Mijn bijna 5 jarige appaloosa is sinds eind januari onder het zadel en pakt alles heel netjes op. Daarvoor hebben we maanden lang veeeel gewandeld en geoefend met sturen/gas/rem aan de lange lijnen.
We hebben in de afgelopen maanden ongeveer 1x in de 10-14 dagen gereden en ik wil dit nu iets meer gaan oppakken. Wel lastig omdat ik altijd iemand anders moet regelen om mee te gaan en ik op het moment niet heel veel beschikbare mensen heb.
Ik heb een mooi trainingsschema gemaakt aan de hand van dit schema http://www.endurancepeelrand.nl/trainingsschema.pdf. Waarvan (maximaal) 1x in de week een training onder de man zal zijn en de rest samen met mij en mijn hardloopschoenen ernaast

Ik heb twee jaar terug bij een heel leuk endurance koppel gegroomd en zij zullen ons als we wat verder zijn ook wel willen begeleiden bij ritten op onbekend terrein, dus lekker met de trailer op stap. Lijkt me ook heel leerzaam om dit wedstrijdseizoen een keer mee te gaan op wedstrijd en zelf niet deel te nemen, maar puur voor de ervaring van de wedstrijdvibe en de lange dagen weg/trailerritten ervaring. Iemand hier nog goede tips om het mentale stukje te trainen?
Naast heel hard genieten heb ik als klein doel opgesteld om te kijken of het haalbaar is om 18 oktober mee te doen aan de enjoy the ride in Leersum.
Dat duurt nog lang, maar pony is mentaal en fysiek nog wel erg puppy en ik heb helemaal geen haast.