse 1 bij ons punt aan, dus de eerste reactie van mijn mede-vrijwilligende vriendin die voor het eerst endurance zag, was "Zo, dat is wel een heel verschil tussen klasse 2/3 en klasse 1 hè," maar de rest van de klasse 1 zag er natuurlijk gewoon goed uit en de vosjes waren een uitzondering. Ik dacht ook dat ze oud waren, maar zag op de startlijst het tegendeel. Ik lees de goede reacties van Arabesk (de persoon, op bokt) altijd juist graag, maar de paarden vielen me tegen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:27

WendyBZ schreef:
Is een sintelkap, komt uit de drafsport. Zok kan niet tegen zand/vliegjes/stof, hiermee is ze rustiger.

Ah dat scheelt mij weer opzoeken hoe het heet! De vriend van een van de amazones die reed vroeg me wat het was. Kon wel uitleggen waar het waarschijnlijk voor bedoeld was (o.a. vliegen), maar wist niet precies hoe het heette. En het zag er komisch uit natuurlijk :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:17

Moderatoropmerking:
Ik heb even een persoonsnaam en een startnummer verwijderd. De discussie over 'mager of niet mager' kan hier gevoerd worden, maar dan wel graag zonder eigen namen van mensen en zonder startnummers.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:42

Zal de jury er wat aan (kunnen) doen? Neem aan dat die ze ook gewoon voorbij heeft zien komen en het niet voor niets zo gelaten heeft. Het is geen onderdeel van de vet-kaart ofzo.

Ik zie wel meer dingen waarvan ik denk; moet dat nou? Veel te zware/grote ruiters bijvoorbeeld. En op een gegeven moment reed er een paar achter me die zo hard hijgde dat ik dacht dat hij ieder moment neer kon storten..Maarja als de hartslag goed is aan het eind, en ze lopen nog redelijk, wat moet je er dan mee?